Olen nuori mies. Asuin ennen paljon pienellä paikkakunnalla jossa olin useita vuosia mukana seurakunnan nuorisotoiminnassa.
-
Ajattelin asioiden parantuvan muuttaessani Kuopioon. En ole työelämässä tällä haavaa ja heti muutettuani ilmoittauduin seurakunnalle, SPR:lle, kävin useissa eri palvelutaloissa tutustumiskäynneillä ja soitin ja sähköpostitin läpi muutamat muut paikat sekä maksoin jäsenmaksua pariin muuhun järjestöön.
Tästä on nyt yli vuosi aikaa enkä minä (tai mahdolliset seuraani kaipaavat) ole kostunut tästä mitenkään.
-
Olen melko empaattinen ja tekisin kovin mielelläni itseni hyödylliseksi mutta tilaisuuksia ei tunnuta hirveästi antavan. Vasta olin sähköpostiyhteydessä erään asiasta vastaavan kanssa ja toisen viestin lähetettyäni, missä kuvailin tilanteeni, en enää saanut mitään vastausta.
Minulla on joitakin mielekkäitä harrastuksia mutta myös paljon vapaa-aikaa ja kalvava tyhjyyden tunne tästä ongelmasta.
Vapaaehtoistyötilanne Kuopiossa?
9
261
Vastaukset
- ijuokpjlkå¨
Mee Karhunpesään, siellä on autettavia....
- 87fyguohipjhio0
Mistä saan hakea vapaaehtoistyöttömyyskorvausta? Käyn kyllä normi töissä mutta en vapaaehtoistyössä. Pitääkö ilmoittautua vapaaehtoistyövoimatoimistoon vapaaehtoistyöttömäksi vapaaehtoistyönhakijaksi ennenkuin saa vapaaehtoistyöttömyyskorvausta? Ei kai ne laita vapaaehtoistyönhakukurssille tai vapaaehtoistyökokeiluihin?
- Juudas5FISUA /LIMPPU
Mualima on kylymä paikka
- Näin se on
Kaikki työ paitsi pakkotyö on vapaaehtoistyötä. Jotkut saavat siitä palkkaa ja toiset tekevät ilmaiseksi.
- ihmeissäni2
Nuori mies,
otan osaa ja ymmärrän Sinua, miltä tuntuu tuollainen kohtelu.
Olen kokenut samaa muutettuani Kuopioon. Nykyään
puhutaan vapaaehtoistyö tärkeydestä, mutta vaikeaa
on päästä, ainakaan uuden tänne muuttaneen ihmisen , niihin mukaan.
Erityisesti, seurakuntaan, jonka pitäisi olla avara, suvaitsevainen.
Tuntuu, että siellä erityisesti, työntekijät ikäänkuin pelkäävät, että
heidän paikkansa viedään. Ehkä tälläinen on erityisesti savolaisten
ominaisuus; onko pohjalla huono itsetunto, tärkeys...
"ihmeissäni", nimimerkki, olisipa hyvä jutella kanssasi vaikka tuomiokirkon rappusilla...- ihan ihq ihiminen
Minäkin haluaisin tehdä vapaaehtoistyötä Kuopiossa vaan en löydä
tälle halulleni kanavaa. Tuomiokirkon rappusilla kait kohta persaus paleltuu.
Johonkin mukavaan kahvilaan voisin kyllä sen sijaan tulla teidän kanssa juttelemaan, hyvät ihmeissänne olijat. Keksitään yhdessä joku hyvä väylä kun ei sitä kerran näköjään ole valmiina tarjolla.
- ekkeg
Ainakin SPR:n ystäväpalvelu on ottanut avosylin minut ja tuttavani vastaan, ystävistä tuntuu olevan pulaa jatkuvasti.
- Tyly Tane
Entä jos hommaat itsellesi oikeita ystäviä ja kavereita. Vähän oudolle tuntuu kaikenmaailman rappanoita seurakseen etsiä. Saattaahan siinä tietysti itsensä paremmaksikin tuntea.
- fjwgjwoeigjieor
ehkä pikkukylillä elämä on hieman... toisenlaista Kuopion kokoiseen kaupunkiin verrattuna. En ole kyllä itse koskaan asunut kovin pienellä paikkakunnalla, vajaat 20.000 asukasta on pienin jossa olen asunut.
Olisi kauheaa joutua muuttamaan jollekin pikkukylälle jossa elämä olisi kuin 50-luvulla seurakunta ainoana huvituksena O_O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022