Olen vakituisessa työssä, palkkaa jää käteen 1200 euroa, josta olen viimeiset kuusi kuukautta säästänyt 500 euroa kuussa. Luulin, että jos säästän itse tietyn käsirahan, saisin lainaa helposti.
Mutta mutta... olisin nyt säästöjeni lisäksi tarvinnut vielä 3000 euroa lisää lainaa, ja pankissakin olen käynyt, jossa sanottiin, että kuukausittainen minimimaksuerä olisi 70-80 euron luokkaa. Siis alle satanen kuussa.
Homma kaatuu aina siihen, että pankkivirkailija sanoo, ettei tuloni riitä velan hoitamiseen. No mistäs tuloista olen sitten säästänyt 500 euroa joka kuukausi? En harrasta vippejä, luottotiedot on kunnossa, asun halvalla koulun asuntolassa, käyn töissä, ruokaakin saan töistä ja koulusta. Mikä tässä nyt mättää?
Miksi en
3
227
Vastaukset
- Verppana
Pankki arvioi, ettei tämä onnellinen olotila välttämättä jatku. Ratkaisu on tietenkin jatkaa säästämistä vielä puoli vuotta, minkä jälkeen sinulla on se 3000 ihan ilman pankin apuakin.
- Velkavelho
Kauanko asut vielä asuntolassa, kauanko kestää valmistumiseesi, mikä on ikäsi, mikä on luoton käyttötarkoitus? Millaista maksusuunnitelmaa itse ehdotit pankille?
70-80 € erästä päätellen pankki tarjoaa sinulle 4-5 vuoden luottoa, minkä takia heidän täytyy katsoa asioita eteenpäin, ohi valmistumisesi. Asuntolasta muuton jälkeen menet vuokralle ja tämä syö maksuvaraasi. Työtkään eivät välttämättä jatku.
Ehdotan ihan samaa kuin Verppana, säästä se puoli vuotta vielä, pääset halvemmalla ja saat pankkiin näyttöä maksukyvystäsi tulevaisuuden lainaneuvotteluja varten. - fghfg...
yks voi olla et ootko jo intin käyny? pankki ei oikei mielellää lainaa enne ku se o käyty, siinä ku tuo tulotaso tuppaa vähä tippumaa : ) siis jos oot mies..ja tuo tota et pankki kattoo asiaa pitkälle eteenpäin niin kuin pitääkin. jokatapauksessa taantuman myötä lainahanat on lyöty tiukemmalle ja lainansaanti vaikeutunut. Säästäjä on tänäpäivänä se voittaja loppujenlopuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14510820
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414135Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981577Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?741435Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396