Romaniperheen kodin puhtaus.

Emma Koski........

Aloin tässä kirjoittamaan erään oulussa asuvan romaniperheen kodin puhtaudesta. Muutama viikko sitten juttelin rappukäytävässäni romaninaisen kanssa olen kyllä useamman kerran jutellut hänen kanssaan. Tällä kertaa hän kysyi haluaisiko tulla heille rupattelemaan lisää kahvin ja pullan kera. Vastasin myöntyvästi ja menimme hänen kotiinsa. Siis WOW! Mikä asunto siellä oli kertakaikkia niin puhdasta, siis ei missään mitään likaa,muruja,pölyjä jne. Asunto oli siis TODELLA puhdas aivan sanoin kuvaamaton.
Asunto oli todella hienosti sisustettu muutenkin. He ottivat minun todella lämpimästi vastaan esim, sanomalla ole kuin kotonasi, onko nälkä, juotko kahvia jne. Sanoin, että kupin kahvia voisin ottaa kiitos. Siinä juttelin perheen romaninaisen kanssa ja, kyselin onko jokaisella romanilla/romaniperheellä näin puhdas ja kaunis koti? Hän sanoi kyllä että, on huolehdittava todella tarkasti puhtaudesta jne, mutta saattaa myös olla poikkeuksia vain todella harvassa. Nainen esitteli asuntoansa minulle huoneesta huoneeseen, jokainen huone oli käsittämättömän puhdas ja tuoksui aivan ihanalle. Se olisi ollut normaalia mielestäni jos lasten huoneessa olisi ollut hieman ''sotkuista'' mutta, toisin oli heidän huoneensa olivat todella puhtaita,kaikki järkässä, ja muutenkin tuoksuivat ihanan puhtaalta. Kyselin perheeltä että, ottavatko kaikki romanit valtaväestön ihmiset näin hienosti vastaan he sanoivat kyllä, ketkä sen ansaitsevat. Olisipa Suomalaisessakin kulttuurissa näin että, jokainen otettaisi vastaan hienosti ja kohdellaisi kuin ihmistä. Myös kuuntelin sivukorvalla kun jokainen perheen lapsi lauleli siinä olipas kertakaikkiaan lahjakkaita lapsia, myös vanhempien olen kuullut laulavan todella lahjakkaita myös he. Todella ihana perhe! :) Toivoisin kaikki lukijat ja kommentoijat että, emme laita rasistista kommenttia tänne kiitos.. =)

19

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

Puhtaus kuuluu kulttuuriin, niin kuin mielestäni ystävällisyyskin. Hieno sisustus kertoo taiteellisuudesta ja kauneudentajusta.

Kovin paljon en romanien kanssa ole ollut elämäni aikana tekemisissä, mutta kaikki ovat olleet oikein mukavia ja ystävällisiä. Minusta tuntuu, että rasismi romaneja kohtaan on viime vuosina vähentynyt, johtuen siitä, että he kuuluvat tänne - toisin kuin esim. somalit.

• kuuklaappavaa

tietenkin oli puhdasta, se kuuluu kulttuuriin, mut puheet enemmistöä kohtaan harvoin puhtaita, poikkeuksia tietenkin löytyy aina.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kaikkihan sen tietää, että romanit on siistejä ja pitävät kodin puhtaana. Siksi onkin kumma, että heidän on vaikea saada asuntoa. Itse ainakin ennemmin ottaisin romaniperheen vuokralle (jos minulla vuokrattava asunto olisi), kuin valtaväestöön kuuluvaa. Siistejä ihmisiä ne on, se kai kuuluu jo heidän kulttuuriin.

• kaaloooOooOo

Niillähän sitä aikaa siivoamiseen piisaa. Rosvoja ne on!

• KaaloOoooooOo

Romaanithan on siistejä kotonaan. Kauhea saippua ja pesuaine tuoksuu jopa liikaa. Se on jotain vainoharhaista touhua kuten se, että välillä "päästävät pahaa verta" vetämällä ventit. Miten lie romaaninaisten alapäähygienia? Karvaa varmasti piisaa, kun viikaetkin heillä kasvaa - toisin kuin miesromaaneilla parta.

• Romanimiehen ex-vaim

Juu itsekkin olen käynyt muutamien romaneiden kotona. Aivan tajuttoman puhdasta ja kaunista, romanit ovat hieman ''vainoharhaisia'' tuon puhtauden kanssa kait sellaisen käsityksien mie oon saanut.

Edelliselle kirjoittajalle eli ''kaalolle'' kyllä romaninaiset pitävät alapäähygienista ja koko kehostaan todella hyvää huolta. He esimerkiksi ostavat Ruotsista ja muilta ulkomailta
      ''teho pesuaineita'' pitääkseen hyvää huolta. Enkä kyllä ole romaninaisilla viiksiä tai partaa nähnyt. Ihailen romaninaisten kauneutta,karismaattisuutta,säteilyä ja heidän kauniita pitkiä hiuksia :)

• Puikottaja

Wittuhan alhaa hiivoman jos liikaa koittaa witunhajua jynssätä pois. Karvawittu haisee kuin ketunsyötto, olipa se mannella tai jollakin vanhanaikaisella.

• lompola.kati

Kyllä aivan ihania heidän kotinsa ovat. Helsingissä kun asuin vuonna 2005 yläkerrassani asui romaninainen hänen asuntonsa oli niin siisti, että en edes meinannut tai, kehata mennä hänen luo vierailee.. Kyseinen nainen muutti 2006 pois helsingistä ruotsiin, ja antoi ilmaiseksi kaikki melko uudet huonekalunsa,astiat ja muut minulle vieläkin ne minulla on. Arvoltaan kaikki huonekalut mitkä hän antoi minulle on arvoltaan vieläkin n. 20 000€.
      Hyvin ystävällisiä ihmisiä, onneksi rasismi on heitä kohtaan vähentynyt huomattavasti ja, pitäis kokonaan loppua :)

• Suomalainen jamppa

Kaikista pahin kosto naapurilleen, on myydä asunto mustalaisille.Tämä kertoo kaiken siitä roskasakista.Saatanan loiset.

• Ylpeä leski
        Suomalainen jamppa kirjoitti:

Kaikista pahin kosto naapurilleen, on myydä asunto mustalaisille.Tämä kertoo kaiken siitä roskasakista.Saatanan loiset.

Suomalainen minäkin olen, ja romanimiehen kanssa kolme yhteistä lasta, kerettiin olla 21.vuotta yhdessä, kun hän nukkui pois vaikean sairauden takia. Mieheni oli maailman paras, kiltti ja hyvä lapsille toisin kuin moni suomalainen, tappavat perheensä ja kaikkea muuta, eikä mieheni ollut mikään loinen, tosin kuin moni suomalainen tiedän monta perheenisää ja äitiä, jotka ovat likaisia haisevat kaljalle ja hielle evätkä myös käy töissä, että sillee LOINEN !!!!

• Vaisait

Kun antaa niin saa itekki sanoi ennen Mustilaistytär !

• Matti Muistuttaja

Kyllä kai olet muistanut maksaa lahjaveron saamastasi lahjoituksesta?

• reh--1

Kyllä Mustalais-rotuisen koti on puhdas.
      Se on 100% totuus !
      Se että on puhdas ei tarkoita REHELLISYYTTÅ.....mitä tämä mustal-laisrotu ei halua ymmärtää!
      Heillä on omat sääntönsä. Uskokaa pois, jotta valtaväestö (oikeat suomalaiset)
      ei tajua tilannetta.

• lompola.kati

Näin on täysiverisen romaanin koti on puhdas! Tiedämmehän kaikki että, maailmassa on epärehellisiä ja rehellisiä ihmisiä. Siis elkää yleistäkö kaikkia romaaneita! Jos he alkaisivat pääväestö syyttämään raiskauksista,pedofiilisoinnista,ryöstöistä jne niin, ei varmana tuntuisi kivalta.

Ihmisiä on monelle raiteille kulkemaan mutta, elkää YLEISTÄKÖ kaikkia romaneita.

• u

jep, varmasti puhdas mutta jos menee muualle syömään elävät kuin siat. TIEDÄN koska palvelen heitä.

• ENT...T4

Kyllä mustalaisen voi yleistää, joka ei ole stereotypia.
      Me kaikki oikealla järjellä varustetut tosisuomalaiset tiedämme mitä meidän mustalais-rodun edustajat ovat ajan saatossa uhonneet.
      On aivan turha höpistä heidän kulttuuristaan ja siitä, että heille ei ole annettu
      mahdollisuuksia kehittyä ja kouluttautua.
      Hevon pask-aa !
      Kaikki valmiudet on annettu, mutta kun ei kelpaa, niin ei kelpaa!
      Tuossa paripäivää sitten kävin Motonetissa, siis siellä automuseon lähellä.
      Mustalaisten mersu ja joku punainen oopeli oli parkattu invalidi-paikalle.
      Ei suomalainen sitä tee.....TSOT TSOT! tekee joku muukin, mutta MUSTALAISET PÄÄSÄÄNTÖISESTI !
      Ei kulkaa riitä enää ymmärrys.
      Mustalaiset käyttäytyvät sikamaisesti. Meidänkö pitäisi ymmärtää tätää porukkaa?
      TÄMÄ "HIENO ROTU" EI EDES PYSTY PARKKAAMAAN AUTONSA OIKEAAN PAIKKAAN JULKISILLA PAIKOILLA.
      Käytös on täysin 100% ala-arvoista.
      Kune em. porukka tulee kauppaan, niin kailotus ja huuto kuuluu.
      Jokainen tietää mitä tämä porukka on. TURHA HYSYTELLÄ !

• Rampe.

Eipä se taida se puhtaus auttaa pelkästään elämässä. Pitäisi riittää sitä intoa myös yhteiskunnan hyväksi tekemällä töitä niin kuin valtaväestökin.
      Mustalainen on pirun ovela se hankkii luottamuksen monella tavalla ja punnitsee asian ja AINA lopussa jymäyttää kun ulee saumaa. Mustalaisen kaveruus on vain rakentelua jymäyttämiselle.
      Tuttavani talossa kävivät muka kyselemässä ,että saako soittaa ja varastivat samalla reissulla lompakot pankkikortit,jne....

Samainen sakki oli kyydittänyt vanhaa miestä ja nostattaneet pakolla rahaa pankkiautomaatilta. Onneksi kärysivät.

Osalla Manneista ei ole käytöstapoja juuri laisinkaan. Näkee heti kun Manne on kaupassa on autonromu poikittain ovenvieressä.
      Katalaa sakkia ovat ja vielä niin julmetun leuhkoja olevinaan.
      Oli mahtavaa seurata Hietasaaren tanssimajakalla kun Mannesakki ostatti viinaa koko porukalle humaltuneena olevalta mieheltä. Kaunis nainen oli ensin syöttinä ja sitten homma alkoi toimimaan.

• mies 85---

Itsekkin työttömänä siivoan melkein joka päivä, kun olen työttömänä.

• Sisko Siistijä

Ovatkohan nuo kerjäläisromaanit yhtä siistejä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe