Sassin perhe Yli-Iistä

Janski

Tänä aamuna tuli tv:n sunnuntaivekkarissa ohjelma Pertti Sassin perheestä. Heillä on 16 lasta. Oikein mukava pariskunta.

He olivat pari vuotta sitten eronneet lestadiolaisliikkeestä. Sanoivat ettei heidän uskonsa ole kadonnut minnekään. Huomasivat siis että muuallakin voi olla uskossa, ja ettei vl-usko ole suinkaan ainoa oikea seurakunta.

82

17740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus riittää

...

• Lastu

Henki, on tainnut purra: Jumalan tahto on näet koota yhteen, eikä hajottaa...

• Jeesus riittää

silmät avautuivat Raamatun totuuksille. Hienoa!

• jghfdrsae

rikollinen kristinusko on yli 3500 lahkon voimalla hajoittamassa maailmaa omia uskovaisiakin tappavien petojen voimalla!!!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

• Tarkkuutta

Ei Yli-Iistä vaan Iistä! Kaks hyvin eri asiaa.

• Dolby

Kärppäsuolta eli ei mistään!!!

Ko.pariskunta on tosiaan lapsineen kieltäneen uskon ja toivon, että he saisivat parannuksen armon!

• Janski
        Dolby kirjoitti:

Ko.pariskunta on tosiaan lapsineen kieltäneen uskon ja toivon, että he saisivat parannuksen armon!

...he vaan ovat huomanneet, että muualla on parempi. Raamattukin sanoo: Vapauteen Kristus teidät vapautti. Älkää vain antako vapauden olla yllykkeenä lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

• Räkättirastas
        Dolby kirjoitti:

Eivätkö he nimenomaan olleet sanoneet, ettei heidän uskonsa ole kadonnut minnekään. He ovat vain eronneet lestadiolaisuudesta.

Alä viitsi suhtautua noin ylenkatseellisesti heidän uskoonsa. Toisten ihmisten halveksiminen on syntiä. Sinuna en myöskään puhuisi mitään parannuksen armosta, sillä selvästikään et tiedä mitään siitä asiasta.

• keräät
        Dolby kirjoitti:

taivaan tuomiota ja tulisia hiiliä pääsi päälle puhumalla kallisarvoisesta uskomisen asiasta täyttä roskaa?!

• Rantsilakin joukossa

Tuleva SRK:n tehohoitomies Knut Kauko M hääräsi molemmissa. Jäljet näky(i)vät.

• Jubilate!
        Dolby kirjoitti:

Iloitsen siitä, että he saivat lähtemisen armon!

• toinen tapaus
        Dolby kirjoitti:

tämä Sassin perhe. Tietääkö joku, mitä heille nykyisin kuuluu?

• neuvo: palvel-
        Janski kirjoitti:

...he vaan ovat huomanneet, että muualla on parempi. Raamattukin sanoo: Vapauteen Kristus teidät vapautti. Älkää vain antako vapauden olla yllykkeenä lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

kaa toisianne rakkaudessa.

• täsmentää...
        neuvo: palvel- kirjoitti:

kaa toisianne rakkaudessa.

Haluan tässä täsmentää että kysymys ei ollut siitä että kysyttiin anteeksiantamusta seurakunnasta, vaan lähinnä siitä mitä esintyy meillä ehtollisissa.

Salista keräntyi jono kiertämään saarnatuolin kautta (joka oli noin 4 m leveä usealla tuolilla). Nämä sitten kysyivät anteksiantamusta toisiltaan ja saarnaajista (2 kpl), tai sitten vaan yleensä vakuttivat toisilleen synnit anteeksi salissa. Kokonaiset perheet keräntyivät sinne eteen, ja tämä jatkui melko pitkään..

Kukaan ei nostanut kulmakarvaakaan, joten näköjään se ihan normaali käytäntö

• oletko itse vaiti
        keräät kirjoitti:

taivaan tuomiota ja tulisia hiiliä pääsi päälle puhumalla kallisarvoisesta uskomisen asiasta täyttä roskaa?!

puhumisen oikeuskin

• Pauliina

Sassin perheestä on ollut juttu eräässä aikakausilehdessä ja siinä he sanovat luopuneensa uskosta. Se ei kuulemma ole heidän juttunsa. Luopua voi sanoillaan tai teoillaan. Jos lähtee ulos Jumalan valtakunnasta, ei ole enää uskovainen. Vaikka he nyt sanovatkin uskovansa, he eivät ole enää sisällä.

• Oikaisu

vanhoillislestadiolaisuudesta ei suinkaan eroa Jumalan valtakunnasta ja Jumalan lapseudesta, jos säilyttää elävän uskon Jumalaan.

Henkilö on siis tietenkin vl-liikkeestä erottuaan edelleen uskovainen, jos yllä mainitut kriteerit täyttyvät.

• kotkaa yhteen
        Oikaisu kirjoitti:

vanhoillislestadiolaisuudesta ei suinkaan eroa Jumalan valtakunnasta ja Jumalan lapseudesta, jos säilyttää elävän uskon Jumalaan.

Henkilö on siis tietenkin vl-liikkeestä erottuaan edelleen uskovainen, jos yllä mainitut kriteerit täyttyvät.

Menkää suurin joukoin ja tunnustakaa syntinne se syntine että elätte valheellisessa uskomuksessa ja
        palatkaa omaan kirkkonne ja heittäkää vääryyden ies pois hartioltanne ja olkaa suotuja siittä että lestadius uskomus häviää ja tillalle tulee puhas uskonto ilman sääntöjä.

• Räkättirastas

Jos he sanovat uskovansa, silloin he uskovat ja ovat sisällä. Sinä et ole mikään jumala, joka voi väittää muuta.

Sinä itse olet osoitus siitä, että vanhoillislestadiolaisuus ei ole yhtä kuin Jumalan valtakunta.

• Kysymys

Vastaus: Vl-herätysliike.

• Pauliina
        Räkättirastas kirjoitti:

Jos he sanovat uskovansa, silloin he uskovat ja ovat sisällä. Sinä et ole mikään jumala, joka voi väittää muuta.

Sinä itse olet osoitus siitä, että vanhoillislestadiolaisuus ei ole yhtä kuin Jumalan valtakunta.

Hyvä ystävä, älä kiivastu. Kyseisen perheen äiti on antamassaan haastattelussa itse kertonut mieltyneensä meikkaamiseen ja tanssimiseen, ja nämä eivät ole uskon hedelmiä. Monet pois poikenneet alkavat uskon menettäessään nähdä muut väärässä ja itsensä oikeassa. En ole Jumala, olen tavallinen perheenäiti. Valitettavasti ette kestä lukea toisten näkemyksiä. Monet väittävät olevansa uskovaisia, mutta ulos mennessään heidän uskonsa ei ole enää oikeaa.

• Kiinnostus heräsi

Jos henkilö eroaa vanhoillislestadiolaisuudesta, niin eroaako hän mielestäsi samalla automaattisesti myöskin Jumalan lapseudesta?

• sisko hyvä
        Pauliina kirjoitti:

Hyvä ystävä, älä kiivastu. Kyseisen perheen äiti on antamassaan haastattelussa itse kertonut mieltyneensä meikkaamiseen ja tanssimiseen, ja nämä eivät ole uskon hedelmiä. Monet pois poikenneet alkavat uskon menettäessään nähdä muut väärässä ja itsensä oikeassa. En ole Jumala, olen tavallinen perheenäiti. Valitettavasti ette kestä lukea toisten näkemyksiä. Monet väittävät olevansa uskovaisia, mutta ulos mennessään heidän uskonsa ei ole enää oikeaa.

Eivät meikkaaminen ja tanssiminen myöskään ole syntiä tai osoitus uskosta luopumisesta.

• Santtu
        Pauliina kirjoitti:

"Kyseisen perheen äiti on antamassaan haastattelussa itse kertonut mieltyneensä meikkaamiseen ja tanssimiseen, ja nämä eivät ole uskon hedelmiä."

että Raamatussa kerrotaan ihmisten tanssineen ja karkeloineen - ilosta? Meikkaaminen ja tanssi eivät itsessänsä ole mitään syntiä.

Sinäkö Pauliina määräät, mikä on uskon hedelmä ja mikä on syntiä? Vai SRK?

Häpeä!

• palstalaiset
        Kiinnostus heräsi kirjoitti:

Jos henkilö eroaa vanhoillislestadiolaisuudesta, niin eroaako hän mielestäsi samalla automaattisesti myöskin Jumalan lapseudesta?

Pauliinan vastausta oheiseen kysymykseen.

• Räkättirastas
        Pauliina kirjoitti:

äläkä myöskään nimitä minua ystäväksi. Valitettavasti minulla ei ole lainkaan ystävällismielisiä ajatuksia sinua kohtaan. Voit myös olla varma siitä, että kiivastun aina kun tapaan sinun kaltaisiasi omahyväisiä, itsensä jumalaksi asettavia uskovaisia. Maailma olisi parempi paikka ilman teidän kaltaisianne.

Kuten edellä sanoin, sinä et määrittele heidän uskoaan. Jos he sanovat uskovansa, silloin he uskovat. Kaikkein viimeksi SINÄ voit kieltää HEIDÄN uskonsa sillä perusteella, että he meikkaavat ja tanssivat.

Ilmeisesti olet itsekin noita "pois poikenneita", joihin noin alentuvasti suhtaudut. Näethän itsekin muiden olevan väärässä ja itsesi oikeassa. Et myöskään sulata toisten näkemyksiä, vaan määrittelet eri tavalla ajattelvat vääräuskoisiksi. Vihaan sinua.

• Santtu
        Räkättirastas kirjoitti:

äläkä myöskään nimitä minua ystäväksi. Valitettavasti minulla ei ole lainkaan ystävällismielisiä ajatuksia sinua kohtaan. Voit myös olla varma siitä, että kiivastun aina kun tapaan sinun kaltaisiasi omahyväisiä, itsensä jumalaksi asettavia uskovaisia. Maailma olisi parempi paikka ilman teidän kaltaisianne.

Kuten edellä sanoin, sinä et määrittele heidän uskoaan. Jos he sanovat uskovansa, silloin he uskovat. Kaikkein viimeksi SINÄ voit kieltää HEIDÄN uskonsa sillä perusteella, että he meikkaavat ja tanssivat.

Ilmeisesti olet itsekin noita "pois poikenneita", joihin noin alentuvasti suhtaudut. Näethän itsekin muiden olevan väärässä ja itsesi oikeassa. Et myöskään sulata toisten näkemyksiä, vaan määrittelet eri tavalla ajattelvat vääräuskoisiksi. Vihaan sinua.

Amen!

Jos otat viestisi kaksi viimeistä sanaa pois.

• Seuraaja

Maanpäällä on vain yksi Jumalan valtakunta ja me uskomme, että vl:t on se. Erottuaan vl:sta ihminen on ylenkatsonut ne neuvot, joita Jumalan valtakunnassa raamatun kautta kuulutetaan ja näin ollen teoillaan hyväksynyt syntielämän ja samalla hyljännyt hyvän omantunnon ja eronnut Jumalan lapseudesta.

Jälleen kerran: Emme halua tuomita ketään, mutta raamatun opetuksen mukaan uskomme näin. Pääasia on, että meillä on rauha Jumalan kanssa ja hyvä omatunto.

• Uskovainen mies
        Seuraaja kirjoitti:

Maanpäällä on vain yksi Jumalan valtakunta ja me uskomme, että vl:t on se. Erottuaan vl:sta ihminen on ylenkatsonut ne neuvot, joita Jumalan valtakunnassa raamatun kautta kuulutetaan ja näin ollen teoillaan hyväksynyt syntielämän ja samalla hyljännyt hyvän omantunnon ja eronnut Jumalan lapseudesta.

Jälleen kerran: Emme halua tuomita ketään, mutta raamatun opetuksen mukaan uskomme näin. Pääasia on, että meillä on rauha Jumalan kanssa ja hyvä omatunto.

"Maanpäällä on vain yksi Jumalan valtakunta ja me uskomme, että vl:t on se."

maan päällä on Jeesukseen Kristukseen uskovien sydänten valtakunta.

Älä höpötä omiasi!

• Odottaja

viipyy Pauliinan vastaus?

• malttamaton

viimeinkin vastata.

• EX-VL
        malttamaton kirjoitti:

viimeinkin vastata.

Pelkäättekö kuoleman jälkeistä nooin paljon että puhutte paskaa toisista ilman järkeviä selityksiä!!
        Ja VL:t, mun mielest teidän on parempi pitää matalaaa profiilia eikä nolata kaikkia.
        Hyvää kesää:)

• sinä

et vastaa?

• Pauliina
        Seuraaja kirjoitti:

Kiitos, että olet vastannut kyselyihin. Olen ollut perheeni kanssa mökillä, joten en ole seurannut keskustelua. Käsite vanhoillislestadiolainen on vain ihmisten antama nimitys meille, se ei ole mitään muuta. Uskomme on Raamatun mukaista. Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi.

• Pauliina
        Räkättirastas kirjoitti:

Hei, nimesi näyttää olevan enne. En olisi uskonut, että voit kirjoittaa ventovieraalle ihmiselle noin epäystävällisesti. En halua kuitenkaan sinulle mitään pahaa, ainoastaan toivon että voisit löytää sen saman rauhan, jonka itse olen löytänyt. Hyvää jatkoa ja onnellista elämää sinulle. En todellakaan ole omahyväinen, sinä et vain voi kuulla uskomme perusteita. Väitteesi olivat kaikki todella ihmeellisiä. Aiheetta enempään.

• Pauliina
        sinä kirjoitti:

et vastaa?

Olen ollut mökillä, joten olen jo pudonnut tästä keskustelusta, ja minut on ymmärretty väärin, joten antaapa olla.

• tämä tarina

Sassin perheestä.

Tietääkö joku, mitä heille nyttemmin kuuluu?

• linkin siihen
        Pauliina kirjoitti:

Kiitos, että olet vastannut kyselyihin. Olen ollut perheeni kanssa mökillä, joten en ole seurannut keskustelua. Käsite vanhoillislestadiolainen on vain ihmisten antama nimitys meille, se ei ole mitään muuta. Uskomme on Raamatun mukaista. Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi.

tutkimukseen, kiitos.

• Pauliina kirjoitti:

"Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi."

tapa nauruun!

• <<<<
        Seuraaja kirjoitti:

Siis taivaassa ei ole tungosta kun ainoastaan lestadiolaiset ovat siellä, paljon heillä on lapsia, mutta kyllä tilaa riittää kun suurin osa ihmiskunnasta ei ole edes kuullut teistä.

• omantunnon ääni
        Pauliina kirjoitti:

Rouva Sasi kertoi siinä aikakausilehdessä, kuinka he käyvät välillä trinkeillä. Siinäkään ei kuulemas mitään pahaa. Yleensä , kun uskon kieltää, näyttääkin , ettei mikään ole enää syntiä.
        Varmaan ihan mukavia ihmisiä ovat, mutta usko on vain sumentunut.

• Pauliina kirjoitti:

Käsite vanhoillislestadiolainen on vain ihmisten antama nimitys meille, se ei ole mitään muuta. ** Niin, Laestadiuksen kanssa sillä ei ole kaiketi mitään yhteyttä.

Uskomme on Raamatun mukaista. * Tämä on taas lestadiolaisten antamaa tietoa. Ei Raamatun.

Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. ** Hänellä ei ole Pyhää Henkeä. Ei oppia Raamattu kehota etsimään, ainoastaan Kristusta, sitä taas ei VL kehota etsimään, vaan lihan lahkoansa.

Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi. ** Missähän se tutkimus on ollut muualla, kun puhujien kokouksessa.

Olette te naiiveja. Jos tuntuu siltä, että Kristus on vain teillä, olette Raamatun mukaan lahkolaissynnissä, josta seuraa kuolema.

Tarkista hieman kantaasi, ennekuin se on myöhäistä.

Kes.

• omantunnon ääni
        Uskovainen mies kirjoitti:

Älä höpötä omiasi!

"uskovainen mies" Raamatussa ei puhuta sydänten valtakunnasta mitään, vaan Jumalan valtakunnasta. Ymmärrätkö? Jumalalla on valtakunta maan päällä Raamatun mukaan. Siellä asuu Hänen omansa, jotka ovat vaatteensa Karitsan verellä puhdistaneet.

• Pauliinan sisko
        Kesitas kirjoitti:

Käsite vanhoillislestadiolainen on vain ihmisten antama nimitys meille, se ei ole mitään muuta. ** Niin, Laestadiuksen kanssa sillä ei ole kaiketi mitään yhteyttä.

Uskomme on Raamatun mukaista. * Tämä on taas lestadiolaisten antamaa tietoa. Ei Raamatun.

Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. ** Hänellä ei ole Pyhää Henkeä. Ei oppia Raamattu kehota etsimään, ainoastaan Kristusta, sitä taas ei VL kehota etsimään, vaan lihan lahkoansa.

Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi. ** Missähän se tutkimus on ollut muualla, kun puhujien kokouksessa.

Olette te naiiveja. Jos tuntuu siltä, että Kristus on vain teillä, olette Raamatun mukaan lahkolaissynnissä, josta seuraa kuolema.

Tarkista hieman kantaasi, ennekuin se on myöhäistä.

Kes.

aikanaan Jeesustakin ja Hänen omiaan. Lukekaa Raamatusta, jos ette usko!

• jawa mies
        Räkättirastas kirjoitti:

aina kun joku sanoo olevansa uskovainen vaikka ei ole vl. vl.ihmiset on erittäin heikkoja omassa uskossaan ja tarvitsevat tällaista vähättely/halveksunta tapaa pönkittääkseen omaa huteraa uskoaan.

Pauliina on tässä hyvä esimerkki.

• 5+5
        Seuraaja kirjoitti:

niin hirveesti se jub joku eroo teistä

• Think it
        omantunnon ääni kirjoitti:

Rouva Sasi kertoi siinä aikakausilehdessä, kuinka he käyvät välillä trinkeillä. Siinäkään ei kuulemas mitään pahaa. Yleensä , kun uskon kieltää, näyttääkin , ettei mikään ole enää syntiä.
        Varmaan ihan mukavia ihmisiä ovat, mutta usko on vain sumentunut.

Koetin googlettaa, mitä ovat trinkit. Enpä viisastunut.

• 5+5
        Pauliina kirjoitti:

Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi.

No nyt koko maailma uskoo että vl.on aioa oikea usko! olipa se kätsää kun toi ulkomaalainen tutki asian.

tuliko tutkimuksessa esiin hoitokokoukset eli noitavainot? entä rahanpesut ja veronkierot ynm.saasta
        "autetut" itsemurhat ?

• taaviv
        jawa mies kirjoitti:

aina kun joku sanoo olevansa uskovainen vaikka ei ole vl. vl.ihmiset on erittäin heikkoja omassa uskossaan ja tarvitsevat tällaista vähättely/halveksunta tapaa pönkittääkseen omaa huteraa uskoaan.

Pauliina on tässä hyvä esimerkki.

Vastasit lähes 6 vuotta vanhaan viestiin?
        Hehe.

• isä76v
        taaviv kirjoitti:

Vastasit lähes 6 vuotta vanhaan viestiin?
        Hehe.

muuttuneet? melperin jutut ei ainakaan, mitään ei silti tapahdu sillä sektorilla, oisko aika vaihtaa jos nyt ei levyä, niin näyttämöä

• ihan sivusta vaan
        Think it kirjoitti:

Koetin googlettaa, mitä ovat trinkit. Enpä viisastunut.

voin vaihtaa ensimmäisen kirjaimen ilman goolettamista.

• omantunnon ääni
        Pauliina kirjoitti:

Minä olen myös kuullut tätä tutkimuksesta. Mistähän saisi tietää siitä .... Melperi taitaa tukehtua nauruun..

• omantunnon ääni
        5+5 kirjoitti:

Eräs ulkomaalainen tutkija (ei vl) on tutkinut, löytyykö maan päältä Jeesuksen opin mukaista uskoa enää. Hän oli tullut siihen tulokseen, että sitä löytyy juuri uskovaisten joukossa, joita maailman ihmiset kutsuvat vl:ksi.

No nyt koko maailma uskoo että vl.on aioa oikea usko! olipa se kätsää kun toi ulkomaalainen tutki asian.

tuliko tutkimuksessa esiin hoitokokoukset eli noitavainot? entä rahanpesut ja veronkierot ynm.saasta
        "autetut" itsemurhat ?

eivät kuulu elävään uskon. Ne ovat ihmisten pahoja tekoja, joista pitää tehdä parannus ja luopua synnistä, jos mielii päästä taivaaseen. Epäuskoisella ihmisellä on kummallinen taipumus sekoittaa pahat teot uskoon.

• nkjhfgydrt

Anteeksi mutta jos tarkoitit vl:n toimivan Jumalan valtakunnan edustajana niin erehdyt pahasti. Rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkolla ei tietääkseni ole ainuttakaan Jumalaa palvelevaa seurakuntaa vaan kaikki ovat herra epäjumalien valevaltakunnissa. Jos olet asiasta eri mieltä niin aloita perustelu osoittamalla raamatun UT:n Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla että kristinuskolla tuhansine lahkoineen on oikeus tappaa omia uskovaisia, pakkokastettuja pikku lapsiakin noitarovioilla?
        Ellet sitä lupaa Jumalan tai/ja Jeesuksen antaman löydä, niin tiedämme molemmat kuka on herra kristinuskossa!

En tunne kyseisen perheen tarinaa mutta olen vakuuttunut että rikollisesta kristinuskosta eroaminen ei ole ero Jumalasta ja Jeesuksesta vaan se on ero rikollisen herra epäjumalasta. Voisin hyvin tulkita asiaa perheen kannalta niin, että he ovat saaneet kutsun Jumalta tai Jeesukselta vaihtaa sieluttomuudesta sielulliseen Jumalan Valtakunnan kaltaiseen elämään, siihen sielullisuuteen jonka Jeesus itse on todistanut jokaisella olevan lapsilla.... ainakin ennenkuin kuin lapset pakkokasteteen, pakkokoulutetaan ja mielen manipuloimisilla muokataan rikollisen kristinuskon lainrikkojaksi "tappamalla" lapsen Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden hengellisyys ja merkiksi siitä asettamalla kuolleen merkki (risti) lapsen otsaan ja niin on synnittömä syntyneen viattomaan lapseen istutettu rikollisuuden siemen onnistuessaa se pitää yllään rikollisuuden jatkuvuutta sillä seurauksella on monista lapsista tulee jopa aktiiveja herra epäjumalan sieluttomia palvelijoita:

Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

Jeesus ei ollut kristitty eikä Jeesus ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa. Saatana yritti käännyttää Jeesuksen uskoon 40 vrk ajan mutta Jeesus pysyi kuuliaisena Isän Laille. Kenen laille kuuliaisia ovat omia uskovaisia tappaneen rikollien kristinuskon yli 3500 lahkolaiset?

Jumala ja Jeesus rakastaa Laille kuuliaisia.

• kjphgyfdtr
        Uskovainen mies kirjoitti:

Älä höpötä omiasi!

usko saa mutta omia uskovaisiakin tappaneella rikollisella kristinuskolla on yli 3500 lahkoa herra epäjumaliaan palvelevina.
        Mieti miksi Jeesus ei ollut kristitty tai uskossa???!!!!

• ex-iiläinen

Eikä mitään yli-iiläisiä! Siinä on vissi ero!

• Dolby

Hanki kartta ja tule sitten inttämään tänne...

• rajatorppa
        Dolby kirjoitti:

Hanki kartta ja tule sitten inttämään tänne...

Lue karttaa ja katso kunnanrajat... sama kun ulkomailla puhutte olevanne iistä. ei toimi. ii on suomen rajojen sisällä. kärppäsuo on iin rajojen sisällä.
        jos joku sanoo olevansa maununevasta , se ei kerro mitään mutta kun sanoo olevansa helsingistä niin tajuaa, ymmärrätkö? vai väitätkö ettei tyyyppi ole helsingistä.
        onko siellä pohjoisessa tapana ilmoittaa kylä asuinkunnaksi ja kiistää asuvans ko.kunnassa hullua.

• voihan ........
        rajatorppa kirjoitti:

Lue karttaa ja katso kunnanrajat... sama kun ulkomailla puhutte olevanne iistä. ei toimi. ii on suomen rajojen sisällä. kärppäsuo on iin rajojen sisällä.
        jos joku sanoo olevansa maununevasta , se ei kerro mitään mutta kun sanoo olevansa helsingistä niin tajuaa, ymmärrätkö? vai väitätkö ettei tyyyppi ole helsingistä.
        onko siellä pohjoisessa tapana ilmoittaa kylä asuinkunnaksi ja kiistää asuvans ko.kunnassa hullua.

vietävä kun en nähnyt! Näkeekö vielä netistä?

• heidät

helvettiin. Helvetin matkalaiset ja saatanan lapset.

• lyyleri

tuomari on jossain muualla.. Täällä on armon aika ja armo löydettävissä, haluavalle...usko ei ole joka miehen.

• Terveellä"
        lyyleri kirjoitti:

tuomari on jossain muualla.. Täällä on armon aika ja armo löydettävissä, haluavalle...usko ei ole joka miehen.

jos tapaat?

Tervehtimättä jättämisellä tuomitset toisen.

• punaisia pillereitä
        lyyleri kirjoitti:

toimintaa lestoilla "tuomari on jossain muualla.." se ääni tulee siis jostain muualta käyttää vaan mun suuta!...

• kysymykseen!
        Terveellä" kirjoitti:

jos tapaat?

Tervehditkö heitä "Jumalan lasten tervehdyksellä" vai tuomitsetko tervehtimällä muuten?

Eikö kantti riitä vastaamaan?

• lyyleri
        kysymykseen! kirjoitti:

Tervehditkö heitä "Jumalan lasten tervehdyksellä" vai tuomitsetko tervehtimällä muuten?

tervehdin kaikkia tuntemiani Jumalan lapsia jumalanterveellä..Ja vastaan Jumalan terveellä minua tervehtiviä..kenenkään sydämen tilaa en tunne, mutta seuroissa ylleensä kulkevat ne, jotka ovat minun tuttavapiirini uskovaisia...tunnen heidät sydämestä...usko yhdistää!

• vl:stä eronneet
        lyyleri kirjoitti:

tervehdin kaikkia tuntemiani Jumalan lapsia jumalanterveellä..Ja vastaan Jumalan terveellä minua tervehtiviä..kenenkään sydämen tilaa en tunne, mutta seuroissa ylleensä kulkevat ne, jotka ovat minun tuttavapiirini uskovaisia...tunnen heidät sydämestä...usko yhdistää!

helvetin matkalaisiksi ja saatanan lapsiksi koska et tervehdi heitä?

Vai miksi et tervehtisi avauksen perhettä?

• vastaa.
        lyyleri kirjoitti:

Luulet vaan, että tuomari vastaisi.

Valta tuomita eläviä ja kuolleita...

• heitä?
        lyyleri kirjoitti:

Vastaa, jos et pelkää SRK:ta.

• ivaamaan!
        lyyleri kirjoitti:

Selkärankaa hänellä ei ole yhtään.

• kysymykseen?
        kysymykseen! kirjoitti:

Mikä vialla?

• "Jumalan
        lyyleri kirjoitti:

Terveellä" jos tapaisit?

• LEXMANI
        Terveellä" kirjoitti:

jos tapaat?

EI JUMALAN TERVEELLÄ TERVEHTIMINEN OLE MIKÄÄN USKONMITTA TÄMÄ JUMALAN TERVEELLÄ TERVEHTIMINEN ON TAAS YKSI NIISTÄ MONISTA JOILLA IHMINEN LUOKITELLAAN JA KARSINOIDAAN USKOVAKSI TAI EPÄUSKOISEKSI VOI VOI EI OLLUT ALKUKRISTILLISYYDEN AIKAAN JUMALAN TERVEELLÄ TERVEHTIMISTÄ JA SIITÄ HUOLIMATTA HE USKOIVAT JEESUKSEEN TÄMÄ TERVEHTIMINEN KUULUU SARJAAN NIMITYS VANHOILLISLESTADIOLAISUUS, SRK:UUS YM NE OVAT VAIN NIMITYKSIÄ EIKÄ NIILLÄ OLE ELÄVÄN USKON KANSSA MITÄÄN TEKEMISTÄ.

• me kaikki
        lyyleri kirjoitti:

ihmiset olla sitten Jumalan lapsia(jos vain teikäläisiä tervehdit), hänen luomiaan, yhtä tärkeitä hänelle?

• helvettiin!
        me kaikki kirjoitti:

ihmiset olla sitten Jumalan lapsia(jos vain teikäläisiä tervehdit), hänen luomiaan, yhtä tärkeitä hänelle?

Ja sosittaa sen jättämällä itse valitsemansa ihmiset "Jumalan lasten tervehdyksen" ulkopuolelle.

• Lyhyesti

on ittestään perkeleestä!

• Siltä kuuluu totuus

Hupsista. Sieltähän kajahti kerralla koko totuus. Kyllä Jumalakin myhäilee tyytyväisyydestä, kun huomaa maansa päällä noin vakaita ja asiat halki sanovia luotujaan

• lyhyesti vaan

sama ihminen, joka aina hokee tuota perkelettä? Entäpä , jos sinä itse olisitkin p...

• vl-nuori.

joilta on poltettu näpit hellalla. ei kovin mairitteleva uutinen.

• Sassin per-

heelle mahtaa nykyisin kuulua?

• ihmeellistä
        Sassin per- kirjoitti:

heelle mahtaa nykyisin kuulua?

he pääsivät irti vl-lahkosta.

• Sassin perheelle

nykyisin mahtaa kuulua?

• aikuisempi

kautta nimi kirjassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      533
      1758
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      608
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe