Haastateltavaksi!

9luokkalainen

Hei olen 9 luokkalainen tyttö ja olen tekemässä uskonnossa esitelmää abortista. Haluaisin saada siihe parin abortin tehneen naisen vastaukset.
Kysymykset ovat:
1.Kuinka kauan abortistasi on nyt?
2.Mikä johti aborttiin? (esim. elämäntilanne)
3.Oliko päätös yhteinen kumppanin kanssa, jos hän oli silloin kuvioissa?
4.Miltä tuntui heti abortin jälkeen?
5.Entä miltä se nyt tuntuu kun ajattelet sitä hetkeä?
6.Tuntuiko se väärältä?

Anonyyminä kiitos!

kiitän!

15

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KedonKukka

1. noin 10 vuotta
      2. elämäntilanne ja sairaus
      3. oli yhteinen päätös
      4. ei sen kummemmalta,fyysisesti kuin henkisestikään
      5. ei sen kummemmalta,päätyisin samaan päätökseen jos joutuisin samaan tilanteeseen
      6. ei tuntunut

• kerronpa minäkin

1. noin 30 vuotta
      2. en halunnut lasta ja olin pienillä tuloilla eläjä
      3. yhteinen päätös, kumpikaan ei tykätty lapsista
      4. kun heräsin nukutuksesta, olo oli helpottunut ja elämän halu palannut
      5.vieläkin puistattaa jos olisin sen joutunut synnyttämään ja saman tekisin uudelleen jos näin kävisi
      6.ei tuntunut, abortissa ei ole mitään väärää

• =)

1. n. kaksi kuukautta

2. Olen liian nuori, poikaystävä ei missään nimessä halua lasta, pelkään mitä sukulaiset ajattelisivat. Olen 20, 19 olin kun tein abortin.

3. Oli, ehdottomasti. Oltiin jo aikasemmin puhuttu, että jos käy vahinko, niin kyllä se abortti on ainoa oikea päätös.

4. Tyhjältä, heikolta. Abortti oli tarkoitus tehdä kotona, lääkkeellisesti. Kivut olivat niin kovat, että luulin kuolevani. Halusin kuolla. Poikaystävä soitti melkein ambulanssin, mutta päädyttiin taksiin. Kätilöopistolla piikitettiin sitten jotain kovempaa kipulääkettä ja gynekologi edesauttoi alkion irtoamista. Olin kyllä helpottunut, vähän itketti. Aivan järjettömät menkka kivut, ei heti, mutta seuraavana päivänä ja viikon ajan.

5. En koskaan ikinä halua kokea mitään samanlaista. En ymmärrä, miten selvisin siitä kivusta. Ei tunnu siltä, että se koskaan olisi taphtunut, niin paljon se sattui. Ja niin epätodenmukainen tilanne.

6. Joskus. Omalla tavallaan. Mutta tiedän, että se oli lapsen kannalta parempi. Enkä minä olisi selvinnyt, poikaystävä ei olisi selvinnyt. Kyllä se loppujen lopuksi oli oikea valinta, vaikka varmaan aina tulee seuraamaan se ajatus, että tapoin ekan lapseni. Tuntuu vähän siltä, että en koskaan tule saamaan esikoista.

• "=)"

Kyllä me ehkäisyä ollaan aina käytetty, ihan kenellä vaan voi pettää. Tämä nyt sattui käymään meille, emmekä me todellakaan olleet / ole valmiita saamaan lasta. En mitenkään aio puolustella tekoani.

Sinunhan on hyvä minut tuomita, kun et tunne minua ollenkaan. Et sinä voi tietää millaisessa elämäntilanteessa minä olen ollut.

Totta kai minä tämän muistan loppuelämäni ja totta kai joskus tuntuu pahemmalta. Et sinä nyt yksinkertaisesti voi vaan tulla väittämään tuollaisia?. Mistä sinä tiedät m i t ä ä n minusta? Olisitko itse halunut lasta 19 vuotiaana? (jos näin vanha olet ollut).

En yksinkertaisesti ymmärrä, miksi sinun pitää yrittää samaan minut tuntemaan itseni huonoksi? Etkö usko, että minulla on jo tarpeeksi vaikeata elää tämän asian kanssa? En kirjoittanut sitä tuohon siksi, koska en halua sen kaiken palaavan mieleeni?

• Haluttu yllätys
        "=)" kirjoitti:

Kyllä me ehkäisyä ollaan aina käytetty, ihan kenellä vaan voi pettää. Tämä nyt sattui käymään meille, emmekä me todellakaan olleet / ole valmiita saamaan lasta. En mitenkään aio puolustella tekoani.

Sinunhan on hyvä minut tuomita, kun et tunne minua ollenkaan. Et sinä voi tietää millaisessa elämäntilanteessa minä olen ollut.

Totta kai minä tämän muistan loppuelämäni ja totta kai joskus tuntuu pahemmalta. Et sinä nyt yksinkertaisesti voi vaan tulla väittämään tuollaisia?. Mistä sinä tiedät m i t ä ä n minusta? Olisitko itse halunut lasta 19 vuotiaana? (jos näin vanha olet ollut).

En yksinkertaisesti ymmärrä, miksi sinun pitää yrittää samaan minut tuntemaan itseni huonoksi? Etkö usko, että minulla on jo tarpeeksi vaikeata elää tämän asian kanssa? En kirjoittanut sitä tuohon siksi, koska en halua sen kaiken palaavan mieleeni?

"Olisitko itse halunut lasta 19 vuotiaana? (jos näin vanha olet ollut)."

Annoin lapseni elää vaikka olin tuota nuorempikin. Mitä se ikä tähän edes kuuluu? Ihan yhtä aikuisena sinäkin kai sinne sänkyyn olet mennyt leikkimään leikkejä jonka seurauksista et sitten halunnutkaan kantaa vastuuta?

• tuntematonn

Varmaan itseään tarkoitti tässä tapauksessa...

En ymmärrä miksi sinun pitää väkisin tuottaa nuorelle naiselle pahaa mieltä. Miksei täällä ruodita muita kuin juuri tätä tyttöä? Koska hän on tehnyt abortin kymmenisen vuotta myöhemmin kun nämä muut? Totta kai nämä asiat tuntuvat pahemmilta, kun joku tulee haukkumaan tekopyhäksi ja vastuuttomaksi ja kirjoittelee siitä kuinka väärin tämä nuori on tehnyt.

Tässähän oli tarkoitus vastata kysymyksiin ysi luokkalaisen esitelmää varten, ei kertoa muille ihmisille kuinka väärä heidän OMA päätöksensä oli???

• .

Höpöhöpö p*skaa!
        Terveelle lapselle väkivalloin tappaminen ei ole KOSKAAN mitenkään "parhaaksi" vaan ainoa OIKEA päätös on antaa lapsenkin ELÄÄ, joten aivan turha jynssäillä sitä tekopyhyyden puhkiruosteista sädekehää. Ja miten niin muka et ois selvinny? Uhkasko lapsi jotenkin sun henkees vai??! On se kumma että leikitään aikuisina (?) leikkejä mutta ei "selvitä" sen luonnollisten seurausten kanssa!!?
        On sulla sentään vielä tosiasiat selvillä takaraivossa, mitä teit ja kenelle. Ja siellä varmasti tulee pysymäänkin.

• .

"Kuittaus lapselliselta ja vastuuttomalta idiootilta joka ei tiedä elämästä mitään. "

??????
        Mahdoitko tarkottaa tällä itseäsi vai..?

"Kiitos pahasta mielestä. "

Sille toki emme voi mitään jos tosiasiat aiheuttaa pahaa mieltä.

• takana yksi abortti

1. Noin 10 vuotta

2. Lapsiluku täynnä ja oma jaksaminen

3. Päätös oli yhteinen mieheni kanssa.

4. Helpottavalta, surulliselta, epätodelliselta... Tunteet meni aika ristiin rastiin niissä välittömissä jälkimainingeissa. Aika pian ne selkiytyivät kun pääsi käsittelemään asiaa kunnolla.

5. En halua koskaan enää joutua sellaiseen tilanteeseen. Olen kahdesti elämässäni kohdannut ei-toivotun raskauden ja vaikka tiedän että molemmat tapahtuivat minusta riippumattomista syistä (ehkäisy oli kunnossa molemmilla kerroilla), tunnen silti jonkin laista pettymystä ja pelkoa siitä, että taas tapahtuu niin. Nyt pelko alkaa asettumaan, koska miehenikin on käynyt vasektomiassa ja itselläkin alkaa ikää jo olemaan sen verran, että ei näillä vuosilla enää kovin helposti kai raskaaksi tulla.

6. Ei tuntunut väärältä, vaan siinä tilanteessa lähinnä ainoalta vaihtoehdolta jota pystyin ajattelemaankaan. Ja jos vielä raskaaksi tulisin, päätyisin aborttiin, eli tekisin abortin vastaavassa elämäntilanteessa vieläkin.

En ole koskaan aborttiani katunut, mutten suhtaudu siihen minään läpihuutojuttunakaan. En koskaan uskonut joutuvani sellaiseen tilanteeseen ja yritin parhaani mukaan ehkäistä sellaiseen joutumista. Aina kuitenkaan elämä ei vain niitä parhaita kortteja käteen jaa...

• 11+1

1. 14 vuotta
      2. Aborttiin johti ehkäisyn pettäminen satunnaisseksissä (ei tarvinnut muita syitä)
      3. Ei ollut yhteinen päätös vaikka tämä irtoseksimies kyllä tuli tietämään asiasta
      4. Helpottuneelta mutta oli kipuja muutaman päivän ajan
      5. Nyt kun ajattelee niin hyvin kaukaiselta, en olisi tehnyt toisinkaan, kun en halunnut lisääntyä.
      6. Ei yhtään väärältä vaan ainoalta oikealta ratkaisulta

(kakkoskohtaan lisään että tehtiin ulkomailla, joten ei tarvinnut kertoa syitä)

Kiitos itsellesi ja hyvää kesän odotusta!

• Lyhyesti

1. Suomessa tehdään vuosittain yli 10 000 aborttia. Vain 0,5% taustalla on edes jonkinlainen naisen terveyteen liittyvä syy. 99 % aborteista on nk. mukavuusabortteja. Aborttien dekriminalisoimisen jälkeen Suomessa on hengiltä otettu yli 650000 lasta. Tämä on 6 kertainen määrä Talvisodassa ja Jatkosodassa 1939-1945 menetettyihin ihmishenkiin verratuna. Kyseessä on kansakunnan laajin murhenäytelmä.

2. Abortteihin liittyy elämäntapamieltymyksiä, naisten painostamista, rakenteellista väkivaltaa. Pariduhdesotkut, oikuttelut, huono elämänhallinta, huono harkinta liittyvät aborttimyönteiseen järjestelmään, jossa "sosiaalipolitiikkaa" ehdään lapsia teilaamalla. Abortti-ideologia on menneisyyden yli-ihmisoppia eli sosiaalidarvinismia, joka on tieteellisesti roskaa, muuta kuitenkin vallitsevaa käytäntöä. 1960-luvulla vallinneet "sosiaaliset syyt" ovat rikkaasta ja hyvinvoivasta Suomesta kokonaan kadonneet. Siten aborttilaki ja varsinkin aborttikäytäntö on lainsäätäjän tahdon vastainen.

3.Usein naista painostetaan. Usein nainen teettää abortin vastoin miehen tahtoa. Milloinkaan ei lapselta kysytä hänen kantaansa tai etuaan asiassa. Kyseessä on törkein mahdollinen lapsen oikeuksien loukkaus - lapsen teilaaminen abortissa. Naisia painostetaan talouskoneiston kuuliaisiksi rattaiksi jopa aborttien hinnalla.

4. Abortista seuraa usein kuolemansuru, joka kestää koko elämän. Lisäksi seuraa masennusta, jopa mielisairauden puhkeamista, työkyvyttömyyttä, elämän haluttomuutta. Aborttien teettäjillä on kohonnut itsemurhariski. Parisuhteet kariutuvat usein mukavuusaborttiin.

5.Miltä tuntuu ajatella oman lapsen surmaamista? Mitä normaali ihminen ajattelee sellaisesta teosta?

6.Abortissa loukataan YK:n lapsen oikeuksien sopimusta. Normaali ihminen katuu ja häpeää tekojaan, jotka loukkaavat muita ihmisiä. Sairastumiset ja traumatisoitumiset liittyvät usein juuri tähän. Aborteista kärsivät myös lapsien isät, jotka eivät voi pelastaa lastaan aborttiautomaatista, jos nainen on sellaiseen harhautettu.

• älä haku enää

voi, voi, et ihan isätkin katuu, eiköhän ole isiä jotka saa naisen ympäri puhuttua, kun eivät halua lapsia, vaikka kyllä ovat innokkaita alulle saamaan..

• Miehen suru

Moni isä itkee katkerasti mukavuusabortissa surmaatua lastaan vuosikymmenet ja muistelee abortin tuhomamaa parisudetta kaiholla, joskin abortin murtamalla ehdottomuudella.

• pupu tupuna
        Miehen suru kirjoitti:

Moni isä itkee katkerasti mukavuusabortissa surmaatua lastaan vuosikymmenet ja muistelee abortin tuhomamaa parisudetta kaiholla, joskin abortin murtamalla ehdottomuudella.

jos kerran miehet itkee abortoitujen alkioiden perään ja suree sitä niin miksi on edes alunperin sitten sanonit naiselle että abortti on ainoa vaihtoehto?
        tai miksi edes alkanut mihinkään toimiin naisen kanssa jos ei asiaa ole ensin puitu läpi täysin?

itse ainakin olen tehnyt hyvin selväksi entisille seurustelukumppaneilleni ettei lapsia tule koskaan, nykyiselleni en edes ehtiny sanomaan asiasta kun hän ehti sanomaan ensin sen..

ja miksi parisuhde menettäisi parisuhteen? onko tosiaan nykyisin kaikki niin heikoilla kantimilla et pienikin erimielisyys niin erotaan välittömästi? jos pariskunta haluaa lapsia niin silloin tuskin abortteja tehdään ja jos taas pariskunta ei niitä lapsia halua niin millä ihmeen järjellä silloin parisuhde kariutuisi abortin jälkeen?

• Mistä on kyse?

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1249
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe