Kadutko, sitä, että et käynyt kouluja, sitä, että nait väärän miehen/naisen, sitä, että tunnet epäonnistuneesi kasvattajana? Sitä, että mitä?
http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus Katumus ei kuulu onnelliseen vanhuuteen/a1305560401935
Kadutko menneitä?
43
159
Vastaukset
- 19+17
Kouluja kävin liikaakin, ja nain maailman parhaan miehen, minulle.
Ammen plottis.
Ei voi elää mennyttä uudelleen.- Kehno Kaisa
Ei ole elämäsi ruusuilla tanssimista. Maailman ihanimman miehen nait ja liikaa koulujakin kävit. Ihanuus ukon körmyissä on yksilöllistä ja liika koulutus voi sekoittaa pään.
- 19+17
Kehno Kaisa kirjoitti:
Ei ole elämäsi ruusuilla tanssimista. Maailman ihanimman miehen nait ja liikaa koulujakin kävit. Ihanuus ukon körmyissä on yksilöllistä ja liika koulutus voi sekoittaa pään.
Siispä osaankin iloita omastani, kun häntä moniin muihin vertaan.
Onnekseni oma pääni on niin omapäinen, ettei se helpolla sekoitu.
Liika viisaus minun ymmärtääkseni voi sekoittaa pään, ei oppi oppimalla opittu.
Luin tuon uutisen jo ajat sitten.
Miksi haluat toimittajalle kommentteja täällä?
Etkö voi jättää ne lehden omaisuudeksi?
H.- Kehno Kaisa
Sinä se noppea mies olet, et kuitenkaan ihan ite aiheesta aloitusta viime vuonna värkännyt?
En mieti menneitä.
Olen elänyt joka hetken niin hyvin kuin sillä hetkellä on ollut taito elää.
Virheitä ja oikeita tekoja on molempia takana.
Tulevaisuus, huominen on tärkämpi kuin eilinen.
Ja jos vielä oikein oppisin tässä hetkessä elämään se olisi oikein hyvä, sanoisin että opettelun alla vielä.- Kehno Kaisa
Olen sammaa mieltä kanssasi, virhe kääntyy usein oikealle kylelle.
- pysyisit poissa
hunksz kirjoitti:
"tulisilla"
Miks heevetissä sinä osallistut lasten aloituksiin?
H.entä itse?
hunksz kirjoitti:
"tulisilla"
Miks heevetissä sinä osallistut lasten aloituksiin?
H.Hunksi:
No comments.
Olisi niin helppoa tehdä aloitus:
Luin tuossa uutisen (iltalehti.fi) jonka kirjoittaja sai minut mietteisiini.
Sorruin melkein kyyneliin, kun tunnistin siinä itseni, elämääni katuvana ihmisenä.
Minä en tunne olleeni hyvä perheen jäsen.
Tietenkin voi kertoa olleensa maailman paras:
Hävytöntä että toimittajat saavat kirjoittaa noin!
Ainakaan minulla ei ole mitään syytä katua, kaikki jälkeläiseni rakastavat minua, muinainen mieheni ehkä ei/ miehenikin kunnioittaa minua vieläkin.
Ja sit se kysymys:
Tunteekoko moni teistä kuten minä, vai jäänkö yksin murheenilaaksooni/riemuni huipulle?
H.- kunnia kiitos
Kaikilla ei ole kykyäsi nousta muiden yläpuolelle neuvomaan heitä ja meitä.
kunnia kiitos kirjoitti:
Kaikilla ei ole kykyäsi nousta muiden yläpuolelle neuvomaan heitä ja meitä.
"kunnia kiitos"
Onneksi kuitenkin useimmat osaavat ottaa minut, kuin monet muutkin, omalla tavallaan.
Ja siten nousevat tai laskevat.
H.
- meeriamanda
Eilinen on mennyttä... huomisesta ei ole tietoa, elän tässä päivässä.
Tehtyjä mokiakaan ei saa takaisin, miksi niihin tuhlata aikaani.- Kehno Kaisa
Näin on, nyt Kaisa lähtee kauppaan. Ajattelin valmistaa päivälliseksi triteerattua kalaa, perunasosetta ja rucolasalaattia.
Eilen söin kanaa kiinalaisittain enkä kadu mitään.
Aihe on tällä ikää ajankohtainen joten antakaa palaa. "meeriamanda"
Mukavasti valuit taas sormieni lomitse, antaen aikuisen naisen sähköshokki-hoitoa sopivasti.
Aikanaan katuminen alkoi, aikanaan se myös loppui, 60 se on muisto vain.
Lapset ovat kasvaneet kuten pankkitilikin.
H.
- ............
Näin, on tehtyä ei saa tekemättömäksi ja kaikki tekee joskus mokia.
- L*
Järkevämpääkin tekemistä, kuin pimeässä jahdata varjoaan.
Kuulemma lastenaloitus, sopii minulle kuin nyrkki silmään.
Odotettavissa lienee onnellinen vanhuus, en kadu mitään.
Se nyt on turhinta mitä voi tässä iässä tehdä.- demeter
Lastenaloitus sopii mullekin (Anceli) vaan taidan olla taas ainoa, joka on katunut..))
Ehkä katuminen ei ole oikea sana, mutta olen kyllä leikitellyt ajatuksella, miten elämä olisi mennyt jos... Joitakin asioita menneisyydestä kyllä suren, mutta puhtaan katumisen minäkin sentään ymmärrän turhaksi... demeter kirjoitti:
Lastenaloitus sopii mullekin (Anceli) vaan taidan olla taas ainoa, joka on katunut..))
Ehkä katuminen ei ole oikea sana, mutta olen kyllä leikitellyt ajatuksella, miten elämä olisi mennyt jos... Joitakin asioita menneisyydestä kyllä suren, mutta puhtaan katumisen minäkin sentään ymmärrän turhaksi...Ainahan voi leikitellä, mutta jospa siitä tulee vaan paha mieli, parempi kun ei ala koko puuhaan.
Surra voi ja surtu on, mutta nekin ovat menneitä.
Olen kai niin innolla tässä päivässä kiinni, etten jaksa menneitä miettiä ja murehtia.- demeter
Anceli kirjoitti:
Ainahan voi leikitellä, mutta jospa siitä tulee vaan paha mieli, parempi kun ei ala koko puuhaan.
Surra voi ja surtu on, mutta nekin ovat menneitä.
Olen kai niin innolla tässä päivässä kiinni, etten jaksa menneitä miettiä ja murehtia.Niin Anceli, mutta kun kursseilla on sanottu, että asiat pitää kohdata ja elää läpi ennenkuin niistä vapautuu. Sitä tässä nyt sitten yritellään, kait..))
Kyllä minullakin intoa riittää joskus, mutta sitten taas ei. "Onni täällä vaihtelee". demeter kirjoitti:
Niin Anceli, mutta kun kursseilla on sanottu, että asiat pitää kohdata ja elää läpi ennenkuin niistä vapautuu. Sitä tässä nyt sitten yritellään, kait..))
Kyllä minullakin intoa riittää joskus, mutta sitten taas ei. "Onni täällä vaihtelee".Älä käy tuollaisilla kursseilla, no se oli vitsi, onhan se ihan totta, asiat pitää käydä läpi.
Olen mielestäni tähän astisen elämäni asiat käynyt läpi, uusia tulee ja niiden aika on sitten.
Tämä nyt on sellaista kiikkulautaa koko elämä, ylös ja alas, mutta pääasia, että on edes jotain liikettä, paikalleen ei saa jämähtää.demeter kirjoitti:
Ehkä katuminen ei ole oikea sana, mutta olen kyllä leikitellyt ajatuksella, miten elämä olisi mennyt jos... Joitakin asioita menneisyydestä kyllä suren, mutta puhtaan katumisen minäkin sentään ymmärrän turhaksi...Äläs sano demeter,mä oon paljonkin ajatellu menneitä ja ainoo asia mitä todella kadun on se kun kuuntelin lääkäreitä yhressä likan leikkauksessa.
Se etiäinen joka mulle yritti puhua olikin oikees.
Muuten elämä on mitä milloinkin ,jotenkin se jätkäpoika pärjää aina.
Sivistyksen puutteen korvaa hirmusen hyvä pelisilmä.
Liika koulutus rajottaa ajattelua.- demeter
koti-kiusattu kirjoitti:
Äläs sano demeter,mä oon paljonkin ajatellu menneitä ja ainoo asia mitä todella kadun on se kun kuuntelin lääkäreitä yhressä likan leikkauksessa.
Se etiäinen joka mulle yritti puhua olikin oikees.
Muuten elämä on mitä milloinkin ,jotenkin se jätkäpoika pärjää aina.
Sivistyksen puutteen korvaa hirmusen hyvä pelisilmä.
Liika koulutus rajottaa ajattelua.Viisaita puhut taas, koti-kiusattu. Jos ihminen on säilynyt sillä tavoin turmeltumattomana, että vaistot pelaavat, niitä tietenkin kannattaisi kuulla. Mutta jos vastassa on "kaikki lääketieteellinen asiantuntemus" niin kuka jaksaa potkia tutkainta vastaan ?
Hienosti sanottu: liika koulutus rajoittaa ajattelua. Hämmästyttävän kapea-alaisia nämä meidän ekspertit monesti ovat ja heidän sanaansa täällä sitten pitäisi uskoa - niinkuin meidän talouden asiantuntijoihin pankeissa ja muualla... - k/k
demeter kirjoitti:
Viisaita puhut taas, koti-kiusattu. Jos ihminen on säilynyt sillä tavoin turmeltumattomana, että vaistot pelaavat, niitä tietenkin kannattaisi kuulla. Mutta jos vastassa on "kaikki lääketieteellinen asiantuntemus" niin kuka jaksaa potkia tutkainta vastaan ?
Hienosti sanottu: liika koulutus rajoittaa ajattelua. Hämmästyttävän kapea-alaisia nämä meidän ekspertit monesti ovat ja heidän sanaansa täällä sitten pitäisi uskoa - niinkuin meidän talouden asiantuntijoihin pankeissa ja muualla...Tykkään sanonnasta että ,hulluus on rajatonta.
Tänään kun kääntelin nurmikkoo niin kattelin josko maahisten pesiä olis mut ei näkyny.
Kuulen kun dianda laulaa ja pilaa mun rauhallisen mielialani ,taas pitää mennä mettään puita juurineen repimään.
Koht saa lentokone laskeutuu lähimettään. - demeter
k/k kirjoitti:
Tykkään sanonnasta että ,hulluus on rajatonta.
Tänään kun kääntelin nurmikkoo niin kattelin josko maahisten pesiä olis mut ei näkyny.
Kuulen kun dianda laulaa ja pilaa mun rauhallisen mielialani ,taas pitää mennä mettään puita juurineen repimään.
Koht saa lentokone laskeutuu lähimettään.Heh, k/k. Joku kirjailija sanoi jotakin tähän suuntaan: "Sanotaan, että viisaus on vähenemässä maailmasta. Ei se niin ole. Sitä on yhtä vähän kuin ennenkin, mutta eri muodossa: hulluuden näköisenä". Olen aina itse tykännyt salaviisaista, sellaisista, jotka huumorin varjolla heittävät jonkin ison totuuden - vaikkapa toisesta ihmisestä. Sellainen ei loukkaa, mutta voi saada kohteensa oivaltamaan jotakin...
- sota-ajan sekundaa
jaaaaa,,,, vaikea alotus,
jälkikasvu kävi yliopistot, ja menesstys huikaa, puolisolta jäi suuri eläke,
en tiedä olisko toisen kanssa onnistunu paremmin, hymmmm
elämä ei koskaan ole helppoa, sen eteen on tehtävä työtä ja vielä kerran työtä,
silti sieluun on jääny katkeruus, pettymys, epäonnistuminen kasvattajana,
--- kasvatin tietämättä jälkikasvuni maailman käyttöön, jäin yksin vanhuutta viettämään, koen tuleeni hyljätyksi, vai hylkäsinkö minä heidät silloin kun ne lähti omaan elämäänsä, siinä ikuinen oman ittensä syyttely.,,,, koen epäonnistuneeni,
vaikka suomen politiinen ilmapiiri on aiheuttanu perheitten hajoamisen, ei ole enään yhteisöllisyyttä kuten oli aikoinaan sodan jälkeen,
perheet on hajotettu ympäri maata, kauas toisistaan ja sukulaisistaan, joten osa syyllinen on myös yhteiskunta.- +++++++
Enpä usko politiikan vaikuttavan yhteisöllisyyden katoon. Ennemminkin ihmisten aina vain enentyvä itsekkyys ja himokkuus omien halujensa tyydyttämiseen.
- demeter
Mutta (sota-ajan sekundaa), eikö ne lapset maailmalle kasvatetakin ? Hyvinvointiyhteiskunta ei edellytä, että lapset huolehtivat vanhemmistaan ja siksipä monet ottavat tämän vapautensa kirjaimellisesti.
Onhan näitä tarinoita kiittämättömistä lapsista jotka "unohtavat" vanhempansa vanhainkoteihin tai palvelutaloihin. Vastentahtoisesti käyvät katsomassa ja muistavat kyllä vaatia "tasokasta" hoitoa omaiselleen...
Et sinä varmasti mitään ole väärin tehnyt, kun olet kaikkesi tehnyt. Maailma vain on muuttunut tällaiseksi ja se, joka siinä elää täysillä mukana, menettää usein muistonsa ja herkkyytensä, kykynsä tuntea kiitollisuutta mistään... Uhreja olemme kaikki, jossakin katsannossa.
- ........
tuhkaus edottomasti paras,, eipähän jää enään maata pahentamaan, vaan jälkeen jää steriliä lannoitetta,,,,,
- L - L
En juurikaan katsele taustapeiliin mutta joskus on käynyt mielessäni, että lapsemme pärjäisivät elämässään vähäisemmälläkin kasvatuksella mutta parempi näin päin.
Poikamiesajan törmäilyistä olisi osa saanut jäädä tekemättä mutta ehkä ne olivat minun itseni kannalta tarpeellisia.
Ainakin kehittäviä.
Niin kauan kuin vaimoni pitää minua hänelle parhaana mahdollisena aviomiehenä niin enhän voi olla valintaani tyytymätön! - s-taka
En kadu mitään muuta kuin että Tapio Heinoselta olisi pitänyt pyytää nimikirjoitus kun näin hänet livenä pienessä tilaisuudessa 80-luvulla. Olisin varmaan saanut halauksenkin, ja pusun molemmille poskille... se on myöhäistä nyt.
http://www.youtube.com/watch?v=sgfVQVYaN1g - RosaLiiin
Monesti on sattuma kuljettanut elämääni. Silloin on hauska leikkiä ajatuksella entäs jos...
Aina on kuitenkin elämä mennyt oikein, jos sitä ei sillä hetkellä ole tajunnut niin vuosien päästä on saanut kiitollisin mielin katsella taaksepäin. - virva-tuulia***
No, jaa..... Ehkä jokin asia harmittaa, mutta sattuma on korvannut ne tuomalla aina uutta kivaa elämääni. Tasoitusta varmaankin. :-)
- Elämätä elämätä
Mielestäni sen ällömpää sanontaa kuin, päivääkään en vaihtaisi pois, ei mielesltäni ole. Minä vaihtaisin monta kuukautta, ellei peräti vuosia elämästäni pois. Paska aikaa oli, olen jo melkein kuolettanut sen ajan mielestäni pois. Ei ole mistään rikoksesta eikä linnareissusta kysymys, vaan muuten kurjasta ajasta elämässäni. Näin on.
- virva-tuulia***
Elämätä elämätä kirjoitti:
Mielestäni sen ällömpää sanontaa kuin, päivääkään en vaihtaisi pois, ei mielesltäni ole. Minä vaihtaisin monta kuukautta, ellei peräti vuosia elämästäni pois. Paska aikaa oli, olen jo melkein kuolettanut sen ajan mielestäni pois. Ei ole mistään rikoksesta eikä linnareissusta kysymys, vaan muuten kurjasta ajasta elämässäni. Näin on.
Onhan elämässä montakin asiaa joka harmittaa ainakin silloin kun ei ole sattunut syntymään ns. kultalusikka suussa. On vuosiakin jolloin elämä murjoo eikä minkaanlaista valoa ja ulos pääsyä näy. On itkua ja huolia tulevasta, on vaan yritettävä jalksaa. Eräänä päivänä elämä kääntyykin päivastaiseen ja alkaa uusi ajanjakso valoisampaan päin.
Näitä miettiessä ajattelen että jos ei käännöstä elämässäni olisi tullut, paljon olisi jäänyt iloa kokematta ja näkemättä.
Kiva jos sinulla on sitten muuten mennyt hyvin.
- Pirre*
Kyl se on uskottava, että elämä on mennyt niinkuin se on ollut mennäkseen, mitäpä turhia haikailemaan, pahan mielen vaan saa.
P.s. tietysti olisi ollut mukavaa syntyä, vaikka Ruotsin kruununprinsessaksi, eli alkaisikohan tässä itkemään moista kohtaloa..syntyä nyt tavistainaksi :) Kivasti olette ottaneet osaan Kehno Kaisan alias korpikirjailija aloitukseen, jonka viikko sitten kirjastossa käydessäni heitin kehiin, sen jälkeen kun aikani luin Hesaria. En lukenut vielä vastauksia syvällisesti mutta kun olen kotona luen vastaukset huolella. Huomenna palaan sinisin siivin Vapun viettoon kotosuomeen ; )
Mitäkö katuisin no, harmittaa vieläkin kun kerran vuosia sitten tekemäni täytekakku läsähti lättänäksi yön aikana jääkaapissa.
Aamulla piti alkaa uuden tekoon ; )
Mutta huomenna tippaleipiä ja simaa, iloista vappua kaikille ; )- xxcas
Miksi pitäisi katua.
Eikö ihminen tee omat valintansa täysissä sielun ja ruumiin voimissa?
Miksi siis katua jotain mitä on itse valinnut ja miksi se ruoho olisi niin vihreää naapurin puolella?
Eikö sitä vain todistaisi olevansa todella tyhmä - oliskohan voinu itse
vaikuttaa?
Kadun syntymääni,
moni kärsimys ja pettymys olisi jääny monelta kokematta jos en olisi tullu tänne pilaamaan ihmisten elämää.
en tiedä olenko onnea tuonu kellekkää, kukaan ei oo tullu kiittelemään olemassa olostani,
tai on yksi.
se on aika vähän
kiitän siitä kuitenki suuresti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184811Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271555- 1011440
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi691363Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3261299- 481276
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531011- 86925
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?49904