Aloitetaan alusta
Jotta voimme puhua Lestadiolaisuudesta todennäköisenä vaihtoehtona mitä meidän pitää osata laskea sen todennäköisyydestä?
Lestadiolaisuus perustuu kristinuskon yhteen haaraan joka perustuu Juutalaisuuden yhteen haaraan.
Näiden kaikkien haarojen keskeinen sisältö pitää olla todenäköisesti totta verrattuna muihin vaihtoehtoihin ja uskontoihin, jotta voimme puhua yli 50% todennäköisyydestä Lestadiolaisuuden sanomassa. Tätä kakkua josta Lestadiolaisuuden pitäisi saada yli puolet jakaa maailman kaikki uskonnot. Yhtäkään suurimmasta uskonnosta ei ole varmasti osoitettu vääräksi joten kaikki saa kakusta siivun.
Eli Lestadiolaisuuden tarina alkaa juutalaisuudesta joka alkaa Aabraham nimisen ihmisen kuulevan ääniä joita hän pitää maailmanluojan puheena. Puhe kuului: "Katso, tämä on minun liittoni sinun kanssasi: sinusta tulee kansojen paljouden isä. Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän."
Miksi tämä puhe on niin tärkeää että se saa kakusta yli puolet verrattuna muihin uskontoihin? Vastaus tähän pitää tulla kuin apteekin hyllyltä onhan tämä se asia josta koko elämänne tarkoitus lähtee liikkeelle!
Lestadiolaisuus tiedon valossa
10
84
Vastaukset
- Opettaja12345
Missä vastaukset viipyy? Miksi puhe jonka Abram kuuli on niin tärkeää että se tekee juutalaisuudesta todennäköisesti oikean elämän katsomuksen verratuna muihin vaihtoehtoihin? Vastatkaa ensiksi tähän niin päästään eteenpäin : ).
- teu.
Jos sinulla on noin kiire heittää hetulaa , minä esimerkiksi kävin
kirkossa se alkaa 10:00 oli vähän useampi ihminentänään .
Ehtoollisela , kun tavallisesti on Siis norm. 11.20 on jo kotona
nyt olin 12 :00 meillä oli Tk. saarnaajana , ja ehkä meni vähän pitenpään siinäkin , mutta kun oli joku 12 liinaa ehtoollis vieraita
voi ymmärtää , että täällä ei komennella ketään .
Missä vastaukset viipyy , minusta tuntuu että ei noihin sinun
kysymyksiin ole pikaisia vastauksia lainkaan , vaan ne pitää
kehittää pikkuhiljaa , nätisti..
Me olemme Jeesuksen sanojen kukaan Hänen Isänsä muita
lampaita ,koska en tunne yhtään juutalaista joka olisi pientä
asiaa vaille kristitty, siitä pitäisi puhua, .
nyt olen lähdössä nuorimman tyttöni ,pojan synttärille joten
ei tää niin helppoo ole ..odota muita . - b,d.e-w
teu. kirjoitti:
Jos sinulla on noin kiire heittää hetulaa , minä esimerkiksi kävin
kirkossa se alkaa 10:00 oli vähän useampi ihminentänään .
Ehtoollisela , kun tavallisesti on Siis norm. 11.20 on jo kotona
nyt olin 12 :00 meillä oli Tk. saarnaajana , ja ehkä meni vähän pitenpään siinäkin , mutta kun oli joku 12 liinaa ehtoollis vieraita
voi ymmärtää , että täällä ei komennella ketään .
Missä vastaukset viipyy , minusta tuntuu että ei noihin sinun
kysymyksiin ole pikaisia vastauksia lainkaan , vaan ne pitää
kehittää pikkuhiljaa , nätisti..
Me olemme Jeesuksen sanojen kukaan Hänen Isänsä muita
lampaita ,koska en tunne yhtään juutalaista joka olisi pientä
asiaa vaille kristitty, siitä pitäisi puhua, .
nyt olen lähdössä nuorimman tyttöni ,pojan synttärille joten
ei tää niin helppoo ole ..odota muita .Totta, nelijalkaisiksi itsenne uskontunnustuksessan tunnustaneita luciferilaisia!
Uskon tunnustuksenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
uskontunnustuksen antanut on:
-ymmärtämätön
-järjetön
-joka ei ole ihminen
-eikä ymmärrä ihmisten lakeja
(mielenvikaisuus aivopesun tuloksensa, ei omista ihmisyyden sielullisuutta jne. monien osalta se on myös täydellistä psykopaatin ominaisuutta)
Terve ja järkevä ihminen ei ihmisyydestään luovu ja jos pakotettu luopumaan niin palaa elukkojen karsinoistaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä kunnioittavien ihmisten joukkoon. - teu.
b,d.e-w kirjoitti:
Totta, nelijalkaisiksi itsenne uskontunnustuksessan tunnustaneita luciferilaisia!
Uskon tunnustuksenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
uskontunnustuksen antanut on:
-ymmärtämätön
-järjetön
-joka ei ole ihminen
-eikä ymmärrä ihmisten lakeja
(mielenvikaisuus aivopesun tuloksensa, ei omista ihmisyyden sielullisuutta jne. monien osalta se on myös täydellistä psykopaatin ominaisuutta)
Terve ja järkevä ihminen ei ihmisyydestään luovu ja jos pakotettu luopumaan niin palaa elukkojen karsinoistaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä kunnioittavien ihmisten joukkoon.HEI TUITTU ÖRVELÖ ::
Jos joku antaa uskontunnustksen , niin kenelle hän sen antaa?
EIKOPÄ ,JUMALALLE !
väität että se on ymmärtämätön ,järjetön ,joka ei ole ihminen
MINÄ VÄITÄN ETTÄ OLET VÄÄRÄSSÄ ..KOSKA KUKAAN
EI ANNA örvelön käyttäytä ,kuin pullo p sika. .
Vaan Terve ja uskova ihminen , pyrkii Jumalan ja JEESUKSEN
sanan kuuloon ja uskomalla Heihin pääsemään Heidän valtakuntaansa. .
Missään ei puhuttu elukoista , selitä törppö tarkemmin..
- Gb
Aloittajalle
Juutalaisuus nyt ja Aabrahamin aikaan ovat varsin eri asia. Vanha liitto ei enään ole voimassa. Juutalaisuus on silloin ollut usko, nykyään uskonto. Juutalaisuus en kristinuskon edeltäjä, ei enään haara. Jos vanha liitto olisi ollut hyvä, uutta ei olisi tarvittu. Kuoliko Jeesus mielestäsi turhaan? Kysymyksesi on vastoin kristinuskoa ja uutta liittoa. Suomen kristityt ovat yleisimmin pakana käännynnäisiä. Tutustuppa kirjaan nimeltä raamattu hieman tarkemmin.- teu.
haeppa ,örvelö jes.53:7.
kun tein vastauksen se ei ysynyt viesti kohdillaan . nyt o0n pakko kun ei vielä muita ole.. - v,f,e.ew
teu. kirjoitti:
haeppa ,örvelö jes.53:7.
kun tein vastauksen se ei ysynyt viesti kohdillaan . nyt o0n pakko kun ei vielä muita ole..Teillä on luciferilaisuuden rituaaleja; oliko pitkä jono ruumishuoneella?
teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )
- Opettaja12345
Loistavia vastauksia. Olette aivan kohta todennäköisesti oikeassa miten kannattaa elää parhain päin tieteen ja matematiikan valossa!
Seuraava kysymys.
Miksi kristinuskon tärkeässä osassa olevat kymmenen käskyä ovat parempia kuin Jainalaisuuden 5 käskyä?
Mahaviran mukaan jälleensyntymisen ketjusta voi vapautua noudattamalla viittä ohjetta:
1 .ei saa tappaa
2. ei saa varastaa
3. ei saa valehdella
4. ei saa elää siveettömästi
5. ei saa olla ahne - meil esikoisilla voi
Nuukuus voi olla ahneutta, väkivalta voi olla puolustusta, varastaminen voi olla sosialisointia valehtelu voi olla sovellettua totuutta, siveys voi olla sexihalun puutetta,
- daavidin tähti
Vain juutalaiset pääsee Jumalan valittuna kansana taivaaseen. Näin opettaa Raamattu. Muille jää mopen osa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057