Lestadiolaisuus tiedon valossa

Opettaja12345

Aloitetaan alusta

Jotta voimme puhua Lestadiolaisuudesta todennäköisenä vaihtoehtona mitä meidän pitää osata laskea sen todennäköisyydestä?
Lestadiolaisuus perustuu kristinuskon yhteen haaraan joka perustuu Juutalaisuuden yhteen haaraan.
Näiden kaikkien haarojen keskeinen sisältö pitää olla todenäköisesti totta verrattuna muihin vaihtoehtoihin ja uskontoihin, jotta voimme puhua yli 50% todennäköisyydestä Lestadiolaisuuden sanomassa. Tätä kakkua josta Lestadiolaisuuden pitäisi saada yli puolet jakaa maailman kaikki uskonnot. Yhtäkään suurimmasta uskonnosta ei ole varmasti osoitettu vääräksi joten kaikki saa kakusta siivun.
Eli Lestadiolaisuuden tarina alkaa juutalaisuudesta joka alkaa Aabraham nimisen ihmisen kuulevan ääniä joita hän pitää maailmanluojan puheena. Puhe kuului: "Katso, tämä on minun liittoni sinun kanssasi: sinusta tulee kansojen paljouden isä. Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän."
Miksi tämä puhe on niin tärkeää että se saa kakusta yli puolet verrattuna muihin uskontoihin? Vastaus tähän pitää tulla kuin apteekin hyllyltä onhan tämä se asia josta koko elämänne tarkoitus lähtee liikkeelle!

10

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettaja12345

      Missä vastaukset viipyy? Miksi puhe jonka Abram kuuli on niin tärkeää että se tekee juutalaisuudesta todennäköisesti oikean elämän katsomuksen verratuna muihin vaihtoehtoihin? Vastatkaa ensiksi tähän niin päästään eteenpäin : ).

      • teu.

        Jos sinulla on noin kiire heittää hetulaa , minä esimerkiksi kävin
        kirkossa se alkaa 10:00 oli vähän useampi ihminentänään .
        Ehtoollisela , kun tavallisesti on Siis norm. 11.20 on jo kotona
        nyt olin 12 :00 meillä oli Tk. saarnaajana , ja ehkä meni vähän pitenpään siinäkin , mutta kun oli joku 12 liinaa ehtoollis vieraita
        voi ymmärtää , että täällä ei komennella ketään .

        Missä vastaukset viipyy , minusta tuntuu että ei noihin sinun
        kysymyksiin ole pikaisia vastauksia lainkaan , vaan ne pitää
        kehittää pikkuhiljaa , nätisti..

        Me olemme Jeesuksen sanojen kukaan Hänen Isänsä muita
        lampaita ,koska en tunne yhtään juutalaista joka olisi pientä
        asiaa vaille kristitty, siitä pitäisi puhua, .
        nyt olen lähdössä nuorimman tyttöni ,pojan synttärille joten
        ei tää niin helppoo ole ..odota muita .


      • b,d.e-w
        teu. kirjoitti:

        Jos sinulla on noin kiire heittää hetulaa , minä esimerkiksi kävin
        kirkossa se alkaa 10:00 oli vähän useampi ihminentänään .
        Ehtoollisela , kun tavallisesti on Siis norm. 11.20 on jo kotona
        nyt olin 12 :00 meillä oli Tk. saarnaajana , ja ehkä meni vähän pitenpään siinäkin , mutta kun oli joku 12 liinaa ehtoollis vieraita
        voi ymmärtää , että täällä ei komennella ketään .

        Missä vastaukset viipyy , minusta tuntuu että ei noihin sinun
        kysymyksiin ole pikaisia vastauksia lainkaan , vaan ne pitää
        kehittää pikkuhiljaa , nätisti..

        Me olemme Jeesuksen sanojen kukaan Hänen Isänsä muita
        lampaita ,koska en tunne yhtään juutalaista joka olisi pientä
        asiaa vaille kristitty, siitä pitäisi puhua, .
        nyt olen lähdössä nuorimman tyttöni ,pojan synttärille joten
        ei tää niin helppoo ole ..odota muita .

        Totta, nelijalkaisiksi itsenne uskontunnustuksessan tunnustaneita luciferilaisia!
        Uskon tunnustuksenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

        uskontunnustuksen antanut on:
        -ymmärtämätön
        -järjetön
        -joka ei ole ihminen
        -eikä ymmärrä ihmisten lakeja
        (mielenvikaisuus aivopesun tuloksensa, ei omista ihmisyyden sielullisuutta jne. monien osalta se on myös täydellistä psykopaatin ominaisuutta)

        Terve ja järkevä ihminen ei ihmisyydestään luovu ja jos pakotettu luopumaan niin palaa elukkojen karsinoistaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä kunnioittavien ihmisten joukkoon.


      • teu.
        b,d.e-w kirjoitti:

        Totta, nelijalkaisiksi itsenne uskontunnustuksessan tunnustaneita luciferilaisia!
        Uskon tunnustuksenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

        uskontunnustuksen antanut on:
        -ymmärtämätön
        -järjetön
        -joka ei ole ihminen
        -eikä ymmärrä ihmisten lakeja
        (mielenvikaisuus aivopesun tuloksensa, ei omista ihmisyyden sielullisuutta jne. monien osalta se on myös täydellistä psykopaatin ominaisuutta)

        Terve ja järkevä ihminen ei ihmisyydestään luovu ja jos pakotettu luopumaan niin palaa elukkojen karsinoistaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä kunnioittavien ihmisten joukkoon.

        HEI TUITTU ÖRVELÖ ::
        Jos joku antaa uskontunnustksen , niin kenelle hän sen antaa?
        EIKOPÄ ,JUMALALLE !
        väität että se on ymmärtämätön ,järjetön ,joka ei ole ihminen

        MINÄ VÄITÄN ETTÄ OLET VÄÄRÄSSÄ ..KOSKA KUKAAN
        EI ANNA örvelön käyttäytä ,kuin pullo p sika. .
        Vaan Terve ja uskova ihminen , pyrkii Jumalan ja JEESUKSEN
        sanan kuuloon ja uskomalla Heihin pääsemään Heidän valtakuntaansa. .

        Missään ei puhuttu elukoista , selitä törppö tarkemmin..


    • Gb

      Aloittajalle
      Juutalaisuus nyt ja Aabrahamin aikaan ovat varsin eri asia. Vanha liitto ei enään ole voimassa. Juutalaisuus on silloin ollut usko, nykyään uskonto. Juutalaisuus en kristinuskon edeltäjä, ei enään haara. Jos vanha liitto olisi ollut hyvä, uutta ei olisi tarvittu. Kuoliko Jeesus mielestäsi turhaan? Kysymyksesi on vastoin kristinuskoa ja uutta liittoa. Suomen kristityt ovat yleisimmin pakana käännynnäisiä. Tutustuppa kirjaan nimeltä raamattu hieman tarkemmin.

      • teu.

        haeppa ,örvelö jes.53:7.
        kun tein vastauksen se ei ysynyt viesti kohdillaan . nyt o0n pakko kun ei vielä muita ole..


      • v,f,e.ew
        teu. kirjoitti:

        haeppa ,örvelö jes.53:7.
        kun tein vastauksen se ei ysynyt viesti kohdillaan . nyt o0n pakko kun ei vielä muita ole..

        Teillä on luciferilaisuuden rituaaleja; oliko pitkä jono ruumishuoneella?
        teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )


    • Opettaja12345

      Loistavia vastauksia. Olette aivan kohta todennäköisesti oikeassa miten kannattaa elää parhain päin tieteen ja matematiikan valossa!
      Seuraava kysymys.
      Miksi kristinuskon tärkeässä osassa olevat kymmenen käskyä ovat parempia kuin Jainalaisuuden 5 käskyä?

      Mahaviran mukaan jälleensyntymisen ketjusta voi vapautua noudattamalla viittä ohjetta:
      1 .ei saa tappaa
      2. ei saa varastaa
      3. ei saa valehdella
      4. ei saa elää siveettömästi
      5. ei saa olla ahne

    • meil esikoisilla voi

      Nuukuus voi olla ahneutta, väkivalta voi olla puolustusta, varastaminen voi olla sosialisointia valehtelu voi olla sovellettua totuutta, siveys voi olla sexihalun puutetta,

    • daavidin tähti

      Vain juutalaiset pääsee Jumalan valittuna kansana taivaaseen. Näin opettaa Raamattu. Muille jää mopen osa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe