Kirjoittelin tuonne yhden palstan jatkoksi oman tarinani, mutta ajattelin vielä jakaa sen omana ketjunaan, jos joku muu löytäisi vaikka avullani avun :)
Olen aina ollut närästykseen taipuvainen ja se on oireillut lähinnä rinnan poltteluna ja joskus kurkkukipuina. Viime lokakuussa aloin kuitenkin yökkiä esimerkiksi polkiessani aamulla kouluun. Pahimmillaan oksennus nousi suuhun päivittäin. Samat kohtaukset ilmaantuivat myös urheillessa. Totuin vaivaan ja ajattelin hakeutua lääkäriin kunhan ehdin. Jouluaatonaattona sain voimakkaan vatsakipukohtauksen joulutortusta, vatsaa puristi, oksensin. Kohtaus kesti muutaman tunnin. Tammikuussa sain vastaavan kohtauksen (kesti muutaman päivän) ja kävin päivystyksessä, josta käskettiin ehdottomasti mennä jatkotutkimuksiin (tyrä, heliko vai sappikivet). Kipu oli ylävatsalla keskellä ja maha oli aina turvoksissa kuin pallo. Lääkeeksi määrätty Pariet auttoi, mutta tilalle vaihdettu Somac tuntui vain pahentavan oloa.
Ensimmäisissä tutkimuksissa ei löytynyt helikoa eikä keliakiaa. Ja lääkäri oli aikeissa kirjoittaa lähetettä tähystykseen. Siinä vaiheessa kysäisin, että voisiko vatsavaivani johtua e-pillereistä, joihin olin syksyllä vaihtanut. Lääkäri myönsi että itseasiassa se on jopa hyvin todennäköistäkin ja lukaisi kirjoistaan että e-pillerit aiheuttavat pahoinvointia 10% käyttäjistä (en tiedä koskiko käyttämääni merkkiä vai koskiko lukema ihan kaikkia merkkejä). Aluksi vaihdoin pillerien ottoajan aamuun ja lopulta lopetin ne kokonaan. Ja kas, kipukohtauksia ei ole ollut, kykenen liikkumaan taas kun oksennuskaan ei enää nouse suuhun!
Itsellä vinkkiä syyllisestä antoi tietenkin se, että oireet alkoivat sen jälkeen kun vaihdoin pillereihin ja vaivat helpottivat yleensä taukoviikon aikana. Nooh, tulipahan kärsittyä kivuista ja juostua turhaan lääkärillä. Hauskinta on se, että vaivan aiheuttajaa piti osata ehdottaa ihan itse, vaikka lääkäri oli kokoajan tietoinen pillereistäni.
Närästys- ja vatsavaivaiset naiset lukekaa!
popsi popsi
0
234
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän511001Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll16881Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501799- 46737
- 42664
- 37619
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57518