Tahtoisin tietää, mistä aineista valtsikassa saisi kerättyä nopeasti ja kohtuullisella vaivalla kandin sivuaineet kasaan. Helpot tiedekuntatentit haussa, siis.
Mulla on käsitys, että esim. valtio-opin perusopinnoissa on aika paljon ikävää englanninkielistä luettavaa. Olisi hauska kuulla kokemuksia myös esim. sosiologiaa, sosiaalipsykologiaa tai talous- ja sosiaalihistoriaa opiskelleilta.
Valtsikan nopeat sivuaineet
4
466
Vastaukset
- dfsatgtttttt
Sosiologia ei mun mielestä ainakaan ollut paha. Vähän ku katselet netistä, niin löydät edellisten tenttien kysymyksiä ja osaat valmistautua tentteihin.
Eri asia on sitten, kannattaako sivuaineita valita helppouden vuoksi vai miettiä vähän sitäkin, että mitä sillä tutkinnollaan tulee tekemään. - POTISTA pelastunut
Hei, esimerkiksi viestinnän 25 op:n sivuaineeseen luin yhteensä ehkä sen 20h ja sivuaineen keskiarvoksi sain nelosen (taisin tenteistä saada pelkkiä nelosia). Suosittelen lämpimästi, hyvillä essee-taidoilla selviää jokaisesta tentistä leikiten läpi. Viestintä on myös verraten hyödyllinen sivuaine ainakin työmäärään nähden.
Myöskään sosiologian perusopintoihin en käyttänyt kovinkaan paljon aikaa, mutta ainakaan pari vuotta sitten väestötieteen kurssia ei voinut suorittaa kirjatenttinä. - POTista pelastunut
Ja tosiaan, noita viestinnän ja sosiologian tenttejä ehtii nopea kirjoittaja tekemään kaksi samassa tedarissa. Itselleni se ei ainakaan ollut ongelma, ja ilahdutti kyllä saada se 15 op yhtenä lauantaiaamuna, kun taustalla oli vielä aika mitätön valmistautuminen
- MmM
Jos on perustiedot hissasta, suosittelen yhteiskuntahistorian perusopintoja. Nopea tenttiä, ei käsittämättömän vaikeita kirjoja vielä tuossa vaiheessa. Tenttejä 3 / lukukausi, ainoa pakosti kurssimuotoinen suoritus on johdantokurssi syksyisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142126
- 1221809
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391140Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987