Sieltä mistä on aita hyvin korkea?

liian lyhyt

Tämä mä olen halunnut kysyä sulta jo pitkään:
Oletko masokisti? ja jos olet niin mikä takia tai miksi?

36

377

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pfooling

Ikävä tuottaa sulle kulta pettymys, mutta minua et pääse piiskaamaan, etkä lyömään, etkä sitomaan. En totisesti.

• s....

oletko koskaan puhunut hänelle? Vastannut kun on kysytty tmv.? Olitko kasvoton vieras vain

• ap

Aina kaikkien pitää olla kaksimieleisiä.

• piiskaa yeah

Anna mulle piiskaa.

• ei masokismia

Haastavimmat asiat ovat usein myös palkitsevimpia.

• liian laiha

enkäs, etkäs ole
      enkä mä ole masokisti. En vaan tykkää aidoista ja etsin niistä reikiä.
      eeeiii kun
      no kun
      ei tullut katsottua, ylöspäin.
      oho.

• filibustero

Onko sitten sellainen sadisti, joka haluaa mennä sieltä, mistä aita on matalin?

Käsitteet masokisti/sadisti ja aidan korkeus eivät korreloi keskenään. Kehitä uusi teoria.

• ap

Niin koska siitä aidasta haluaa tehdä hyvin korkean, ilmeisesti... korjaa jos olen väärässä. Ei mene sieltä mistä aita olisi matalampi ja hieman helpompi vaikka sitten putoamisen uhalla. Kaikesta pitää tehdä hyvin vaikeaa...

• filibustero
        ap kirjoitti:

Niin koska siitä aidasta haluaa tehdä hyvin korkean, ilmeisesti... korjaa jos olen väärässä. Ei mene sieltä mistä aita olisi matalampi ja hieman helpompi vaikka sitten putoamisen uhalla. Kaikesta pitää tehdä hyvin vaikeaa...

Siinä voi olla kysymys tunteiden tukahduttamisesta molemmin puolin. Jos A ei pääse ollenkaan toimimaan omilla ehdoillaan, hän kokee B:ltä vain torjuntaa. B taas nostaa omaa rimaansa oman kokemuksensa ja omien tunteidensa vuoksi. Ei synny sellaista väylää, jossa sekä A ja B voisivat todella kohdata toisensa säilyttäen sen mitä puolillaan kokevat olevansa ja tarvitsevansa.

Kysymys on tavallaan soidintanssista, joka on jatkunut liian kauan. A hypähtelee ja kulkee kohti, pörhistää sulkiaan ja kasvattaa uusia, miettien, eikö mikään riitä, kun B vastaavasti vetäytyy ja passivoituu suojellen pyrstöään sitä tarkemmin ja varovaisemmin, mitä kiihkeämmäksi A:n tanssi käy. Mitä kauemmin tanssi kestää, sitä kummallisempana molemmat näkevät toisensa, vaikka kyse on hyvin tavallisesta ja yleisestä ilmiöstä.

Siksi, niin kauan kuin tanssi jatkuu molemmat itse asiassa tekevät kaikesta toisilleen hyvin vaikeaa.

• ed
        filibustero kirjoitti:

Siinä voi olla kysymys tunteiden tukahduttamisesta molemmin puolin. Jos A ei pääse ollenkaan toimimaan omilla ehdoillaan, hän kokee B:ltä vain torjuntaa. B taas nostaa omaa rimaansa oman kokemuksensa ja omien tunteidensa vuoksi. Ei synny sellaista väylää, jossa sekä A ja B voisivat todella kohdata toisensa säilyttäen sen mitä puolillaan kokevat olevansa ja tarvitsevansa.

Kysymys on tavallaan soidintanssista, joka on jatkunut liian kauan. A hypähtelee ja kulkee kohti, pörhistää sulkiaan ja kasvattaa uusia, miettien, eikö mikään riitä, kun B vastaavasti vetäytyy ja passivoituu suojellen pyrstöään sitä tarkemmin ja varovaisemmin, mitä kiihkeämmäksi A:n tanssi käy. Mitä kauemmin tanssi kestää, sitä kummallisempana molemmat näkevät toisensa, vaikka kyse on hyvin tavallisesta ja yleisestä ilmiöstä.

Siksi, niin kauan kuin tanssi jatkuu molemmat itse asiassa tekevät kaikesta toisilleen hyvin vaikeaa.

Siis tässä on A:n ja B:n kokemustaso, jolla ei välttämättä ole tekemistä sen kanssa mitä käytännössä ilmenee. Molemmat voivat kuvitella tehneensä vaikka mitä jotta he kohtaisivat.

• vAikka C
        ed kirjoitti:

Siis tässä on A:n ja B:n kokemustaso, jolla ei välttämättä ole tekemistä sen kanssa mitä käytännössä ilmenee. Molemmat voivat kuvitella tehneensä vaikka mitä jotta he kohtaisivat.

Onko tämä nyt taas sitä, että selitellään vaikka minkä mutkan kautta itselle parhaalla mahdollisella tavalla sitä, että toinen ei satu olemaan kiinnostunut?

• ed
        vAikka C kirjoitti:

Onko tämä nyt taas sitä, että selitellään vaikka minkä mutkan kautta itselle parhaalla mahdollisella tavalla sitä, että toinen ei satu olemaan kiinnostunut?

Ei ole ei, vaikka kuvio käytännössä sama, jos A on kiinnostunut ja B ei ole. Mutta molemmissa tapauksissa A ja B tuskin sopivat samaan yhtälöön. Heillä on molemmilla todennäköiset syynsä siihen, ettei kohtaamista todella tapahdu.

• Aha?
        ed kirjoitti:

Ei ole ei, vaikka kuvio käytännössä sama, jos A on kiinnostunut ja B ei ole. Mutta molemmissa tapauksissa A ja B tuskin sopivat samaan yhtälöön. Heillä on molemmilla todennäköiset syynsä siihen, ettei kohtaamista todella tapahdu.

Vain B voi yksin tietää, jos torjuu "kokemuksensa ja tunteidensa vuoksi", vaikka on oikeasti kiinnostunut. Sinun täytyy siis kirjoittaa B:n näkökulmasta hänenä itseään. Muutoin kuulostaa selittelyltä.

• ed
        Aha? kirjoitti:

Vain B voi yksin tietää, jos torjuu "kokemuksensa ja tunteidensa vuoksi", vaikka on oikeasti kiinnostunut. Sinun täytyy siis kirjoittaa B:n näkökulmasta hänenä itseään. Muutoin kuulostaa selittelyltä.

Ei, vaan olen ollut elämäni aikana monessa roolissa. Onneksi on ollut oikeitakin kohtaamisia. Vaikeat kuviot ovat liiankin tuttuja, joten seuraavaksi jotain todellista, rennon lemmekästä ja antoisaa.

• So beat it

Onko sellainen sitten sadisti, joka tyytyy hk:n siniseen, formuloihin, häppään ja pillukarva-läppään - parhaana tietämänään viihteenä?

Miksi sun pitäisi riittää sille toiselle, jota et edes ymmärrä?

• ap

Minulle on ihan sama mitä hän tekee tai on tekemättä tai millä viihdyttää itsensä, eläköön pienessä kuplassaan tai muualla ihan missä vaan en jaksa tätä/tästä enää jauhaa,päivitellä ja odottaa mitään that´s it. Menkööt menojaan ja tehköön mitä huvittaa, jos ihminen ei vaivaudu edes eväänsä liikauttamaan niin sellaista ei tarvitse sietää.
        Olkoon...

• So beat it
        ap kirjoitti:

Minulle on ihan sama mitä hän tekee tai on tekemättä tai millä viihdyttää itsensä, eläköön pienessä kuplassaan tai muualla ihan missä vaan en jaksa tätä/tästä enää jauhaa,päivitellä ja odottaa mitään that´s it. Menkööt menojaan ja tehköön mitä huvittaa, jos ihminen ei vaivaudu edes eväänsä liikauttamaan niin sellaista ei tarvitse sietää.
        Olkoon...

Aita hyvin korkea, masokisti, ei vaivaudu sinun eteesi...

Vaikuttaa, että tarpeenne eivät aivan kohtaa, tai kohtaa lainkaan. Vaikuttaa myös, että sinun tarpeesi ovat hyvin yksinkertaiset toiseen verrattuna, joten ehkä olet loppujen lopuksi itse sellaisen aidan äärellä, joka on sinulle liian korkea.

• man.u
        ap kirjoitti:

Olkoon...

heh heh ap, kovasti sua kuitenkin kiinnostaa, kun ihan vaivaudut noin paljon kirjoittamaan sellaisesta, jonka tekemiset "ei kiinnosta, sama se"..Sähän oot pelkkä aivoton pelle.

• olkoon..
        ap kirjoitti:

Olkoon...

miten se ap on eväitään liikutellut, tuskin mitenkään, olkoon...

• do not panic

Mitä pitäää tehdä??

• ap

En tiedä nyt mistään mitään, lähden juoksemaan ja päästämään höyryt ulos.

• kiitos näkemiin
        ap kirjoitti:

En tiedä nyt mistään mitään, lähden juoksemaan ja päästämään höyryt ulos.

Että sitä osaakin joskus tuntea itsensä idiootiksi. Tämmöstä shittiä lukemassa ihan kuin ei fiksumpaa tekemistä olisi....

Lamaannuttavaa kun ei edes huonoa biisiä viitsi tuhlata.

• ap

En taida enää kitistä ja vonkua hänen peräänsä, se tekee ihmisestä säälittävän ja raukan suoraan sanoen säälittävän tyrkyn. En tyrkytä, jos ei kelpaa niin sitten ei kelpaa.

• suolenpätkiä.

Kerta vielä, älä periksi anna, sika limppuun -otteella, säälitttä.

• ap
        suolenpätkiä. kirjoitti:

Jos toisesta pitää se ei ole oikein roikuttaa ja odotuttaa, jos ei kiinnosta se on sanottava suoraan ei välikäsien kautta eikä muiden kautta, se on tultava itseltään omasta suusta tai sormistaan henkilökohtaisesti. Anteeksi jos vaikutan ärsyttävältä ja vittumaiselta ihmiseltä mutta tämä on vaikeaa ja tekee pahaa. Vetäydyn,haluan olla yksin ja anteeksi että kirjoitin aloituksen ja häiritsin häntä että muita.

• slasher splatter
        suolenpätkiä. kirjoitti:

sä taidat olla sadisti joka nauttii siitä, kun joku kärsii ja sätkii.

• 9c7å
        ap kirjoitti:

Jos toisesta pitää se ei ole oikein roikuttaa ja odotuttaa, jos ei kiinnosta se on sanottava suoraan ei välikäsien kautta eikä muiden kautta, se on tultava itseltään omasta suusta tai sormistaan henkilökohtaisesti. Anteeksi jos vaikutan ärsyttävältä ja vittumaiselta ihmiseltä mutta tämä on vaikeaa ja tekee pahaa. Vetäydyn,haluan olla yksin ja anteeksi että kirjoitin aloituksen ja häiritsin häntä että muita.

Kukaan ei tiedä, kuka olet, joten kirjoittamisesi tänne on huuhaata vailla merkitystä.

Jos haluaa tietää, kiinnostaako jotakuta, se on kysyttävä suoraan. Kysymys omasta suusta tai meilitse henkilökohtaisesti. Silloin voit odottaa vastaustakin. Muutoin valitset itse odottamisen ja roikkumisen.

• mihkään mee ikinä:DD
        ap kirjoitti:

sähän olit menossa päästämään höyryt juoksemalla...onk tennarit kateissa???:D

• pitempikö

Pitääko tutkia asiaa vaikeamman kautta, jos uskoo että lopputulos voi olla sen arvoinen, joskus varmaankin pitää. Jos se tekee aidasta korkeamman, olkoon se sitten korkeampi.

• No johan on vaikeaa

Huh, suorana naisena on sanottava, että menin jo ihan solmuun noissa abc analyyseissä;) Jos tykkää, ottaa yhteyttä. Jompi kumpi. Ihme pelailua ja vääntämistä sekä säätämistä. Toki ilahdun jos mies ottaa yhteyden ensin, mutta reippaasti sitä itsekkin voin kysäistä vastapuolelta. Kukapa se haluaisi tyrkyttää itesänsä.

• Arvon kansalaiset

No näinhän se. Turha sitä on roikkua. Mies, joka välittää, ei anna naisen mennä. Vastakkaispäätelmä pätee myös. Kuka haluaa sellaisen, joka antaa sinun mennä. En minä ainakaan. Se on vapauttavaa, kun ymmärtää ettei halua sitä, joka ei halua minua kaikkine vikoineni ja niine hyvine puolineni. Niin kauan kuin uskoin, että toinen on valmis voittamaan vaikeudet ja tekemään osansa suhteen eteen minäkin yritin. Ei suhteessa ole aina kivaa. Jos olisi, kaikilla olisi sellainen. Mä en meinaa jatkossakaan mennä sieltä missä aita on matalin, mä menen sieltä mistä on mentävä, jotta saavutan haaveeni. Tähän saakka on toiminut. Olen saanut sen mitä olen tavoitellut, kun olen ollut valmis. Jos hänet menetin, se tapahtui siksi että hän päätti ottaa itsensä pois. Hänellä on oikeus tehdä niin. Mä en syytä enkä soimaa (Väyrynen). Mä olen hyvä ihminen ja niin on hänkin. Hyvät ihmiset tekee valintoja. Ei aina oikeita, mutta selviävät niistä vääristäkin. Helpolla en ole saanut mitään tässä elämässä. Enkä saa jatkossakaan. Kirjoittamalla nimettömänä nettipalstalle. Tulinpahan sanottua. Nöyräksi vetää. Elämä.

• No v_ttu, nyt kaatuu aitaa....

• Joskus vaan

Mitenköhän nää kaksi asiaa liittyy toisiinsa, no en jaksanut koko litanjaa lukea. Sieltä on mentävä, mistä pitää mennä. Man's got to do what man's got to do. Joskus siinä matkalla saa kärsiä nahoissaan, joskus ei.

• jääpuikko kylkiluuhu

Jos olisin masokisti, olisin varmaan ajat sitten huolinut jonkun ihmisen suoraan painajaisista ja perustanut sen kanssa perheen, koska se haluaa sitä.

• No ei masokismia

Niin, onko masokisti se, joka haluaa kiivetä vuorelle, vaikka se on raskasta, vai se, joka jää vuoren juurelle. No ei välttämättä kumpikaan. Kummallakin on oma vapaa tahto ja viisaus tehdä se päätös.

• jääpuikko kylkiluuhu
        No ei masokismia kirjoitti:

Niin, onko masokisti se, joka haluaa kiivetä vuorelle, vaikka se on raskasta, vai se, joka jää vuoren juurelle. No ei välttämättä kumpikaan. Kummallakin on oma vapaa tahto ja viisaus tehdä se päätös.

Jokainen valitsee sitä paitsi vuorensa. On niitä joille kiivetään, niitä jotka jäävät maisemaksi ja niitä, jotka toivottavasti katoavat horisontin taakse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      294
      4176
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe