En oikein tiedä onko tämä edes oikea palsta tälle kysymykselle, mutta antaa olla :)
Asiani siis on, että äitini uhkailee hankkivansa lähestymiskiellon poikaystävälleni (hän on 20, minä 17) koska hän ei mukamas tee hyvää kehitykselleni. Hän on aivan "tavallinen", ei rikostaustaa, ei polta, ei käytä alkoholia ja on sivistynyt sekä asiallinen. Hänellä on aikoinaan ollut lievä masennus, ja sitä äitini käyttää "valttikorttinaan" - hänen mielestään "ongelmallisen" ihmisen kanssa olo ei tee minulle hyvää. Myös se että hän on minua 3 vuotta vanhempi ja pitkäaikainen ystäväni ovat huonoja asioita joiden vuoksi hän ei hyväksy suhdettamme.
Siksi kysynkin, voisiko äitini saada lähestymiskiellon hankittua näin löyhin perustein, vai kuunneltaisiinko minun mielipidettäni asiassa? Yritin etsiä netistä tietoa, mutta en löytänyt mitään tällaisesta tilanteesta...
Huoltaja hakee lähestymiskieltoa lapsensa puolesta?
4
63
Vastaukset
- 12
Ei tietenkään saa lähestymiskieltoa poikaystävällesi, kunhan pelottelee. Jos yrittää, niin sinä vastustat ja sillä siisti.
- dkjhsd
Äitini kyllä yleensä toteuttaa epärealistisimmatkin uhkauksensa, siksi olen vähän huolissani... Eli poliisisedät kuuntelisivat minunkin kantaani, vai nauraisivatko he äitini pihalle jos hän menisi heille juttelemaan?
- 14
dkjhsd kirjoitti:
Äitini kyllä yleensä toteuttaa epärealistisimmatkin uhkauksensa, siksi olen vähän huolissani... Eli poliisisedät kuuntelisivat minunkin kantaani, vai nauraisivatko he äitini pihalle jos hän menisi heille juttelemaan?
Kuulepa nyt. Jos sinä olet lähestymiskiellon suojaamisen kohde, niin sinua kuullaan, eli mielipidettäsi kysytään, ennen kuin mitään päätöstä tehdään ja sillä sipuli.
Lähestymiskielto haetaan käräjäoikeudelta. En usko, että monikaan juristi lähtisi mainitsemillasi perusteilla äitiäsi avustamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2593251Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell201799Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.231473Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1381332- 811304
- 1041278
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531082Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581055- 1371018
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717977