lääkäri ei tajuaaa

mitäs tässä si

Olen tällä hetkellä erittäin ahdistunut. En pysty oikein toimimaan normaalisti, kotonakin jää kaikki asiat hoitamatta. Päässä pyörii 24/7 ahdistus. Olen tämän takia käynyt jo 3 kertaa lääkärillä mutta hän ei kirjoita kuin lääkkeitä. Töihin pitäis mennä. Syön jo ennestään cipralexii aikaisemman masennukseni takia ja nyt on iskenyt tämän sietämäntön ahdistus. Sain siihen nyt opamoxia mutta miten mä meen töihin sen kanssa?? Pakko ottaa että pääsee edes lähtemään. Työn on sellaista että pitäisi olla koko ajan skarppina niin se ei oikein onnistu rauhottavien kanssa. En edes halua syödä rauhoittavia mutta pakko että selviää työstä edes joten kuten. Tämä taas lisää ahdistusta kun pelkään tekeväni jonkun mokan. Pelkään että jään tämän takia koukkuun, olen joutunut vierestä katsomaan jo erään henkilö vieroituksen rauhottavista ja se oli aika kamalaa varsinkin tälle henkilölle.

Omasta mielestäni mun pitäs saada sairaslomaa kun ei tästä tunnu tulevan mitään. Mut miten sitä saa?? Kun lääkäri ei tunnu tajuavan mun ahdistuksen voimakkuutta. Mun ajatukset synkistyvät koko ajan tämän paineen alla. En ole ollut itsetuhoinen mutta nyt on jo mielessä käynyt useasti että sillä ratkaisulla pääsis tilantees nopeasti pois. Masennuskin on tekemässä comabackia huomaan sen merkit jo...

8

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opamox

auttaako se cipraleksi yhtään ahdistukseen minkä milligrammasta syöt ja minkä vahvuista opamoxia minulla on 15mg opamox paniikkineuroosiin mutta nyt on tullu ahistusta tää se vasta on ei pysty mitään tekemään en uskalla mennä ees ulos on todella epätodellinen olo tuntuu niiku ois paniikki päällä koko ajan en nukkunu kuin parituntia viimeyönä ja noin kuukauden ajan noin neljätuntia yössä samaa mieltä lääkäri ei ota vakavasti näitä minunkaan vaivoja eihän se ahistus sen kropassa ole et jää koukkuun jos noudatat ohjeita opamoxin käytössä

• toivott saat apua

Mitä jos ottaisit yhteyttä suoraan mielenterveystoimistoon tai pyytäisit neuvoa tilatessasi aikaa terveyskeskuksesta. Yleensä tavalliset päivystävät lääkärit eivät ole perillä mielenterveydellisistä.Kannattaa todella kertoa tilanteesta itse taraksti koska oireet eivät muuten lääkärille näy.
      Oleko ollut kauan töissä nykyisessä paikassa, onko tullut lisätöitä tai muuta stressiä joka kuluttaa jasamistasi. Onko uupumus tullut pikkuhiljaa kuukausien tai vuosien myötä vai ihan vain nyt luhyellä aikavälillä.
      Varmaan loma on tarpeen, mutta kanaattaa puuttua mahdollisiin ahdistukseen aiheuttajiin. Lomalle ennekuin roamahdat. Jos niin käy niin toipuminen on pitempiaikaisempaa.
      Kannttaa jutellla ja jakaa taakkaa ja töitä myös kotiväen ja ystävien kanssa.

• 15+17

Itse olen työharjoittelussa ja mulla on kans todella vaikea tilanne. Ruoka ei maistu, nukuttua en saa kunnolla ja ahdistaa kokoajan niin saatanasti. Todella ikävä tilanne kun herää jo aamuyöllä niin ahdistuneena ettei saa melkein henkeä ollenkaan, vatsa sekoo ja kauhea kuvotuksen tunne. Kauheet paineet tulee siitäkin kun ei jaksa hoitaa kotiaan eikä muitakaan pakollisia asioita.

Mulla on kanssa rauhoittavia ja juuri samasta syystä en haluaisi niitä jatkuvasti syödä. Mun tilanne on niin vaikea etten tiedä mitä tehdä.

Se työharjoittelu on mulle todella ahdistavaa kun kärsin vakavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja jatkuva ihmisten kanssa tekemisissä oleminen vie mun voimat. Pelkään kokoajan kamalasti sitä mitä minusta ajatellaan ja etten osaa tehdä asioita kunnolla niinkuin en omasta mielestäni osaakkaan. Kukaan ei tietenkään osaa auttaa mitenkään ja itsemurha tulee itsellänikin mieleen.

• aamu-uuni

MInä oon sairaslomalla masennuksen ja uupumisen takia. Ahdistus on tosi voimakasta, joka alkaa iltapäivällä. Mulla on kans sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja just ihmisten kanssa oleminen vie voimia. Vihdoin viimein olen aloittanut psykoterapian. Suosittelen sitä, se auttaa. Siinä käydään ajatuksia ja tunteita läpi, jolloin itsetuntemus vahvistuu ja ahdistuskin alkaa helpottaa. Joudun kuitenkin vielä ottamaan temestaa kaksi kertaa päivässä. Mene jonnekkin yksityiselle psykiatrille, sieltä saa kunnon lääkkeet ja hoito lähtee etenemään.

• älää menettäkö toivo

Kun olet työharjoittelussa niin lohdutan sillä, että se kestä ikuisesti. Jos sinulle tuottaa vaikeuksia olla työssä, jossa pitää olla jatkuvasti ihmisten ympäröimä niin, niin kanntttaa jatkossa ajatella duunia missä saa olla rauhassa ja tehdä työtä yskin ja itsenäisesti. Ainakin niin kauan kun ongelma on olemassa. Tietenkin se rajoittaa työvaihtoehtoja ja mutta onneksi on ammatinvalintapsykologeja ja voi yhdessä heidän kanssaan miettiä uutta työvaihtoehtoa.
        Pitää iahan rehellisesti ottaa puheeksi esim. työkkärissä tai teraputilla, että mistä ongelma johtuu, että ei voi olla sosiaalisia taitoja vaativassa ammatissa. Sopisko vaikka työ, jota tehdään etätyönä? Suunnittelu? Kyllähän joka työssä joutuu tapamaan jonkin verran ihmisiä, mutta eroja on.

• Je Jep

Valitettavasti terveyskeskuksesta ei useinkaan paljoa apua saa koska lääkäriin keinot auttaa ovat käytännössä lääkkeet, sairausloma ja kuuntelu. Mitä sinä oikein haluaisit hoidoksi?

Ongelma on psyykeongelmaisten valtava määrä (yhteensä miljoona mielisairasta) jonka vuoksi hoitoa tai edes hoidon arviota ei saa ennen kuin tilanne on jo vaikeutunut.

Lääkkeillä hoituu kyllä lievempi masennus jos muut asiat ovat kunnossa. Ehkä olisi hyvä olla sairauslomalla hetke aikaan toipumassa. Käytännössä sairaalahoitoon pääsee vain jos on itsensä vahingoittaminen mielessä tai psykoosissa.

Onko mitään ideaa miksi ahdistaa?

• nutritionist

Kehoon kertyneet kofeiinin aineenvaihduntatuotteet aiheuttavat valtaosan kaikista mielenterveysongelmista. Ahdistus lähtee vuorokaudessa oikealla hoidolla.

http://qmies.blogspot.fi/

• -apuva-

Tässä niksi millä pääset nopeasti eroon ahdistuksesta.

Tarviset:
      Stereo-kuulokkeet, nettiyhteyden, 15 minuuttia aikaa.

Toimi näin:
      1. Laita kuulokkeet päähän.
      2. Avaa tämä sivu: http://www.yourepeat.com/watch/?v=DZzYh2zaBko&feature=youtube_gdata
      3. Säädä videon äänen taso niin matalaksi, että hyvä kuin kuulet äänen.
      4. Avaa Youtube selaimen uudelle välilehdelle: http://www.youtube.com/
      5. Soita parasta musiikkia mitä tiedät. (Anna molempien kappaleiden soida yhtä aikaa. Säädä äänen taso kovemmalle kuin aiemmassa kappaleessa.)
      6. Kuuntele 15 minuuttia rauhassa tai tee samalla jotakin muuta.

Väitän, että ahdistuksesi on kadonnut tai vähentynyt oleellisesti. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe