Kaverini aloitti Helsingissä yksityispsykoterapeuttiyrityksen. Sillä on kaikki luvat ja kelapätevyys yms eli pätevä. Se pisti ilmoituksia lehtiin ja kaikkiin paikoihin miä keksi muttei saanu yhtään potilasta ja joutuu nyt lopettamaan.
Työtön psykoterapeutti
12
403
Vastaukset
- asiakasainesta
Uskomatonta !!! Pätevälle ammattilaiselle luulis töitä löytyvän ja tarvitsijoita varmaan riittää.... voisko päästä jollekin lääkäriasemalle terveystalo,mehiläinen,diacor jne hommiin ??
- 1612
Erittäin outoa!!! Kysyin yhdeltä terapeutilta, että voiko ottaa uusia asiakkaita niin kertoi et syyskuussa 2013. Että sikälis. Muillakin oli vähän samanlaista aikataulua.
- .....
Aika outoa. Olen parin kuukauden sisällä ollut yhteydessä n. 30 eri terapeuttiin Tampereella kartoituskäyntiaikaa varten ja vain kahdella oli vapaata ennen syksyä.
- Statustyötön
Minun mummon serkun kaiman pikkuserkku sisko ja sen veli aloitti myös. Nyt se on työtön työtön työtön työtön. Mutta ei kukaan sitä missään huutele. Hienoa että pidät huolta kaverisi statuksen päivityksestä.
- 24
Psyk polilla, jossa kävin oli työntekijä, jonka luona itsekin harmikseni jouduin käymään pari kertaa, kunnes vakaasti kieltäydyin. Tämä työntekijä oli lähestulkoon maaninen, valehteli, vääristeli sanomisia jne. Aivan kauhea tapaus! Kuulin osastolla sitten muilta, jotka olivat joutuneet hänen "hoitoonsa" samanlaisia kokemuksia. Kaikki ollivat kieltäytyneet menemästä tuon ko tyypin hoidettavaksi. Ilmeisesti kaikki peruivat ajat hänen luokseen.
Ei mennyt kauaa, kun tuo työntekijä lopetti tuolla psykpolilla ja meni opiskelemaan psykoterapeuttipätevyydet. Nykyään hänellä on yksityisvastaanotto (olen käynyt hänen praktiikkansa nettisivuilla). En usko, että kukaan hänen "hoidossaan" ollessaan suostuisi edes väkivallalla uhkaamalla hänen potilaakseen. Vaikea kuvitella, että hänelle olisi vapaaehtoisia asiakkaita...
Psykoterapiasta ei aina ole hyötyä, vaan siitä voi olla haittaakin. Se, että on psykoterapeutin pätevyys, ei kerro vielä paljoakaan. - Terapiatapaus
En ihan usko tätä juttua, taitaa olla keksitty.
Mutta sen potilaskunnan saaminen vie oman aikansa. MOnet aloittavat osa-aikaisina terapeutteina ja tekevät päätyökseen jotain jossain muualla (yleensä lääkärin hoitajan hommia).
Psykoterapeuteista on pulaa oikeasti.
Mutta on myös huonoja psykoterapeutteja. Ja huonomaineisina (on se sitten ansaittu tai ei).- uusiterapeutti
Ainakaan Helsingissä ei näytä olevan tarvetta uudelle toimijalle, satuin huomaamaan nämä sivut vahingossa. Olen aloittanut yksityisvastaanoton pitämisen marraskuussa 2011 enkä saa asiakkaita mistään. Mistään mainonnasta tai sanan levittämisestä ei ole ollut hyötyä joten joudun myös lopettamaan toiminnan.
- Terapiatapaus
Onko sinulla Kela-pätevyys? Ja olet psykoterapeutti.
Ilman Kela -pätevyyttä on vaikeaa.
Ehkä pääkaupunkiseudulla markkinat on täynnä, mutta muualla ei. - Psykoterapeutti myös
Kyllä se totta on. Päteviä psykoterapeutteja on Helsingissä paljon. Itselläni on Valvira ja Kela- pätevyydet sekä yksilöpsykoterapiaan että perheterapiaan, mutta potilaita ei ole helppo saada.
Lääkärit ja psykologit ohjaavat joillekin omille tutuilleen ja hyvä veli verkosto ohjaa toinen toisilleen. Jos uusi toimija ei kuulu tällaiseen kuppikuntaan niin hänelle ei ohjata.
Mainonta on tosi kallista. Pienikin mainos maksaa paljon ja pieniä mainoksia ei edes oikein huomata.
Itse olen pitänyt työpaikkani tallella ja pitänyt psykoterapiatoiminimeni sivutoimena. Tällä tavoin voin odotella että joku potilas löytäisi minut.. enkä sentään joudu vararikkoon.- Nopeaajapiankiitos
Oletko ehkä "väärältä puolelta jokea" eli psykodynaaminen tai jopa psykoanalyyttinen psykoterapeutti?
- Psykoterapeutti4
Mielestäni psykoterapiakoulutustahoja on nykyisin pilvin pimein (markkinahenkisyys huokuu myös tällä alalla ja ihmiset kouluttautuvat alalle usein melko heppoisin ajatuksin. Yrittäjänä toimiminen on vaativaa ja se sisältää monenlaisia tehtäviä. Toisaalta kokopäiväinen yrittäjyys antaa loistavan mahdollisuuden oman alan osaamisen kehittämiseen niille, jotka haluavat kehittyä ammatissaan. Itse olen toiminut vuosikymmenet siten, että opiskelu-työ-opiskelu-työ ovat kulkeneet rinnakkasin. Lisäksi olen ostanut työnohjausta 2 x kuukaudessa (= mielestäni kaikille terapeuteille tärkeää, sillä työnohjaus toimii samalla asiakassuojanai). Olen katsonut alamme kehittymistä ja tullut siihen tulokseen, että kouluttajatahoja onaivan liikaa ja aivan liian eri tasoista. Ehkä olisi syytä pitää muutaman vuoden paussi peruskoulutuksissa ja keskittyä lisäosaamisen kehittämiseen nykykoulutetuille ja heidän kouluttajilleen?
- En siis ole alalla
Mutta eikös kaikki psykoterapeuttikoulutus ole nykyään muutamassa (hyväksytyssä ) kotimaisessa yliopistossa. Ne toimivat yhteistyössä valikoitujen ja syynättyjen koulutustahojen kanssa.
Miten niin pilvin pimein?
Ja miten niin kouluttaudutaan "heppoisin ajatuksin"? Mistä sinä sen tiedät? Koulutus on niin kallista ja koulutukseen pääsemisen kriteerit nykyään niin tiukat, että eiköhän se karsi aika hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760