mua ahistaa koko ajan. tosi moni asia saa mut erittäin ahdistuneeksi, oli sitten kyse työelämästä, erillaisista sosiaalisten tilanteiden pelosta (erityisesti vastakkainen sukupuoli), jne. Olen huomannut että olen alkanut käyttämään alkoa aika paljon. Se tuo hetkellisen mielenrauhan. Olen tälläkin viikolla juonut pikku kännit joka ilta. Seuraava työpäivä tekee oloni aina ihan älyttömän ahdistuneeksi, illan juon olen suht rauhallinen ja aamulla pakotan itseni ulos ja töihin. Kunnes pääsen kotiin, ja ensimmäiseen kauppaan hakemaan illan kaljat. Kävin tossa jokin aika sitten lääkärilläkin, en kehdannut puhua siitä että juon paljon vaan lähinnä ahdistuksestani, mutta lääkäri ei noteerannut vaivaani mitenkään vaan sanoi että sellaista se elämä on jne. Mä en jaksa tätä meininkiä loputtomiin. Ahdistus vie ihan tajuttomasti voimavaroja. Tekisi mieli ruveta täyspäiseksi alkoholistiski. Olen huomannut että kaupungissani asuu jo sellaisia. Heistä pidetään jopa huolta, on hankittu asunnot yms. Mitä tässä tilantees oikein pitäs tehdä??
ahdistu ja alkoholi
3
98
Vastaukset
- molopää
Palstan viimeaikaiseen tasoon sopien, aina kun alkoholin himo iskee ni jos
työntää löylykauhan perceeseen ja juoksee korttelin ympäri kahdesti siinä kuosissa, tullee kuntoilutkin hoidettua samalla. Se olis karmea öinen tosi
viuhahdus. - Täysillä kuitenkin.
Hei alkkikseksi! Niin ahdistaa koko elämä koko ajan, pelottaa tulevaisuus ja tosiaan alkoholi helpottaa, kunnes aamulla taas ahdistaa ja tuntee syyllisyyttä eilisiltaisesta ryyppäämisetä. Ei ole muuta keinoa kuin pakottaa itsensä olemaan pari iltaa raittiina, heti on aamulla helpompi olla. D-vitamiinia kannattaa ottaa, sillä on helpottavaa vaikutusta. Ja muutenkin katsoa, että runsaa alkon juonnin lisäksi saa tarvittavat vitamiinit ja kivennäisaineet. Ja pitäisi vaan jaksaa liikkua vaikka tv-ohjelmaa katsoessa voimistella, jotenkin itseään ketkutella, jos ei suorastaan ulos kävelylle jaksa ennen hörppyjä. Silloin menee vähän paremmin. Lääkäri on oikeassa, sellaista elämä vaan on. Et ole mitenkään poikkeus. Lääkkeitä syödään paljon, ja me jotka emme halua syödä niitä, ryypiskelemme. Mutta sen tiedän että välillä tulee vähemmän ahdistavia aikoja, suorastaan ahdistamatonta. Toivon niitä sinullekin! Luulen kuitenkin että onnen ja tasapainon ajat elämässä ovat aika lyhyitä pidemmässä juoksussa. Jatkakaamme sitkuttelua!
- =====
Tiedätkö mitä?
Jokailtaisella pikkukännillä vain syvennät ja pehennat ahdistustasi.
Kupin otto tuo helpotuksen sillä kertaa, mutta seuraavana päivänä tilanne ei ole muuttunut miksikään, ajan kanssa ahdistus lisääntyy, ja pitkällä aikavälillä ajaudut ojasta allikkoon.
Aloita:
1. Säännöllinen liikunta, esimerkiksi kävelyä vähintään 4-5 kertaa viikossa.
Älä kehitä tekosytyitä itsellesi liikunnan välttämiseksi!
2. Mieti mitä syöt. Päivittäin on syötävä vihanneksia/ja tai hedelmiä.
Tee vihanneksista raakaraasteita. Käytä muutama kuukausi monivitamiini-hivenaineita apteekista. Jos saat syömisesi terveelliselle tasolle, niitä ei tarvita.
Ihminen on pohjimmiltaan laiska ja mukavuudenhaluinen - itsensä on pakotettava liikkeelle, mutta säännöllinen liikunta palkitsee, ja huom. parantaa myös mielialoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954