ahdistu ja alkoholi

alkkikseksi

mua ahistaa koko ajan. tosi moni asia saa mut erittäin ahdistuneeksi, oli sitten kyse työelämästä, erillaisista sosiaalisten tilanteiden pelosta (erityisesti vastakkainen sukupuoli), jne. Olen huomannut että olen alkanut käyttämään alkoa aika paljon. Se tuo hetkellisen mielenrauhan. Olen tälläkin viikolla juonut pikku kännit joka ilta. Seuraava työpäivä tekee oloni aina ihan älyttömän ahdistuneeksi, illan juon olen suht rauhallinen ja aamulla pakotan itseni ulos ja töihin. Kunnes pääsen kotiin, ja ensimmäiseen kauppaan hakemaan illan kaljat. Kävin tossa jokin aika sitten lääkärilläkin, en kehdannut puhua siitä että juon paljon vaan lähinnä ahdistuksestani, mutta lääkäri ei noteerannut vaivaani mitenkään vaan sanoi että sellaista se elämä on jne. Mä en jaksa tätä meininkiä loputtomiin. Ahdistus vie ihan tajuttomasti voimavaroja. Tekisi mieli ruveta täyspäiseksi alkoholistiski. Olen huomannut että kaupungissani asuu jo sellaisia. Heistä pidetään jopa huolta, on hankittu asunnot yms. Mitä tässä tilantees oikein pitäs tehdä??

3

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molopää

Palstan viimeaikaiseen tasoon sopien, aina kun alkoholin himo iskee ni jos
      työntää löylykauhan perceeseen ja juoksee korttelin ympäri kahdesti siinä kuosissa, tullee kuntoilutkin hoidettua samalla. Se olis karmea öinen tosi
      viuhahdus.

• Täysillä kuitenkin.

Hei alkkikseksi! Niin ahdistaa koko elämä koko ajan, pelottaa tulevaisuus ja tosiaan alkoholi helpottaa, kunnes aamulla taas ahdistaa ja tuntee syyllisyyttä eilisiltaisesta ryyppäämisetä. Ei ole muuta keinoa kuin pakottaa itsensä olemaan pari iltaa raittiina, heti on aamulla helpompi olla. D-vitamiinia kannattaa ottaa, sillä on helpottavaa vaikutusta. Ja muutenkin katsoa, että runsaa alkon juonnin lisäksi saa tarvittavat vitamiinit ja kivennäisaineet. Ja pitäisi vaan jaksaa liikkua vaikka tv-ohjelmaa katsoessa voimistella, jotenkin itseään ketkutella, jos ei suorastaan ulos kävelylle jaksa ennen hörppyjä. Silloin menee vähän paremmin. Lääkäri on oikeassa, sellaista elämä vaan on. Et ole mitenkään poikkeus. Lääkkeitä syödään paljon, ja me jotka emme halua syödä niitä, ryypiskelemme. Mutta sen tiedän että välillä tulee vähemmän ahdistavia aikoja, suorastaan ahdistamatonta. Toivon niitä sinullekin! Luulen kuitenkin että onnen ja tasapainon ajat elämässä ovat aika lyhyitä pidemmässä juoksussa. Jatkakaamme sitkuttelua!

• =====

Tiedätkö mitä?
      Jokailtaisella pikkukännillä vain syvennät ja pehennat ahdistustasi.
      Kupin otto tuo helpotuksen sillä kertaa, mutta seuraavana päivänä tilanne ei ole muuttunut miksikään, ajan kanssa ahdistus lisääntyy, ja pitkällä aikavälillä ajaudut ojasta allikkoon.
      Aloita:
      1. Säännöllinen liikunta, esimerkiksi kävelyä vähintään 4-5 kertaa viikossa.
      Älä kehitä tekosytyitä itsellesi liikunnan välttämiseksi!
      2. Mieti mitä syöt. Päivittäin on syötävä vihanneksia/ja tai hedelmiä.
      Tee vihanneksista raakaraasteita. Käytä muutama kuukausi monivitamiini-hivenaineita apteekista. Jos saat syömisesi terveelliselle tasolle, niitä ei tarvita.

Ihminen on pohjimmiltaan laiska ja mukavuudenhaluinen - itsensä on pakotettava liikkeelle, mutta säännöllinen liikunta palkitsee, ja huom. parantaa myös mielialoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4711
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3443
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1524
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1246
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1162
    8. 164
      1050
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1048
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen