Juuri tälle asuntojen hintojen palstalle?Sitä minä kysyn?
Voi kun palstalle tulisi älykäs sijoittaja joka jotakin ymmärtääkin,ettei aina olisi noita yksin kertaisia riippuvatsaisia kaljuja kyselemässä tyhmiä.
Toivotaan että tulisi joku joka todella tietää ja taitaa ja ymmärtää koko suomen alueelta jotain.
Tätä palsta kaipaa.Ja kun olisi sellainen heppu joka ostaa myös kiinteistöjä.
Mikä saa kaikki yksinkertaiset sijoittajat.
20
227
Vastaukset
- sijoittaja.
oi luki luki luki. minä olen täällä sen vuoksi että olen kuuntelemassa sinun jumalallista mantraasi. oi luki luki luki, se on on aivan ylivoimaista kaikkiin muihin verrattuna.
oi luki luki luki, kutet olet täällä jo useaan otteseen todennut, että sen viisi vuotta jota sinä olet täällä palstalla ollut, niin koko sen ajan asuntojen hinnat ovat olleet laskusssa.
oi luki luki luki, tälläistä viisautta ei voi voi lukea mistää muuata. oi luki luki luki, ei edes toteutuneiden kauppojen hintasivulta.
ps. mene pummi töihin - älykäs sijoittaja
Tässä!
Asuntojen hinnat tulevat tippumaan tänä vuonna 20% , vuonna 2013-2015 vielä lisää.
Minulle myyjät soittelee, mutten kuplaan koske pitkällä tikullakaan.
Olen monta kiinteistöä myynyt viimeisien vuosien aikana, aina kolminkertaisella voitolla.
Ymmärrän koko Suomen alueelta jotain.
Minulla on litteä vatsa ja tuuhea takatukka, enkä kysele tyhmiä.
Olen ehkä kohta ostamassa kiinteistöjä. - minä vaan
miten kuulostitkaan niin Lukilta???? HEH
- Luki.
No hhahhahaahahhaahhaahahaha he itse todistavat itseään.Olen tainut muuten unohtaa mainita tämän viime kirjoituksissa,aina kannattaa ostaa jos saa edullisesti.
Tällä en tarkoita palstan sijoittajaa joka lähtenyt huutamaan kiinteistömaailman vedätys kauppaan ja kyselee paljonko kannattaa maksaa,no kerroin että jos meinaat ostaa niin älä miihaa,tämä vaan miihaa p.askat housussa ja kurat valuu lahkeesta pitkin käytäviä. - Luki.
Luojalle kiitos että tälläisia sijoittajia on olemassa joka jotain ymmärtää.
El-Erian: Sijoittaja, europolitiikassa luvassa levoton kevät.
Markkinoiden heilunta ja jatkuva epävarmuus voi ottaa päähän, mutta tänä keväänä siihen on syytä tottua, kirjoittaa maailman suurimman joukkolainasijoittajan Pacific Investment Managementin (Pimco) toimitusjohtaja Mohamed El-Erian CNBC:n kolumnissaan.
Täytyy itse etsiä näitä jotka jotain ymmärtää. - Luki.
Ja mitä sanoo palstan sijoittaja nokiasta?
Itse sanon myykää.- Luki.
Parempi olisi kun ette olisi edes sekaantuneet nokiaan.
- aalimuusi
Jahas, neuvot Nokiaa kuplalla ostaneita myymään tappiolla?
Kerrankin kun joku on romahtanut, niin sinä et koskisi ollenkaan?
Siinä taas piensijoittajat sai vähän näpeilleen, olisiko ollut juuri niitä bisnesvuokralaisia?
- Taidan olla
Ilmoittaudun älykkääksi sijoittajaksi! Olen sijoittanut viime vuosituhannella velkarahalla sellaiseen kohteeseen kuin asunto-osake. Kutsun sitä nykyään kodiksi. Sijoituksen arvo oli silloin 200.000 euroa. Nyt sijoitukseni arvo on yli 400.000 euroa, tarkkaa hintaa en ole kysellyt koska en ole myymässä. Olisin voinut sijoittaa saman summan myös vaikkapa Nokian osakkeeseen. Nyt sijoitukseni arvo olisi 20.000 euroa.
Samaan aikaan olisin maksanut vuokria noin 150.000 euroa ja vuokranmaksu jatkuisi. Nyt olen maksanut asuntovelkani jo pois (vaimon kanssa).
Pidän itseäni älykkäänä sijoittajana, vaikka koen itseni täysin amatööriksi sijoitusasioissa. Ainoa ohjenuorani on: omista oma kotisi.- Luki.
Juuri noin,ja vielä viime vuosituhannella,se on jo jotain,todellakin kannattavaa.
kun koko 2000 luku on ihmiset maksaneet ilmaa.
Eikö olekkin mukavaa kun koti on maksettu vai olisiko mukavampaa kos se olisi velkainen.
Siinä mielestäni on se juju jota muulit ei halua hyväksyä,velaton on velaton. - Luki.
Nythän mä vasta hokasin olet ostanut melko arvokkaan kohteen ,tuolloinhan oli markat 1200000mk on se ollut suolainen ostos.
Mutta velaton koti on velaton,siinä mielessä se on amatöörin ostos kun puhutaan velalla ostettuna noin suurista summista tuona aikakautena.
Onko 200 000e huomioitu myös lainan korko maksuajalta?Jos ei ole niin se on laskettava velan päälle.
Älä laske jos näin on koska yö unet menee vähille,huomaat sen maksanneenkin pelottavan paljon.
Toivottavasti näin ei ollut. Moni ei älyä sitä eroa mikä on käteis ostajan ja velka ostajan ero kun kaikki lasketaan yhteen ja realisoidaan.
- KAIKKIKO ???
Minusta täällä näyttää olevan vain yksi, joka vastailee itselleen!
- ¦ MINÄ ¦
Yks juttu hei. Eiköhän sijoittajille ja keinottelijoille ole omat palstansa. Esim. tuolla: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/33
Luki ja muut wannabe kiinteistöhait voivat mennä sinne vääntämään ja hölöttämään.
Käsittääkseni tämä palsta on niitä varten, jotka käyttävät ostamaansa asuntoa omana kotinaan. Suurin osa ihmisistä ostaa kämpän silloin kun on tarvetta, ja vaihtaa kämppää silloin kun siihen on jokin syy. Valtaosa ihmisistä ei spekuloi asuntojen hinnoilla eikä osta ja myy vaihda kämppää kuten autoa.- Luki.
-Valtaosa ihmisistä ei spekuloi asuntojen hinnoilla eikä osta ja myy vaihda kämppää kuten autoa.
No tällöinhän palsta on turha,tämähän on asuntojen hinnat palsta.
Muulit maksavat kuplaa ja tuhnut ei, siinä se on lyhykäisyydessään.
Palstahan nimen omaan painottuu spekuloimaan asuntojen hintoja.
Eikä luki kuulu kiinteistöhai järjestöön,Luki on itsenäinen ja toimii itsenäisesti.
Eli ei suostu maksamaan niitä hintoja joita suurin osa massasta maksaa typeryyttään.
Sekun ei ole viisasta maksaa ilmaa.
Kärsijänä on aina yleensä yksinkertainen jolta rahat viedään ja saadaan ottamaan suuria lainoja.
Tässä piilee menestyneen salaisuus,ainiin käytän omaa ok-taloani ja asun siinä,ostan toki aina jos kohdilleen sattuu ja koskee tälläkin hetkellä koko suomea Lukilla on useissa lääneissä ostoilmoitukset myös ulkomailta.
Tosin asuntokauppaa ei kepein perustein kannata tehdä näinä aikoina ajat on pahat.
Mutta kun aikaa on tehdä kiinteistö kauppaa kun kohdilleen sattuu,olen panostanutkin tähän,kohteita useampia koko suomen alueelta,majoitun ja matkustelen asuntoautolla.
Se alkaa tässä kevään -kesän korvilla.Mukava lomailla ja käydä yksityis näytöillä rupattelemassa ihmisten kanssa.
Harva se niin rennosti ottaa, asuntoauto on lähtövalmiina ja kutsuu lähtöön,vähän vielä jarruttelen lähtöä.
Niin, harva se tietää kuvioista koko suomen alueella,olen myös ajellut henkilö autolla aikaisemmin näytöillä mutta tilanteeseen löytyi ratkaisu,saa tarkkailla tarkoin aluetta läpi yön tai parikin tuolloin alkaa tietämään alueen ja naapuruston.
Mitä siitä tulee jos naapurissa on muuli joka vinguttaa joka laitetta iltaisin tai viikonloppuisin huudattaa autojaan pihamaallaan.
Ei pidä ostaa sikaa säkissä vaan todella hyvää ja tähän kuluu aikaa kun kauppoja ei tehdä muulin lailla päämärkänä.
Kerron esimerkin nopeasti,Ruotsin puolelta en mainitse nimiä,koska suurin osa tietää henkilöt muutenkin.
Taannoin oli tv:ssä jokunen vuosi sitten dokumentti kun pappi riiteli naapureiden kanssa kuuluivat vähemmistöön,osa naapureista sai kirveestä ja eläminen oli tukalaa kaikin puolin,nyt tämä samainen pappi soitti Lukille ja tarjosi kaunista kotiaan järven viereltä,kohteeseen oli tehty täydellinen remontti ja uusimaalämpö,tälläisellä kohteella kun tietää imagon on hirvittävän vaikeaa myyminen vaikka talo olisi linna.
Siksi on niin tärkeää tietää ja paljon jos meinaa saada kohteen käsistä nopeasti.
Jos naapurissasi asuu vähänkin outoa eläjää olet polkaissut p.askaan. - Joskus isäntä
Luki. kirjoitti:
-Valtaosa ihmisistä ei spekuloi asuntojen hinnoilla eikä osta ja myy vaihda kämppää kuten autoa.
Eikä luki kuulu kiinteistöhai järjestöön,Luki on itsenäinen ja toimii itsenäisesti.
Eli ei suostu maksamaan niitä hintoja joita suurin osa massasta maksaa typeryyttään.
Kärsijänä on aina yleensä yksinkertainen jolta rahat viedään ja saadaan ottamaan suuria lainoja.
Tässä piilee menestyneen salaisuus,ainiin käytän omaa ok-taloani ja asun siinä,ostan toki aina jos kohdilleen sattuu ja koskee tälläkin hetkellä koko suomea Lukilla on useissa lääneissä ostoilmoitukset myös ulkomailta.
Tosin asuntokauppaa ei kepein perustein kannata tehdä näinä aikoina ajat on pahat.
Mutta kun aikaa on tehdä kiinteistö kauppaa kun kohdilleen sattuu,olen panostanutkin tähän,kohteita useampia koko suomen alueelta,majoitun ja matkustelen asuntoautolla.
Se alkaa tässä kevään -kesän korvilla.Mukava lomailla ja käydä yksityis näytöillä rupattelemassa ihmisten kanssa.
Harva se niin rennosti ottaa, asuntoauto on lähtövalmiina ja kutsuu lähtöön,vähän vielä jarruttelen lähtöä.
Niin, harva se tietää kuvioista koko suomen alueella,olen myös ajellut henkilö autolla aikaisemmin näytöillä mutta tilanteeseen löytyi ratkaisu,saa tarkkailla tarkoin aluetta läpi yön tai parikin tuolloin alkaa tietämään alueen ja naapuruston.
Mitä siitä tulee jos naapurissa on muuli joka vinguttaa joka laitetta iltaisin tai viikonloppuisin huudattaa autojaan pihamaallaan.
Ei pidä ostaa sikaa säkissä vaan todella hyvää ja tähän kuluu aikaa kun kauppoja ei tehdä muulin lailla päämärkänä.
Kerron esimerkin nopeasti,Ruotsin puolelta en mainitse nimiä,koska suurin osa tietää henkilöt muutenkin.
Taannoin oli tv:ssä jokunen vuosi sitten dokumentti kun pappi riiteli naapureiden kanssa kuuluivat vähemmistöön,osa naapureista sai kirveestä ja eläminen oli tukalaa kaikin puolin,nyt tämä samainen pappi soitti Lukille ja tarjosi kaunista kotiaan järven viereltä,kohteeseen oli tehty täydellinen remontti ja uusimaalämpö,tälläisellä kohteella kun tietää imagon on hirvittävän vaikeaa myyminen vaikka talo olisi linna.
Siksi on niin tärkeää tietää ja paljon jos meinaa saada kohteen käsistä nopeasti.
Jos naapurissasi asuu vähänkin outoa eläjää olet polkaissut p.askaan.Määttä ei ole sinulle mitään soittanut. Pistä korkki pulloon, kone kiinni ja pää tyynyyn, jos vielä menosta siellä. Tuosta Määtän tapauksesta oli Karpossa joku vuosi sitten juttua. Hyvä esimerkki, miksi sosiaalitapaukset pitäisi pitää poissa asumisensa itse maksavien ihmisten alueilta.
- 77889995555555555555
Luki. kirjoitti:
Jos naapurissasi asuu vähänkin outoa eläjää olet polkaissut p.askaan.Ei tämä n.s. suurasuntosijoittajien palsta ole. Ne pelailevat vähän eri säännöillä, ja niissä jutuissa on paljon myös korruptiota ja hyvävelijuttuja. Kunnatkin ovat suuria asuntosijoittajia. Hankkivat ja rakentavat vuokra-asuntoja, ja saavat jo rahouituksenkin ihan omin ehdoin valtion korkotuilla.
Tämä on ennen muuta asunnon omaksi asunnokseen ostavien palsta. Ja miksei myös joitain yhden tai muutaman vuokra-asunnon omistajan palsta, mutta niitäkään ei täällä paljon taida olla. Nämä ihmiset ostavat markkinahinnoila, maksavat tästä vähän yli tai alle, elleivät sitten pysty huijaamaan myyjää, mikä sekään ei hevin asuntokaupoissa onnistu niinkuin jossain autokaupoissa.
Minä olen tehnyt elämäni aikana 15 asuntokauppaa. Yksi näistä on tehty ulkomailla tuossa Tallinnassa. Tässä 15 kaupassa on ostot ja myynnit molemmat. Lähes 50 vuotiaaksi en ollut vielä tehnyt kuin 3 asuntokauppaa, mutta sen jälkeen on vähän tullut näiden kanssa pelattua enemmän. Enimmillään 3 asuntoa minulla on ollut vuokralla, mutta nyt juuri myin yhden pois, ja enää on vain kaksi vuokra-asuntoa.
Sanot pyöriväsi ulkomaillakin ainakin ostoaikeissa, ja siis asuntoja siinä mielessä katselemassa. En niin tiedä Ruotsin tilanteesta mutta sellainen vaikutelma vaan tulee, että jos selvästi alle markkinahinnan pyrit ostamaan, niin helposti siinä vaan autolla liikkuvana kiertolaisena pummiksi leimaudut, ja se jää siihen. Näin ainakin jos niitä ykkösluokan asuntoja hyviltä paikoilta pyrit osamaan.
Voisin kertoa vähän uuden asunnon ostamiseen liittyvistä jutuista Notaarilla Tallinnassa. Siinä tuli Notaarilla esiin yllättäviä juttuja. Ovat ne siellä tarkkoja. Sekin tuli esille että olenko ostajana myyjän kanssa jotenki yhteistyössä(rakentajalta kun ostin), samoin rahanpesuepäilyt nousivat esiin. Nämä liittyvät korruptiojuttuihin.
Jos en olisi ollut perheetön poikamies niin olisin tarvinnut virallisen tukin viroksi kääntämät todistukset sukulaisiltani(vaimoltani ja perillisiltäni) sille että ylipäätänsä tekevät kaupat minun kanssani. Vielä sellainenkin juttu tuli esiin, että asuntokaupoissa vielä myyjän/ostajan omaisetkin voivat hakea kaupan perumista jos heillä on näyttöä siitä, että on myyty/ostettu selvästi markkinahintaa alemmalla hinnalla. Nämä jutut on otettu lakeihin ilmeisesti juuri siksi, että tavalliset kansalaiset eivät tulisi asuntokaupoissa huijatuksi.
Oli siellä muutakin yllättävää asiaa. Virallinnen valantehnyt suomi/viro tulkki oli myös pakollinen. Hämmästyttävän hyvää suomenkieltä ja nopeasti tämä tulkki puhui.
Vaikea kuvitella miten noissa oloissa pystyisit ostamaan ainakaan mitään tunnetun arvoista asuntoa roimasti alle markkinahinnan. Ja jos vaikka onnistuisit niin voisit joutua vielä perumaan kaupan, ja paras se olisikin silloin vaan perua eikä lähteä yksittäisenä vieraana orpona mihinkään käräjille vieraassa maassa vieraalla kielellä. - Kolmesti maksettu
Luki. kirjoitti:
Jos naapurissasi asuu vähänkin outoa eläjää olet polkaissut p.askaan.>> Muulit maksavat kuplaa ja tuhnut ei, siinä se on lyhykäisyydessään.
Tässä se pahin ajatusvirhe on. Tuhnut maksavat koko ajan asunnon juoksevat kulut ja lisäksi koron asuntopääomalle. Maksaminen jatkuu entisellään senkin jälkeen, kun isäntä on saanut asunnon velattomaksi. Tuhnulle ei tästä loputtomasta urakastaan kerry mitään omaa pääomaa. Eivätkä vuokrat laske silloinkaan, kun hinnat laskevat.
- Tukka kasvaa hurjana
Eihän se asuntosijoittaminen mitään rakettitiedettä ole. Isäntä omistaa asunnon ja tuhnu maksaa vuokraa. Kun vuokra on hintaan ja muihin kustannuksiin nähden riittävä, homma toimii. Täällä kaukana Helsingistä on paljon isäntiä, jotka pärjäävät oikein hyvin. Ihmekös tuo, kun vuokra monesti on 10 % asunnon hinnasta vuodessa.
- 44555666622222222222
Tuossa on varmasti paljon perää. Mutta jos asunnon hinta 90000€ ja siitä saatva vuokra vähennettynä vastikkeella alle 350€/kk niin se vaatii jo todella hyviä pitkäaikaisia vuokralaisia, eikä tyhjänäoloja tai remontteja saa tulla.
- kukas muu voi tietää
"Mikä saa kaikki yksinkertaiset"
Sinunhan se pitäisi tietää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka662382- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww651115EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41077- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82650- 43648
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27571