Deprakine ja Lamotrigin

atsufgbmp

Kävin tuossa vähän aikaa sitten lääkärissä lääkitystä tarkastamassa ja lääkäri kirjoitti vaan reseptin tuosta lamotriginista. Sen verran outo lääkäri oli kyllä, etten viitsinyt asiasta sen enempää kiistelemään. Lääkäri oli miespuolinen ja ei mielestäni käyttäytynyt kovin normaalisti..

Onko lamotriginista kokemuksia? entä deprakinen ja lamotrigin yht. aikaisesta käytöstä?

Deprakine on aiheuttanut ainakin painon nousua ainakin 10 kg ja karvoituksen lisääntymistä.

uutta lääkitystä olen käyttänyt noin kuukauden verran, enkä tiedä viitsinkö mennä uudestaan sinne pyytämään reseptin muuttoa (jos mahdollista) ja sen lisäksi vanhemmat eivät varmaan olisi kovin innoissaan, koska heillä on vähän epäileväinen suhde epilepsiaani, vaikka se diagnosoitu onkin.

Mitä siis teen, voiko joku neuvoa nuorta..? :/

7

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

Ei Deprakine aiheuta painon nousua ainakaan läskin merkeissä.Silloin jos läskiä tulee ruuassa on liikaa rasvaa uskokaa jo.Hyvin sopii lamictal ja Deprakine yhteen minulle n 15 v syönyt 250 mg vrk lamical.Deprakine 900 mg vrk.Deprakine alarajoilla minulla lisätään varmaan vielä.

• Hyponatrium

Kuten mainitsit, Deprakine aiheuttaa ummetusta. Minullakin on kokemuksia siitä. Lisäksi se aiheutti väsymystä ja hyponatremiaa, kuten useat muutkin epilepsialääkkeet.

Älä luota terveyskeskuslääkäreihin. Jos lääkärisi oli todellakin neurologi, vaihda toiseen. Asiakastyytyväisyys kertoo työn laadun.

"Vanhemmillani on epäileväinen suhde epilepsiaani", mainitsit. Käske heidän pyytää lääkäriltäsi epikriisi. Ainakin EEG pitää ottaa diagnoosin varmistamiseksi, mm. epilepsiatyyppi.

• Hyvin menee

EEG ja mangeetiikuvahan ei sit näytä epilepsiaa välttämättä.30 v sairastanu epi kuvat, käyrät ei mitään epiin viittaavaa.Nyt otettiin eeg vuosien jälkeen uusiksi mangeettikuvaan menossa myös.

• aloittaja2334ee

Kiitos vastauksista.

Kaikki testit sun muut on tehty ja on diagnosoitu epilepsia, mutta silti vanhemmat on epäileväisiä, varsinkin isä sillä ei ole yhtään kohtausta koskaan nähnyt, koska minulla on vain poissaolo epilepsia.

Äidin luulisi ymmärtävän, sillä hänellä on epilepsia myös, mutta ei ota uskoakseen, että minullakin se on, vaikka lääkäri on hänelle sen kertonut.

Tämän lisäksi vanhemmilla on asenne, että lääkkeiden määrää voi itse muutella ja liikaa lääkkeitä ei tulisi syödä, varsinkaan nuorella iällä. Lääkärit tietenkin sanoo toista, mutta kyllä mielummin uskon lääkäriä, kuin vanhempia tässä asiassa.

Neurologin vaihdosta en tiedä, sillä paikkakunnallani toimii minun tietääkseni vain yksi neurologi. Joka on kuulemma ihan uusi, justiin tämä lääkärin jonka yllä mainitsin.

• Mulla oli aikanaan Deprakine lääkityksenä, ja se ei toiminut... rinnalle nostettiin Lamictal, ja lopulta pääsin täysin kohtauksettomaksi. Muutaman vuoden söin sitä lääkeyhdistelmää, kärsin ylipainosta ja aivan halvatunmoisesta väsymyksestä... Lopulta aloin sitä itkemään neurologille, ja ehdotin, voisko Deprakinen kokeilla jättää pois. Kyllä, niin sitten tehtiin... ja paino laski yli 20kg kevään aikana, myös väsymys katosi ja oli kuin olisin herännyt eloon :)

Edelleen kohtaukseton (deprakinen lopettamisesta nyt jo 4 vuotta)... Ja hyvin on siis Lamictal toiminut. Ylipaino tuli tosin takas kahden raskauden ja uupumuksen myötä, mut ehkä sekin tästä nyt kun pienempikin täytti juuri vuoden, jos vähän alkais äitin uupumus ja masennus helpottamaan :)

'Mutta siis joo, hyviä kokemuksia mulla Lamictalista.

• ...

epilepsia todettu v.2010, olen ollut lamotrigine -nimisella laakkeella hieman yli vuoden, kohtauksettomana. Olen nyt 6 kk raskaana, joten annosta on nostettu jonkin verran. ei ollut minkaanlaisia sivuoireita alkuvaiheessakaan. Mulle sopii siis tama laake oikein hyvin. Vauvakin ultraaanten perusteella taysin terve :)

• aloittaja88849

Mulla toimi toi deprakine jonku puolivuotta, mutta sitte tuli kohtaukset uudestaan, joten lääkäri vaan lätkäs reseptin käteen, että syö noita lisäksi, mutta toi deprakine tuntuu olevan "vanhentunut" valmiste tai mitä nämä puhuvat, että on myrkkyä naisille..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      136
      7177
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4971
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      67
      4336
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3483
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2291
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      301
      1773
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      23
      1545
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1485
    9. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1459
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1448
    Aihe