eli kyseessä on 40hp evikka vuodelta 88 ja ongelma on että eilen kun olin venettä kymijoella testailemas nii meni voimattomaks.kulkee kyllä saman kun ennenkin mutta ei kyllä jaksa lähteä mihinkää.tosi laiskasti nousee liukuu.mistähän vikaa voisi lähtä etsimään? kun käyntii lähtee kuitenkin.kaasarit putsasin tulpat vaihdoin bensaletkun tankilta katoin ja vaihtelin liittimet.
evinrude 40hv vro vm 1988 kulkemisongelmaa
6
348
Vastaukset
- Kulkeeko?
Voitko vähän tarkentaa mitä tää tarkoittaa: kulkee kyllä saman kun ennenkin mutta ei kyllä jaksa lähteä mihinkää
- niko
nii siis todella laiska kiihtymään.ei kiihdy mihinkään ihan on lähtövoima kadoksissa kokonaan.ja äsken kävin koittelees taas sitä lähti käymään toimi noin 5min ja mmmmo.eikä lähten käyntiin enää käymään.vesikiertää kone tuntui jotenkin todella kuumalta..voiko olla että on joku sähkö vika cdi poksi tai jännitteensäädin? vene ostettiin viimesyksynä ja talvenaikana toi toinenkone siihen.samalla laiteltiin cd soitinta ja pilssipumppua koneeseen uudet kaapelit ja uusi akku.ja kun siinä tuli kaljaa otettua samalla ja oli sitä hässäkkää niin mikähän kärähtää jos siinä rytäkässä on koneesta tulevat virtapiuhat koskettan vääriin napoihin.eli plus piuha ollut miinuksessa ja miinus plussassa.? :/ niin ajattelin josko olisi pamahtanut joku jännitteen säädin tai puola mikä kuumentaa konetta.onko tonikäisessä koneessa jokin että kun kuumenee tarpeeksi niin sammuu?
- Kulkeeko?
Ehdotan kunnon läpikäyntiä alkaen puristuspaineiden mittauksesta ja sitten bensapumppu, kaasari ja sytytyksen tarkistus ja säätö. 2tahtinen on siitä kiva että jos nämä on kunnossa niin se käy kun kello.
Vie vaikka jollekkin kaverille ellet itse ole ihan varma siitä miten se tehdään.
En usko että CD boxi on mennyt oikosulkuun, kun kone kuitenkin käy. Älä ota kaljaa kun säädät konetta, ja huolla kone kunnolla ennen kuin käytät aikaa hifistelyyn, jos saan antaa muutaman neuvon.
- niko
miten bensapumppu tarkistetaan kun sen verran katoin kun letkun otin siitä irti nii kun pyöritti konetta niin bensaa tuli kyllä reilusti.paljonko pitäisi suunilleen olla puristuksia tollaisessa?miten sytytystä säädetän?
- niko
vähänkyllä nyt alkoi tuntumaan kun lähtikäymään että käyp vain toisella pytyllä.vähän yskii välillä ja toinentulppa ihan nokinen/musta ja toinen täysinkirkas.kun eikös kahvinväri ole se normaali?
- Kulkeeko?
Voipi olla että käy vain toisella pytyllä, bensa pesee yhden tulpan puhtaaksi.
Syitä voi olla monta, esim toinen kipinä hukassa tai esim puristus puuttuu toisesta pytystä.
Mittaa puristuksia vaikka ensin peukalolla - molemmat tulpat irti, kaveri avuksi joka pyörittää moottoria käsin. Kokeile vuorotellen sulkemalla peukalolla toinen tulpanreikä ja katso onko eroa. Tällä saat jo selville jos on leikannut kiinni jossain vaiheessa. Mittarilla mitattuna pitää olla max 1bar paine eroa pyttyjen välillä. Painetta mittarista riippuen noi 8-9 bar jos kone on hyvässä kunnossa.
Kipinän voit kokeilla maadoittamalla molemmat tulpat niiden ollessa irti koneesta mutta kiinni sytytysjohdoissa. Voit käyttää esim starttikaapeleiden krokotiilileukoja tähän. Pyöritä konetta ja katso jos tulpat kipinöi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802908Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka492298Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051664Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 561189
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181