Xanorin pitempiaikainen käyttö

pelokas

Käytän nyt Xanoria vain tarvittaessa,harvoin.Aina rupeaa väsyttämään melko rajusti,kun yhden otan.Jos siirryn säännölliseen 3x1mg/pv annostukseen,niin häviääkö vasymys?
Mitenkä käy lääkkeen tehon jos käyttää jatkuvasti?

Kaikki kommentit tervetulleita.

18

27845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräsmies

      on tarkoitettu pelkästään tilapäiseen käyttöön ja siihen on olemassa erittäin hyvät syyt.

      3x1mg/pv johtaa hyvin nopeasti voimakkaaseen riippuvuuteen josta eroonpääseminen saattaa olla isompi ja kipeämpi urakka kuin esim. heroiiniriippuvuuden katkaiseminen.

      Jatkuvassa käytössä on olemassa vaara toleranssin kehittymiseen, eli annostusta on nostettava saman vaikutuksen aikaansaamiseksi ja/tai vieroitusoireiden välttämiseksi.

      Väsymys on minulla vähentynyt hieman sitä mukaa kun riippuvuus kehittyi mutta lihasheikkous on vain pahentunut ajanmittaan.

      Periaatteessa pidän parhaana ratkaisuna mahdollisimman pienen annoksen etsimistä ja *vain* silloin kun todella tarvitsee lääkettä ... paras olisi opetella pärjäämään kokonaan ilman, sekin on mahdollista.

      Olen itse katkaissut seinään bentsoriippuvuuden 80-luvulla, pahimmat vieroitusoireet kestivät 4kk, ja koko vieroitus n. vuoden.

      2000 syksyllä jouduin aloittamaan uudestaan lääkityksen n. 3½ mg/vrk annostuksella ja olen laskenut sitä hammasta purren n. kymmenesosaan aloitusannostuksesta ... tarkoitus olisi lopettaa tämän vuoden loppuun mennessä ... saa nähdä, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

      • Meikä

        hei, toleranssin kasvu on tuttua.päätin kuitenkin vähentää noita xanoreita ja alussa tuntui kolkolta mutta on toiminut.riippuvuutta en ole havainnut.


      • Ovidiu

        Minulle on määrätty vapinaan 1-1,5 mg klonatsepaamia JATKUVAAN käyttöön neurologin toimesta. Olen käyttänyt 5 vuotta eikä toleranssi ole noussut. Hillitsee edelleen vapinaa. Samaista lääkettä (Rivatril) käytetään mm. lasten epilepsiaan suurempiakin annoksia.

        Ovidiu


      • psykologi
        Ovidiu kirjoitti:

        Minulle on määrätty vapinaan 1-1,5 mg klonatsepaamia JATKUVAAN käyttöön neurologin toimesta. Olen käyttänyt 5 vuotta eikä toleranssi ole noussut. Hillitsee edelleen vapinaa. Samaista lääkettä (Rivatril) käytetään mm. lasten epilepsiaan suurempiakin annoksia.

        Ovidiu

        Toki on eroa mihin käyttöön ja millä annoksilla käyttää. Rivatrilin pääasiallinen käyttökohde on epilepsia ja kouristukset. käytetty myös käytöshäiriöihin ja ahdistukseen. Periaatteessa riippuvuusongelma lähes samaa tasoa eri bentsoilla. tuo Xanor on ollut erityisen ongelmallinen siksi, että sitä yhdessä vaiheessa kirjoitettiin paniikkihäiriöön sumeilematta ja isoillakin annoksilla. Olkaa oikeasti varovaisia näiden kanssa


      • invia

        Mistä syystä jouduit/joudut käyttämään kyseistä lääkitystä??


      • pampulahessu
        invia kirjoitti:

        Mistä syystä jouduit/joudut käyttämään kyseistä lääkitystä??

        kokeilkaapa niitä 2mg xanorimuttereita, eli pitkävaikutteisia xanoreita viinan kanssa. nouseepi hyvin päähän vaikka ei joisi kun muutaman kaljan ja toimii vielä seuraavana päivänäkin kun mutterit ovat niin pitkävaikutteisia niin on seuraavan päivän iltanakin vielä lääkepöhinöissä


      • xanor vieroituksen käynyt
        pampulahessu kirjoitti:

        kokeilkaapa niitä 2mg xanorimuttereita, eli pitkävaikutteisia xanoreita viinan kanssa. nouseepi hyvin päähän vaikka ei joisi kun muutaman kaljan ja toimii vielä seuraavana päivänäkin kun mutterit ovat niin pitkävaikutteisia niin on seuraavan päivän iltanakin vielä lääkepöhinöissä

        tiedän että on suuri mahdollisuus että vietät mielisairaalassa pitkän aikaa. sielä ei ole kivaa, asiallisesti sanottuna.


      • POTESTAS
        xanor vieroituksen käynyt kirjoitti:

        tiedän että on suuri mahdollisuus että vietät mielisairaalassa pitkän aikaa. sielä ei ole kivaa, asiallisesti sanottuna.

        Joo. Olen syönyt idiootti bentsoja kohta 15 vuotta, ja jos joku tykkää jostain helvetin "pärähtämisestä" vielä tänä päivänä, hakeutukoon lääkekatkolle tms. Itse joudun ottamaan kymppejä pameja pari, sekä 1-2 mg alprazolaamia päivässä, että uskaltaisin soskuun tahi kauppaan. Lekurille menosta puhumattakaan. Soskut ja muut menee noilla, mutta muut pienessä hiprakassa. EN VOISI ENÄÄ KUVITELLAKAAN moista sekakäyttöä enään. Eli neuvona; ei vedetä alkoholin kaa niitä, että voi ryhtyä pienentämään pikku hiljaa... Toki kadulla tarjolla kaikkea shittiä aasta ööhön, mutta kuunnelkaa jotain kaveria. Mulla ei oo muijaa eikä mitään. Tosi surullista (lue: itsesääliä). Olen kierteessä, mutta haluan neuvoa jotain jos vain pystyn. Yrittäkää lopettaa ne santut, JOS EDES KIINOSTAA!!! Itseäni ei näköjään kiinnosta, kun olen vanha nopea/hidas -addikti. Tsemppiä kaikille!
        P.S. Kodeiiniakin joudun pahimpaan pakkokusisiin tilanteisiin ottamaan...


      • helpottunut

        xanor 2mg on paras lääke mitä on keksitty panikkihäiriöön ja mitä sit jos sitä joutus käyttää vaik vuoden jos se kerran auttaa.


      • nöke
        helpottunut kirjoitti:

        xanor 2mg on paras lääke mitä on keksitty panikkihäiriöön ja mitä sit jos sitä joutus käyttää vaik vuoden jos se kerran auttaa.

        nuo 2 santut on pelastanut mun elämän..oon syöny niitä nyt 1.5 vuotta ja hyvin menee..kaupassa käynit ja muu ihmisten ilmoilla pyöriminen onnistuu...ja siitä tolerassita ei se mihkää nousu jos syö sen määrän mitä lääkäri määrää eikä rupee ite lisäilee määriä....


      • paniikkihäiriö

        Hei. Kärsin liikkumista rajoittavasta paniikkihäiriöstä. Ensin kokeiltiin Propral mutta sitä alkoi kulua enemmän kuin laki sallisi ja helpotus lähinnä fyysisiä oireita helpottava. Lääkäri määräsi puolen vuoden ja tilanteen pahentuessa jälkeen xanor depot 0,5mg. Viikon käytin yhden illalla ja yhden aamulla. Sitten vähensin pois iltalääkkeen. Nyt pidän välipäiviä jos olo asiallinen ilmankin. Lääke tehokas mutta henkisesti jää helposti koukkuun. Luin lukuisia palautteita xanorin käyttäjien suusta enkä haluaisi samaan jonoon missä riippuvuuden kanssa taistelevat ovat. Elinikäistä en tästä "kaverista" haluaisi. Muihin bentsoihin en ole jäänyt kiinni vaikka olen niitäkin masennuksen aikana käyttänyt ahdistusta helpottamaan. Annokset pienennettiin vähän kerrallaan ja samaan aikaa elämääni tuli muutenkin valoisuutta. Kaikkea hyvää sinulle.


      • heidi24

        Sain ensimmäisen kerran xanoria lähiomaisen kuoltua,että pystyin menemään hautaisiin.Annostus oli tarv.0,5mg/3,tarvittaessa pv.Lääke toimi ja jatkoin sen käyttöä paniikkiin ja annokset suurenivat koko ajan,pahimmillaan lääkäri kirjoitti 5,5mg päivässä.Käytin lääkkeitä 14v. ja halusin lopettaa ne,mutta lääkärini kertoi,että tarvitsen siihen rinnalle ainakin 2 lääkettä pienentääkseni annosta hitaasti tai toinen vaihtoehto oli vierotukseen meno.Mieeetin yksin asiaa ja päätin koittaa itse lopettaa ne,otin 3mg.päivässä ja 2 10mg.pamia,joka toimi,ei vierotusoireista tietoakaan,joten jätin pois loputkin,eikä vieläkään tullut mitään oireita.Nyt olen ollut niitä ilman alkuvuodesta lähtien,eikä oireta ole ollut,ihme,sanoi myös lääkärini,kun vein reseptin hänelle ja kerroin,etten tarvitse niitä enää.Lujalla tahdonvoimalla pääsin eroon niistä ja nyt on olokin "selvempi"kuin aikoihin.Että,Tsemppiä muillekkin,kun tai jos,haluatte lopettaa lääkityksen.
        T.Xanor-koukkuinen nainen


      • jamppa^^
        pampulahessu kirjoitti:

        kokeilkaapa niitä 2mg xanorimuttereita, eli pitkävaikutteisia xanoreita viinan kanssa. nouseepi hyvin päähän vaikka ei joisi kun muutaman kaljan ja toimii vielä seuraavana päivänäkin kun mutterit ovat niin pitkävaikutteisia niin on seuraavan päivän iltanakin vielä lääkepöhinöissä

        ei toimi ei niist ole mihinkään ainakaa sillo ku itel oli niit nyt ollu 4kk ilman ja olen ylpeä siitä kannattaa kokeila vähä siin on tuskaa mut pienentää annosta pikku hiljaa ni kyllä se siitä vaikeeta se on mut jos haluaa eroon ni kyllä pääse uskokaa minua by:jamppa82


      • kuules
        jamppa^^ kirjoitti:

        ei toimi ei niist ole mihinkään ainakaa sillo ku itel oli niit nyt ollu 4kk ilman ja olen ylpeä siitä kannattaa kokeila vähä siin on tuskaa mut pienentää annosta pikku hiljaa ni kyllä se siitä vaikeeta se on mut jos haluaa eroon ni kyllä pääse uskokaa minua by:jamppa82

        itel oli kakkose telaketjut ja toimi VITUN hyvin!! lähti kyl mekmee muisti mu5t suilto oli aivan mahtavaa alkoholii join n tolvan sit muutama telari naamaan ni e oli menoo se kuulkaa... hahahahhahahahahahahahaha kokeilkaa


      • kokemus minulla

        Sinulle "hammasta purren" ei ole mitään syytä lopettaa xanoria jos sinusta tuntuu että se auttaa ja on parempi elämänlaatu tämän helvetin paniikin kanssa elää..omasta kokemuksestani olen käyttänyt xanoria n.5 vuotta ja olen pärjäillyt hyvin melko pienellä annostuksella enkä meinaa lopettaa käyttöä niin kauan kuin siitä on minulle apua..silloin kun kaikki muutkin asiat ovat kunnossa en tarvitse oikein yhtään xanoria..mutta kun kaikki asiat ovat päin helvettiä joudun kyllä ottamaan...toivon että joskus asiani olisivat niin hyvin että pärjäisin ilman mutta jos elämäntilanne vaatii niin otan xanoria vaikka aina...hyvä lääke.


      • benziini
        nöke kirjoitti:

        nuo 2 santut on pelastanut mun elämän..oon syöny niitä nyt 1.5 vuotta ja hyvin menee..kaupassa käynit ja muu ihmisten ilmoilla pyöriminen onnistuu...ja siitä tolerassita ei se mihkää nousu jos syö sen määrän mitä lääkäri määrää eikä rupee ite lisäilee määriä....

        vai ei oo tolet noussu?oot kyllä aika epeli..ootko kokeillu olla kolmea päivää ilman xanorii? ite oon vuoden syöny xanoreita ja puo vuotta omilla respoilla ku haluan niistä eroon...ite jos ei saa xanoria kolmeen päivään nii tulee itku eikä uskalla liikkuu mihinkää.vaikka vetäis lätkän kymppibameja ja polttas maria nii sekää ei helpota...tupakoinnin lopettaminenki on 10 kertaa helpompaa ku xanoreitten...tää o mun omakohtainen kokemusten mielipide


      • Xanoreitaa
        kokemus minulla kirjoitti:

        Sinulle "hammasta purren" ei ole mitään syytä lopettaa xanoria jos sinusta tuntuu että se auttaa ja on parempi elämänlaatu tämän helvetin paniikin kanssa elää..omasta kokemuksestani olen käyttänyt xanoria n.5 vuotta ja olen pärjäillyt hyvin melko pienellä annostuksella enkä meinaa lopettaa käyttöä niin kauan kuin siitä on minulle apua..silloin kun kaikki muutkin asiat ovat kunnossa en tarvitse oikein yhtään xanoria..mutta kun kaikki asiat ovat päin helvettiä joudun kyllä ottamaan...toivon että joskus asiani olisivat niin hyvin että pärjäisin ilman mutta jos elämäntilanne vaatii niin otan xanoria vaikka aina...hyvä lääke.

        Mulla kans paniikkihäiriötä.. Xanorit on mulle tosin aiheuttanu aika pahaa riippuvuutta... Olen pienentänyt annoksia ja yritän päästä niistä nyt eroon. Kun elämässä menee nyt melkoisen hyvin...


    • peikko

      Täällä itkee ja valittaa koukuttamisesta ja vieroitusoireista ne jotka eivät saa xanoreita.kateellisten paskapuhetta.kohta 20 vuotta tullut syötyä kakkosia eikä mitään hätää.tosin en aio lopettaakaan noiden käyttöä.hyvä lääke paniikkihäiriöön ja pelkotiloihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7621
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4556
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3201
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      354
      1473
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1429
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe