Mitkä kuolaimet olisivat hyvät?

Omistan shettisruunan, joka on maastossa kädelle vahva, ja joskus nousee pystyyn, kun en anna sen "rynnätä" täyttä laukkaa eteen päin, vaan haluan sen kavelevän tai ravaavan.
Olen siis miettinyt vahvempia kuolaimia ponin ryntäilyn ja pystyyn nousun takia. Nyt se käyttää olympialaisia toisessa reiässä (kolmireikäinen olympialainen).
Ratsastaja joka näitä kuolaimia käyttäisi, on kokenut ja pehmot kätinen (käyttänyt kahteen kertaan kankia). Tämä henkilö on siis minä!

Mitkä kuolaimet olisivat hyvät? Ja olisiko martingaaleista apua?

5

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _katherine_

Oletko varma, ettei tuo hevosen hankala käytös johdu nykyisistä kuolaimista.

Olympia on erittäin vahva kuolain ja varsinkin jos sitä käyttää ilman leukaremmiä, se helposti kääntyy suussa paljon ja voi aiheuttaa kipua.
      Hevonen voi reagoida kipuun ryntäilemällä ja nousemalla pystyyn.

Suosittelen ensimmäisenä vaihtamaan kevyempiin kuolaimiin. Harjoittele maastossa käymistä ensin avustajan kanssa.
      Eli laita ponille pehmeät kuolaimet (nivel-, kolmipala ta suorakuolain) ja ota avustaja mukaan, joka taluttaa ponia liinassa. Jos kaikki menee hyvin, irrottakaa muutaman maastolenkin jälkeen liina ja taluttaja vain kävelee vierellä.
      Ravaa vasta, kun hevonen kulkee käynnissä hyvin.

Kentällä tietysti harjoittele myös apujen käyttöä. Varmista, että poni kuuntelee sinun istuntaa, eli opeta se pysähtymään ihan istunnalla. Treenaa myös yhden ohjan pysäytys.

• Olen sataprosenttisen varma, että käytös ei johdu kuolaimista.

Ponilla on myös kolmipalat, ja niillä se maastoilu vasta onkin menoa.
      Poni kyllä kuuntelee jonkin verran myös istuntaa, mutta (ihan niin kuin kiimaisella tammallakin) herkästi kun kuumuu niin kaikki oppima unohtuu.

Entä olisiko niistä martingaaleista apua?

• moiiiiiii

olympia ja ihan alimpaa reikää ohjat...

• Nellaponi

Olympioista oli ainakin meidän shettiksellä apua.... Mutta kyllä suosittelen martingaalia ja normi kuolainta keulimisseen. Mut siihen ryntäilyyn ehkä joku muu

• Määäääää'äääääääääää

Olympia ja martsariki kyl..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      147
      3252
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2995
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1966
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      78
      1592
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1437
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1014
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä