Minullako anoreksia?

Epäilijä25

kertokaas tänne vähän siitä ajasta kun teillä epäiltiin anoreksiaa. Olen nyt itse siinä pisteessä ja aika neuvoton. Mielestäni terveydenhoitaja ja ystävät puhuvat mitä sylki suuhun tuo painostani ja liikkumisestani suhteessa syömiseen. Olen 170 cm pitkä ja painan 49 kiloa.

4

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mer

Eihän se syömishäiriö niinkään ole siitä painosta kiinni vaan siitä, mitä sun päässä liikkuu. Luultavasti on syytää huoleen, jos itsekin olet asiaa tullut tänne kyselemään. Kyllä sä varmasti järjellä sen tajuat, jos sun tekemiset ei oo ihan terveitä.

• Ynf

Kuten tuossa tulikin mainittua, syömishäiriö ei määrity ihmisen painoindeksin tai edes päivittäisen kalorimäärän mukaan, vaan sen perusteella, mitä siellä korvien välissä tapahtuu. Itse olin pitkään sairastuttuani vain lievästi alipainoinen, mistä johtuen kovinkaan moni ei kai tajunnut, kuinka sairas mä oikeasti olin. Näytin vain vähän sellaiselta laihanpuoleiselta, joten kukaan ei oikeastaan puuttunut asiaan. Kukaan ei tajunnut, mikä myllerrys mun pään sisällä kävi: Ruoka oli sellainen rakas vihollinen, jota ajattelin jatkuvasti. Stressasin jo etukäteen, jos tiesin, että edessä on esim. juhlat, joissa ruokaillaan. Jos söin joskus jotain kaloripitoista, sain valtavan ahdistuskohtauksen, joka meni ohi vain oksentamalla. Jatkuvan nälän ja puutostilojen vuoksi aloin nähdä hekumallisia unia ruoasta. Näläntunteen ja ruoanhimon kanssa painiminen teki mut ahdistuneeksi ja hermostuneeksi. Aloin vetäytyä kuoreeni ja jäädä sivuun kaikesta sosiaalisesta elämästä, koska lähes kaikkeen kivaan, sosiaaliseen vapaa-aikaan kuuluu syöminen ja/tai (alkoholin) juominen. Käsittääkseni aika tyypillistä anoreksian alkamisessa on myös se, että normaalipainoinen kuvittelee, että pudottaa vain pari-kolme kiloa, mutta siihen jää jotekin koukkuun, eikä osaa lopettaa. "Vielä kaks kiloa pois, sitten oon täydellinen". Lopulta mä en enää osannut lopettaa.

• D:

Miten tunnistan tästä itteni niin hyvin.. pään sisällä liikkuu pelkkä ruoka ja miten voisin olla lihomatta. Jos syön jotai paljon oksennan. Se on ainoa mikä auttaa.. En oo ikinä tajunnu et oisin oikeesti sairas..

• Ynf

Lisäys edelliseen: Niin, ja ne ulostuslääkkeet. Taitaa olla niin, että suurin osa sairastuneista turvautuu niihin jossain vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5415
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2206
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1800
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      144
      1758
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1535
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1447
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1338
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1097
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1068
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      212
      949
    Aihe