Siis miten niitä oikeestaan hoidetaan? Perus maatiaiskissan pentuja tulossa, ja luovutetaan pois, onko rokotteet välttämättömät? Meidän omalle ei ainakaan ole annettu.Kuinka paljon noin viiden pennun hoito tulee maksamaan ja mitä kaikkea niille pitää ostaa?
Niin, ja ihan vaan että oletteko olleet itse kissan synnytyksessä mukana, vai oletteko antaneet kissan tehdä itse hommansa?
Kissanpentujen synnytyksen jälkeinen hoito
4
227
Vastaukset
- Myös tietämätön
Itseäni kiinnostaisi myös, sain kissaviisaalta ystävältä tietää että omani on varmaan tiinenä ja synnyttää parin viikon sisällä
- 3 kotikissan orja
Hyvällä tuurilla kissa hoitaa itse pentunsa hyvin, eikä siinä ihmisen tarvitse kuin tarjota emolle (ja pennuille 3-5vk ikäisinä) tarvikkeet kuten ruoka ja matala hiekka-astia pentujen hiekkisopetteluun.
Jos asiat meneekin huonosti, kannattaa olla päivystävän eläinlääkärin numero, jos tarvitaankin hätäsektio esim. juuttuneen pennun takia tai istukan jäädessä kohtuun (voi aiheuttaa tappavan tulehduksen, jos ei poisteta).
Sitä voi myös itse joutua katkaisemaan pentujen napanuoria, mikäli emo ei sitä tee ja keinoruokintaankin kannattaa perehtyä. Pieniä pentuja voi myös joutua pissattamaan/kakattamaan, mikäli emo ei sitä tee esim. heikon kunnon takia.
Itse seuraisin kyllä vähintään synnytystä vierestä että tietäisin että kaikki menee hyvin. Toki voihan kissa synnyttää esim. yöllä niin ettei huomaa.
En osaa kuluista tarkemmin sanoa, kun ei ole kokemusta, mutta ostaisin ainakin matalareunaisen hiekka-astian ja paakkuuntumatonta hiekkaa pentujen käyttöön, kun alkavat muutaman viikon ikäisinä harjoitella laatikolla käymistä. Lisäksi ihan pennuille suunnattuja ruokia tietty.
Ei sinun ole pakko pentuja rokottaa, sen voi jättää ostajan/ottajan vastuulle, mutta yleisesti ottaen ainakin kissaruttorokotus olisi pennuille hyvä, koska se on hyvin tappava tauti. - suvikatti
eihän ruttorokotuksesta ole mitään hyötyä alta 4 kk pennuille, koska emon vasta-aineet on toiminnassa. Madotuskaan ei ole välttämätön. Itse antaisin madotuksen vasta hetkeä ennen luovutusta noin 8-10 viikon iässsä. Kissa yleensä hoitaa pentunsa. Ei niiden kanssa tarvitse hötkyillä.
- mitkä vasta-aineet
Tuossa tapauksessa ei ole vasta-aineita kun emoa ei ole rokotettu. Rokotussuositus 12 viikoisena (Eviran) tarkoittaa, että pennut on 3 kk ei 4 kk. Eli emon vasta-aineet toimii 12 viikkoon saakka, mutta vain jos se emo itse on rokotettu.
Jos emo ei ole madotettu ja on käynyt vapaasti ulkona, on pentuja sekä emoa madotettava muutaman kerran ennen pentujen luovutusta. Se kerran tehty ja noin myöhään, ei auta mitään. Nykysuositus, että madotetaan vain tarpeesta, tarkoittaa täysin sisäkissoina eläviä, joilta on ulostenäyte tutkittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155