kertokaas tänne vähän siitä ajasta kun teillä epäiltiin anoreksiaa. Olen nyt itse siinä pisteessä ja aika neuvoton. Mielestäni terveydenhoitaja ja ystävät puhuvat mitä sylki suuhun tuo painostani ja liikkumisestani suhteessa syömiseen. Olen 170 cm pitkä ja painan 49 kiloa.
Minullako anoreksia?
4
214
Vastaukset
- mer
Eihän se syömishäiriö niinkään ole siitä painosta kiinni vaan siitä, mitä sun päässä liikkuu. Luultavasti on syytää huoleen, jos itsekin olet asiaa tullut tänne kyselemään. Kyllä sä varmasti järjellä sen tajuat, jos sun tekemiset ei oo ihan terveitä.
- Ynf
Kuten tuossa tulikin mainittua, syömishäiriö ei määrity ihmisen painoindeksin tai edes päivittäisen kalorimäärän mukaan, vaan sen perusteella, mitä siellä korvien välissä tapahtuu. Itse olin pitkään sairastuttuani vain lievästi alipainoinen, mistä johtuen kovinkaan moni ei kai tajunnut, kuinka sairas mä oikeasti olin. Näytin vain vähän sellaiselta laihanpuoleiselta, joten kukaan ei oikeastaan puuttunut asiaan. Kukaan ei tajunnut, mikä myllerrys mun pään sisällä kävi: Ruoka oli sellainen rakas vihollinen, jota ajattelin jatkuvasti. Stressasin jo etukäteen, jos tiesin, että edessä on esim. juhlat, joissa ruokaillaan. Jos söin joskus jotain kaloripitoista, sain valtavan ahdistuskohtauksen, joka meni ohi vain oksentamalla. Jatkuvan nälän ja puutostilojen vuoksi aloin nähdä hekumallisia unia ruoasta. Näläntunteen ja ruoanhimon kanssa painiminen teki mut ahdistuneeksi ja hermostuneeksi. Aloin vetäytyä kuoreeni ja jäädä sivuun kaikesta sosiaalisesta elämästä, koska lähes kaikkeen kivaan, sosiaaliseen vapaa-aikaan kuuluu syöminen ja/tai (alkoholin) juominen. Käsittääkseni aika tyypillistä anoreksian alkamisessa on myös se, että normaalipainoinen kuvittelee, että pudottaa vain pari-kolme kiloa, mutta siihen jää jotekin koukkuun, eikä osaa lopettaa. "Vielä kaks kiloa pois, sitten oon täydellinen". Lopulta mä en enää osannut lopettaa.
- D:
Miten tunnistan tästä itteni niin hyvin.. pään sisällä liikkuu pelkkä ruoka ja miten voisin olla lihomatta. Jos syön jotai paljon oksennan. Se on ainoa mikä auttaa.. En oo ikinä tajunnu et oisin oikeesti sairas..
- Ynf
Lisäys edelliseen: Niin, ja ne ulostuslääkkeet. Taitaa olla niin, että suurin osa sairastuneista turvautuu niihin jossain vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa632584Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71660Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631545Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251218Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241061Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411022RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78974