En oikein tiedä onko tämä edes oikea palsta tälle kysymykselle, mutta antaa olla :)
Asiani siis on, että äitini uhkailee hankkivansa lähestymiskiellon poikaystävälleni (hän on 20, minä 17) koska hän ei mukamas tee hyvää kehitykselleni. Hän on aivan "tavallinen", ei rikostaustaa, ei polta, ei käytä alkoholia ja on sivistynyt sekä asiallinen. Hänellä on aikoinaan ollut lievä masennus, ja sitä äitini käyttää "valttikorttinaan" - hänen mielestään "ongelmallisen" ihmisen kanssa olo ei tee minulle hyvää. Myös se että hän on minua 3 vuotta vanhempi ja pitkäaikainen ystäväni ovat huonoja asioita joiden vuoksi hän ei hyväksy suhdettamme.
Siksi kysynkin, voisiko äitini saada lähestymiskiellon hankittua näin löyhin perustein, vai kuunneltaisiinko minun mielipidettäni asiassa? Yritin etsiä netistä tietoa, mutta en löytänyt mitään tällaisesta tilanteesta...
Huoltaja hakee lähestymiskieltoa lapsensa puolesta?
4
60
Vastaukset
- 12
Ei tietenkään saa lähestymiskieltoa poikaystävällesi, kunhan pelottelee. Jos yrittää, niin sinä vastustat ja sillä siisti.
- dkjhsd
Äitini kyllä yleensä toteuttaa epärealistisimmatkin uhkauksensa, siksi olen vähän huolissani... Eli poliisisedät kuuntelisivat minunkin kantaani, vai nauraisivatko he äitini pihalle jos hän menisi heille juttelemaan?
- 14
dkjhsd kirjoitti:
Äitini kyllä yleensä toteuttaa epärealistisimmatkin uhkauksensa, siksi olen vähän huolissani... Eli poliisisedät kuuntelisivat minunkin kantaani, vai nauraisivatko he äitini pihalle jos hän menisi heille juttelemaan?
Kuulepa nyt. Jos sinä olet lähestymiskiellon suojaamisen kohde, niin sinua kuullaan, eli mielipidettäsi kysytään, ennen kuin mitään päätöstä tehdään ja sillä sipuli.
Lähestymiskielto haetaan käräjäoikeudelta. En usko, että monikaan juristi lähtisi mainitsemillasi perusteilla äitiäsi avustamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2283935Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1381404
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein126925- 77909
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37890Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8747J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61726Mara&Esko gaalassa jälleen
Onkohan expariskunta taas tulossa yhdessä punaiselle matolle etuilemaan?? Heillähän on omasta mielestään oikeus, ovat He187697