Onko havaittu ikärasismia?

Kuninkaantie

Nyt kun Nokian pitää tavalla tai toisella yrittää saada osakkeenomistajat tyydytettyä ahneudessaan, niin onko nyt alkaneiden YT-neuvottelujen johdosta odotettavissa ns. ikärasistisia piirteitä irtisanottujen / irtisanottavien kohdalla?
Pelkään arvaavani oikein, kun väitän, että ainakin 50 vuotiaat ovat ehdottomasti ulkoistuksen kohteena? Toivon toisaalta olevani väärässä.
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan on kuulemma jo nyt nähty, että korkeasti yhteiskuntamme kouluttamia alansa huippuosaajia olisi nähty "katukuvassa"?
Mikä ikävintä, niin näiden joukossa on havaittu myös Naispuolisia henkilöitä? Ja Nainenhan on juuri "se", joka on osasyyllinen nykyiseen hyvinvointiimme, kun Hän on päässyt pois sieltä -50 luvun aataminaikuisen hellan ja nyrkin välistä kasvattamaan kansantuloamme, kouluttautumalla ja antamalla arjen kotiaskareittensa lisäksi työpanoksensa meidän yhteisen hyvän eteen.
Jos itse olisin siellä "noksulla" päättämässä ulosheitettävistä, niin yksikään Nainen ei joutuisi kilometritehtaalle.
Saas nähdä, mitä ukonrutaleet tähän sanovat :)

7

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syrjintä = syrjintä

Jos sinä saisit päättää, harrastaisit sukupuolisyrjintää. Miksi ikäsyrjintä on väärin mutta sukupuolisyrjintä oikein?

Samat geenit ne on molemmilla poislukien se pieni ero (X tai Y)

• eikatsoikää

Toinen 53-vee nainen, toinen 28-vee nainen, molemmat olleet 10 vuotta nokialla, arvatkaa kumpi jäi?

Arvasitte varmasti väärin.

53-vee sai jäädä =).

• Kaiken nähnyt 50v.

Ikärasismi SUOMESSA kohdistuu lähinnä työttömiin, vanhempiin työnhakijoihin 45 .
        Jos olet tuossa iässä, pidä kynsin-hampain työpaikastasi kiinni ellei sinulla ole runsaasti säästöjä joilla elät seuraavat 20 vuotta.
        Jos 54v saa pitää paikkansa niin hän on hyvä työntekijä, kai sen nyt voi 28v tunnustaa.
        Yli 50 v saa töitä ainoastaan suhteilla koska suomen työelämä on täysin vääristynyt, ei 50 v mikään vanhus ole.
        Ikärasismia esiintyy vain suomessa.
        Muualla arvostetaan kokemusta, suomessa jostain syystä ei.
        Pitäisi olla laki joka estää syntymäajan kysymisen työpaikkahaastattelussa.

t. 15 ulkomailla asunut ja työskennellyt.

• Kuninkaantie
        Kaiken nähnyt 50v. kirjoitti:

Ikärasismi SUOMESSA kohdistuu lähinnä työttömiin, vanhempiin työnhakijoihin 45 .
        Jos olet tuossa iässä, pidä kynsin-hampain työpaikastasi kiinni ellei sinulla ole runsaasti säästöjä joilla elät seuraavat 20 vuotta.
        Jos 54v saa pitää paikkansa niin hän on hyvä työntekijä, kai sen nyt voi 28v tunnustaa.
        Yli 50 v saa töitä ainoastaan suhteilla koska suomen työelämä on täysin vääristynyt, ei 50 v mikään vanhus ole.
        Ikärasismia esiintyy vain suomessa.
        Muualla arvostetaan kokemusta, suomessa jostain syystä ei.
        Pitäisi olla laki joka estää syntymäajan kysymisen työpaikkahaastattelussa.

t. 15 ulkomailla asunut ja työskennellyt.

Vaikka en kaikkea ole nähnytkään, niin olen nähnyt jo -90 luvun alun lamasta lähtien, miten Suomessa 50 vee henkilöt eivät ole oikein kelvollista väkeä, kun firman pitää tehdä tulosta.
        Itse pääsin "nauttimaan" tästä ... olkoon nyt vaikka ikärasismista, 2-tuhat luvun alussa. Eli likimain 10 vuotta aikaisemmin olivat "väärään aikaan" syntyneet siirretty kortistoon ja mikä ikävintä, osa heistä roikkui siellä "armahtavaan" eläkeikäänsä asti. Jotkut tekvät "jotain peruuttamatonta"?
        "Kaiken nähnyt 50v" kirjoittaa, että "Ikärasismi SUOMESSA kohdistuu lähinnä työttömiin vanhempiin työnhakijoihin 45 ."
        Minun mielestäni syy siihen on juuri se, että 50 vee ikäiset työnantaja potkii kadulle ja sieltä meitä warttuneempia, joskus jopa melkoisen kokeneita ja jopa osaaviakaan eivät uutta työvoimaa hakevat yritykset kelpuuta riveihinsä.
        Eli vielä kerran, koska kertaus on opintojen äiti. Kun Wanhus potkitaan firmasta kadulle = työttömäksi = wanhus on siis ikärasismin kohde, niin hän reppana saa sitten sinnitellä seuraavat n. 15 vuotta kaikenmaailman huuhaa kursseilla, jossa opetetaan tekemään CV-lista "menneestä elämästä". Ainoa, joka varmuudella näistä kurssituksista hyötyy, on tämä konsulttitoimisto, joka niitä kursseja järjästää.
        Tosin, ei sääntöä ilman poikkeusta.

• maalaiselämää.
        Kuninkaantie kirjoitti:

Vaikka en kaikkea ole nähnytkään, niin olen nähnyt jo -90 luvun alun lamasta lähtien, miten Suomessa 50 vee henkilöt eivät ole oikein kelvollista väkeä, kun firman pitää tehdä tulosta.
        Itse pääsin "nauttimaan" tästä ... olkoon nyt vaikka ikärasismista, 2-tuhat luvun alussa. Eli likimain 10 vuotta aikaisemmin olivat "väärään aikaan" syntyneet siirretty kortistoon ja mikä ikävintä, osa heistä roikkui siellä "armahtavaan" eläkeikäänsä asti. Jotkut tekvät "jotain peruuttamatonta"?
        "Kaiken nähnyt 50v" kirjoittaa, että "Ikärasismi SUOMESSA kohdistuu lähinnä työttömiin vanhempiin työnhakijoihin 45 ."
        Minun mielestäni syy siihen on juuri se, että 50 vee ikäiset työnantaja potkii kadulle ja sieltä meitä warttuneempia, joskus jopa melkoisen kokeneita ja jopa osaaviakaan eivät uutta työvoimaa hakevat yritykset kelpuuta riveihinsä.
        Eli vielä kerran, koska kertaus on opintojen äiti. Kun Wanhus potkitaan firmasta kadulle = työttömäksi = wanhus on siis ikärasismin kohde, niin hän reppana saa sitten sinnitellä seuraavat n. 15 vuotta kaikenmaailman huuhaa kursseilla, jossa opetetaan tekemään CV-lista "menneestä elämästä". Ainoa, joka varmuudella näistä kurssituksista hyötyy, on tämä konsulttitoimisto, joka niitä kursseja järjästää.
        Tosin, ei sääntöä ilman poikkeusta.

Itse lähdin työpaikalta vapaaehtoisesti muutama vuosi sitten 45 vuotta palvelleena, ja valitsin vaatimattoman elämäntavan. Elän maaseudulla ja kasvatan itse kasvikset ja vihannekset.Marjat ja sienet poimin metsistä.
        Ajelen polkupyörällä ja kävelen kauppaan. Käyn vain kaksikertaa kuukaudessa kaupassa.
        Tiedättekkö, onnellisempi en ole ollut koskaan. Ja rahaa on aivan samanverran kuin töissä käydessänikin. Jopa enemmän kuin entisessä "kulutusjuhlassa".

Ja elämänlaatu on parantunut roimasti ja jää aikaa perheelle, ystäville ja tutuille enemmän.

-Ymmärrän, että jos ei ole saanut perintö-maalaistupaa, ja ellei ole säästänyt työuransa aikanayhtään rahaa, On vaikeampi vaihtaa elämäntyyliään.

Mutta olen sitämieltä että vanhemmat työntekijät, jotka pääsisivät eläkeputkeen, Heidän pitäsi ajatella nuoria ja antaa työnsä nuorille, joilla on lapsia.Nuoret tarvitsevat työtä ja toimeentuloa. Nuorilla on elämää ja työuraa edessä kymmeniä vuosia ja vanhemmilla korkeintaan 5 vuotta.

Vaikka jokainen eläköön tyylillään, eikä ole minun asia arvostella ketään, vain esittää oma mielipiteeni asioihin.

• liikaa vuosia

Ikärasismi on todellinen ongelma. Miten työllistyä uuteen ammattiin kun on joutunut jättämään entisen terveydellisistä syistä. Uudelleen kouluttautuminen ei näy antavan parempaa mahdollisuutta. Sellaisille aloille joilla on töitä enemmän tarjolla esim. hoito-alat ei voi juurikaan selkävammainen kouluttautua. Kun säästöjen takia karsitaan työntekijät minimiin niin minne yli 50 v työllistetään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2361
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      341
      1940
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1846
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1649
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1012
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      970
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      845
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      830
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      788
    Aihe