Lapsen isä

notmii

maksoi avovaimonsa tililtä elatusmaksun tililleni.

Minähän en ala kyyläämään kenen tililtä rahat tulevat, jos menen automaatilta rahojani nostamaan. Minulla on oikeus odottaa tiettyä summaa tiettynä päivänä ja sillä hyvä.

Isän avokki päättikin haluta rahat takaisin ja pankki antoi minulle nootin asiasta ja syytti minua tilinylityksestä ja että minun pitää maksaa tilinylitysmaksu.

Nostin asiasta mekkalan ja sain pidettyä puoleni enkä mitään tilinylitysmaksua maksanut, mutta onpa huonoa mainosta Säästöpankille. Antoivat jonkun vihkon minulle hyvitystä, jotta vaikenisin asiasta?

Kuka tässä todellisuudessa on syypää?

4

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankin virhe

Pankki ei voi perua tilisiirtoa sinun tilillesi ilman sinun suostumustasi. He voivat ainoastaan kysyä sinulta, haluatko vapaaehtoisesti palauttaa maksun.

Oma pankkisi on siis toiminut väärin. Heillä ei ole mitään oikeutta perua siirtoa ilman lupaasi, eikä näin ollen tilisi tämän siirron perumisen takia olisi saanut mennä miinuksille.

• notmii

Oho. Muistin muuten väärin, että olisivat hyvittäneet tuosta asiasta. Se vihko tulikin toisen virheensä yhteydessä.

• .......

Mielestäni et edes näe tilinumeroa, mistä raha on tullut, ainoastaan maksajan nimen - onko se maksaja vai tilin haltija, en ole varma. Tämä kävi ilmi tiliotteesta, kun olisin maksanut erään summan ystävälleni junalipuista, tiliotteessa on vain joitakin merkkejä, ei tilinumeroa. Piti sitten erikseen pyytää häneltä tilinumero.

Pankki ei voi ottaa raha tililtäsi, vaikka se olisi sinne vahingossakin maksettu eikä edes tarkoitettu sinulle jos et itse halua sitä palauttaa. Reilua olisi ollut että elarin maksaja olisi ensin maksanut saman summan sulle omalta tililtään ja sen jälkeen olisit palauttanut ylimääräisen summan takaisin avokille. Näin olisi tilitapahtumat ajan tasalla ja tiliotteista varmistettavissa.

• 6+9

Joidenkin pankkien verkkopankeissa on kenttä erikseen maksajalle, jos se on eri kuin tilin omistaja. On hyödyllinen silloin, kun maksaa jonkun muun puolesta laskun.

Näitä pankkeja on ainakin Tapiola.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe