Totuuksia Martinan sanomina

Ja minunkin

Aivan naurettavia ovat nämä nykyiset ohjeet syömiseen raskausaikana. Martina on tässä asiassa aivan täysjärkinen.

Itse olen neljä tervettä lasta synnyttänyt ja niin ovat ystävänikin. Ihan iloisesti olemme syöneet graavilohta, juustoja, maksaa ja kaikkea jotka tänä hysteria-aikana ovat kiellettyjä.

Ihan oikeassa Martina on siinä, että kohtuudella voi mennä.

Ihmettelen myös näitä spekulaatioita "vauvamahasta". Jos pitää paikkansa, että viidennellä kuulla on, niin sehän ei mihinkään näy. Pienokainen painaa n. 200 g. Että sama kuin söisit kolme kananmunaa.

Varmaan ne itsensä jo alkuraskausaikana lihottaneet lähiöämmät täällä luulevat, että raskaus näkyisi tuossa vaiheessa. Sitä on vain liikaa vedetty mässyä ja sidukkaa, jos raskaus tuossa vaiheessa näkyy ulkopuoliselle mahan pömpöttämisenä.

Kokemuksesta tiedän, että yleensä se näkyy vasta kuudennella kuulla. Sitten vatsa kasvaakin varsin nopeasti eli kahdeksennella kuulla kukaan ei voi erehtyä....

Viiksistä sen verran, että minulle ainakin tuli nenän alle tummentuma ja pari läikkää poskiinkin. Kyse EI ole karvoista, vaan pigmenttimuutoksista.

Mutta haukkukaa te sydämenne kyllyydestä, ei se minulta ole pois. Ihmettelen vain tätä vihan ja katkeruuden määrää.

25

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+19

Outoa, kun Martina mainosti "raskausmahaansa" toisella kuulla jättiläismahaksi. Miten se noin vain pienenee raskauden edetessä. Heh.

• Hahaa

Mara taas puolustaa itteesä.

• hrygb

Siltä tosiaan alkaa vaikuttaa! Ensin en uskonut tuohon, mutta ihmetyttää, että miten tuo yksi jaksaa aina vaan raivota täällä palstalla Martinaa puolustaen ja haukkumassa kaikkia palstalaisia...

• Olen ihana
        hrygb kirjoitti:

Siltä tosiaan alkaa vaikuttaa! Ensin en uskonut tuohon, mutta ihmetyttää, että miten tuo yksi jaksaa aina vaan raivota täällä palstalla Martinaa puolustaen ja haukkumassa kaikkia palstalaisia...

Kiitos hänelle, kun jaksaa ilahduttaa meitä köyhiä lähiökateellisia.

• suosikki<3
        hrygb kirjoitti:

Niin ja tuo aloitus oli niiiin läpinäkyvä! :)

• Olen ihana
        suosikki<3 kirjoitti:

Niin ja tuo aloitus oli niiiin läpinäkyvä! :)

Kukahan mahtoi kirjoittaa? Alex?

• järki päässä
        Olen ihana kirjoitti:

Olet tosi sekaisin ja paranoidinen!

• ei mitään huum.tajua
        järki päässä kirjoitti:

Olet tosi sekaisin ja paranoidinen!

Voi näitä simppeleitä tosikoita...

• eräs valkotakkinen
        Olen ihana kirjoitti:

Mene hoitoon, siis vapaaehtoisesti!

• isdhkyjhd

Pöh? Onhan siellä masukassa paljon muutakin kamaa raskaana olevalla naisella, kuin se sikiö, joten kanamunavertauksesi on huono. Sitäpaitsi kananmuna painaa noin 50 g.

• Georges Gillette

Etkös käyttänytkään meidän tuotteita?

• Lapsellista ja typer

Huomaa, että ketjun aloittaja ei tiedä mistään mitään.
      On huomattavasti vaarattomampaa ottaa vaikkapa yksi viinilasillinen viikossa raskaana ollessaan, kuin syödä tuotteita, joissa on listeriavaara.
      Siihen ei auta syöminen kohtuudella! Yksi pieni pala, sen voi siitä saada.
      Voi vaikka tappaa sikiön. Ja aina valitettavasti Suomessa on näitä äitejä, jotka eivät välitä mistään mitään, riskiä vaan otetaan riskin perään. Osa heistä saa listerian, osa voi menettää lapsensa sen takia tai saada lapsen erittäin sairaana.

• valkoviiniä

Alkoholisti puolustelee dokaamistaan raskauden aikana! Ja plussia tulee kaltaisiltaan!

• M vaarantaa vauvan!
        valkoviiniä kirjoitti:

Alkoholisti puolustelee dokaamistaan raskauden aikana! Ja plussia tulee kaltaisiltaan!

Se oli VERTAUS! Ja oli siinä ihan oikeassa. En kyllä itse kyllä joisi yhtään alkoholia jos olisin raskaana. Mutta en myöskään söisi tuotteita, joissa listeriavaara. Noudattaisin kyllä ehdottomasti neuvolantädin ja lääkärin neuvoja. Eivät ne ole liioiteltuja vaan sikiön turvaamiseksi!!!

• Buahhahhaa

Jos maha ei muka viidennellä kuulla näy, eikä sikiö paina kuin 200g, niin mitenkäs sit Henna P:n maha on jo kovasti isona, eikä kenelläkään ole epäilystäkään "siunatusta tilasta"? Martinan maha on ihan littana, joten saa olla tosissaan taaksepäin kallistunut kohtu ettei mitään päälle päin näy :DD

• Olen ihana

Mihinköhän raivotar katosi? Antaisi nyt meille lisää rakentavia elämänohjeita.

• Turnauskestävyys OK

Martinalla oli tiedotteiden mukaan jo talvella todella iso vauvamasu, josta johtuen nyt on varaa hiukan löysätäkin.

Martinahan on aina harrastanut urheilua, josta johtuen takuuvarmasti osaa lukea kohoaan ja jakaa voimansa ja masunsa koon optimaalisen suorituksen saavuttamiseksi.

Martinan brändivarikolla alkaa nyt olla viimeiset ajat päättä, käytetäänkö yhden keskenmenon taktiikkaa, vai mennäänkö yhdellä täytöllä finaaliin.

• kakki peliin

Kakkia unohtamatta :)

• Olen ihana
        kakki peliin kirjoitti:

Kakkia unohtamatta :)

Koho toimittaa mailat.

• vt
        Olen ihana kirjoitti:

Koho toimittaa mailat.

Heitä se koneesi ikkunasta ja tee palvelus, häviä täältä sekopää!

• vt: ufot hyökkäävät!
        vt kirjoitti:

Heitä se koneesi ikkunasta ja tee palvelus, häviä täältä sekopää!

Nimimerkki vt on aina valittamassa stalkkereista täällä. Ihan oikeasti - ketään ei kiinnosta, vaikka stalkkereita olisi mielestäsi kaikkialla!

• pinnukkelki

No huhhuh! Vaikka se sikiö painaiskin sen puoli kiloa, on sen ympärillä mukavasti lapsivettä--> kohtu kasvaa. Itselläni selkeä raskausmaha jo neljännellä kuulla, mikä lie kääpiö tulossa jos VASTA 8.kuulla näkyy :D

Ja niin, en vetäny mässyä enkä sidukkaa, meinas sylkikin tulla pukluna ulos

Ja niin, lähtöpaino 52.

• baaaaaaaaaaaavi

Viiksi mara maamme monsteri oli sitten raskaana tai ei. Koko pläsäys saisi
      häipyä niiiiiiiiiin tyrkky ja mitään sanomaton ja rumakin vielä.

• !!!

Amen for that!

• kevät2012

mulla alkoi näkymään vasta viidennellä kuulla ja on varmasti aika paljon ihmisestä kiinni milloin se näkyy. esim nina heralal ei oikein näkynyt missään vaiheessa puhumattakaan saimi hoyerista (ent. nousiainen) aika naurettava väittelyn aihe tämäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe