Olen parina päivänä liikkunut "kylillä" autolla ja jalan. Olen nähnyt lukuisia rattijuoppoja ja muuta vilunkia. Poliisia turha soittaa paikalle, koska niistä ei ole mihinkään poimiaan mm. rattijuoppoa välillä Isokatu (Anttila) - Pohjoinen alikulku! Jos poliisille soittaa, sieltä kysellään ylimielisenä vain tyhmiä, ja kohta soittelee partio ja kyselee vielä enempi tyhmiä. Eikö poliisikin voisi mennä asiakkaan opastamana vaikka Rautatienkadun risteykseen kun ilmoitetaan Anttilan kohdalla kohti Raksilaa etenevästä rattarista, eikä soitella ja kysellä tyhmiä tyyliin; "onko sinulla kulli kummassa lahkeessa, onko aurikonlasit päässä, oletko kävelemässä heinäpäässä vai Kempeleessä kun näet nyt sen rattarin Anttilan kohdalla isollakadulla. -ÄLY HOI!
Eräs tapaus: Eilen klo 14 aikaan olin Kaakkurin rampilla tulossa Ouluun päin, kun joku vitun laihapersepaviaani jätkä ajoi kiihytyskaistalta suoraan äärivasemmalle kaistalle Avensiksella, väri vihertävän harmaa, rek.no: NEN-12x. Tämä vitun töröttelijä tosiaanki pojotteli sillä kotterollaan menemään 110kmh siinä nopeimpien kaistalla. Itse ajoin puskuriin kiinni ja väläytin valoja, mutta eiköhän tämä vitun veivikaula vain ajellut sitä 108kmh nopeutta vaihdellen siinä töröttäen autossaan kuin tikku paskassa. - MItä oikein ajattelit? Hommahan on niin, että jos ajat sitä 110km/h nopeuttasi ja toinen tulee takaa vaikka 115km/h, niin sinä ajat sen vitun avensiksesi siihen hitaampien kaistalle -tajuatko?
Olisin ohittanut sinut oikealta puolelta, mutta kun siinä oikealla oli jotain muita urpoja tientukkona. Mutta sinun olisi tullut mennä hetkeksi siihen oikealle kaistalle ja päästää meidät nopeammat edelle. Muutenkin se ihme kiihdytys Kaakkurin rampilla oli tökerö, kun sinulla ei ole tarkoitusta ajaa kuitenkaan kuin sallittua ylinopeutta. Seuraavan kerran kun näen kaltaisesi, niin seuraan ja tulen vääntämään nokasta kun pysähdyt. Väännän niin, että sieraimesi ovat ylös kohti taivasta, ja kun tulee seuraava sade, sinä hukut. Tajuatko?
Tänään oli myöskin monenlaista tynnyripäätä liikenteessä. Parempi nyt vain olla niistä hiljaa, mutta eikö stna tässäkin junttikylässä voisi edes liikenne sujua vttu? -No ei varmaan, kun kaikki Oulussa on jotain vtun trakrorilla ajokortin ajaneita kepulaisia! Täällä jokainen ajattelee tasan omaa napaansa, siksi kaikki tökkii! Muuttakaa takaisin landelle, kun ette mukana pysy!
Oululainen liikennekultuuri on suoraan perseestä!!
19
272
Vastaukset
- bemurimies
taidat olla pikkumulkkunen bemarimies.
sun kikkelis jäänyt pienenä äidin jalan alle
ja lopettanut kasvamisen,
niinkuin sinun aivosi on lopettanut ja olet jäänyt lapsen asteelle.
tuleppa toisen kerran mun aven perään niin töräytän jarrut pohjaan
ja nauran makeasti. - traktorikuksi
Täällä jokainen ajattelee tasan omaa napaansa, siksi kaikki tökkii! Muuttakaa takaisin landelle, kun ette mukana pysy!
Osuit suoraan asian ytimeen viimeisessä lausekkeessasi. - ajelija.
Avensis kuski toimi aivan oikein. Itse toimin samoin....
- Aamushaissea odotellessa
Avensis-pelle on tientukko joka vaaransi liikennettä jo motarille tullessaan. Jos se oli Tyrnävältä ja kävi Bauhausissa, sitten ihan fiiliksissä tunsi tulleesa isoon maailmaan ja ajeli miten sattuu?
- mä vaan
Sinähän maanteiden ritari olet! Avensis kuski on ajanut ihan oikein. Siinä vasemmalla on sama nopeusrajoitus kuin oikealla kaistalla, ei olla missään saksan autobaahnalla.. Menisit kertaamaan autokoulun.
- meinaa mennä hermo
Vasemmallakin on joo raikka 100kh/h, mutta eikös se ole minun ja poliisin välinen asia ajanko ylinopeuitta vai en? Se vitun avensis-ruipelo voi mennä hetkeksi oikealle kaistalle ja päästää meidät ajotaidolliset ohi, ja jatkaa vaikka sitten köröttelyä!? Eikö? Itsekin usein ajan 140 taulussa, sitten hoksaan peilistä että joku ajaa 160 linssissä, eli päästän sen pelimiehen ohitse siirtymällä hetkeksi oikeanpuoleiselle kaistalle, ellei siinä joku puusilmä sitten jo köröttele letkassa muiden kaltaisiensa kanssa. Minua eoi ainakaan vtuta yhtään jos joku uslkaltaa ajaa minusta lujempaa. Oulussa juntit pilanneet liikennekulttuurin!
Menkää takaisin sinne vitun Puolangalle tai opetelkaa ajamaan ja käykää sitten, jos opitte, vaikka Euroopassa tai Helsingissäkin katsomassa miten liikenteen kuuluu pelata!- tyson mikellä
laitappa yhteystiedot niin tulemme hakemaan ajokorttisi kuivumaan
penikka oot vielä kun et tiedä liikenne sääntöjä-
vasen kaista on vain ohitusta varten kun olet ohittanurt siirryt oikealle kaistalle kaistapää.
tuleppa mulkun jatke mun taakse niin sun nenäs on vinossa loppuelämäsi.
etkä pysty autolla ajamaan enää - hoksauttaja.
se on vaan niin, että eipä voi arvata, että vasemmalla joku ajaa älytöntä ylinopeutta kun sille kaistalle erehtyy.....lainrikkoja on välittömästi puskurissa kiinni ja purkaa sitten tuntojaan Suomi24 palstalla.
- meinaa mennä hermo
tyson mikellä kirjoitti:
laitappa yhteystiedot niin tulemme hakemaan ajokorttisi kuivumaan
penikka oot vielä kun et tiedä liikenne sääntöjä-
vasen kaista on vain ohitusta varten kun olet ohittanurt siirryt oikealle kaistalle kaistapää.
tuleppa mulkun jatke mun taakse niin sun nenäs on vinossa loppuelämäsi.
etkä pysty autolla ajamaan enääHui kun pelottaa..
Vasen kaista on juurikin ohittamista varten, kuten yritin rautakangasta vääntää!! - kahjojeppe
ei se kuule kahjo ole sinun ja poliisien kahdenkeskinen asia
se on myös meidän tehtävä ilmoittaa sinun rekkari poliisille jos
ajat ylinopeutta,
sinä vaarannat meidän ihmisten hengen tuolla kaahamisella.
ei sinun ladasi ole tarkoitettu 115km nopeuteen.
jos näen sinut ajavan vielä ylinopeutta niin tulee ilmoitus ja kuvan kera
lähtee poliisille.
anna puh numero niin soitan sulle - 160 taulussa
kahjojeppe kirjoitti:
ei se kuule kahjo ole sinun ja poliisien kahdenkeskinen asia
se on myös meidän tehtävä ilmoittaa sinun rekkari poliisille jos
ajat ylinopeutta,
sinä vaarannat meidän ihmisten hengen tuolla kaahamisella.
ei sinun ladasi ole tarkoitettu 115km nopeuteen.
jos näen sinut ajavan vielä ylinopeutta niin tulee ilmoitus ja kuvan kera
lähtee poliisille.
anna puh numero niin soitan sulleHaista wittu!!
- Nasta lautaan
hoksauttaja. kirjoitti:
se on vaan niin, että eipä voi arvata, että vasemmalla joku ajaa älytöntä ylinopeutta kun sille kaistalle erehtyy.....lainrikkoja on välittömästi puskurissa kiinni ja purkaa sitten tuntojaan Suomi24 palstalla.
Kuulkaas pellet; hommahan menee niin, että vasenta kaistaa käytetään ohittamiiseen. Jos joku tulee takaa nopeammin, eli näette siitä peilistänne, jos ne on oikein säädetty kuten laki vaatii, niin te menette hetkeksi sille oikealle kaistalle ja sitten jatkatte ajamista vasemmalla kaistalla, kunhan siitä on nopeammat menneet. Se esimerkiksi on sitä joustamista liikenteessä ja elämässä muutenkin,vaikka te insinöörit ja muut idiootit ette sitä halua tajuta ja ette kykene ymmärtämään!
Missään muualla maailmassa kuin Suuomessa ja Oulussa ei ole näin junttia liikennekulttuuria jossa kaikki perustuu minä-minä-miä -ajatukselle, saatanan tientukot!
Ja jos tuolin aapen kuvaama pösilö tuli kaakkurin rampista suoraan ääroikealle, niin kai sillä peilistä näkee takaatulijat ja siksi se tajuaa päästää ne ohitse, VITTU!
Usein on turvalisempaa ajaa ylinopeutta!
- miettijä.
mikä on sallittu ylinopeus??
- meinaa mennä hermo
10% ylitys...siitä saa huomautuksen johon voi pyyhkiä persereikänsä! Itse en ole saanut 17 vuodessa kuin yhden ylinopeussakon, kun mietin vähän missä luukutan.
Ajattelen myöskin muiden turvalllusuutta, en aja " minä minä minä"-asenteella kuten vaikka tämä Avensis-mulkero!
Taajamassa aina rajoituksen mukaan!
Joskus on vaan turvallista ajaa ylinopeutta, kuten nyt Pohjantiellä!
- Vasamann
Tämä on kyllä totta. Oululainen liikennekulttuuri on ihan persiistä. Suojatiellä pyörää taluttavalle ei anneta tilaa, pariin otteeseen ollut lähellä että olisin jäänyt auton alle. Täällä ihmiset ovat totta tosiaan sellaisia omaan napaansa tuijottavia juntteja. Meillä länsirannikolla on ruotsista peritty liikennekulttuuri jossa jalankulkijalle annetaan tietä, ei kaahata niiden päältä.
- kkkkkkkkkkk ääääääää
Heh heh pudasjärveltä ite oot!
- meinaa mennä hermo
No en onneksi. Pudislaiset nussii poroja!
- Oliko se juntti?
Oulussa ei juuri kukaan tunnu tietävän liikennesäännöistä mitään ja jokainen ajattelee vain itseään, ei esim sitä että liikenne voisi olla joustavaa. Aloittaja on ihan oikeassa. Moottoritiellä myös kiilataan eteen törkeästi katsomatta taustapeiliin. Joka päivä näkee autoilijoita ajamassa kännykkä korvalla punaisia päin. Kukaan ei väistä pyöräilijöitä tai jalankulkijoita. Poliisille on turha mainita asiasta.
Kerran eräässä risteyksessä Haapalehdossa poliisiauto oli ekana valoissa, minä siinä heidän perässä. Poliisiauton vieressä vasemmalla oli iso pakettiauto. Risteävälle tielle tuli punaiset, 6 autoa ajoi päin punaisia kun eivät nähneet poliisiautoa, parilla kuskilla kännykkä korvalla. Toinen poliiseista laitteli hiuksia katsoen peiliin, toinen jutteli mukavia ja menivät sitten Shellille kahville.
Niin paljon poliisia kiinnostaa.- Draiwi
Näinhän se on, että ei tämä himojärjestoö, poliisit, tee palkkansa eteen muuta kuin munia vetelevät käteen ja suihin toisiltaan tai skarppaavat hiuksia kuntoon, jotta näyttävät muka kovemmille kantaessaan turhaa asetta vyöllään.
Mutta tänään ajoin motaria pätkän Kuusamontie - Raksilan ramppi, ja voi vttu mitä menoa! Huomasi kyllä että on insinöörit vielä Peltolassa kaivelemassa klyyvria. MIetin siinä, etä ei ihme kun Nokia ei pärjää kilpailumarkkinoilla, kun työnantaja maksaa näille vitun uunoille siitä kun eivät osaa ajaa, aikatauluttaa jne, eli istuvat ruuhkassa stna aamusta aamuun ja vuosikausia jatkunut ilmiö! Jättäkää hlwetti ne autonne kotiin jos ette osaa ajaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343986
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631364Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951296Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681185Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51041- 47951
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333914Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26911En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39892