maksoi avovaimonsa tililtä elatusmaksun tililleni.
Minähän en ala kyyläämään kenen tililtä rahat tulevat, jos menen automaatilta rahojani nostamaan. Minulla on oikeus odottaa tiettyä summaa tiettynä päivänä ja sillä hyvä.
Isän avokki päättikin haluta rahat takaisin ja pankki antoi minulle nootin asiasta ja syytti minua tilinylityksestä ja että minun pitää maksaa tilinylitysmaksu.
Nostin asiasta mekkalan ja sain pidettyä puoleni enkä mitään tilinylitysmaksua maksanut, mutta onpa huonoa mainosta Säästöpankille. Antoivat jonkun vihkon minulle hyvitystä, jotta vaikenisin asiasta?
Kuka tässä todellisuudessa on syypää?
Lapsen isä
4
126
Vastaukset
- Pankin virhe
Pankki ei voi perua tilisiirtoa sinun tilillesi ilman sinun suostumustasi. He voivat ainoastaan kysyä sinulta, haluatko vapaaehtoisesti palauttaa maksun.
Oma pankkisi on siis toiminut väärin. Heillä ei ole mitään oikeutta perua siirtoa ilman lupaasi, eikä näin ollen tilisi tämän siirron perumisen takia olisi saanut mennä miinuksille.- notmii
Oho. Muistin muuten väärin, että olisivat hyvittäneet tuosta asiasta. Se vihko tulikin toisen virheensä yhteydessä.
- .......
Mielestäni et edes näe tilinumeroa, mistä raha on tullut, ainoastaan maksajan nimen - onko se maksaja vai tilin haltija, en ole varma. Tämä kävi ilmi tiliotteesta, kun olisin maksanut erään summan ystävälleni junalipuista, tiliotteessa on vain joitakin merkkejä, ei tilinumeroa. Piti sitten erikseen pyytää häneltä tilinumero.
Pankki ei voi ottaa raha tililtäsi, vaikka se olisi sinne vahingossakin maksettu eikä edes tarkoitettu sinulle jos et itse halua sitä palauttaa. Reilua olisi ollut että elarin maksaja olisi ensin maksanut saman summan sulle omalta tililtään ja sen jälkeen olisit palauttanut ylimääräisen summan takaisin avokille. Näin olisi tilitapahtumat ajan tasalla ja tiliotteista varmistettavissa.- 6+9
Joidenkin pankkien verkkopankeissa on kenttä erikseen maksajalle, jos se on eri kuin tilin omistaja. On hyödyllinen silloin, kun maksaa jonkun muun puolesta laskun.
Näitä pankkeja on ainakin Tapiola.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1502911SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän591882Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava991850Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3031799Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --201650Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291359Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291342Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181233Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411102RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041052