Aloitin noin 8kk sitten karppaamaan, koska en mitään muuta keinoa lahdutuksen suhteen löytänyt ja painoin tuolloin 115kg. Olen 170cm pitkä ja painan nyt 80kg. Eli vielä noin 10kg ylipainoinen...
Aluksi kaikki meni hyvin.. söin 3 krt/vrk ja liikuin aktiivisesti noin 4-5krt viikossa joko pyöräillen tai käymällä erilaisissa aerobiceissa. Nyt kuitenkin viimeisen 2 kk aikana asiat on lähteny käsistä. Laihduttamisen tarve on jopa pakonomainen ja en pysty olla liikkumatta päivässä vähintään tuntia..ja syöminen tippui 2krt/vrk. Tätä jatkui ensimmäinen kuukaus. Nyt sitten viimeisen kk aikana olen liikkunut noin 2 h päivässä ja syönyt vain 1krt/24h ja jos satun syömään 2krt, on minun liikuttava lisäksi vähintään 1,5 h jolla olen kuluttavinani tuon "ylimääräisen" syöntikerran. jos en liiku, ahdistun pahasti. Olen oksentanut 3 kertaa viimeisen 2 kk aikana syömääni ruokaa ulos, koska pelkään lihovani. Olen myös laihtunut viimeiseen kk noin 8 kg. Äskenkin syötyäni 24h jälkeen oloni on karmea. vatsaan sattuu, oksettaa ja tunnen oloni liian kylläiseksi ja raskaaksi, vain kahden lohisalaattikauhallisen jälkeen. En ymmärrä itseäni. Hiuksia lähtee ihan jumalattomasti ja en tiedä mitä tehdä. Jos alan syömään sen 3 krt päivässä, ahdistun ihan jumalattomasti ja tunnen etten laihdu. En usko, että edes se etten laihtuisi olisi ainoa syy miksen syö.. en tosiaan tiedä mitä tehdä... samaan aikaan en kestä sitä ahdistusta jonka saan siitä että hiukset tippuu päästä. Olen niin kauan ollut ylipainoinen ja kärsinyt kaikenlaisista mielenterveyshäiriöistä... en nyt jaksaisi tätäkin.. alkaa vaa pikkuhiljaa olee aika kamalat oltavat, koska tunnen itseni joka pvä väsyneeksi ja en jaksa tehdä mitään, mutta sitten kun syön olo on vielä kamalampi ja tekisi mieli oksentaa kaikki pois. ja pakotan itseni vain liikkumaan vaikka tuntuu että pyörryn kohta. En uskalla kertoa tästä avohoidossa, koska pelkään lentäväni osastolle, jolloin alkaisin vain lihota ja vihata itseäni vielä enemmän.
Olen 22v nainen. (ihan vain tiedoksi)
Mikä avuksi?
1
121
Vastaukset
- 10987654321
Miksi haluat laihtua niin kiireellä? Tietenkin on hienoa nähdä painon laskevan nopeasti mutta usko pois, hitailla muutoksilla saadaan pysyvämpiä muutoksia. Hiustenlähtö ja syömistottumuksesi kuulostaa pahasti siltä että elimistösi käy nytten aliravinnolla. Ja usko pois, laihdutuksessakin kokoisesi liikkuva nainen saa syödä runsaasti. Mitäpä jos häiriöityneen syömisen sijaan tutustuisit http://kiloklubi.fi/foorumi/ ohjelmaan jossa perusideana on hitaampi, mutta pysyvämpi painonpudotus elämänmuutoksena. Ala täyttää ruokapäiväkirjaa ja ravintoaine palloja niin uskon että kituuttamisen sijaan tulet voimaan paremmin :) ohjelma on suosittu myös karppaajien keskuudessa, ja kannattaa tutustua ravintoterapeutti Patrik Borgin kirjoituksiin. Älä siis laihduta, vaan tee elämänmuutos joka vaatii kylläkin tarpeeksi syömistä JOKA päivä- ehtii myös nauttia elämästä ja vointikin on paljon parempi sen sijaan kuin alikaloreilla eläminen ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954