Mieheni on yksityisyrittäjä rakennusalalla. Hänellä oli laaja tapaturmavakuutus, joka maksoi 2000 euroa vuodessa. Sen piti korvata melkein mitä vaan , vakuutusmyyjän mukaan. Sattui työtapaturma,jolloin tuli paha välilevynpullistuma. Työtapaturmasta vakuutusyhtiö maksoi tasan 3 viikkoa . Sitten loppui kun seinään ja selityksenä oli että se on nyt eri vaiva,selän iän mukaan tuoma rappeutuma.
Itku meinasi tulla, meidän elämästä tuli taiston tie.. Mieletöntä särkyä, työkyvyttömyys, ainoa tulo reilu 26e/pv Kelan sairaspäivärahaa. Viideltä ortopediltä lausunnot että selkä vaurioitui tapaturmassa. Mutta vakuutusyhtiö on sellainen taho että mitä pieni ihminen niitä vastaan saa? Minusta tämä on törkeää että vakuutusyhtiö saa paeta vastuutaan.. Ja pilata meidän taloutta, me kun otimme kalliin vakuutuksen tällaisen turvaksi.. Ja kukaan ei välitä miten mieheni käy, selkä on surkeassa kunnossa ja kukaan ei uskalla sitä leikata, halpaantumisriski on niin suuri.. Että tällaista meillä hyvinvointi-suomessa.
Mitä hyötyä on tapaturmavakuutuksesta?
130
12251
Vastaukset
- google apuun
- vaimo
Kiitos tärkeästä tiedosta , tuonne otamme yhteyttä.
- Huijattu Kansa!
vaimo kirjoitti:
Kiitos tärkeästä tiedosta , tuonne otamme yhteyttä.
Tilanne on se että meillä on DemLa:n välityksellä yksi maailman korruptoituneimmista oikeuslaitoksista. Koska tietyt vakuutusyhtiöt ovat Demlalaisille ja heidän sisäpiirilleen osinkoautomaatteja, tietävät nämä vakuutusyhtiöt että jos he kohtelevat asiakkaitaan kaltoin, ei käy kuinkaan.
Nyt vakuutusbisnes on keskittymässä näiden demlalaisten ja kavereidensa käsiin, ja Tapiolaan liitettiin Lähivakuutus.
Tapiola on samanlainen monopolifirma kuin S-ketju. Mukamas asiakas omistaa, mutta se ei näy mitenkään käytännöss. - jos if ei korvaa
ifistä ei kannata vakutusta,ottaa.itse olin työtapaturma kuormaautolla.oli tapaturmavakutus.ei ole korvannut yhtään senttiä.olen työkyvytön liikuntarajoitteinen pyörötuolista kirjoitan tätä asiaa.oikea käsi vaurioitui kolri/työtapaturma,ristiselässä nikama vaurio joka vei jalat alta.niskanikamavauriot,jatkuva pään särky.kepin kanssa ja kainalosauvoilla välillä.vakutus yhtiö if ei ole korvannut mitään samoin olen kuullut että eivät korvaa muillekkaan.samoin työtapaturmassa tuli aivovaurio,välillä sanat ja puhe menee sekaisin muisti niin huono että sisällä välillä unohtaa että mitä oli etsimässä ym.asiat pissi ja kakka karkaa selkä/aivovaurion takia.sitten if väittää että olen työkykyinen,minulla ei edes ole enää kuorma-auton eikä linja-auton ammattiajolupaa.kuinka if voi myöntää kyseisen ammattiajoluvan vammaiselle kun välillä unhtaa ruuat kaupan kassalle.autossa henkilöautossa käsikaasu terveemmälle kädelle automaatti vaihde kun keppi vaihteista ei pysty ajamaan peruutuskamera kun päätä ei pysty kääntämään.ja miten tuo rahastus onnistuisi linja autossa kun asiakkaat tulee autoon minuun nähden oikealta ja vasen käsi ei toimi joten en pysty edes rahastajaksi jos niitä enää kahteen kymmeneen vuoteen on ollutkaan.if tarkoittaa jos ja jos if ei maksa eikä ole korvannut lääkäri käyntejä lääkkeitä fysikaalista kuntoutusjaksoja ym.if ei korvaa vaan minä itse maksan ne if ei
- Tapiolaan pettynyt
Huijattu Kansa! kirjoitti:
Tilanne on se että meillä on DemLa:n välityksellä yksi maailman korruptoituneimmista oikeuslaitoksista. Koska tietyt vakuutusyhtiöt ovat Demlalaisille ja heidän sisäpiirilleen osinkoautomaatteja, tietävät nämä vakuutusyhtiöt että jos he kohtelevat asiakkaitaan kaltoin, ei käy kuinkaan.
Nyt vakuutusbisnes on keskittymässä näiden demlalaisten ja kavereidensa käsiin, ja Tapiolaan liitettiin Lähivakuutus.
Tapiola on samanlainen monopolifirma kuin S-ketju. Mukamas asiakas omistaa, mutta se ei näy mitenkään käytännöss.Pitää paikkansa, Tapiolasta et korvausta saa , kaikki pitäisi hakea käräjäoikeuden
kautta. Vaihdoin vakuutukseni lähivakuutukseen Tapiolasta, nyt vaihto on taas
edessä.Toivon vain ettei kukaan sortuisi käyttämään Tapiolaa.Olen ollut asiakaana
monissa suomalaisissa vakuutusyhtiöissä ja Tapiola on varmaan huonoin. - Lady S
Tapiolaan pettynyt kirjoitti:
Pitää paikkansa, Tapiolasta et korvausta saa , kaikki pitäisi hakea käräjäoikeuden
kautta. Vaihdoin vakuutukseni lähivakuutukseen Tapiolasta, nyt vaihto on taas
edessä.Toivon vain ettei kukaan sortuisi käyttämään Tapiolaa.Olen ollut asiakaana
monissa suomalaisissa vakuutusyhtiöissä ja Tapiola on varmaan huonoin.Oon Tapiolasta saanut pikkukorvausta varastettuun pyörään ja puhelimeen ihan tarpeeksi.
Tapaturmavakuutus on siellä saas nähdä miten käy jos tulee isompi juttu.
Pitää osata tapella perkele. - Vakuuttava Asiamies
Lady S kirjoitti:
Oon Tapiolasta saanut pikkukorvausta varastettuun pyörään ja puhelimeen ihan tarpeeksi.
Tapaturmavakuutus on siellä saas nähdä miten käy jos tulee isompi juttu.
Pitää osata tapella perkele.Aloittajan suurin ongelma oli että hän oli säästänyt väärässä paikassa. Hänen yrittäjäeläkkeensä oli ilmeisesti vain 10.000 euron työtulon mukaan laskettuna.
Yrittäjä säästää väärässä paikassa kun tinkii omasta sosiaaliturvasta. Jos yritys toiminnasta ei jää tuloja niiden maksuun, niin kannattaa hakeutua palkkatoihin ja lopettaa harrastelu.
Lisää aiheestä
http://asiamies.blogspot.com/search?q=yel
- tosipelimies44
Vakuutusyhtiöt ei maksa Suomessa ilman oikeudenkäyntejä selvissäkään tapauksissa, juottavat siihen ettei asiakas lähde oikeuteen, tällaista kusetusta ei ole muaalla Euroopassa kuin Suomessa.
Hyvät professoritason todistajat ja ei kun juttu käräjäoikeuteen vaan, sen vuoksi professorit todistamaan, että käräjäoikeuksissa katsotaa sen kenellä on korkein oppiarvo olevan myös pätevin. Tämä tarkoittaa taas sitä että samat ostoprofessorin tutkinnon saaneet ovat perustaneet firman ja kiertelevät käräjä- ja hovioikeuksissa antamassa lausuntoja ja hankkivat siitä toimeentulonsa tekemättä rehellistä työtä päivääkään.
Eli toiminta on aivan täyttä huijausta ja suomalaisten veronmaksajien kusetusta, ja nämä professorit ovat huijareita, joita vastaan kannattaa tosiaan hankkia järkevät hyvät asianajajat ja vastatodistelu riittäväksi.
Sen lisäksi viedä käräjäoikeuteen mukana riittävä selvitys heidän aikaisemmista todistajan lausunnoistaan etenkin hävityissä jutuissa.
Minä painotan vielä kerran ette ole asianne kanssa yksin, Suomessa tämä on maantapa, niin kuin korruptio.- Tosipelimies44
jLSÄYKSENÄ tarkennuksia......
uottavat=luottavat :-D
joo tämä ostoprofessorien firma toimii Helsingissä ja samat kaverit kiertelevät eri puolella Suomea vakuutusyhtiöiden piikkiin taii sanottaisko puolesta.....
Siksi kannattaa tuoda vanhat jutut esille, että vaikka he tekevät todistajanvalan, käräjäoikeudenpuheenjohtaja ja mahd. hovioikeus kuitenkin näkee kuinka suunnitelmallista huijausta toiminta on eli siis toiminnalla on ikään kuin todistajanlausuntoa HORJUTTAVA VAIKUTUS
minä tiedän mistä puhun paremmin kuin arvaattekaan........... - vaimo
Kiitos myötätunnosta! Minun oikeudentajuni ei usko että asia on mennyt oikein. Herrat kasaa mammonaa vakuutusyhtiöille perehtymättä asiaan lainkaan, ja heidän virheitään ei kukaan valvo.Vakuutetun työkyvyn menetys ei heitä vaivaa.
Mutta miksi tällaiseen ei kellään ole valtaa/ varaa korjata tilanne ja saada asiat järkeviksi?
Vahvat jyrää heikot, kun olet kipeä etkä jaksa laittaa vastaan.. - oijdojdj
vaimo kirjoitti:
Kiitos myötätunnosta! Minun oikeudentajuni ei usko että asia on mennyt oikein. Herrat kasaa mammonaa vakuutusyhtiöille perehtymättä asiaan lainkaan, ja heidän virheitään ei kukaan valvo.Vakuutetun työkyvyn menetys ei heitä vaivaa.
Mutta miksi tällaiseen ei kellään ole valtaa/ varaa korjata tilanne ja saada asiat järkeviksi?
Vahvat jyrää heikot, kun olet kipeä etkä jaksa laittaa vastaan..Olisi ERITTÄIN mielenkiintoista tietää mistä yhtiöstä on kysymys?
- Korruptokratiaa..
Tosipelimies44 kirjoitti:
jLSÄYKSENÄ tarkennuksia......
uottavat=luottavat :-D
joo tämä ostoprofessorien firma toimii Helsingissä ja samat kaverit kiertelevät eri puolella Suomea vakuutusyhtiöiden piikkiin taii sanottaisko puolesta.....
Siksi kannattaa tuoda vanhat jutut esille, että vaikka he tekevät todistajanvalan, käräjäoikeudenpuheenjohtaja ja mahd. hovioikeus kuitenkin näkee kuinka suunnitelmallista huijausta toiminta on eli siis toiminnalla on ikään kuin todistajanlausuntoa HORJUTTAVA VAIKUTUS
minä tiedän mistä puhun paremmin kuin arvaattekaan...........Googlaa "onko suurpää rasisti".
- ####################
oijdojdj kirjoitti:
Olisi ERITTÄIN mielenkiintoista tietää mistä yhtiöstä on kysymys?
Ihan sama, mikä yhtiö. On täysin ns. RAAKAA PELIÄ myydä vakuutuksia. Myyjä tekee hommaa provikalla ja on vain sen (ja yhtiön) Intresseississä, kuka saadaan haksahtamaan. Rahnat taskuun ja soromnoo. Vakuutusyhtiön lakimieskaarti keksii kyllä keinot, jolla wenkoillaan ja kusetetaan haksahtanutta. Provikat juoksevat myyjän ja ylempien taskuun kuin verkostomarkkinoinnissa. Maksajina ovat vahingon kärsijä ja muut vakuutuksen maksajat. Ja jos ei vakuutusmyyjän kantti kestä vakuutuksen ottajan härskiä kuppausta tai sielu ei anna periksi olla härski ja häikäilemätön, kilometritehtaalla riittää pylväitä laskettavaksi.
Vakuutusyhtiö wenkoilee kuin matikka koukussa. Keksitään jos sen tuhat sitä ja tätä pienellä präntättyä ehtoa, jotka ovat täyttämättä. Jos sitten löytyy porsaanreikä, että on pakko maksaa, lakimieskaarti fiilaa pykäliä niin, että reikä saadaan umpeen myöhempiä aikoja ajatellen. Arkadianmäelle asti kaartin juuret ylttävät ja kun säädetään pykäliä vihreeseen kirjaan, ollaan niitäkin fiilaamassa vakuutusyhtiöiden puolesta "kohdalleen".
HYVÄ_VELI -taktiikka ja salaiset laastinkääntäjät tätä maata ja vakuutusyhtiöitä johtavat. Kaikki tehdään "lain kirjaimen" mukaan. Itte ne pykälät ensin fiilataan ja sitten kupataan kansalta rahoitus. "Bona fide" eli sontakärsille "hyvässä uskossa" sitten nämä rappariransut ja muut kähmijät puolustavat joka halvatun senttiä, joka on halvatulta kupattu. Sota kun ei yhtä miestä kaipaa, kärsiköön kivut ja säryt kärsässään. Pääasia on, että läskiä ja voita riittää tuuman paksuudelta kuppareiden leivälle. - akka
oijdojdj kirjoitti:
Olisi ERITTÄIN mielenkiintoista tietää mistä yhtiöstä on kysymys?
LÄHIVAKUUTUS
- Vakuuttava Asiamies
#################### kirjoitti:
Ihan sama, mikä yhtiö. On täysin ns. RAAKAA PELIÄ myydä vakuutuksia. Myyjä tekee hommaa provikalla ja on vain sen (ja yhtiön) Intresseississä, kuka saadaan haksahtamaan. Rahnat taskuun ja soromnoo. Vakuutusyhtiön lakimieskaarti keksii kyllä keinot, jolla wenkoillaan ja kusetetaan haksahtanutta. Provikat juoksevat myyjän ja ylempien taskuun kuin verkostomarkkinoinnissa. Maksajina ovat vahingon kärsijä ja muut vakuutuksen maksajat. Ja jos ei vakuutusmyyjän kantti kestä vakuutuksen ottajan härskiä kuppausta tai sielu ei anna periksi olla härski ja häikäilemätön, kilometritehtaalla riittää pylväitä laskettavaksi.
Vakuutusyhtiö wenkoilee kuin matikka koukussa. Keksitään jos sen tuhat sitä ja tätä pienellä präntättyä ehtoa, jotka ovat täyttämättä. Jos sitten löytyy porsaanreikä, että on pakko maksaa, lakimieskaarti fiilaa pykäliä niin, että reikä saadaan umpeen myöhempiä aikoja ajatellen. Arkadianmäelle asti kaartin juuret ylttävät ja kun säädetään pykäliä vihreeseen kirjaan, ollaan niitäkin fiilaamassa vakuutusyhtiöiden puolesta "kohdalleen".
HYVÄ_VELI -taktiikka ja salaiset laastinkääntäjät tätä maata ja vakuutusyhtiöitä johtavat. Kaikki tehdään "lain kirjaimen" mukaan. Itte ne pykälät ensin fiilataan ja sitten kupataan kansalta rahoitus. "Bona fide" eli sontakärsille "hyvässä uskossa" sitten nämä rappariransut ja muut kähmijät puolustavat joka halvatun senttiä, joka on halvatulta kupattu. Sota kun ei yhtä miestä kaipaa, kärsiköön kivut ja säryt kärsässään. Pääasia on, että läskiä ja voita riittää tuuman paksuudelta kuppareiden leivälle.Tässä tapauksessa oli myyty liian vähän vakuutusturvaa, koska päiväraha jäi noin pieneksi. Sehän on kuitenkin jokaisen yrittäjän oma asia haluaako hän päivärahaksi 26 euroa vai sellaisen summan että tulee toimeen.
http://asiamies.blogspot.com/search?q=yel
- käytäntö
välilevytyrissä on vakiintunut käytäntö, että ajatellaan olevan taustalla aina rappeuma. Niinhän se onkin. Eli olisi yhtä hyvin voinut sattua vapaa-ajalla! Jos välilevytyrät korvattaisiin työtapaturmina niin jokaisen selkä olisi "työtapaturmassa vahingoittunut" -> yleisyydestä johtuen kaikki yhtiöt olisivat konkurssissa. Toivon paranemista miehellesi. Korkeimmasta oikeudesta on lukuisia päätöksiä vakuutusyhtiöiden eduksi ko.asiassa. Eikö miehelläsi ole sairaudestajohtuvan työkyvyttömyyden turvaa? Miksi ei? Kaikkihan joskus sairastelevat!
- Tosipelimies44
Ei muuten pidä paikkaansa, vakuutusyhtiöt sepittävät kaikille yli 30-vuotiaille syyksi rappeuman joka asiaan esimerkiksi niskan retkahdusvamman liikenneonnettomuudessa aina sepitetään rappeuma tai jokin muu sairaus, kukaan ei koskaan saa kuitenkaan tietää mikä on se muu sairaus.
Korkeimmasta oikeudesta tuli itse asiassa viime vuoden syyskuussa päätös niskan retkahdusvammasta, ja lopputulos oli yllätys yllätys kahdenkymmenen vuoden taistelun jälkeen potilaan voitto, se ratkaisu tulee tuottamaan vakuutusyhtiöille arviolta 30 miljoonan euron kustannukset, täällä virkailijat voivat sepittää mitä tahansa paskaaa mutta toi on totuss ja päätös löytyy tosiaan syyskuulta 2011.
Jos onnettomuudessa menee työkyky, asia ei ole niin että voidaan jättää korvaukset maksamatta ja vedota rappeumaan, koska jokaisella yli 30-vuotiaalla ja jopa 25-vuotiaalla on enemmän tai vähemmän RAPPEUMAA.
TE TERVITSETTE ASIOIHIN PEREHTYNEEN JURISTIN AJAMAAN ASIAANNE vakuutusyhtiötä vastaan käräjäoikeudessa, Suomen yhteiskunnassa toi kateus on niin pirun voimakasta, että se osaltaan edesautta vakuutusyhtiöiden kusetuksen mahdollistumiseen
- öölppo
Mitä hyötyä on tapaturmavakuutuksesta?
Ei sitten mitään hyötyä. Paitsi tietysti, jos sattuu tapaturma.- Eikä sittenkään
Tapaturman sattuminenkaan ei aina mene vakuutusyhtiön etujen mukaisesti, joten sanamuotoja myöten on oltava pilkulleen oikea tapa ilmoittaa sattuneesta jos korvausta mielii saada.
- äläsäästäsosturvassa
Eikä sittenkään kirjoitti:
Tapaturman sattuminenkaan ei aina mene vakuutusyhtiön etujen mukaisesti, joten sanamuotoja myöten on oltava pilkulleen oikea tapa ilmoittaa sattuneesta jos korvausta mielii saada.
se on totta. Suurin osa meistä tietää mikä on tapaturma, tosin iso prosentti on niitä jotka ajattelevat tiettyjä asioita tapaturmaksi. Pari esimerkkiä jotka muuten löytyy ehdoista. Ponnistusliike ei ole tapaturma jos siis vaikka koripalloa pelatessa hyppäät ja ponnistaessa menee akillesjänne poikki ei ole tapaturma. Jos kumarrut nostamaan kynää ja ylös noustessa selässä vihlaisee ja olet polvillasi kun välilevy on luiskahtanut paikaltaan ei ole tapaturma, mutta jos liukastut ja kaadut, menet lääkäriin ku selkään sattuu ja paljastuu jotain mitä ei ole ennen jo diagnosoitu on tapaturma.... lukekaa hyvät ihmiset ne ehdot! Yrittäjän sosiaaliturva on YEL vakuutus! Sitä ei yksikään vakuutusedustaja kiellä, 1. on riittävällä tasolla oleva yel! Sitten vasta muut vakuutukset...
- vaimo
Tapaturmastahan se alkoi, ja siitä vakuutusyhtiö maksoi kolmelta viikolta. Sen jälkeen on oltu omillaan, ei ole muka sama vaiva, ois pitänyt parantua tuossa ajassa.Nyt mennyt 1v.6kk tapaturmasta ja selän hermot luultavasti vaurioitunut, jalassa ei enää paljoa tuntoa. Pian selviää paraneeko ikinä,hermoratatutkimus paljastaa vauriot.
- Ent-yrittäjä...
vaimo kirjoitti:
Tapaturmastahan se alkoi, ja siitä vakuutusyhtiö maksoi kolmelta viikolta. Sen jälkeen on oltu omillaan, ei ole muka sama vaiva, ois pitänyt parantua tuossa ajassa.Nyt mennyt 1v.6kk tapaturmasta ja selän hermot luultavasti vaurioitunut, jalassa ei enää paljoa tuntoa. Pian selviää paraneeko ikinä,hermoratatutkimus paljastaa vauriot.
Tapaturmasta se varmaan alkoi, vakuutusyhtiönkin mukaan, kun maksoivat jonkun aikaa. Mutta sitten tulee se mutta, vaurio on saattanut olla jo piilevänä ennen tuota tapausta. Olen kärsinyt iskiaksesta muutaman kymmentä vuotta ja oireet ovat nuo samat, että oikeasta jalasta on tunto osittain hävinnyt ja muuntunut eli toisaalta herkistynyt. Töitä voin varoen tehdä, mutta välillä on parinkin viikon kainalosauvaharjoitukset. Palkkatöissä ollessa oli tavallinen sairausloma käytettävissä, mutta viimeiset 25 vuotta yrittäjänä sain kelan päivärahaa, jos työkyvyttömyys ylitti karenssiajan. Sitten asiaan, edellä joku jo mainitsikin YEL-eläkkeen ja sen, että oikeasti se on se sosiaaliturva myös yrittäjälle. Kela maksaa sairaspäivärahan YEL-työtulon mukaan ja ainakin minulle maksoi eikä purnattu, vaan rahat tulivat ajallaan ja suhteutettuna YEL-työtuloon. Kelalla on myös yrittäjien työtulot tiedossa ja näkevät ne heti tietokoneelta ja minulle sanoivat heti päivärahan suuruuden.
Vaikka jotkut yrittäjät muuta väittävätkin, niin YEL-työtulo kannattaa pitää mahdollisimman korkeana , ainakin sellaisena, että tulevalla eläkkeellä tulee toimeen.
- oppurtunistien valta
kaikki vakuutukset ovat huijausta,kyllä ne löytää aina jonkun porsaanreiän ettei tarttis maksaa mitään!
- Huijarit
Kyllä ne vakuutushuijaritkin osaa.
Ihmiset onnistuvat tekemään myös vakuutuspetoksia. Yleensä pieniä muutaman satasen tai tonnin korvauksia nostelevat. mm. varastetun tavaran tonnalla.
Laittaavat tavaran uudemmksi esim. kuin se on ollut .... jne .... toisaalta että hyvä näinkinpäin mun mielestä, jos kerrar on toisinpäinkin ;))
Heh heh vaan
- vahinkotarkastaja.
No ei hemmetti välilevyn pullistuma mikään työtapaturma ole! Vakuutusyhtiö on oikeassa, ihan turha valittaa asiasta.
- Selkäsairas minäkin
Miksikä ei? voihan tuo välilevyn pullistuma tulla kelle tahansa jos vaikka liukastuu työmaalla taikka muuten satuttaa selkänsä,tuo asia olisi tarkastettava ja tutkittava tarkoin johtuiko se pullistuma työtapaturmasta...varmaankin kyseiset lääkärit ovatkin sen tutkineet mistä tuo kyseinen vaiva tuli.En jättäisi tuota asiaa tälle asteelle!
- ortopedia
No voi typeryyttä! Totta kai välilevyn pullistuma voi tulla työtapaturmana. Ai niin en ole vahinkotarkastaja vaan terveydenhoitoalan ammattilainen!
- hoitaja la
Vittu, välilevy voi pullistua tapaturman seurauksena.
- Vakuuttava Asiamies
ortopedia kirjoitti:
No voi typeryyttä! Totta kai välilevyn pullistuma voi tulla työtapaturmana. Ai niin en ole vahinkotarkastaja vaan terveydenhoitoalan ammattilainen!
Niin sehän korvattiin aloittajankin tapauksessa työtapaturmana.
- raksamies.36
Oikeuteen vaan kuule. Muuten et saa rahojasi. Niin minä tein ja sain vasta oikeudessa korvaukset mitkä mulle olisi kuulunut. Ja oli siltin niin selvä tapaus kun olla ja voi et mulle olisi kuulunut korvaukset heti. vakuuutustyhtiöt kusettaa ihan sikana ja luulevat ettei ihmiset lähde oikeuteen. Itse sain syytteen uhkauilusta kun uhkasin hakata sen vakuutuksen myyjän mut syytteet hylättiin. Mut sain siltin yli 20 tonnii korot päälle ja kulut maksoi vakuutusyhtiö.
- hyvää tekee niille !
HYVÄ !!!!!!
- todella ....tuuntunu
Kyllähän ainakin TAPIOLA on yks perkele...kun sieltä pitäisi saada korvauksia työtapaturmasta, ihan loputon vääntö, ja ovat hyvän keinomn keksineet kiertää heidän omaa pykälää "Jos et saa korvauspäätöstä 30 päivän kuluessa, maksamme sinulle viivästyskorkoa vakuutusehtojen mukaisesti." höpöpöö.... lähettävät jonkun uuden selvitys pyynnön tai puutuu joku paperi...ja aika alkaa alusta......
- VakuutusPuijaus
Valelääkärit ovat hyvää pataa vakuutusyhtijöitten kanssa.
- lehtori007
kotivakuutus toimii ainakin pohjolan vakuutusyhtiössä, itselläni sattui pienehköjä vahinkoja ensin vesiletkun kanssa pihaa kastellessa,niin letku halkesi juuri sisällä ja tv-tason kohdalla,vakuutus korvasi kaiken,mikä pilaantui veden takia,toisenkerran meidän kahvipannumme hajosi ja juuri kun katsoimme vieraiden kanssa matkakuvia koneelta ja loin kaataa kahvia,niin kava irtosikin kannusta ja kaikki kahvit meni koneeseen ja taas korvasi,mutta en ole koskaan muita korvauksia sieltä tavinnut,maksanut olen jo 30 vuotta,mutta näisyä nyt sain senverran ,että uudet saatiin tilalle.150 euroa omavastuuta hävittiin molemmilla kerroilla,mutta parempi saada edes jotakin ,kun ei mitään.
Tottakait se toimii pienissä vahingoissa ja ne yleensä
maksetaan nopeasti.
Tämä siksi, että yleisin vahinko on korvaukseltaan alle 10000€.
Silloin saavat asiakkaat tyytyväisiksi ja nämä asiakkaat eivät
usko, että vak.yhtiö ei korvaa sitten näitä työtapaturmissa
loppuelämänsä vammautuneen korvauksia.
Sitä ei usko ennenkuin kohdalle sattuu.
Itsekin tulen kalliiksi vak.yhtiölle, kun jouduin eläkkeelle
45 vuotiaana ja tuolloin tienasin todella hyvin useampana vuotena.
Lisäksi kuntoutukset, lääkitykset ja muut hoidot tulevat tosi kalliiksi
vak.yhtiölle ja sen takia ovat palkanneet tarinankertojiksi nämä
ns. vak.lääkärit, joilla on mahtava valta todeta potilas terveeksi,
vaikkei ole edes nähnyt häntä.
ps. vak.oikeudessa ei pohdita sitä, onko vahingoittunut todellakin
työkyvytön, vaan sitä onko jollekulle maksettu vastaavasta korvauksia.
Jollei ole, niin ei niitä makseta seuraavillekaan.- Ilmaistyövoimaa
Paljonko sait korvausta vähennettynä omavastuulla? Monet ylistää vakuutusyhtiöitä, kun vakuutusyhtiö korvaa jonkun mitättömän pienen summan vahingon sattuessa. Laskepa huviksesi, jotta paljonko olet maksanut vakuutusmaksuja tuon 30 vuoden aikana. Olisitko sillä summalla maksanut vahingon moneen kertaan itse?
En sillä sano, että vakuutusmaksuja ei kannattaisi maksaa, koska se iso vahinko voi vaania nurkan takana. Se on sitten sellainen vahinko, mistä tappelet vuosikymmenen ja sittenkään vakuutus ei suostu vahinkoa korvaamaan tai korvaa siitä minimaalisen osan. Ne ovat etoja vakuutusyhtiöissä etsimään porsaanreikiä, että pääsevät luistamaan vastuusta (lue; korvausvelvollisuudesta).
Tollaset mitättömän pienet vanhingot vakuutusyhtiö korvaa ja voi niin antaa tilastoihin hienon merkinnän, että taas korvattiin. Saahan vakuutusyhtiö tuollain toimimalla hyvän suosittelijan/markkinoijan itselleen ihan hassun halvalla. Tulithan sinäkin tänne kehuen mainostamaan, jotta miten Pohjola korvaa. Olet kenties kertonut sen myös hyvin monelle henkilölle ja saanut niin heidät vaihtamaan Pohjolaan vakuutuksensa sinun suosituksestasi. Olet toiminut juuri niin, kuin Pohjola toivoo sinun toimivan. Ja Pohjola kiittää ilmaisesta työpanostuksestasi. Ajattele, että olet kenties jopa maksanut siitä, että "saat" markkinoida Pohjolaa.
- Pankakoski
Heh, kyllä kuule KAIKKI vakuutusyhtiöt korvaavat mukisematta tuollaisia muutaman satasen juttuja, mutta kun aletaan puhua kymmenien tuhansien korvauksista, on asia hieman eri, kuin teidän kahvinkeitin.
- tympääntynyt
Se on ihan hyvä vaan, jotta sattuu pilkka omaankin nilkkaan. Rakennusalalla on niin paljon huijareita. Näkeehän sen nyt jo siitä jotta tuollaisia vakuutusmaksuja on varaa maksaa. Tekevät sutta ja sekundaa ja sitten häviävät vastuuta kantamatta kuin tuhka tuuleen, ja vielä kehtaa vaimot täällä valittaa.
- Mars Vendelin
Samaa mieltä. Varmaan tuli selkäkipuja tällekin "rakennusyrittäjälle" ja ajatteli maksattaa vakuutusyhtiöllä loikoilut :D. Kyllä on ihmiset herkkäuskoisia, täälläkään ei kukaan ole kyseenalaistanut kertomusta mutta vakuutusyhtiö taas on se paha susi. Urpoja kaikki tyynni.
- akka
Mieheni työnlaatu on aina ollut priimaa ja aina ollut reilu peli.Surkeat tällaiset kommentit, hävettää sun puolesta!
- Huijareita ovat
Vakuutusyhtiöt uunottaa niin paljon, kuin mahdollista. Vakuutusta otettaessa ne lupaavat taivaat ja maat. Vapaa-ajan tapaturmavakuutus (piti kattaa hoito- ja lääkekulut) ei korvannut kuntoutusta nivelsidevammasta, vaikka hoito-/kuntoutusmääräyksen oli allekirjoittanut kirurgian huippuammattilainen (ortopedi, traumatologi). Vakuutusyhtiö kertoi perusteluna, että he eivät maksa kuntoutusta, kuin ja vaan ainostaan silloin, jos jalka olisi kipsattu tai leikattu ja silloinkin vaan 10 kertaa. Rajussa sisäsyrjän nivelsidevammassa oli ortoosi lopulta 3 kuukautta ja koipi jäykistyi pahasti. Työstä olin pois 5 kuukautta ja kuntouduin työkykyiseksi hyvän fysioterapeutin avulla.
En viitti tapella noin 750 €uron summasta, mutta kuittaan kyllä periaatteesta omani pois ko. vakuutusyhtiöltä. Vakuutuksia ollaan maksettu vuosikymmeniä, eikä koskaan ole tarvinnut sieltäpäin anella mitään. Vaihdamme yrityksemme (tapaturma, vapaa-ajan tapaturma, työkoneet yms... yms....), kotitaloutemme (autot, lemmikki, asunto yms.) kaikki vakuutukset toiseen yhtiöön. Niistä kertyy useita tuhansia vuosittain. Kun he kyselevät syytä, niin kerron, että ei teidän yhtiönne mitään maksakaan, joten emme mekään maksa enää teille. Teen selväksi, että vakuutusyhtiön vaihto oli tuosta 750 €urosta kiinni.- Jaska Pauhaja
Vaihdat yrityksesi vakuutukset mutta olet kuitenkin työssä :D. Jos olisit yrittäjä niin ei yks ortoosi jalassa estä työntekoa. Jauhat paskaa.
- Huijareita ovat
Jaska Pauhaja kirjoitti:
Vaihdat yrityksesi vakuutukset mutta olet kuitenkin työssä :D. Jos olisit yrittäjä niin ei yks ortoosi jalassa estä työntekoa. Jauhat paskaa.
Totta tuo on. Meillä on yritys. Toinen puolisko työskentelee siellä saa elannon ja minä toinen puolisko olen ulkopuolisella töissä. Hyvin järkevää nykyajan myllerryksessä.
Ja väärin, että ortoosin kanssa voi kaikissa töissä olla. Olen lehdenjakaja. Minulla oli ortoosi koko jalan pituudelta. Alkuun ortoosi oli säädetty 30 asteeseen ja tähän se perekeleen polvi jymähti, sitten 60 asteeseen ja lopuksi 90 asteeseen. Koitapa huviksesi ajaa autoa, koitapa kävellä ripeää tahtia jääkentillä pimeässä monia kilometrejä yön aikana, koitapa kiipeillä sen kanssa, koitapa kipitellä portaita ylös ja alas, koitapa nousta yön aikana satakin kertaa niitten kipujen kanssa autosta ulos, kun ortoosi jumittaa suorana eteenpäin (ei edes mahdu kunnolla auton ovesta), kaivapa autoa tuiskuaamuina jollain peltoaukealla lumipenkasta parinkymmenen asteen pakkasessa ja tuiskussa ortoosi jalassa. Eihän sillä jumittuneella polvella edes pystynyt ajamaan autoa siitäkään syystä, että oikea jalka ei taipunut edes polkimille (kaasu, jarru). Kun se oli koukussa, niin sehän oli noin 15-20 senttiä tavallaan toista jalkaa lyhyempi ja perkeleen kipeä.
Voit itse testata millaista on kävellä, kun pidät polven linkussa ja se ei taivu mihinkään. Vaikket todellista kuvaa saakaan, koska kivut puuttuu, niin kokeile ja tule sitten sanomaan, kuinka hyvin onnistuu.
Fyssari teki ennusteen toipumisestani ja sanoi, että tuskin näillä lumilla kuntoudut työkykyiseksi. Kuntouduin. Tapaturma sattui lokakuun alussa ja töihin palasin maaliskuun alussa. Vieläkin nilkutan ja silloin tällöin kipuilee ja ohjeena on, että nopeita sivuttaisliikkeitä pitää välttää.
- Hehhhh
Heh, mulla on tapaturmavakuutus Pohjolalta. Vapaa-ajalla sattui melko isohko haaveri treeneissä (sporttilisenssi, joten saan treenata ohjatuissa treeneissä & kisoissa) ja kävin magneettikuvauksissa. Pohjola maksaa kaiken 8500€ asti.
- ei toimi
Velimies, Pohjolan asiakas, 9 hyvää ja 10 kaunista luvattiin yrittäjälle.
Maksoi kalliit vakuutusmaksut, kunnes se selkä meni raskaassa työssä.
Siihen loppui Pohjolan ystävyys. Tapella sai olantakaa.
Jalat meni, kolme leikkausta, suolisto repeili, kun tunto oli pois. jne. jne.
ja Pohjola kiersi kuin kuumaa puuroa. Silloin kun on korvauksen paikka, on viat vanhat.
Kouluttautui uusiin tehtäviin, josta kuitenkin ajansaatossa eläkkeelle.
Onneksi maksoi aikoinaan kaikki eläkemaksunsa hyvin, kaikista pienistäkin hommista, että sai kunnon eläkkeen.
Mutta Pohjolasta irtisanoi kaikki vakuutuksensa, eikä tainnut tehdä elämässään enää muuta vakuutusta, kuin auton pakollisen liikennevakuutuksen.
Kun vakuutukset tekee, pitää vaatia paperilla kaikki selkona, mitä tässä ja tässä tapauksessa maksetaan. Sekä nyt terve, ei vanhaa vikaa ja pääjöhtajan allekirjoitus.
Mutta pettämislaitoksia ne vakuutusyhtiöt on. Ei ne maksa, ei edes selvissä tapauksissa, Ei kannata vakuuttaa mitään, sillä parhaiten säästää, kun rahat panee tilille talteen.
- jjkkii
Melko varmasti ollut vakuutusyhtiö jonka nimessä vähän kirjaimia. Osaa ne muutkin vakuutusyhtiöt kusettaa asiakasta
- Milka325
Surkea juttu, mutta jos ette aikoinaan olisi säästäneet ja olisitte maksaneet YEL maksun asiallisena, niin saisitte kelalta kunnon korvauksen. Tää on useampien yrittäjien moka, että YEL maksussa säästetään ja sitten itketään. Nimittäin toi 26 ekun sairaspäiväraha kertoo suoraan sen, että yelin vuosityöansio ei ole ollut kuin alle 10 000. Jos on jotain edes tienannut, niin minimissään olisi pitänyt olla 3 kertainen.
- Trypension
Totta, omia sukulaisia useampia yrittäjänä ja kaikki maksaa minimiä. Kysyin sitten, mites jos jotain sattuu? Sanoivat elelevänsä säästyneillä maksuilla. No, toivotaan ettei mitään pitempiaikaista satu :D
- yukjnb
Trypension kirjoitti:
Totta, omia sukulaisia useampia yrittäjänä ja kaikki maksaa minimiä. Kysyin sitten, mites jos jotain sattuu? Sanoivat elelevänsä säästyneillä maksuilla. No, toivotaan ettei mitään pitempiaikaista satu :D
Yel on kaikkein huonoin vakuutus, sieltä epätodennäköisimmin saat rahojasi takaisin.
Yrittäjät tietävät tämän, kun laittaa rahat omiin säästöihin ja sijoitusasuntoihin, ne saa sieltä omalla päätöksellä käyttöön koska haluaa. - järkeilty
Trypension kirjoitti:
Mun mies tuli sokeaksi yrittäjä kauden puolivälissä.Joutui vuoden sairaslomalle kelakoevaukselle.Sitten työkyvyttömyyseläkkeelle.Minä jatkoin yritystä ja hän neuvoi.Työtaakkani oli kyllä valtava palkanlaskustaostoista,siivouksista,henkilöasioista kuljetuksista,somistuksista kului kummasti aina seitsemän päivää viikossa.Työmatkaakin oli 37 km suuntaansa,jotka taitoin kahdella eri bussilla.Kummatkin olemme maksaneet pienimmän yrittäjäeläkkeen.Henkiläkuntaa oli parhaimmillaan kolmessa pisteessä yht aikaa 15 henkeä.Pistimme aina säästöön ja elimme nuukasti.Kyllä ostimme asuntoja ylimääräisellä täältä vähän halvemman hintatason kaupungista.Kolme vuotta olen nyt minäkin ollut vanhuuseläkkeellä ,emme saaneet edes myytyä firmaa vaan ajoimme sen itse alas ilman konkurssia oikeaoppisesti.Nyt eläkkeemme on noin 520e kummallakin,mutta saamme kansaneläkettä molemmat siihen lisäksi. 1600e puhtaana käteen on yht.eläkkeemme ja saamme vuokralaisiltamme vuokratuloa siihen lisää. Tulemme oikein hyvin toimeen ja mikä parasta.On mitä jättää lapsilleen kun aika jättää.Jos olisimme maksaneet suuret eläkemaksut ei raha olisi liiennyt yrityksen kehittämiseen.Ja jos toinen olisi kuollut olisi hänen maksamansa eläkemaksu mennyt hukkaan.Yrittäjän lapset joutuvat niin koville kun vanhemmat etenkin mol.yrittäjiä ovat ympäripyöreitä työssä niin eläkevakuutusyhtiötä ei kannata rikastuttaa vaan ajatella mitä viivan alle perillisille jää.Vaikkakin joutuvat perintöverot maksamaan,niin se on sitten kuitenkin pienempi paha.
- tapu tapu
Yrittäjän on näytettävä tulona että pystyy maksamaa kunnon yrittäjäeläkkeen.Harvalla yrittäjällä on tähän varaa.Mutta sitähän ei palkansaaja käsitä.
- 100000000
Ei yrittäjä saa työkalujaan hukata.Eli rahaa pitää olla aina pahanpäivän varalle.Ei timputikaan vasaraansa hukkaa. Ei saa tuhlata vaikka näkeekin rahaa.Se pitää viisaasti sijoittaa jos ylim jää kulujen jälkeen.Ei yritystä saa tyhjäksi syödä juoda ja autoilla .Ei yrittäminen ole sitä mitä moni luulee kun rahaa tulee.Ne on vieraiden esim.tavarantoimittajien,palkkalaisten,vuokraisännän.pankkilainojen,sähkölaitoksen,tietotekniikan ja verottajan rahoja ensin.Lopputulema on vasta sittenettä itsekin pitää saada pötyä pöytään perheelle ja lasten tarpeisiin.Pakollinen yrittäjävakuutus pitää maksaa ja enempään ei usein ole enää menojen jälkeen varaakaan.Se on sitä yrittämistä .Turha on kadehtia,etenkin kun vielä tietää millä tuntimäärällä yrittäjä leipänsä tienaa.
- Vakuuttava Asiamies
yukjnb kirjoitti:
Yel on kaikkein huonoin vakuutus, sieltä epätodennäköisimmin saat rahojasi takaisin.
Yrittäjät tietävät tämän, kun laittaa rahat omiin säästöihin ja sijoitusasuntoihin, ne saa sieltä omalla päätöksellä käyttöön koska haluaa.Näyttää vaan että useimmilla yrittäjillä se sijoitusasuntojen ja säästöjen aikaansaaminen on liian työlästä. Yrittäjän sosiaaliturvan lähtökohta on oikealla tasolla oleva Yel vakutuus. Kumma että yrittäjät maksavat rengeilleen parempaa kuin itselleen.
http://asiamies.blogspot.com/2009/10/yel-vakuutus-kenen-pitaa-ottaa.html
- Eläke Timpuri
Asiassa ei käy selville onko kyseessä selän- vai kaularangan välilevynpullistuma .Jos kysymyksessä on kaularanka juotte vettä. Kokemusta on asiasta. Kattolevy putosi päähän työmaalla seurauksena välilevynpullistuma V-VI ja VI-VII väli leikattiin kaksi kertaa. Eivät hyväksyneet työtapaturmaksi ,vaatii muka kaularangan kiertoliikkeen ennen kuin tulee ulos . Täyttä puppua . Lääkärikin sanoi että hyvä jätkä olet jos voitat jutun , koska ei ole hyväksytty työtapaturmaksi kuin lentäjillä. En voittanut . Autokolareissa missä autoilialla ei ole niskatukea voi tapahtua välilevynpullistuma kun uhri lentää kolarissa ensin eteen päin ja sitten taaksepäin . Niskatuen puuttuessa pää retkahtaa taakse . Vakuutusyhtiöt eivät hyväksy asiaa, väittävät että kiertoliikettä ei ole tapahtunut. On olemassa oikeuden päätökset joissa asia kiistetään niin vakuutusyhtiöt pitävät tiukasti kiinni asiasta. Vaikea kumota . Menetin työkykyni täysin. Minusta tuli ammatillisesti täysin työkyvytön. Jouduin tappelemaan eläkkeestäni. Yrittivät vaikka mitä kun eivät haluneet antaa eläkettä. Olin valtionpalveluksessa. Minulle kuului ammatillinen työkyvyttömyyseläke . Rakennusliittto ajoi jutun voittoon kahdenvuoden tappelun jälkeen eläke tuli mutta ei tapaturmasta vaan työkyvyn menetyksestä . Voimia teille taistelussa .
- Muka sairaus peräine
Et ole asian kanssa yksin.Vakuutusyhtiöt on kusettajia. Kaikesta saa tapella. Kaaduin olkapääni 2009 johon tuli kiertäjäkalvon repeämä /ruhjeita. Vakuutusyhtiön (Fennia) mukaan vamma on sairausperäinen ei syy yhteyttä kaatumiseen :D:D Asia tällähetkellä korkeimmanoikeuden valitusoikeuden hakuvaiheessa.Saas nähdä kuinka käy. Mulla onneksi olkapää parani kuntoutuksella. Jaksamista teille sillä ei oikeutta maassa saa jos itse sit ei hanki. Näin se vaan menee.
- hoitsu XY
Joo kyllä naarattaa vakuutuskusetus.
Kiertäjäkalvosin ei repeä ihan itsestään. Enkä tiedä mitään sairautta mika sen repisi.
- joku.......
Oikeuteen vaan. Ne saattaa tosin venyttää sitä juttua hyvinkin pitkään.
En ole täysin perillä noista vakuutuksista, mutta tutkikaa niitä otettuja vakuutuksia tarkemmin. Sisältyykö johonkin vakuutukseen oikeusturvavakuutus tai jokin muu vastaava? Se voi korvata oikeuskuluja myös siinä tapauksessa että ne huijarit sattuvat voittamaan juttunsa. - Vakavanha
Hmm, jos on ollut laaja kotivakuutus jo toistakymmentä vuotta niin mitä sinä aikana olisi voinut korvauttaa? Kotona ihan itsekseen tuona aikana on hajonnut/sanontu sopimuksensa irti vanhuuttaan kai pyykinpesukone, tietsikka, tv, ym. kodin sähkövempelettä jotka sitten omin rahoin uusittu muutoin..
MIten korvasu, kuiten vai tuleeko vakuutustarkistaja kotiin?
Kiitos tiedosta jo etukäteen.- Tintti**
vanhuuttaan hajonneita ei saa korvattua.. eikä sellasta "normaalista käytöstä ja kulumisesta" pikkuhiljaa menneitä.. Mutta tapaturmaisesti hajonneet tietokonett, tvt, koiran syömät sohvat ym. saa periaatteessa korvattua ja jää vaan omavastuu. Itse ainakin tein vahinkoilmoituksen ja toimitin korjauskuitin perässä.. vähensivät omavastuun ja laittoivat rahat tilille, s-postissa tuli päätös ja seuraavalla viikolla rahat. Enempää ei kyselty tai asiaa vatvottu.
- Vahdi koiraasi
Tintti** kirjoitti:
vanhuuttaan hajonneita ei saa korvattua.. eikä sellasta "normaalista käytöstä ja kulumisesta" pikkuhiljaa menneitä.. Mutta tapaturmaisesti hajonneet tietokonett, tvt, koiran syömät sohvat ym. saa periaatteessa korvattua ja jää vaan omavastuu. Itse ainakin tein vahinkoilmoituksen ja toimitin korjauskuitin perässä.. vähensivät omavastuun ja laittoivat rahat tilille, s-postissa tuli päätös ja seuraavalla viikolla rahat. Enempää ei kyselty tai asiaa vatvottu.
Jos olet saanut koirasi tihutyöstä (syönyt sohvan), korvausta kerran, niin toista kertaa et ainakaan samalta vakuutusyhtiöltä saa vastaavan tapahtuessa. Vakuutusyhtiö katsoo, että olet ollut tietoinen koirasi kiinnostuksesta huonekaluja yms. kodin tykötarpeita kohtaan, joten sinun olisi tullut toimia niin, että koirasi ei enää vastaavaan "syyllisty".
- kusetusta ?! ;))
Ei niitä tarkasteta yleensä kotona.
Asiakas ottaa vain lausunnon joltain koneen huololiikkeen henkilöltä (ne sanoo yl. ettei kande korjailla) ja sit netissä täyttää kaavakkeen tai soittamalla vak.yhtiöön se täytetään.
Siihen vahinko ilmoitukseen laitetaan mitä uusi maksaa. Kannattaa hakea netistä kallein hinta ja kuitata mistä sivustolta sen nappas.
Sitten muistelllaan minkä ikäinen oli hajonnut laite. Jne ... kyllä näitä korvaillaan jos ei kirjoita ikälopuksi konetta. Mistä ne muistaakaan miten vanhoja ovat ?! - Urbo Olet
Vahdi koiraasi kirjoitti:
Jos olet saanut koirasi tihutyöstä (syönyt sohvan), korvausta kerran, niin toista kertaa et ainakaan samalta vakuutusyhtiöltä saa vastaavan tapahtuessa. Vakuutusyhtiö katsoo, että olet ollut tietoinen koirasi kiinnostuksesta huonekaluja yms. kodin tykötarpeita kohtaan, joten sinun olisi tullut toimia niin, että koirasi ei enää vastaavaan "syyllisty".
Puutaheinää, mistä mutu-opistosta olet "tietosi" riipinyt?
- En ole Urbo
Urbo Olet kirjoitti:
Puutaheinää, mistä mutu-opistosta olet "tietosi" riipinyt?
Esim. Tapiola ilmoittaa sivuillaan, että korvausta ei tipu lemmikki- tai kotieläimen aiheuttamasta vahingosta. Jos nyt kuitenkin joku on onnistunut saamaan sohvan repimisestä jotain, niin varmaa on, että toista kertaa ei saa. Vakuutusehtojen rajoitukset, kohdasta 3.5.
http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/553D0001-BAB6-4338-AC46-15C1E61981B6/0/C19_001_kodinvakuutus_ehdot.pdf
Esim. Pohjola ilmoittaa sivuillaan, ettei korvaa -------
------seuraeläinten pureskelemalla ja raapimalla aiheuttamia vahinkoja -----
https://www.pohjola.fi/pohjola/henkiloasiakkaat?cid=330802191
Yleensäkään vakuutusyhtiöt eivät korvaa, jos koira on omistajalleen tai hänen irtaimelleen aiheuttanut vahinkoa.
- sdfgyhujiopå
no viekää se lääkärin lausunto sinne näytille
- mk
Ei muura keino ole jos olette maksaneet vaikka kymmenen vuotta sitä niin esitätte vatineen vakuututsuhtiölle että teille on annettu väärää rietoa vakuutuksen ehdoita ja vaaditte vakuutusmaksun paautusta kaikilta osin korkoineen niin voi yhtiön tyyli muutta koska myyjä on tuotteestaan vastuussa että silleen.
- Hui Hai
Ei vakuutusyhtiö ole vastuussa mistään.Koskas olet kuullut että se on hävinnyt jutun
- mitä allekirjoitat?
Vakuutussopimuksessa lukee, että olet tutustunut ehtoihin. Olet allekirjoittanut lukeneesi ja ymmärtäneesi ehdot. Vetoaminen myyntitilanteessa annettuun väärään tietoon ei auta.
- v 2007
Olin yrittäjä ja vaimoni myös. Sitten tuli sellainen tapaus että vaimoni kuoli ja vakuutukset oli Tapiolassa ja GE maney ssä. Sain korvausta molemmista yhtiöistä n. 600 euroa. Tapiola kieltäytyi maksmasta 60 000 euroa
ja GE maney n. 50 000 euroa. Käytiin kaikki valituskierrokset suomessa läpi mutta muutosta ei sanut yksikään oikeusporras . Kaikki oli sitä mieltä että kyllä kuuluisi vak.yhtiöiden maksaa ja korvata, mutta nämä vak yhtiöt oli eri mieltä ja jäi saamatta korvaukset.
Olen kaikille sanonut että älkää ottako vakuutuksia ennekuin käytte ehdot suurennuslasin kanssa ja lakimiehen opastuksella läpi.
Nimittäin jos ehdoissa on pienikin viittaus mahdolliseen syyhyn että ei tarvi maksaa, niin vakuutusyhtiöt kyllä käyttää sen syyn hyväkseen.
Meidän koko suku on ollut Tapiolan asiakas jo lähes sata vuotta. Sen verran potutti että olen saanut jo usita kymmeniä perheitä vaihtamaan vakuutusyhtiötä. Eikait se oel senkummempaa muissakaan yhtiöissä, mutta "kosto elää".- millä ehdolla
kertokaapa aina se peruste millä yhtiö on kieltäytynyt! Se kiinnostaa. Joka yhtiö perustelee kieltäytymisen korvauksesta ja kertoo ehtokohdan milllä perusteella.
- nobelaner III
Vakuutusyhtiöt on vaan "laillisia" rosvoja!!! Aina löytyy joku porsaanreikä mikä estää saamasta korvauksia täysimääräisesti.
Lailliseen edesvastuuseen kaikki vakuutusyhtiöt.... - Miksi aina lakimies?
Vakuutusmeklari saattaisi olla monelle yrittäjälle tarkaisu näihin vakuutuspuolen ongelmiin... ja on sitä paitsi huomattavasti lakimiespalveluja edullisempaa.
- ei puhtaita jauhoja
Mieheni serkku on vakuutusmeklari. Kamalin mies koko suvussa.Heti tuli mieheni äidin rahoja pyytämään meklaroitavaksi omaan yritykseensä vaikka ei ollut vielä perinnönjakoa tehty kun mieheni isä kuoli.Jaon jälkeen tuli mummon luo yksin ja painosti hänen osuuttaan laittamaan taas firmaansa.Mummo on 90 vuotias ja ei enää tarvi mitään muuta kun elää ja ottaa palveluja omalla selvällä rahallaan.Onneksi olimme aina ajantasalla kun pidämme mummosta huolta.Sitten tuo ryökäle alkoi tulla kylään kaikille sisaruksille jotka olivat perineet isänsä ja sama rahan ruikutus alkoi.Sitten pidimme yhdessä sisarukset palaverin että kukaan ei ryhdy hänen kanssaan mihinkään kauppoihin.Jo lopulta uskoi ja mummolle rakas serkkupoika ei käy enää katsomassa mummoa kun rahaa ei herunut.Vaarin aikana ei käynyt kun vaari oli antanut sille porttikiellon. Vakuutusmeklari serkku on Pohjolan entinen vakuutusjohtaja.että tällei.
- Miksi aina lakimies?
ei puhtaita jauhoja kirjoitti:
Mieheni serkku on vakuutusmeklari. Kamalin mies koko suvussa.Heti tuli mieheni äidin rahoja pyytämään meklaroitavaksi omaan yritykseensä vaikka ei ollut vielä perinnönjakoa tehty kun mieheni isä kuoli.Jaon jälkeen tuli mummon luo yksin ja painosti hänen osuuttaan laittamaan taas firmaansa.Mummo on 90 vuotias ja ei enää tarvi mitään muuta kun elää ja ottaa palveluja omalla selvällä rahallaan.Onneksi olimme aina ajantasalla kun pidämme mummosta huolta.Sitten tuo ryökäle alkoi tulla kylään kaikille sisaruksille jotka olivat perineet isänsä ja sama rahan ruikutus alkoi.Sitten pidimme yhdessä sisarukset palaverin että kukaan ei ryhdy hänen kanssaan mihinkään kauppoihin.Jo lopulta uskoi ja mummolle rakas serkkupoika ei käy enää katsomassa mummoa kun rahaa ei herunut.Vaarin aikana ei käynyt kun vaari oli antanut sille porttikiellon. Vakuutusmeklari serkku on Pohjolan entinen vakuutusjohtaja.että tällei.
Vakuutusmeklarin toiminta yksityishenkilöiden tapauksessa on nyt aivan eri asia... puhuin yrittäjistä ja yritysten kannalta tarpeellisuudesta vakuutusmeklariin.
Kyllä tilanne on tasan tarkkaan niin ettei asiansa osaavat vakuutusmeklarit "meklaroi" kenenkään rahoja yritykseensä tai mitä ihmettä nyt sitten yrititkään selittää... vakuutusmeklarin perus hoitopalkkio on yrityksille ja yrittäjille vakuutusyhtiön jo antaman alennuksen verran vakuutuksista, eli käytännössä hintaeroa ei ole paljoakaan ottaisiko vakuutuksen sitten suoraan vakuutusyhtiöstä vai meklarin kautta.
Vakuutusmeklari on henkilö joka hoitaa asiakkaan (yleensä yritys) vakuutusasioita. Vakuutusmeklarien toimintaa valvoo Finanssivalvonta. - tiedettä
Miksi aina lakimies? kirjoitti:
Vakuutusmeklarin toiminta yksityishenkilöiden tapauksessa on nyt aivan eri asia... puhuin yrittäjistä ja yritysten kannalta tarpeellisuudesta vakuutusmeklariin.
Kyllä tilanne on tasan tarkkaan niin ettei asiansa osaavat vakuutusmeklarit "meklaroi" kenenkään rahoja yritykseensä tai mitä ihmettä nyt sitten yrititkään selittää... vakuutusmeklarin perus hoitopalkkio on yrityksille ja yrittäjille vakuutusyhtiön jo antaman alennuksen verran vakuutuksista, eli käytännössä hintaeroa ei ole paljoakaan ottaisiko vakuutuksen sitten suoraan vakuutusyhtiöstä vai meklarin kautta.
Vakuutusmeklari on henkilö joka hoitaa asiakkaan (yleensä yritys) vakuutusasioita. Vakuutusmeklarien toimintaa valvoo Finanssivalvonta.Valvokoon kuka hyvänsä.Ei ne ole kun merkonomeja. Lakimies on eri asia.Markan suutari tekee kahden markan vahingon.Älkää vaan luottako meklareihin ne ei ole ns.asiantuntijoita mitä jokainen vakuutusyhtiö vaatii kun vahinko sattuu.Me ei ole esim.erikoistuneet rakennusalaan tai eivät ole lääkäreitä.Usein lakimiehissä on erikoisalantuntijoita jotka kelpaavat vakuutusyhtiöille.Ottakaa huomioon että vaan tiedettä ne uskoo ja se on tosiasia.Ei merkonomi ole lukenut tiedettä. Ja merkonomeja on niin paljon että kun pallon heität ihmisjoukkoon niin kyllä se jonkun merkonomin päähän osuu,sanoi Anssi Kukkonen jo aikanaan.
- Simo
Miksi aina lakimies? kirjoitti:
Vakuutusmeklari on henkilö joka hoitaa asiakkaan (yleensä yritys) vakuutusasioita. Vakuutusmeklarien toimintaa valvoo Finanssivalvonta.Ookkona Oulusta ookkona pöljä.Kunnissa kilpailuttavat niiden vakuutuksia eri yhtiöiden hintavertailuna esim.nämä meklarit.Ei mitään lain kanssa tekemistä.
- .... paskan möivät
ei puhtaita jauhoja kirjoitti:
Totta.... vakuutus meklarin myötä ...koin karvaan kohtalon! Liukastuin ja sain tapella hoitoa ... ja kaikki mitä evättiin oli peruste että vakuutus oli vapaaehtoinen vastuu vakuutus.... ja että mitää ei korvata perusteella sillä ja sillä.... Fenniasta on kyse ja meklarin hoitama!
- Tappelu kannattaa !
Kun ottaa vakuutusta niin kannattaa Googlettaa ensin.Kuulemma suomessakin on pari firmaa jotka toimivat muka vakuutusalalla mutta vastuu loppuu siihen kun saavat rahat ja rahastuksen. Vakuutusoikeudessa ei kuluttaja voi voittaa koska siel on vain yksi kuluttajan edustaja. Kannattaa ehdottomasti kuitenkin tapella. Ja ottaa ekaksi yhteys kuluttajansuojaviranomaiseen. Omassa tapauksessani vain tappelu tuotti tulosta. Monet firmat ei maksa liian helposti vaan haluavat tappelun kautta. Kuluttajaviranomainen on ilmainen. Jos firma vastaan firma niiin kannattaa olla Suomen yrittajissa. Siel on ilmainen puhelinpalvelu lakimiehille joka on jasenille etu. Itse olen saanut paljon neuvoja. Muuten olisi tullut kalliiksi.
- Liitosta saa apua
Työtapaturmissa, jos kuuluu ammattiliittoon, niin liiton lakimies saattaa olla kultaakin kalliimpi apuri vakuutusyhtiön kanssa tapellessa. Lienevät vielä jopa maksuttomia jäsenelle.
Veljelläni on kokemusta. Ensin eivät suostuneet maksamaan mitään pysyvästä työkyvyn alentumisesta. Sitten tuli liiton lakimies mukaan kuvioihin ja suostuivat maksamaan jotain. Oikeudessa liitto ja liiton lakimies puolusti ja vakuutusyhtiö määrättiin maksamaan lisää ja valitusrumban pitkittyessä vakuutusyhtiö määrättiin taas maksamaan lisää.
Vakuutusyhtiöt käyvät viivytystaistelua nujertaakseen vakuutetun. He tähtäävät siihen, että vakuutettu ei enää jaksaisi tapella oikeuksistaan ja ottaisi sen pienen murusen, minkä he tarjoavat ja tyytyisivät siihen. - ++++++++??
Liitosta saa apua kirjoitti:
Työtapaturmissa, jos kuuluu ammattiliittoon, niin liiton lakimies saattaa olla kultaakin kalliimpi apuri vakuutusyhtiön kanssa tapellessa. Lienevät vielä jopa maksuttomia jäsenelle.
Veljelläni on kokemusta. Ensin eivät suostuneet maksamaan mitään pysyvästä työkyvyn alentumisesta. Sitten tuli liiton lakimies mukaan kuvioihin ja suostuivat maksamaan jotain. Oikeudessa liitto ja liiton lakimies puolusti ja vakuutusyhtiö määrättiin maksamaan lisää ja valitusrumban pitkittyessä vakuutusyhtiö määrättiin taas maksamaan lisää.
Vakuutusyhtiöt käyvät viivytystaistelua nujertaakseen vakuutetun. He tähtäävät siihen, että vakuutettu ei enää jaksaisi tapella oikeuksistaan ja ottaisi sen pienen murusen, minkä he tarjoavat ja tyytyisivät siihen.Mihis liittoon yrittäjä ehtii kuulua?
- k
Voi teitä.. Älkää ottako vakuutusta ollenkaan jossei vakuutusehdot miellytä. Eipähän tartte tulla rutisemaan joka asiasta tänne. Ja asiakkaan vastuullahan on lukea ehdot, kertoo se myyjä mitä vaan..Älä siis osta sikaa säkissä!
- Moro vaan
Myyvä henkilökunta ei ole sama kun korvaava henkilökunta .Sen on järkeillyt vakuutusyhtiön omat lakimiehet.Aina vakuutuksen ottaja häviää jos on suurempi korvaussumma.Pienet vahingot kuten auto koevataan jopa lapsellisen helposti.Mutta kun pitää maksaa elinikäinen korvaus tapaturmasta tai täysvakuutus 500 tuh.talosta niin sitten alkaa venkutus.Itse tiedän kokemuksesta Pohjola yhtiön kanssa kun meni omakotitalo jossa oli täysvakuutus.Kolme vuotta meni kun saivat sen kuntoon ja edes kukaan ei kysynyt että miten me jaksetaan.itse piti pedit ja petivaatteetkin ostaa ensin ja sitten ne vakuutusyhtiö korvasi vasta 2kk päästä,on kuulemma näin sallittu heidän ehdoissaan.Aina vaihdetaan kovempi tarkastaja vanhan lepsun talalle.meilläkin vaihtui 4 kertaa.Vain muka asiantuntijoita uskovat,jotka on usein maksettuja.uusin vitsi: Mitä eroa on valelääkärillä ja vakuutusyhtiön lääkärillä? No,.........vale lääkäri on nähnyt potilaan.
- yrittäjä henkinen
Hyvä esimerkki siitä mitä yrittäjä saa sairastuttuaan ja muita vakuutuskorvauksia.Olemme niin eri kelkassa kun palkansaajat ja silti itse on 100 pros.maksettava itselle eäkkeet ja vakuutukset.Näitä porsaanreikiä ei selitetä ihmisille joita kehoitetaan yrittäjiksi sankoin joukoin,etenkin nuoria suoraan koulunpenkiltä jos muuten ei työllisty.Ei yrittäjää kukaan auta,mutta veronmaksajiksi kyllä kelpaa.Itse olen jo päivätyöni tehnyt 40 vuotta yrittäjänä ja vaimoni oli myös samassa yrityksessä yrittäjä eläkkeellä.Kun sairastettiin aina tuli tappio.Kaksi työntekijää piti yhden tilalle ottaa että firma pyöri ja sittenkin piti työntulosta paikata sairaanakin.Vakuutukset on suoraa petosta yrittäjille,esim. on paljon enemmän karenssiaikaa kun palkansaajilla joiden tapaturmavakuutuksen maksaa työnantaja.
Vakuutusyhtiön lääkärit ihmistä katsomatta tekevät omia päätelmiään ja tuloksen tietää kumpi häviää yrittäjä vai vakuutusyhtiö.Sanon että ei kannata tapella siinä menee loputkin voimat ja yrityksen johtaminen kaikkiaan kärsii.Ei pieni ihminen voi mitään näitä isoja yhtiöitä vastaan.Kaikki vakuutusyhtiöt on kimpassa ja jollakin lailla kytköksissä toisten pörssiyhtiöiden kanssa ja heidän tarkoituksensa on tehdä vain tulosta.Myykää yritys ja alkakaa palkansaajiksi tai vaikka työttömiksi niin saatte kaikki yhteiskunnan avut kun jaksatte lomakkeita täyttää.Ei Suomessa tätä yrittäjän asemaa kannata kenenkään kadehtia.Tulee vielä aika jolloin yrittäjät loppuu.Jo nyt huudetaan yrittäjiä apuun kun valtion kassa on tyhjä.Vakuutusta ottaessa on eri ihmiset ja ne lupaa muuta tehdessa vakuutusta ja korvausta haettaessa on eri henkilöt ja ne sanoo että ei sellaista koevausta ole luvattu.Se on pohjaton suo.Jaksakaa eteenpäin vaikka ei korvausta tullutkaan mutta oppikaa se että pistätte senkin vakuutusrahan itselle sukanvarteen niin on ottaa rahaa sitten sieltä kun tapahtuu sairautta tai tapaturmia.Hoitoa saa kyllä terveyskeskuksesta vielä kaikki edullisesti ja sieltäkin ohjataan jatkohoitoon erikoislääkärille ja sekin on edullinen yksityiseen verrattuna ja onhan meillä onneksi kattoraja maksuilla vuodessa.Sanokaa irti kys.oma yrittäjän tapaturmavakuutus heti.Jos teillä on henkilökuntaa ,niin niille teidän täytyy maksaa tuo vakuutus.Jaksamista eteenpäin teette sitten mitä hyvänsä omalla järjellänne ajatellen.Kelan päiväraha yrittäjillä lasketaan hänen maksamastaa yrittäjäeläkkeen suuruudesta ei siitä mikä on nostettu palkka kk , Tätäkään ei selvitetä uusille yrittäjille kun perustavat yrityksen.Ja innoissaan ehkä eivät siitä ota selvää.- vai sairausperäinen
Eipä pysty nykyään olla maksamatta vakuutuksia. Monessa isossa yrityksessä vaaditaan myös aliurakoitsijalle myös henkilökohtainen ns vapaaehtoinen tapaturmaavakuutus tälläiselle joka yksin on yrittäjänä. Jos et tee vakuutusta ei mitään asiaa rakennuksille.
Itselläni sattui työtapaturma 17.8.2000 ja siitä lähtien sai tapella.
Putosin katolta ~3 metrin korkeudelta.
6 kuukautta myöhemmin lopetettiin korvaukset mitään ilmoittamatta.
Kyselyyni vastattiin vak.lääkärin tehneen päätöksen, että tuossa
ajassa L1-nikaman murtuma on kunnossa, joten ei tarvitse
korvauksia maksaa.
Ihmettelin asiaa, koska minulla oli L1 pirstaleinen murtuma ja
ne pirstaleet aiheuttavat jatkuvaa kipua.
Yllätys oli se ettei vak.yhtiö muka tiennyt olevan kyseessä
pirstaleinen murtuma, mutta tiesivät kyllä kaiken muun
terveydestäni, kuten epilepsia.
Hain itse Töölöön sairaalasta kaikki tapaturmaa koskevat
paperit ja menin vak.yrityksen pääpaikalle viemään ne sekä
pyysin heitä ottamaan kopiot papereista sekä leimaamaan
omiin papereihini saaneensa ne.
Korvaukset tuli parin päivän sisällä tililleni.
Jos korvauksia haluat, niin raastuvan kautta ja ÄLKÄÄ
lähtekö heidän tarjoamalle valituslinjalle, koska niissä
vak.yhtiöt voittaa 99% varmuudella ja heidän ei edes tarvitse
päätöstä pahemmin perustella.
Jos asia menee vak.oikeuteen ja häviät, niin et saa tietää
vak.yhtiön perusteluita ja tästä on oma lakinsa, jota en nyt muista.
Salassapito on muistaakseni 60 vuotta asian vireille tulosta - en varma
tuosta pituudesta, mutta sitä luokkaa se on.
Turha ottaa yhteyttä oikeusministeriin tai muihinkaan politikoihin,
koska heitä ei kiinnosta muu kuin valtion saama hyöty eri
vak.yhtiöiltä sekä mahdolliset vaalituet.
Itse olen käynyt tuon läpi ja vielä tänä päivänäkään en ole
saanut haitta-astetta vasemmalle jalalle jossa voimaa on
enää ~30kg.
Siinä kun ei ole mitään vikaa vak.yhtiön tai vak.oikeuden mielestä.
Voimia vaan taisteluunne, jonka häviätte, jos menette vak.oikeuteen asti.- MÄÄ E MAKSA!!!
Vakuutusyhtiöt pärjää aivan mahdottoman hyvin ilman meikäläisen sponsorointia.
Yritystoiminan vanhemmiltani ostaissani kahdeksan vuotta sitten vakuutusyhtiö oli kovin halukas myymään aloittajan esittämän kaltaista "kaiken kattavaa" tapaturmavakuutusta. Osin alasta, ilmeisesti, johtuen ja ilkeästä tavastani tarttua työhön ominkin kätösin määrittelivät hinnaksi vuonna 2004 rapian 5000 euroa,, eli varsin tuntuvasti. Noh, eihän jollain mittarein köyhällä heille semmoista rahaa ole vuosittain luovuttaa,,,eikä toisaalta haluakaan. Nyt, puuta koputtaen, voi sanoa säästäneensä vähintään sen 40 tonnia siitä ilosta etten ole vakuuttanut itseäni sen varalle jos jotain sattuu. Tuo jos jotain sattuu kun on se vakuutusyhtiöiden paras myyntivaltti, mikä taas ei omaan elonkatsantoon kuulu. Jos jotain sattuu, niin se sattuu ja hoidetaan kohdaltaan olemassa olevin pelimerkein.
Tuolla aikaisemmassa kommentoinnissa tulikin ilmi tuo vakuutusyhtiöiden, lakimiesten ja lääkäreiden kimppahomostelu vakuutusrahoilla. Harvalla köyhällä on vara lähteä vuosia pitkiin oikeustaistoihin korruptoituneen oikeusjärjestelmän rattaisiin ja toisaalta yksi lääkärin sana, kuten "vanha" tai "iän mukanaan tuoma" antaa vakuutusyhtiölle vapautuksen korvauksista vaikka itse tapaturmaa ei kiistettäisikään.
Vakuuttaminen on ihan mukavaa, täysin riskitöntä bisnestä, asiakkaiden piikkiin. Ne asiakkaathan ne korvausrahat tilittävät, yhtiöt vaan välittävät eteenpäin.
MÄÄ E MAKSA:)) - Kevättä
Kyllähän vajkuutus yhtiöitten taholta löytyy selityksiä joka lähtöön ihminenkin alkaa rappeutua kaksitoista vuotiaana(kuulostaa varmaan oudolta).Vakuutus yhtiöitten asiantuntioittten mukaan näin on.Olettehan varmaan kaikki huomanneet kolmetoista vuotiaina kuinka niveliä kolottaa ja liikkuminenkin on välillä vaikeaa.
Ei muuta kuin valituksia joka lähtöön ja niin pitkälle kuin voi viedä.Minusta Suomalaiset vakuutus yhtiöt pitää saada kuuntelemaan asiakasta ja hoitavia lääkäreitä ,eikä näkemättä antamaan lausuntoja asiakkaan tappioksi. - Huu Haa
Vakuutusyhtiöt ova kaikki yhtä suurta huijausta. Mitään et saa, jos jotain tapahtuu. Päinvastoin kuin laulussa "You should worry about everything" niiden kanssa.
- kettuja kaikki21
Kyl ne pienet vahingot korvaa ettei tulisi ilmi ,mut jos joudut esim siivoamaan kotisi vahingon jälkeen niin sen joudut tekemään itse.Tai jos sähköä tai vettä kuluu korjauksen aikana joudut sen itse maksamaan.Aina häviät vaikka olisi millainen vakuutus.Meillä paloi yhdestä huoneesta yks seinä.Seinissä oli tapetti niin vakuutusyhtiö korvasi vaan uuden tapetin siihen yhteen seinään.halvimmalla mahd.tapetilla.Sanoin että hp.
- hapa k
mikä vakuutus yhtijö
- kaikki=all
all= kaikki
- 34
Juu ei mitään uutta. Maan tapa. Itsekin yrittäjä, ja työtapaturmassa sain päävamman (keskivaikea aivovamma), hankala kaularankavamma, jota ei voi korjata, sekä lisäksi kädestä hermovamma. Mikään ei auta, ei kuvannetut vammalöydökset eikä erikoislääkärien lausunnot. Vakuutusyhtiön päätöksen mukaan olen työkuntoinen.
Vakuutuslääkärit ovat eri lääkäreitä. Asia tiedetään ja ongelma myöst lainsäätö elimissä -> eduskunnassa, mutta asialle ei tehdä mitään. Viimeksi kun tapaturmalakia muutettiin, niin nykyinen ministeri Risikko oli silloin helpottamassa vakuutuslääkärien asemaa.(tapaturmalaki 41§ d). Lisäksi nyk. ylin valvova viranomainen eduskunnan oikeusasiamies on ollut suojelemassa lausunnollaan lakimuutosta asiakirjojen julkisuudesta 2003. Lisää asiasta www.hippokampus.com- 34
siis oikea osoite on www.hippokampus.net
- etoleensimmäinen
Vakuutusyhtiöt ovat aina olleet samanlaisia ... pitkittivät juoksettavat ja väsyttävät sairaanihmisen, jos ei jaksa taisteilla vastaan niin voittavat ... niiden kanssa täytyy olla sitkeä ... niin kokemuksesta tiedän täytyy jaksaa vaikka olisi kuinka kipeä tai mikäli on joku henkilö joka lupaa auttaa ... aika iso tapaturmavakuutusmaksu?
- Mara..
Vahinkoilmoituksen tekemisessä tarvitaan asiansa osaava lakimies, niin korvauksetkin tulevat helpommin, mutta jos ilmoituksen tekee vahinkoa käsinyt, niin siellä saattaa olla joku sana johon vakuutusyhtiö takertuu.
Minulla esim kävi vahinkovakuutuksessa niin, kun kirjoitin että ilmalämpöpumppu laski kondenssivedet lattialle. Niin Tapiola ilmoitti, että kondenssivesivahinkoja ei korvata. Kun sain tarkastajan paikalle hän totesi, että vaikka vesi oli kondenssivettä sen piti mennä viemäriin, joten kyse on viemärivesivauriosta ja vakuutus korvasi. Aikaa tähän meni monta viikkoa ja tänäaikana vaurioalue suureni, mutta vakuutus maksoi kaikki.- Maralle
Tää on näitä pieniä korvattavia.Nostelivatko tavarat remontin tieltä pois ja siivosivatko entiseen kuntoon kaikki tavarat kodessasi sinun istuessa sohvalla katsellen.En usko
- jullejuputtaja
paras on kun ei tuhlaa rahojaan vakuutuksiin, säästöön kaikki roposet mitä liikenee ja elelee sitten niillä säästöillä vahingon sattuessa. Ainahan vakuutuksissa on se kuuluisa porsaan *reikä, jolloin yhtiö voi olla maksamatta korvauksia. Koettu on.
- gg
Olen lopettanut kaikki vakuutukset, koska ei niistä saa ikinä mitään takaisin. Menee sekin raha sitten parempaan käyttöön.
- k
Tätä juuri aiemmassa viestissä tarkoitin. Vakuutuksia kun ei ole pakko ottaa. Voihan sitä säästää nekin rahat pahan päivä varalle jos jotakin sattuu.
- aivo niskanen
Olen myös yrittäjä ja minulla on vain tavallinen tapaturmavakuutus. Maksaa n. 150€ vuodessa. Yrittäjien vakuutukset ovat aivan järjettömän hintaisia. Sanoivathan he vakuutusyhtiössä että yrittäjän tapaturmavakuutus on paljon kattavampi. Mitäpä hyötyä siitä on jos ei kuitenkaan korvata mitään.
- mojhgv
Jos on asianmukaiset vakuutukset , niin onnettomuuden sattuessa vakuutusyhtiön tulisi korvata täysin onnettomuudesta johtuvat haitat minkä vakuutus kattaa , olipa minkälainen vaiva tahansa ennestään.
- Vamppe
käytäntö
25.4.2012 15:46
"välilevytyrissä on vakiintunut käytäntö, että ajatellaan olevan taustalla aina rappeuma. Niinhän se onkin. Eli olisi yhtä hyvin voinut sattua vapaa-ajalla! Jos välilevytyrät korvattaisiin työtapaturmina niin jokaisen selkä olisi "työtapaturmassa vahingoittunut" -> yleisyydestä johtuen kaikki yhtiöt olisivat konkurssissa.
Toivon paranemista miehellesi. Korkeimmasta oikeudesta on lukuisia päätöksiä vakuutusyhtiöiden eduksi ko.asiassa. Eikö miehelläsi ole sairaudestajohtuvan työkyvyttömyyden turvaa? Miksi ei? Kaikkihan joskus sairastelevat! "
Mikä on rappeuma? Iän mukainen normaali muutos.
Kko:sta alkaen vakuutusoikeudelliset asiat ovat vakuutusyhtiöiden hallinnassa, koska ne saavat valtaosin voitot kotiinsa.
Sitten lainaus Ylen uutisesta.
"Suomen vakuutussopimuslaki jättää vakuutusyhtiöille mahdollisuuden käyttää tapauskohtaista harkintaa. Asiakkaalle riittää yleensä korvauksen saamiseksi, että saa vakuutusyhtiön uskomaan tapahtumien kulun.
- Suomessa on hyvä vakuutussopimuslaki. Sanotaan vaikka niin, että se on hyvin kuluttajaystävällinen, eli meillä ymmärretään myös vähän humalaisia, sanoo vakuutuslautakunnan jaostopäällikkö Riitta Haapasaari."
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/04/suomen_laki_lempeana_-_tapaturmavakuutus_korvaa_myos_humalassa_3404742.html
Eli vakuutusyhtiöt tekevät mitä lystäävät. - raaka pahoinpitely
saa vakuutushenkilön suhtautumaan asiallisesti
- En Puske
yksi hyvä linkki kattavan perustiedon saamiseen on tässä
https://twitter.com/suomi2017
linkki oli ainakin tätä kirjoitettaessa toiminnassa
tai sitten kuuklaamalla tai pingaamalla sanoilla
harmaa hallinto
vakuutuslääketieteellinen arvio - Lukekaa tarkemmin
Periaattes joka ikinen irti poikki työtapaturmassa mennyt sormikin on hinnoteltu
kiinteeseenhintaan siinä taulukossa mitä tuomarit lopulta oikeudessa lukevat?
Vakuusyhtiöt pyrkii nimenomaan lukemaan noita taulukoita yhessä oikeuslaitoksen kanssa.´.
Noinhan Oravankin korva´ttava arvo on noin 50E taulukkohinnan mukaan jos
syyllistyy oravan tappoon..koska kaikkista suojelluista eläimistä valtiolle korvattava summa löytyy sieltä..
Eli oikeus on ihan eri asia kun kohtuus ja korvaus on eri asia kun vakuus..mutta
vakuutus on ikävähennyksellä kevennettyä utopiaa..rehellisyydestä ei kannata
edes jutella Suomilandessa juuri missään yhteydessä. - ifi on suo joos
kannattaa ottaa tuomari,hoitamaan ainakin ifin kohdalla on tuomari otettava en ole saanut lääkärissä käyntiin korvausta ifiltälääkärikulut maksan itse fysikaaliset kuntoutukset ym lääkkeet.ifi ei korvaa ennenkuin ottaa tuomarin hoitamaan asiat.ei kelan kuulu maksaa kulujani ns työttömyyskorvausta saan kun olen työkyvytön,ja saan työttömyyskorvausta ja vammaisen hoitotukea kelalta.on ihmeellinen tämä järjestelmä työkyvytön joka kuuluisi eläkkeelle saa työttömyyskorvauksen työkyvyttömyydestä ja vammaistuen hoitajalle maksamista varten.ja täytyy täyttää työttömyyshakemus ja rullatuolista.if korvaa kun tuomarit laittaa vammautuneen tilinumeron mihin maksu osoitetaan,ifissä eivät ymmärrä jos joku muu laittaa tilinumeron sinne.p pulju koko iffii tarkoittaa suomeksi joos
- Leima
Näin kertoi yksi tuttu hammaslääkärikin.Oli huomannut ifin huonoksi korvaajaksi hammasvahingoissa potilaillaan kun olivat hänelle kertoneet
- vakuuttamatta paras.
Aivan sama kun ottaa ton turhan autovakuutuksen jota makselee huvikseen ja jos jotakin tapahtuu ja auto joku 300e arvoinen niin monia tuhansia roskiin heitettynä! miksi pakollinen liikennevakuutus jos auto 300e arvoinen ei mitään järkeä
- Oletko tyhmä?
Jos ajat kolarin sillä 300 euron koslallasi ja olet syyllinen, niin pakollinen liikennevakuutus korvaa mahdollisen vastapuolen kulut! Jos törmäät rottosellasi johonkin monen kymppitonnin autoon, eikä sinulla ole liikennevakuutusta, niin arvaa kuka maksaa viulut...
- harminpaikka12
alalla toimineena näkisin tilanteen että teillä on valitettavasti ollut vääränlainen vakuutus, olisi pitänyt olla yrittäjäntapaturma vakuutus sekä sairaskuluvakuutus-liitettynä pysyvään työkyvyttömyyteen tai osatyökyvyttömyyteen. Silloin olisi ainakin parempia korvauksia saanut, plus yelllin kautta tullut lisää, mikäli yel on riittävällä tasolla.
- ou nou sentään
Siinä sen taas näkee miten AMMATTITAIDOTTOMIA vakuutusmyyjät ovat.
Yhtiö vain mainostaa netissä et ota tää vakuutus ja sit vaan klikkaillaan ja maksellaa .... - yksinkertaistako?
Olen kuullut että moninkertaisesti vakuutettuna ei korvausta saa kuin yhdestä vakuutuksesta.
- Vakuuttava Asiamies
ou nou sentään kirjoitti:
Siinä sen taas näkee miten AMMATTITAIDOTTOMIA vakuutusmyyjät ovat.
Yhtiö vain mainostaa netissä et ota tää vakuutus ja sit vaan klikkaillaan ja maksellaa ....Niinpä. Kuten kirjoitit, kun asiakas ottaa netissä vakuutuksen itse itsepalveluna, hän vastaa itse siitä että tuli tehtyä oikea vakuutus.
- hande-56
Tuossa vuosien saatossa tullut kyllä selväksi se että kun makselet vakuutusmaksuja vain kiltisti oli firma mikä hyväsä homma pelaa. Mutta jos hae korvausta niin kyllä kapuloita laitetaan rattaisiin ja selvitellään jos jonkinlaista asiaa että ei tarviste korvausta suorittaa.
Nytki menossa tutulla sellainen kaplakka selvästä asiasta,mutta päätä ei näy.
Kyllä vakuutusfirmoilla on sellaiset lakimiehet josta puolensa pitävät firmoilleen.
Ei ne muuten suuria luukujaan rakentelisi.
Joku yksittäinen saataa saada hyvätkin korvaukset mutta enemistö on häviöllä.
Näin on vain käynyt ja edelleen tulee käymään valitettavasti.
Tämähän ei ole vakuutusfirmoille mainosta,mutta nehän ovat niitä RAHASAMPOJA. - 10 vuotta särkyä
Tavallinen tapaturmavakuutus.
Jäät auton alle, joka poistuu paikalta, eikä ikinä jää vastuuseen. Vakuutusyhtiö maksaa hoitokulut, ei muuta.
Vakuutusyhtiöstä tulee sitten kirje, että jos haluat vielä korvausta katkenneista luistasi, niin hanki b-todistus. Selvähän se, kun leikkaus edessä. Sairaalaan matkaa 160 kilometriä, kaksi kertaa pitää käydä. Lähetät kaikki paperit vakuutusyhtiöön, mitään ei tapahdu sen jälkeen, ei leikkauskuluja, ei matkakuluja, ei lääkekuluja.
Näin meillä toimitaan.- E-lausunto
Minulta lääkäri lähetti automaattisesti E-lausunnon vakuutusyhtiöön. Kyseessä oli vapaa-ajan tapaturma. En ole kuullut, että vakuutusyhtiöt B-lausunnon perusteella mitään maksaisikaan. B-lausunto kelpaa KELA:lle, mutta ei vakuutusyhtiölle.
- vain pakolliset
Vakuuttamisen ideahan on se että otetaan kaikilta paljon rahaa ja maksetaan vähän takasin.
Vakuutukset kannttaa pitää ihan minimissään, niin häviää vähemmän. - KAFFETTA JA PULLAA?
Saisiko olla? Noin hienosti alkaa suhde vakuutusyhtiöön. Kyllä on antimia pöydännurkalla ja vakuutusehtoja läpikäydessä tulee mieleen, että yksi hailee mitä tuleman pitää, olen vakuutusteni ansiosta turvassa. Kummasti se vaan mieli muuttuu kun alkaa tapahtumaan. Pienien haverien kanssa ei yleensä ole ongelmaa, ei tietenkään kun asiakas maksaa pikkuhavereissa omavastuina ison osan vahingon kustannuksista. Tapaturmavakuutusten osalta asia onkin toinen, ei kukaan mene "terveen" ihmisen sisään tutkimaan onko mahdollista rappeutumaa tai muuta iän aiheuttamaa rappeumaa. Kun esimerkiksi välilevyyn tulee töissä nostotilanteessa huonossa asenossa nostettaessa pullistuma, niin vakuutusyhtiön rojaltteja nauttiva lääkäri saa kolmekymppisenkin selän olemaan iän myötä rappeutunut. Itselle syntyi 33-vuotiaana polveen vaurio, mikä kyettiin tähystämällä korjaamaan. Leikanneen lääkärin lausunto, " vanhan tapahtuman aiheuttama vaurio" ja leikkaus omaan piikkiin. Ei ollut vakuutuksesta apuja, vaikkei se lääkärikään kyennyt kiistämään etteikö minuutti sitten sattunut polveni vioittuminen olisi ollut vanha tapahtuma. Ei ollut aikaa eikä haluja vakuutusyhtiön kanssa selvästä asiasta vääntää. Totesi vaan, että on korruptio vallannut vakuutus- ja lääkärikunnankin. Saattoi olla leikanneella lääkärillä perheen talvilomaviikko vakuutusyhtiön Rukan-mökillä vielä tienaamatta. Tälläistä on elo Pohjolassa:). Vakuutusyhtiö vaihtui ja vakuutusten määrä putosi lakisääteisen pakollisiin.
- Kreikka tarvii rahaa
Hyötyä on, mutta hyötyä on myös kaikesta siitä ylimääräisestä rahaläjästä, minkä vakuutuslaitos noista nettoaa jonnekin. Minne lie menevät ylimääräiset?
- käsitän
Kultaiseen kädenpuristukseen johtajille kun vaihtavat toiseen vakuutusyhtiöön töihin.Että eivät kertoisi vaan mitään salaista tietoa edellisestä yhtiöstä.
- Äly hoi
Miksi te ette ota sairaskuluvakuutuksia? Eihän tapaturmavakuutus korvaa vammaa joka on jo hiljalleen kehittynyt. Välilevynpullistuma ei tule koskaan tapaturmaisesti vaan iän tuoma kuluma on kehittynyt siellä jo pitkään. Ei tapaturmavakuutus koskaan tuollaista korvaa millään yhtiöllä.
Tapaturmavakuutus korvaa vain äkillisesti ja ennalta-arvaamattomasti sattuneita tapaturmia. Sairaskuluvakuutukseen taas menee niin tapaturmanhoito kuin sairauskin. Ellei rajoitusehtoja ole.
Lukekaa ne ehdot niin tiedätte mistä maksatte. - EnttenTentten ja Tee
Millä ja kenen tekemillä pelisäännöillä kulloinkin pelataan?
Yksityistapaturmavakuutus - Todistustaakka
Vakuutuslautakunnan lausunto VKL 373/94, annettu 22.12.1994:
”Kun vakuutettu on selvittänyt tapaturman sattuneen, on Suomessa voimassa olevan oikeuden mukaan vakuutusyhtiön velvollisuutena näyttää toteen vamman aiheutuneen jostakin muusta syystä, mikäli tahtoo vapautua korvausvelvollisuudesta.
Kun vammautuminen on tapahtunut tapaturman yhteydessä, lautakunta katsoo, ettei korvauksen epäämistä vakuutuksesta voida perustaa vain siihen, että todettu vamma tai sairaus voi johtua myös tapaturmasta riippumattomasta syystä, ettei vakuutetulle suoritetuissa tutkimuksissa ole todettu viitteitä vammautumiselle altistavasta tapaturmasta riippumattomasta sairaudesta.
Lautakunta katsoo jääneen osoittamatta, että vakuutetun vammautumiseen olisi olennaisesti myötävaikuttanut jokin tapaturmasta riippumaton sairaus.”
Lisää osoitteessa:
http://ajankuva.blogspot.com/2006/12/miksi-todistustaakka-on-siirretty.html - Nalle Tiitinen
Tästä löydöstä olisi hyvä saada kaikille avointa ja paikkansa pitävää tietoa:
"keskiviikko, syyskuu 20, 2006
Ajankohtainen Ykkönen: Valtavirran etiikka- ja moraaliformaatteja?
Tämänkertainen pakinani liittyy työtapaturmiin ja ammattitauteihin.
Virallisissa yhteyksissähän Suomessa korostetaan kovasti, että sosiaalivakuutuksiin liittyvä muutoksenhakujärjestelmä on puolueeton ja vakuutusyhtiöistä riippumaton.
Äänekkäistä valittajista mainitaan vakuutusalan taholta usein, että kyse on vain valitettavasta yksittäisestä tapauksesta, jota ei voi valitettavasti tietosuojasyiden takia yksityiskohtaisemmin julkisuudessa kommentoida. Vaikka asianomainen antaisi siihen kirjallisen luvan.
Lämmittelyuutinen numero 1
Vakuutuslautakunta ei käsittele mm. lakisääteisiä tapaturma - ja potilasvakuutusta koskevia asioita. Eli se käsittelee ns. vapaaehtoisten vakuutusten valituksia. Lautakunnan taustaorganisaatiot ovat Kuluttajavirasto ja Suomen Vakuutusyhtiöiden Keskusliitto.
Tosin lautakunnan kokoonpanosta ja sen jäsenistä sidonnaisuuksineen ei ole tällä hetkellä löydettävissä avoimesti tietoa internetissä??"
http://ajankuva.blogspot.com/2006/09/ajankohtainen-ykknen-valtavirran.html
Jotenkin ei voi muuta kuin toivoa, että tiedotusvälineet tarttuvat vahinkovakuutusyhtiöihin samalla tarmolla kuin nyt selvitellään työeläkelaitosten sisäpiirin kauppoja asunnoista ja lomapaikoista.... - varo virhettä
Hoi-jaa kaikki tarkkana! Pitää vakavasti harkita mitä laittaa korvauspapereihin tapahtuman kulusta. Lyhyesti:Liukastuin ja kaaduin laskettelukseskuksen parkkipaikalla, seurauksena vaikea nilkkamurtuma, minä onneton annoin liian tarkan kuvauksen tapahtuneesta - liukastuin taksista noustaessa - olisi pitänyt jättää auto pois kuvauksesta, koska olin ottanut muutaman askelen ennen kaatumista enkä ollut kosketuksessa autoon. Kielteisessä päätöksessä ilmoitettiin että tämä menee taksin liikennevakuutuksen piikkiin.. mhmm. VAROKAA tekemästä samaa virhettä!
- e.keli
Eikös taksin liikennevakuutus korvaa kattavammin ja nopeammin? Vai mikä mahtaa tässä olla pointtina?
- Vaalit 2012 Suomessa
Muun muassa lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta nasakkaa perustietoa:
http://ajankuva.blogspot.fi/
Ja kannattaa käydä ostamassa tuo kesäkuun Hymy-lehti. "Hymy tutki - Katso vakuutuslääkärilista!"
Vakuutusylilääkäri Seppo Kettunen, Ilmarinen ja sosiaali-ja terveysministeri Paula Risikon haastattelut kannattaa lukea tarkkaan. Samoin kuin se, miten suomalaiset työeläke- ja vahinkovakuutusyhtiöt vastasivat Hymyn tiedusteluun vakuutuslääkäreistään!
Sanokaa mun sanoneen. Tässä aiheessa on perussuomalaisilla hallussaan todella ison jytkyt ainekset! - Muka oikeus valtio
Potilasvakuutuskeskuksen asiantuntija lääkäri puhui satuja lausunnossa ,käräjä ja hovioikeudessa,sain kuin sainkin pitkän taistelun jälkeen poliisin tutkimaan väärää valaa ja näin oli komisarionkin mielestä tehty,siis väärä lausuma useaan otteeseen lääkärin toimesta.
Poliisi pisti paperit kihlakunnansyyttäjälle,MUTTA KYLLÄPÄ OLI TARINAA KERRAKSEEN ILMAN KUNNON PERUSTELUJA SYYTTÄMÄTTÄJÄTTÄMIS PÄÄTÖKSESSÄ, NÄITÄ LÄÄKÄREITÄ KYLLÄ SUOJELLAAN OIKEIN KUNNOLLA.- Tällaista...........
On vakuutusyhtiöistä hyvääkin sanottavaa. Minulla ja vaimollani on ollut Suomi-Salaman säästövakuutus ja vaimon vakuutuksessa sairausvakuutus. Vakuutukset otettu joskus 1960 luvulla. Vakuutuksista on saatu korvauksia enemmän kuin on maksuja maksettu ja ainaki viimeiset 10 vuotta on ollut maksuvapautus, mutta edut karttuvat edelleen. Itse sain jo säästöosuuden takaisin joku vuosi sitten ja vaimoni saa tänä vuonna.
- neuvoksi
Välilevynpullistuma ei ole yleensä tapaturma vaan sairausperäinen juttu.
Näin se on vaikka se tilanteessa tuntuu kuinka epäoikeuden mukaiselta tahansa.
Vakuutuksen ottajan kannattaa ottaa vielä terveenä ollessaan täysajantapaturmavakuutus ja sairauskuluvakuutus, jos tapaturmavakuutuksesta
ei tapaturmia korvata, sairasperäiseen tapaturmaan perustuen,kuten selän iskias jutut,äkillesjänteen repeämät ilman suoranaista iskua tai muuta ulkoista tekijää äkillesjänteeseen, samon nivutyrä, olkapään kalvosinkiertäjän kalvon repeämät,
ilman esim. kaatumista vaikka portaissa ja iskua seinään, samoin polvien monet jjutut voivat olla sairasperäisiä juttuja ja niitä varten on sitten sairauskuluvakuutus, jonka voi ottaa niin,että se korvaa sairauskulut tiettyyn euromäärään asti samoin
siihen voi monilla yhtiöillä sisällyttää päiväraha osuuden sairauspäivien varalta 180-720 vuorokaudelle, eri omavastuu päivä vaihtoehdoilla.
Asiantunteva ja asiansa osaava vakuutusyhtiön asiakaspalvelija osaa neuvoa. - Anonyymi
Tarvitsetko apua tapaturmavakuutuksen hankintaan tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat ja ehdot? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.
- Anonyymi
No vaimolla ja minulla ns pariturva.Nyt kun tuli 70v mittariin,maksu miltei tuplaantui.Aiemmin 160kk nyt 300kk.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983