"Hoitokokouksilla pyritään kitkemään liikkeen sisältä kumpuava kritiikki johtoa ja rauhanyhdistyksiä kohtaan."
Eiköhän näiden median "hoitokokouksiksi" nimeämien lähiaikojen keskustelujen ydin ole ollut sielunhoitoa ja kysymistä, että mihin menet ystäväni? Niihin saa ja voi sitten vastata, etten tahdo keskustella tai sitten keskustella. Keskustelut tapahtuvat yleensä ystävien ja tuttujen kesken. Asioissa joissa on kyse esim. seurakunnan puhujan yhteisestä opista poikkeavat mielipiteet ja niiden julkituominen, on luonnollista puhua laajemmin ja vakavammin. Näissä kaikissa Ohjenuorana on Kristuksen kirkkolaki.
Näiden keskustelujen, ja tarvittaessa surua aiheuttavien välttämättömien toimenpiteiden, kuten puhujantehtävistä toistaiseksi vapauttamisen tarkoitus on siis tutkijan mukaan yllämainittu kritiikin kitkeminen.
Itsekin entisenä tutkijana muistan miten pihalla, näin jälkeenpäin ajatellen olen tutkimusta ihan vakavissani tehdessä, tai alaani liipanneita asioita kommentoidesani ollut. Eiköhän tämänkin tutkijan päässä asiat joskus loksahda suht paikalleen, mittasuhteisiinsa ja oikeisiin relaatioihin.
Jokatoinentohtori
18
277
Vastaukset
- Väkivaltaa:
Pidän vakaumukseni väkivaltaisena nujertamisyrityksenä, jos minua yritetään vaatia tai pakottaa pitämään uskovaisina ihmisiä, jotka eivät mielestäni usko raamatunmukaisesti. Tällaista väkivaltaa harjoittaa esim. ko. tutkija.
- Tarkoitatko
SRK:n mieleistä tulkintaa "raamatunmukaisesta" uskosta? Vai oletko itse Raamattua lukemalla( ja mistä sen kohdasta )omin savisin silmin todennut saman, kuin mitä SRK opettaa?
Itse muista, että Raamattuun ei saanut tavallinen vl-rivijäsen koskea. Pyhää teosta tulkitsivat/raiskasivat ainoastaan puhujat käyttämällä SRK:n ohjeistuksen mukaisesti täydellistä mielivaltaa ja sumutustekniikkaa! - Savisin silmin.
Tarkoitatko kirjoitti:
SRK:n mieleistä tulkintaa "raamatunmukaisesta" uskosta? Vai oletko itse Raamattua lukemalla( ja mistä sen kohdasta )omin savisin silmin todennut saman, kuin mitä SRK opettaa?
Itse muista, että Raamattuun ei saanut tavallinen vl-rivijäsen koskea. Pyhää teosta tulkitsivat/raiskasivat ainoastaan puhujat käyttämällä SRK:n ohjeistuksen mukaisesti täydellistä mielivaltaa ja sumutustekniikkaa!Omin savisin silmin olen Raamattua lukenut, Pyhän Hengen kautta tosin. Ja olen todennut, että vl-usko on Raamatun mukainen.
- Mistä kohdasta
Savisin silmin. kirjoitti:
Omin savisin silmin olen Raamattua lukenut, Pyhän Hengen kautta tosin. Ja olen todennut, että vl-usko on Raamatun mukainen.
Raamattua olet saanut vahvistuksen siitä, että vl-usko on Raamatun mukainen?
- Joulusynnytyspakko?
Mistä kohdasta kirjoitti:
Raamattua olet saanut vahvistuksen siitä, että vl-usko on Raamatun mukainen?
Eikös se ollut se tuhlaajapoika-vertaus vai oliko se sittenkin jouluevankeliumi, jossa pakkosynnyttäminen asetetaan autuuden ehdoksi?
Jompikumpi se oli. Näin seuroissa saarnattiin.
- annetaan palaa
Minun on pakko kysyä mihin tällainen käytäntö perustuu? Eikö liikkeessä tiedetä että Pyhä Henki tutkii jokaisen sydämen. Kun mä seuraan tätä palstaa niin ahdistus tulee tunteena ensimmäisenä mileen. Alan pikku hiljaa tajuta että liikkeen sisällä ei vaikuta Pyhä Henki, joka on rauhan ja rakkauden henki.
Johto ei tarkkaile sitä ovatko he itse Jeewsuksessa Kristuksessa synneistään vapautettuina iloisina Jeesukseen uskovina. Nimittäin laillisuus ja pelon henki joka tässä koko ajan paistaa ahdistuksen lävitse ei todellakaan ole Pyhän Hengen hedelmää, vaan omanvanhurskauden työtä.
Olen iloinen vaivastanne siksi, että jos se vihdoin saisi heräämään itsekeskeisyyden ja hengellisessä ylpeydessä lilluvan herätysliikkeen polvistumaan Jeesuksen eteen ja anomaan anteeksi niitä tuomioita, joita se on Jeesuksen omille langettanut. - uhrataan aina heikoi
Hoitokokoukset ovat sitä, että heikot ihmiset osoittavat oman valtansa yhteisön osoittaman mandaatin takaa.
Yhteisön paras osoitus vahvuudesta tulee esille siinä miten se kohtelee väärin tehnyttä tai oman yhteisön heikointa jäsentä - Ex-tutkijalle:
Aloituksesi luettuani en lainkaan ihmettele, että olet entinen tutkija.
- Mielivaltaa se oli
>>>>> Eiköhän näiden median "hoitokokouksiksi" nimeämien lähiaikojen keskustelujen ydin ole ollut sielunhoitoa
Sielunhoidon aloiteentekijä on aina sielunhoitoa tarvitseva ihminen, ei kukaan hänen ulkopuolellaan. sielunhoito on lisäksi kahdenkeskistä, eikä sellaista että iso joukko kuuuntelee kun yksi pakotetaan seurakunan edessä luettelemaan muiden keksimiä "henkisyntejä" .
Hoitokokoukset eivät olelet sielunhoitoa, vaan vallankäyttöä, mielivaltaa, manipulaatiota, uskovaisten alistammista, nöyryyttämistä ja julkista häpäisyä.
Niiden avulla uskovaisita tehtiin arkoja, pelokkaita ja vaikenevia.
Yhä tänään. - saas nähdä
Jos aloittaja on oikeassa meneillään olevien hoitokokousten luonteesta, niin hyvää kehitystä on tapahtunut. Mutta jäljet pelottavat, 80-luvun kokoukset olivat kauheita. Voisiko vl-yhteisö olla nyt niin erilainen?
- Turus
SRK:n johto pitäisi vaihtaa, koska Voittonen ja Hänninen ovat Turun hoitokokousten takana.
- lukevakin
Hoitokokouksilla pyrittiin hyvään, ihan vilpittömästi. Mutta tulokset olivat joskus aivan muuta.
- Mitä hyvää?
Älkää SRK:n vasallit puhuko paskaa!
- Sairasta väkivaltaa
Hoitokokouksissa päästettiin ihmisten saastaisimmat puolet ja ilkeimmät intohimot irti. Saivat oikein luvan perästä nokerreklla naapuria tai paljastaa ilkeän kateuden pohjalta nousevat ennakkoluulonsa jotain erilaista uskonveljeä tai sisarta kohtaan.
Tämä oli muka "sielunhoitoa"! Kyllä olette pimeitä.
- Bibliaa luettu
Internet-aikana kaikki on toisin, sillä kritiikkiä voi esittää verkossa ja se on kaikkien luettavissa. Hoitokokouksia ei voi enää järjestää. Moni on siitä harmissaan.
- VL-lasten oikeudet?
Kyllä lastenpuolustajille järjestetään edelleenkin erittäin julmia hoitokokouksia. Lapsen oikeus seksuaaliseen koskemattomuuteen on sellainen kirosana SRK:lle, että sellaisista asioista puhuvat "hoidetaan" ulos vl-jumalan valtakunnasta, kuten olemme joutuneet näkemään...
- varjo vainen
ONNEKSI elämme internet-aikaa eikä missään pimeässä, suljetussa keskiajassa, jossa ihmisten kimppuun voi henkisesti käydä ilman että kukaan huutelee perään. Siksi taitavat SRK: n herrat olla ihan hissun kissun. Missä lienee se kuuluisa tutkimus perheväkivallasta?
- VALEHTELET ruoja!
Olitko sinä vl-tutkija paikalla esimerkiksi Heikki Rainion painostuskokouksissa?
Tiedän liiankin tarkasti, etteivät ne todellakaan olleet kysymistä, että "mihin menet ystäväni"?
Kritiikin vaientamisesta oli pelkästään kysymys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862