Katsastusmiesten omat autot

kuntokuulustelu

nyt käsi sydämelle ja tunnustamaan rehellisesti missä kunnossa katsurien omat auto ja muut liikennevälineet, esim. polkupyörät ovat, meneekö läpi katsastuksesta milloin tahansa ja korjataanko viat heti niiden ilmestyttyä?

22

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfjsdgjjsdgjgsg

      Ostin katsastajalta polkupyörän eikä menny sitte katsastuksesta läpi ku menin ite sitä katsastaan

    • tälläviisii

      Olen katsuri ja mulla oli auto josta oli nivel väljä.En itse sen kummemmin tutkinut autoa vaan annoin sen katsastettavaksi niinkuin muutkin kansalaiset.Autoni hylättiin ja kyseessä oli työkaveri. Ei siinä mitään nivel kuntoon ja auto jälkkäriin jossa se lopullisesti hyväksyttiin.

      • vanhin katsastaja

        Eihän se näin mene. Toinen katsuri suorittaa esikatsastuksen ja mahdolliset viat korjataan. Sen jälkeen vasta suoritetaan maksu, jos sitä tarvitsee maksaa. Ainakin saa tuntuvan henkilökunnan alennuksen.


      • viälä vanhempi
        vanhin katsastaja kirjoitti:

        Eihän se näin mene. Toinen katsuri suorittaa esikatsastuksen ja mahdolliset viat korjataan. Sen jälkeen vasta suoritetaan maksu, jos sitä tarvitsee maksaa. Ainakin saa tuntuvan henkilökunnan alennuksen.

        Nihnoh tälläviisii jätti kertomatta rahapuolen. Siis sen että raha ei vaihda omistajaa


      • Jubba
        vanhin katsastaja kirjoitti:

        Eihän se näin mene. Toinen katsuri suorittaa esikatsastuksen ja mahdolliset viat korjataan. Sen jälkeen vasta suoritetaan maksu, jos sitä tarvitsee maksaa. Ainakin saa tuntuvan henkilökunnan alennuksen.

        Miltä tuntuu tuntuva henkilökunta?


    • iuiuiuh

      näin se on, ainoa helpotus ettei jälkitarkastusta tarvi maksaa....

      • tiedän

        yhden katsastajan rollaattori on laiton,jätkä raahautuu konttorille aina tunnin myöhassä,on asentanut suomessa laittoman homon kuljetustelineen liian lähelle potku-sektoria,no saa persettä helpommin ajossa,myy tätä nyt hädissään torissa,missä vastuu jos joku normi-mummo ostaa tän ja liikkuu raitilla.


    • 2000-luvun katsuri

      Itse olen yrittänyt pitää käyttöautoni aina siinä kunnossa että menee ensi yrittämällä katsastuksesta läpi. Tämä ei ole aina kylläkään onnistunut.
      Rehellisesti sanottuna minulle on käynyt samoin kuin useille asiakkailleni.
      PS. Toki sakkojakaan tien päällä ei ole tullut auton epäkuntoisuuden vuoksi.

      • Hallintolain mukaan ei katsastaja saa katsastaa omaansa eikä
        lähisukulaisten autoja. Ei saa myöskään olla läsnä vaikuttamassa
        katsastuspäätökseen.

        Taitaa mennä käytännössä niin, että jätetään avaimet ja rek.ote
        pöydälle, ja kaveri katsoo sen jossain vaihessa päivän aikana.
        Tietysti asevelihintaan. Tietääkseni firmat rokottaa siitä n. 15 euroa.
        Jälkitarkastus maksuton.

        Luulisin, että katsastajien moraali on semmoinen, että kaverin auto
        tarkastetaan siinä kuin muutkin ja jokainen tämän myös hyväksyy.
        Polkupyörät eivät kuulu katsastuksen piiriin.


    • Katsa Staja

      Katsastan aina itse oman autoni, ei koskaan mitään vikaa.

      • jäminki

        Sinusta runkkarista se kyllä uskotaankin.


    • fsdaf

      Ei katsureitten autoja katsasteta ne vaan leimataan, ja ei ne katsastukset katsureille tietenkään mitään maksa

      • leimaa

        Leimataan ja miten, kertoisitkos fsdaf ? Ajoneuvot määräaikaiskatsastuksessa joko hyväksytään tai hylätään. Leimaaminen katsastuksessa on sitä alkavaa muistihäiriön ensi oireita, ota lääkäriin.


    • leimaukko

      Vai auto leimataan? Mitä se tarkoittaa? Ja kyllä siitä täytyy maksaa, vähintään vero, koska kyseessä on luontaisetu. Ei yritys voi antaa ilmaiseksi työntekijöilleen mitään. Korkeintaan kahvit voi tarjota.

    • Katsastussetä

      Tunnustan... minun kakkosautossani oli abs-anturi rikki puoli vuotta, kunnes tilasin sen Saksasta ja vaihdoin. Tyttären autossa oli keväällä sakkorenkaat pari viikkoa. Äidin autossa oli toinen ajovalo pimeänä ainakin kuukauden, kunnes huomasin sen korjata.

      Ei meidänkään autot ole ihan koko ajan katsastuskunnossa. Sehän on ihan mahdotonta.

      • mavaanse

        No voin sanoa kyllä on katsastuskunnossa jatkuvasti. Jos vikaa tulee, korjataan. Auto voi olla iäkäs, mutta se tulee olla kunnossa. Joku parkkivalo voi olla pari päivää pimeänä, siinä kaikki,


      • EiTarvitseKatsastaa

        No minä taas vaihdan auton uuteen kolmen vuoden välein, niin ei tarvitse koskaan katsastaa. Se jää seuraavan omistajan murheeksi.


    • Entinenkatsuri

      Minä ajoin aikanaan vain japseilla. Ei ollut vikoja. Mätäviat oli tiedossa, joten kollega päästi läpi. Hitsautin heti samana vuonna. Ei tarvinnut kuin heittää hetulaa nosturin vieressä.

    • hrthtfhf

      Kunnossa on pidetty ja kun vikoja tulee, niin korjataan heti. Ei se ole kivaa ajella rikkinäisellä autolla vaikka siinä leima olisikin.

      • tietoOnTieto

        Kaikki ajattelevat samoin. Tämän takia katsastuksella ei ole mitään merkitystä.


      • OlipaHauska
        tietoOnTieto kirjoitti:

        Kaikki ajattelevat samoin. Tämän takia katsastuksella ei ole mitään merkitystä.

        Vuosisadan vitsi taas. Pelottavia romuja näkyy liikenteessä.


    • leldl

      eihän katsastajien autot aina ole katsastuskunnossa ilman huomautettavaa. välillä voi mennä aikaa että huomaa vaikka palaneen lampun, mutta kun vika on todettu niin korjaan sen ensitilassa.

      myös harrasteauto on hylätty työkaverin toimesta ja samoin hylkään työkaverin auton jos vikaa on.
      kaikki ovat ymärtäneet asian ja parempi näin niin saadan viat korjattua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      4
      1192
    Aihe