Jatkuva sairastelu päiväkodissa

ågekkhåkåe4kåu

Hei,

olen ollut päiväkodissa töissä 6kk ja jatkuvasti sairastelen. Olen oksenustaudissa melkein kuukauden välein. Nyt 20 päivää sitten oli silmätulehdus ja nyt taas oksennustauti. Onko muilla näin? Ootteko olleet jatkuvasti sairaita päiväkodissa työskennellessä?

10

3469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alussa normaalia

      kestää ennenkuin vastustuskyky kehittyy.
      Vuoden, parin jälkeen melkein mikään tauti ei tule nujertamaan sut.
      Kyllä luulisi että työkaverisi olisivat voineet tän kertoa sulle, ihan yleisesti tiedossa että kun aloittaa PK:ssa (oli sitten aikuinen tai lapsi) saa kimppuunsa kaikkien pöpöt, ja tottakai siinä sairastuu.

    • pk-sijainen

      En ole sairastellut juuri nimeksikään, mitä ny välillä flunssa yrittäny tulla päälle mut ns. puolikkaaksi jäi. Mahataudit yms. olen välttänyt, vaikka olenkin melkein 3 vuotta tehnyt eri pituisia sijaisuuksia päiväkoteihin.

    • ))((

      Mä olen ollut päiväkodissa töissä yhteensä n. 7 vuotta (välillä olin äitiyslomalla) ja nykyään ehkä kerran tai kaksi vuodessa saan semmoisen taudin että pitää saikulle jäädä. Eli kuumeen tms. Vatsatautia oli vuosi sitten keväällä pari kertaa, mut muuten ehkä kerran vuodessa. En nyt muista miten ihan alussa oli, mut en kyllä mitenkään erityisen paljon sillonkaan sairastellut.
      Muistathan pestä käsiäsi töissä usein? Käyttää käsidesiä vähän väliä? Mulla on varsinkin talvisin kädet ihan kamalassa kunnossa jatkuvan pesemisen takia, mut parempi sekin kuin jatkuva sairastelu.
      Toisiin silti tarttuu helpommin kuin toisiin, vaikka olis ollut pitkäänkin jo töissä...
      Meillä lapsella oli aika paha sairastelutalvi se eka talvi kun oli päiväkodissa. Kuukauden välein iski joku flunssa jonka paraneminen sitten kesti viikkoja. Ja kun siitä päästiin, tulikin jo uusi. Ja mahatautejakin oli varmaan 3 viime keväänä...

    • Taina76

      Meillä lapset ovat nyt olleet 6kk päiväkodissa. Suurinpiirtein joka toinen viikko on jokin uusi tauti. Mahatautia ollaan sairastettu 3 kertaa, flunssaa 4kertaa ja tähän päälle parit korvatulehdukset oikein räkäiset flunssan jälkeen. Kyllä alkaa olla niin väsynyt tähän sairasteluun että alkaa olla aivan kysymysmerkillä..

    • jk

      ei

    • tidittidittidiiii

      ensimmäisinä työssäolovuosina päiväkodissa sairastin ekan angiinan, ekan poskiontelotulehduksen ja parit ripulitaudit. Sen jälkeen on tauti iskenyt harvakseltaan, menee vuosia välissä että joku tauti oikein nujertaa. Pikkunuhaa voi joskus olla.

      Toinen jakso ,jolloin sairastin jonkin verran, oli silloin kun omat lapset oivat päiväkoti-iässä, omiltaan sai jotenkin tehokkaammin kaikki pöpöt, kun heitä hoiti niin läheisesti.

      Kyllä se vastustuskyky siitä tehostuu, tosi toiset imuroivat enemmän tauteja aina kuin toiset.

    • pias

      Olen ollut päiväkodissa töissä nyt kolmatta vuotta ja olen noin kerran kuukaudessa kipeänä. Joko vatsatautia tai flunssaa, siinä välissä sitten muita tulehduksia, keuhkokuumeita ja muita lapsilta tarttuvia tauteja. Ennen päiväkotityöuraa ei tämmöistä ole ollut, joten odottelen vieläkin sitä että vastustuskyky tottuisi, tuskin kuitenkaan koskaan.

      • lapsiaikävä

        Olen työskennellyt päiväkodissa muutamia vuosia ja sairastelin myös flunssia ym. Nyt olen eläkkeellä ja haluaisin silloin tällöin olla sijaisena, mutta mietityttää tuo sairastelu sitten....... Nykyisin hoidan vastustuskykyä maitohappo tuotteilla. Toimii näin kotioloissa.


    • SS19

      Moikka.
      Itselläni on 8v ja 4v lapset. Me aloitettiin syömään koko perhe Juice Plus tuotteita viime vuoden syksystä lähtien, niin ollaan selätetty flunssat, mahataudit ja hengitysteitteninfektiot ovat vähentyneet. Ne on ravintolisiä ja lapset syö hedelmä -ja kasvis softeja.
      Teen myös noista kapseleita eli siitä jauheesta välillä smoothieta
      Itse syönnyt kasvis, hedelmä ja marjasekoitus kapseleita yli 4kk.
      Nämä on ainakin auttanut minun aamuani pistänyt poweria ja vaikka olisin huonosti nukkunut yöni, niin aamulla kapselit napaa ja päivä lähtee siitä iloin mielin käyntiin..
      Nämä on auttanut mieleeni, kroppaani jne.
      🌟Unensaantiin ja unen kestoon.
      🌟Kynnet kasvaa
      🌟Ihoni on paljon parempi
      🌟Hiukset kasvaa myös hurjasti.
      🌟En ole turvoksissa kuten aiemmin,
      maha ei pömpötä.
      🌟Hurjan paljon pirteämpi ja herään
      aamuisin virkeänä.
      🌟 Jaksan aamusta iltaan touhuta.
      🌟Verenpaineen lukemat hyvät.
      🌟 Ei päätäsärje niin kuin ennen.
      🌟Auttanut suolistovaivoihini
      🌟Aineenvaihdunta pelittää.
      🌟Auttanut myös mielialaan
      🌟Painoa pudonnut
      Lapsetkin voinneet paremmin ei ole pahemmin flunssa tarttunut.
      Vastustus kyky parantunut heillekkin.
      Miksi edes kuvittelisin luopua näistä.
      Näitä voi tilata minun kauttani, jos heräsi mielenkiintoa edes kokeilla.
      KYSYKÄÄ ROHKEASTI.
      Olen Juice Plus jälleenmyyjä ja jos haluat lisää tietoa niin muhun voi ottaa yhteyttä.
      Näissä on myös hyvä etu elikkä:
      Kun tilaat itsellesi Premium tai Hevi setin, saat lapsellesi tai lapsenlapsellesi ilmaiseksi lasten vihannes ja kasvis softit tai kapselit 🥦🥝🍎
      Lapsen tulee olla 4-21 vuotias ❣❣
      Tätä etua voi hyödyntää jopa 4 vuotta
      Nyt uusilla tilauksentekijöillä on mahdollisuus saada 10 pussia boostereita mukaan, kun teet tilauksen 12.1-31.1 välisenä aikana.

      Tällä nimellä löydätte mut Facebookista HuurteinenSeikkailija.
      Kerron siellä tuotteista ja omasta kokemuksesta.
      En väitä, että kaikille auttaisi. Eihän ne apteekin hyllyllä olevat tuotteetkaan aina auta.

    • homesweet

      Sairastelu voi olla myös merkki huonosta ilmasta ym. Mä kierrän eri päiväkodeissa, säännöllisesti samat. Joissain taloissa ollaan paljon enemmän kipeitä ja itsellenikin tulee niissä oireita. Yhdessä talossa alkaa yskittää, toisessa kutittaa silmiä. Johto tietoinen asiasta, mutta eipä näille mitään tehdä kun selitellään ja raportoidaan parhain päin. Jotkut vakkarit sit oireilee oikein kunnolla poskionteloillaan. Tulee paljon saikkuja ja lopulta vaihtavat muualle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3900
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      598
      3677
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3672
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2311
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2265
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      325
      1980
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1957
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1786
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1463
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe