Jumalako?

Teesi

Ateismissa on mielenkiintoinen seikka, joka jatkuvasti nousee pinnalle.
Nimittäin he tekevät kaikkensa yrittäessään kieltää sellaisen asian , johon eivät
itsekään usko. Aika nurinkurista ajattelua, ovatkohan miettineet omaa mahdottomuuttaan nämä viisaat tietäjät loppuun saakka??;;) Kieltävät siis oman
Jumalansa, jota heidän mielestään ei edes ole; Hah hah haa. MIksiköhän näin paljon näkevät vaivaa sellaiseen ,,, Miksiköhän:)?

38

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietittäväksi

Ihmisten pahuuden takia paha sallitaan, mitä enemmän pilkkaatte jumalaa sitä enemmän saatte tulta ja tulikiveä, kuka onkaan syypää vitsauksiin, ette vain jumalan pilkkaajat.

• "kuka onkaan syypää vitsauksiin"

Se joka ne toimeenpanee.

Minun mielestäni maailmankaikkeuden fyysiset olosuhteet ja lajitoverimme ihmiset.

Sinun mielestäsi näköjään YHWH.

• näinpäin

Eihän ateismi ole jumalankieltämistä, vaan jumaluskon puutetta. Ei siis kielletä jumalia, ei vaan uskota niihin. Uskovaiselle tuon tajuaminen voi olla mahdotonta aivokapasiteetin vajeen vuoksi.

• zyrt

A-teisti ei kiellä jumalia, ei vaan usko niiden olemassaoloon. Uskovaiset taas yrittävät todistaa jumaliensa olemassaolon, siinä kuitenkaan koskaan onnistumatta.

• pese peesi

Kristityillä ja ateisteilla ei juuri ole eroa. Ateistit kieltävät vain yhden jumalan enemmän. "...he tekevät kaikkensa yrittäessään kieltää sellaisen asian , johon eivät itsekään usko." Voi Allahia, voi Aasaa, voi Buddhaa, voi sviddua sentään, kun niihin ei uskota ja silti ne kielletään.

• vihtuilija

Voidaan samalla myös todeta toinenkin mielenkiintoinen seikka, joka jatkuvasti nousee pinnalle. Teistit väittävät, että jumala on olemassa. Silti he joutuvat uskottelemaan muille sitä. Uskottelun he aloittelevat jo sylilapsille. Kun jumala on, niin miksi kaikki se aivopesu?

• pientä seliseliä

"Kun jumala on, niin miksi kaikki se aivopesu?"

Koska Jumala vaatii. Hän lähettää ainoastaan meille uskoville sielunsisäisiä sähköposteja, jotka vain me kykenemme kuulemaan. Siksi myös Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset, koska Jumala on niin vaatinut. Hänellä itsellään ei ole ollut taittajia ja kirjapainokoneita.

• se mikä on

Ei jumala vaadi mitään vaan se usko joka uskoo tuohon jumalaan
      raamatun sana ei ole jumalan sanaa, koska se niiden kirjoittama jotka uskovat siihen

• Ilona Mäkiolentola

Jumala inspiroi ihmisissä iloa ja lämmintä huumoria joka vapauttaa ja vähentää ahdistusta. Ihminen on Jumalan lapsi

jumalattomassa maailmassa ihminen on kaiken keskus, sattuman kautta ilmestynyt ihmisen lapsi, jonka käsityskyky riittää ymmärtämään uskovien ilon ja rauhan, mutta
      jumalattoman ilo kumpuaa muualta. Se tulee jumalan kieltämisestä, pilkkaamalla uskontoja, kehoittamalla eroamaan kirkosta, sekä luomalla stereotypioita vähemmän älykkäistä ihmisistä. Onko se sitten aitoa iloa vai teennäistä, koska negatiivisuus ei voi tuottaa aitoa iloa. Se on paremminkin tuhoava voima. Siksi ateistit ovat niin vihaisia

• vaadin tajua

"Siksi ateistit ovat niin vihaisia "

En minä ole ollenkaan vihainen ateisti. Uskovaisethan sanovat, että evankeliumi on ilosanoma. Siksi se minua niin kovasti naurattaakin :D

Että jotkut TOSISSAAN kuvittelevat olevansa NIIN erikoisia, että joku jumala viitsisi katsella heitä ikuisesti. Eiväthän uskovaiset itsekään tunnu sietävän toisiaan kovin pitkään edes täällä maan päällä!

• Mielestäni ateistit kyllä uskovat Jumalan olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Jumalan olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Jumala ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa.

Kuoleman jälkeen jokainen ihminen joka tapauksessa joutuu Jumalan edessä vastaamaan teoistaan ja silloin ei enää voi paeta Häntä, vaikka kuinka kieltäisi Hänen olemassaolonsa.

Ateistit vetovat aina "todisteisiin" Jumalasta, joita heidän mielestään ei ole.
      Todisteihin vetoaminen on kuitenkin vain pelkkä tekosyy, jonka taakse ateisti vetäytyy, kun ei halua tunnustaa sen olemassaoloa, jonka hän tietää olevan olemassa ilman ns. todisteitakin.

Todisteilla ei itse asiassa ole mitään tekemistä Jumalaan uskomisen kanssa. Kysymys on siitä HALUTAANKO uskoa Jumalaan vai ei.
      Kysymys on siten moraalinen, eikä tieteellinen.

Jokainen, joka HALUAA uskoa Jumalaan saa kyllä myös todisteetkin, jotka hänellä itse asiassa onkin, mutta joilta hän on tarkoituksellisesti sulkenut silmänsä, ettei tarvitsisi uskoa.

• muista aina tämä

Mielestäni kristityt kyllä uskovat Allahin olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Allahin olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Allah ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa.

Kuoleman jälkeen jokainen ihminen joka tapauksessa joutuu Allahin edessä vastaamaan teoistaan ja silloin ei enää voi paeta Häntä, vaikka kuinka kieltäisi Hänen olemassaolonsa.

Kristityt vetovat aina "todisteisiin" Allahiin, joita heidän mielestään ei ole.
        Todisteihin vetoaminen on kuitenkin vain pelkkä tekosyy, jonka taakse kristitty vetäytyy, kun ei halua tunnustaa sen olemassaoloa, jonka hän tietää olevan olemassa ilman ns. todisteitakin.

Todisteilla ei itse asiassa ole mitään tekemistä Allahiin uskomisen kanssa. Kysymys on siitä HALUTAANKO uskoa Allahiin vai ei.

Jokainen, joka HALUAA uskoa Allahiin saa kyllä myös todisteetkin, jotka hänellä itse asiassa onkin, mutta joilta hän on tarkoituksellisesti sulkenut silmänsä, ettei tarvitsisi uskoa.

• -

Höpöhöpö. Tuo mantra ei todeksi muutu vaikka hoetkin sitä täällä useita kertoja päivässä.

• utelias..

Minusta olis tosi mielenkiintoista tietää, löytyiskö jostakin syrjäseutujen sisäsiittoisesta kyläpahasesta pellonreunaa tallustamasta vielä tyhmempi uskis kun Jaakob.

• ...
        utelias.. kirjoitti:

Minusta olis tosi mielenkiintoista tietää, löytyiskö jostakin syrjäseutujen sisäsiittoisesta kyläpahasesta pellonreunaa tallustamasta vielä tyhmempi uskis kun Jaakob.

Voi hyvinkin löytyä. Missä mahtavat jaakopin sukulaiset asua...

• Emme toki unohda

Mielestäni kristityt kyllä uskovat Brahman olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Brahman olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Brahma ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa.

Kuoleman jälkeen jokainen ihminen joka tapauksessa joutuu Brahman edessä vastaamaan teoistaan ja silloin ei enää voi paeta Häntä, vaikka kuinka kieltäisi Hänen olemassaolonsa.

Kristityt vetovat aina "todisteisiin" Brahmasta, joita heidän mielestään ei ole.
        Todisteihin vetoaminen on kuitenkin vain pelkkä tekosyy, jonka taakse kristitty vetäytyy, kun ei halua tunnustaa sen olemassaoloa, jonka hän tietää olevan olemassa ilman ns. todisteitakin.

Todisteilla ei itse asiassa ole mitään tekemistä Brahmaan uskomisen kanssa. Kysymys on siitä HALUTAANKO uskoa Jumalaan vai ei.

Jokainen, joka HALUAA uskoa Brahmaan saa kyllä myös todisteetkin, jotka hänellä itse asiassa onkin, mutta joilta hän on tarkoituksellisesti sulkenut silmänsä, ettei tarvitsisi uskoa.

• Eipä toimi tuo

"ateistit kyllä uskovat Jumalan olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Jumalan olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa."

No mutta jos minä kerran tietäisin, että jumala on olemassa, niin silloinhan minä myös tietäisin, ettei mikään kieltäminen auta mitään ja tietäisin myös varmasti, ettei mistään vastuusta ole mahdollista päästä koskaan millään konstilla. Joten miksi ihmeessä minä tekisin jotain sellaista, minkä tietäisin olevan täysin hyödytöntä ja aiheuttavan minulle vain kammottavia ikävyyksiä?

Minä kun en ole niin tyhmä, että ryhtyisin kieltämään asioita jotka varmuudella tiedän todeksi. Etenkin jos tämä kieltäminen vielä aiheuttaisi minulle paljon hankaluuksia, mutta ei niin mitään hyötyä millään tavalla, koska sen tietoni vuoksi en koskaan voisi edes kuvitella välttyväni niiltä ikävyyksiltä.

Kieltäisin asian jonka tietäisin olevan ehdottoman totta saavuttaakseni jotain, jonka tietäisin varmuudella olevan täysin mahdotonta saavuttaa?
        Logiikkasi tuon asian suhteen ei toimi ollenkaan.

• muista aina tämä kirjoitti:

Mielestäni kristityt kyllä uskovat Allahin olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Allahin olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Allah ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa.

Kuoleman jälkeen jokainen ihminen joka tapauksessa joutuu Allahin edessä vastaamaan teoistaan ja silloin ei enää voi paeta Häntä, vaikka kuinka kieltäisi Hänen olemassaolonsa.

Todisteilla ei itse asiassa ole mitään tekemistä Allahiin uskomisen kanssa. Kysymys on siitä HALUTAANKO uskoa Allahiin vai ei.

Jokainen, joka HALUAA uskoa Allahiin saa kyllä myös todisteetkin, jotka hänellä itse asiassa onkin, mutta joilta hän on tarkoituksellisesti sulkenut silmänsä, ettei tarvitsisi uskoa.

"Mielestäni kristityt kyllä uskovat Allahin olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Allahin olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Allah ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa."

Allahiniin uskominen ei mitenkään kumoa sitä, että Jumala on olemassa!

• Emme toki unohda kirjoitti:

Mielestäni kristityt kyllä uskovat Brahman olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Brahman olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Brahma ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa.

Kuoleman jälkeen jokainen ihminen joka tapauksessa joutuu Brahman edessä vastaamaan teoistaan ja silloin ei enää voi paeta Häntä, vaikka kuinka kieltäisi Hänen olemassaolonsa.

Kristityt vetovat aina "todisteisiin" Brahmasta, joita heidän mielestään ei ole.

Todisteilla ei itse asiassa ole mitään tekemistä Brahmaan uskomisen kanssa. Kysymys on siitä HALUTAANKO uskoa Jumalaan vai ei.

Jokainen, joka HALUAA uskoa Brahmaan saa kyllä myös todisteetkin, jotka hänellä itse asiassa onkin, mutta joilta hän on tarkoituksellisesti sulkenut silmänsä, ettei tarvitsisi uskoa.

"Mielestäni kristityt kyllä uskovat Brahman olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Brahman olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Brahma ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa."

Brahmaniin uskominen ei kumoa sitä, että todellnen Jumala on olemassa.

• Jaakob kirjoitti:

"Mielestäni kristityt kyllä uskovat Brahman olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Brahman olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Brahma ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa."

Brahmaniin uskominen ei kumoa sitä, että todellnen Jumala on olemassa.

"Brahmaniin uskominen ei kumoa sitä, että todellnen Jumala on olemassa. "

Sinun todellisen Jumalan olemassaolo kumoaa Brahmanin olemassaolon.
        Kuvittelet vain pääseväsi vastuusta sillä, että kiellät Brahmanin olemassaolon. Tässä sinä kuitenkin erehdyt pahasti. Brahman ei lakkaa olemasta, vaikka kuinka kieltäisit Brahmanin olemassaolon.

• Eipä toimi tuo kirjoitti:

"ateistit kyllä uskovat Jumalan olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Jumalan olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa."

No mutta jos minä kerran tietäisin, että jumala on olemassa, niin silloinhan minä myös tietäisin, ettei mikään kieltäminen auta mitään ja tietäisin myös varmasti, ettei mistään vastuusta ole mahdollista päästä koskaan millään konstilla. Joten miksi ihmeessä minä tekisin jotain sellaista, minkä tietäisin olevan täysin hyödytöntä ja aiheuttavan minulle vain kammottavia ikävyyksiä?

Minä kun en ole niin tyhmä, että ryhtyisin kieltämään asioita jotka varmuudella tiedän todeksi. Etenkin jos tämä kieltäminen vielä aiheuttaisi minulle paljon hankaluuksia, mutta ei niin mitään hyötyä millään tavalla, koska sen tietoni vuoksi en koskaan voisi edes kuvitella välttyväni niiltä ikävyyksiltä.

Kieltäisin asian jonka tietäisin olevan ehdottoman totta saavuttaakseni jotain, jonka tietäisin varmuudella olevan täysin mahdotonta saavuttaa?
        Logiikkasi tuon asian suhteen ei toimi ollenkaan.

"No mutta jos minä kerran tietäisin, että jumala on olemassa, niin silloinhan minä myös tietäisin, ettei mikään kieltäminen auta mitään ja tietäisin myös varmasti, ettei mistään vastuusta ole mahdollista päästä koskaan millään konstilla. Joten miksi ihmeessä minä tekisin jotain sellaista, minkä tietäisin olevan täysin hyödytöntä ja aiheuttavan minulle vain kammottavia ikävyyksiä?"

Paholainen saa ihmisen tekemään sitä, minkä hän varmasti tietää vääräksi. Monet ihmiset polttavat tupakkaa, juovat alkoholia ja käyttävät huumeita, vaikka varmasti tietävät, että ne ovat hänen terveydelleen vaaraksi.

Terve logiikka sanoo, että Jumalaan uskomisesta ei ole mitään vahinkoa.
        Jos on edes 1 % mahdollisuus, että Jumala on olemassa, niin silloin kannattaa uskoa Jumalaa, varsinkaan kun siitä ei ole mitään haittaa.

• ertert kirjoitti:

"Brahmaniin uskominen ei kumoa sitä, että todellnen Jumala on olemassa. "

Kuvittelet vain pääseväsi vastuusta sillä, että kiellät Brahmanin olemassaolon. Tässä sinä kuitenkin erehdyt pahasti. Brahman ei lakkaa olemasta, vaikka kuinka kieltäisit Brahmanin olemassaolon.

"Sinun todellisen Jumalan olemassaolo kumoaa Brahmanin olemassaolon.
        Kuvittelet vain pääseväsi vastuusta sillä, että kiellät Brahmanin olemassaolon. Tässä sinä kuitenkin erehdyt pahasti. Brahman ei lakkaa olemasta, vaikka kuinka kieltäisit Brahmanin olemassaolon"

Kysyys on Jumalan olemassaolosta, ei jonkun tietyn uskonnon jumalasta.

• muista aina tämä kirjoitti:

"Mielestäni kristityt kyllä uskovat Allahin olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Allahin olemassaolon"

Kysymys on Jumalan olemassaolosta, eikä jonkun tietyn uskonnon jumalasta, kuten ateistit virheellisesti ajattelevat.

• miss ei kirj.
        Jaakob kirjoitti:

"Mielestäni kristityt kyllä uskovat Allahin olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Allahin olemassaolon, he joutuisivat vastuuseen Hänen edessään. Nyt he kuvittelevat pääsevänsä vastuusta sillä, että kieltävät Hänen olemassaolonsa. Tässä he kuitenkin erehtyvät pahasti. Allah ei lakkaa olemasta, vaikka he kuinka kieltäisivät Hänen olemassaolonsa."

Mikään ei kumoa sitä että uskot jumalasi olemassaoloon. Se tiedetään jo! Olet sokea ja kuuro kaikelle ja kaikille argumenteille jumalasi oloa vastaan. Laita Jaakob vaan kädet korville ja silmät kiinni. Kuluu se ainoa elämäsi niinkin joka tapauksessa. Sinä olet hyvä esimerkki uskovaisen kapeakatseisuudesta jollaiseksi en koskaan haluaisi tulla. Onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä, sitä nimittäin tarvitset.

• No eipä toimi ei
        Jaakob kirjoitti:

"No mutta jos minä kerran tietäisin, että jumala on olemassa, niin silloinhan minä myös tietäisin, ettei mikään kieltäminen auta mitään ja tietäisin myös varmasti, ettei mistään vastuusta ole mahdollista päästä koskaan millään konstilla. Joten miksi ihmeessä minä tekisin jotain sellaista, minkä tietäisin olevan täysin hyödytöntä ja aiheuttavan minulle vain kammottavia ikävyyksiä?"

Paholainen saa ihmisen tekemään sitä, minkä hän varmasti tietää vääräksi. Monet ihmiset polttavat tupakkaa, juovat alkoholia ja käyttävät huumeita, vaikka varmasti tietävät, että ne ovat hänen terveydelleen vaaraksi.

Terve logiikka sanoo, että Jumalaan uskomisesta ei ole mitään vahinkoa.
        Jos on edes 1 % mahdollisuus, että Jumala on olemassa, niin silloin kannattaa uskoa Jumalaa, varsinkaan kun siitä ei ole mitään haittaa.

Sinun logiikassasi ei ole mitään tervettä. Minulla ei olisi mitään syytä kieltää jumalaa, jonka tietäisin varmuudella olevan olemassa. Koska silloin tietäisin myös varmuudella, ettei mikään voi estää tulevaa tuomiota ja ikuista piinaa. Mikään maallinen asia ei olisi niin tärkeä, että sen vuoksi hankkisin itselleni varmasti tulevan ikuisen piinan.

Nautintoaine-vertaus ei toimi, koska ateismi ei ole mikään nautintoaine, eikä tuota minulle mielihyväväristyksiä - päin vastoin olen joutunut siitä kärsimään lähes koko ikäni, sekä koulussa että kotona että kaikkien sukulaisten kesken.

Ja millaisenhan arvon mahdollinen jumalolento antaisikaan "no uskotaan nyt sitten vähän, varmuuden vuoksi -uskomiselle?" Kun raamatun mukaan on tuhonnut kokonaisia kaupunkeja ja kansoja vähemmästäkin epäuskosta?
        Varmuuden vuoksi -uskomisellako se taivaspaikka aukeaa? Kuitenkin heti peräänkuulutetaan sitä aitoa oikeaa uskoa, eikä mitään tapakristillisyyttä.
        Sinun logiikkasi menee tuossakin täysin metsään.

Ei toimi, ei todellakaan toimi.

• ...
        Jaakob kirjoitti:

"Mielestäni kristityt kyllä uskovat Allahin olemassaoloon, mutta he kieltävät sen, koska jos he tunnustaisivat Allahin olemassaolon"

Kysymys on Jumalan olemassaolosta, eikä jonkun tietyn uskonnon jumalasta, kuten ateistit virheellisesti ajattelevat.

''Kysymys on Jumalan olemassaolosta, eikä jonkun tietyn uskonnon jumalasta, kuten ateistit virheellisesti ajattelevat.''
        Tonttu, sinähän olet itse sanonut että se Jumala on nimenomaan raamatun jumala.

• ...
        Jaakob kirjoitti:

''Allahiniin uskominen ei mitenkään kumoa sitä, että Jumala on olemassa!''
        Ei tietenkään, sehän on sama jumala, eri kielillä vain. Ei Jumalaan uskominen tosin todista mitään jumalan olemassaolostakaan.

• Jaakob kirjoitti:

"Sinun todellisen Jumalan olemassaolo kumoaa Brahmanin olemassaolon.
        Kuvittelet vain pääseväsi vastuusta sillä, että kiellät Brahmanin olemassaolon. Tässä sinä kuitenkin erehdyt pahasti. Brahman ei lakkaa olemasta, vaikka kuinka kieltäisit Brahmanin olemassaolon"

Kysyys on Jumalan olemassaolosta, ei jonkun tietyn uskonnon jumalasta.

"Kysyys on Jumalan olemassaolosta, ei jonkun tietyn uskonnon jumalasta."

Jos sinä olet kristitty, ei muita jumalia ole sinulle olemassa. On vain kristinuskon Abrahamilainen Jumala.

• Jaakob kirjoitti:

"Kysymys on Jumalan olemassaolosta, eikä jonkun tietyn uskonnon jumalasta, kuten ateistit virheellisesti ajattelevat. "

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

Nyt kannattaa Jaakob tarkkaan miettiä, millaisia sammakoita suustasi päästät. Älä uhittele Jumalaa vastaan.

• miss ei kirj. kirjoitti:

Mikään ei kumoa sitä että uskot jumalasi olemassaoloon. Se tiedetään jo! Olet sokea ja kuuro kaikelle ja kaikille argumenteille jumalasi oloa vastaan. Laita Jaakob vaan kädet korville ja silmät kiinni. Kuluu se ainoa elämäsi niinkin joka tapauksessa. Sinä olet hyvä esimerkki uskovaisen kapeakatseisuudesta jollaiseksi en koskaan haluaisi tulla. Onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä, sitä nimittäin tarvitset.

miss ei kirj.
        20.4.2012 15:41

>>>Olet sokea ja kuuro kaikelle ja kaikille argumenteille jumalasi oloa vastaan

• ...564++-

''Miksiköhän:)?''
      Miksiköhän sinun kaltaisesi ''nerot'' eivät koskaan ajattele loppuun asti ennenkuin kirjoittavat.

• "Nimittäin he tekevät kaikkensa yrittäessään kieltää sellaisen asian , johon eivät
      itsekään usko"

En näe siinä sen enempää kieltämistä jumalan kanssa, kuten et sinäkään Odinin kanssa. Ja se miksi se jumala sitten monasti nousee sellaisten ihmisten keskustelun aiheeksi. On vähän sama asia kuin isojalan olemassaolo niiden suissa jokta eivät usko isojalkaan. Ymmärrät varmasti sen, että vaikka jostain olennosta puhutaan. Ei tee siitä totta.. Vai miten on?

• "En näe siinä sen enempää kieltämistä jumalan kanssa, kuten et sinäkään Odinin kanssa. Ja se miksi se jumala sitten monasti nousee sellaisten ihmisten keskustelun aiheeksi. On vähän sama asia kuin isojalan olemassaolo niiden suissa jokta eivät usko isojalkaan. Ymmärrät varmasti sen, että vaikka jostain olennosta puhutaan. Ei tee siitä totta.. Vai miten on?"

Kysymys on Jumalan olemassaolosta. Ei ole siten mitään syytä vedota johonkin Odiniin tai isojalkaan, jotka eivät liity asiaan millään tavoin.

• Jaakob kirjoitti:

"En näe siinä sen enempää kieltämistä jumalan kanssa, kuten et sinäkään Odinin kanssa. Ja se miksi se jumala sitten monasti nousee sellaisten ihmisten keskustelun aiheeksi. On vähän sama asia kuin isojalan olemassaolo niiden suissa jokta eivät usko isojalkaan. Ymmärrät varmasti sen, että vaikka jostain olennosta puhutaan. Ei tee siitä totta.. Vai miten on?"

Kysymys on Jumalan olemassaolosta. Ei ole siten mitään syytä vedota johonkin Odiniin tai isojalkaan, jotka eivät liity asiaan millään tavoin.

"Kysymys on Jumalan olemassaolosta. Ei ole siten mitään syytä vedota johonkin Odiniin tai isojalkaan, jotka eivät liity asiaan millään tavoin. "

Niinpä niin ja sinä uskot kristinuskon Jumalaan, joka kieltää muiden jumalien olemassaolon.

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

Vaikka sinä kuinka yrittäisit kääntää asian muualle, ei se silti poista sitä tosiasiaa, että uskosi mukaan sinun täytyy kieltää kaikki muut jumalat.

• 12
        Jaakob kirjoitti:

"En näe siinä sen enempää kieltämistä jumalan kanssa, kuten et sinäkään Odinin kanssa. Ja se miksi se jumala sitten monasti nousee sellaisten ihmisten keskustelun aiheeksi. On vähän sama asia kuin isojalan olemassaolo niiden suissa jokta eivät usko isojalkaan. Ymmärrät varmasti sen, että vaikka jostain olennosta puhutaan. Ei tee siitä totta.. Vai miten on?"

''Kysymys on Jumalan olemassaolosta.''
        Kysymykseen liittyy olennaisesti se mikä Jumala on kyseessä, se kysymys ei katoa vaikka yrität kieltää sen. Se että yhdessä vaiheessa liputat yleis Jumalan puolesta ja seuraavaksi ilmoitat että oikea Jumala on Raamatun Jumala, osoittaa vain sen miten luihu henkilö olet.

• Jaakob kirjoitti:

"Kysymys on Jumalan olemassaolosta. Ei ole siten mitään syytä vedota johonkin Odiniin tai isojalkaan, jotka eivät liity asiaan millään tavoin."

Älä valhetele.

Kysymys ei ollut (ainakaan aloittajalla) vain jumalan olemassaolosta tai sen todistamisesta kyse.

Vaan siitä miksi ateistit puhuvat jumalasta johon eivät usko. Johon vastasin että samalla tavalla ihmiset voivat puhua Odinista ja isojalasta johon eivät myöskään usko. Ja pelkkä asiasta puhuminen ei tee yhtäkään näistä kolmesta olevaiseksi.

• Teesi
      19.4.2012 07:47

>>>Ateismissa on mielenkiintoinen seikka, joka jatkuvasti nousee pinnalle.
      Nimittäin he tekevät kaikkensa yrittäessään kieltää sellaisen asian , johon eivät
      itsekään usko.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7464
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5094
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      98
      3484
    4. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2359
    5. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2319
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2168
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2123
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      1993
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1791
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1683
    Aihe