Hei!
Onko kukaan päässyt yliopistoon opiskelemaan ammattikoulupohjalta? Itselläni olisi tarkoitus hakea ensi vuonna, ja koska minulla on vain ammattikoulupohja, täytyy aloittaa lukemaan jo nyt. Psykologia on aina kiinnostanut minua ja olenkin sitä lukenut omaksi ilokseni silkasta mielenkiinnosta.
Miten todennäköisenä pidätte ja mitä mielestänne edellyttää, että voisin läpäistä pääsykokeista?
Psykologiaa yliopistoon ammattikoulusta?
4
3328
Vastaukset
- Spede-Karhu
En opiskele psykologiaa, mutta tuttuni kertoi sisään pääsemisen olevan erittäin vaikeaa. Todella suosittu ala ja paljon hakijoita. Tilastomatematiikka sun tulisi handlata unissaankin. Huom! Se on pitkälle vietynä todella hankalaa!
Mutta tottakai sulla on kovalla työllä mahdollisuus päästä. Treenaa esseekirjoitustaitoja sekä aineiston hyväksikäyttöä ja matematiikkaa. - tyttönen_vaan
Itse olen hakemassa nyt yliopistoon ammattikoulututkinnolla, tosin en psykologiaa. Hakemallani alalla sisäänpääsyprosentit ovat varsin hyvät koska puolet opiskelijoista valitaan pelkästään valintakokeen perusteella.
Kaikki on mahdollista ja kannattaa yrittää vaan täysillä. Ei kannata tyytyä ajattelemaan ettei ammattikoulututkinnolla pääsisi tai jos joku siitä jotakin sanoo. Tahdonvoima ja halu päästä opiskelemaan on ne avaintekijät. Itse olen ollut nyt valmennuskurssilla ja kokenut sen ainakin todella hyödylliseksi. Tsemppiä :) ! - merendaryalmuerzo
ei psykaa varten tartte essee kirjotustaitoja! Hki tre tku on sama koe ja tilastomatikka artikkelikokoelma o ollut parina viime vuotena koevaatimuksena, tilasto ei ole edes niin kauhean vaikeaa, laskutoimitukset itsessään ovat loppujen lopuksi aika simppeleitä kunhan vaa kaavat muistaa. Kokeessahan ei edes saa käyttää muuta kuin nelialaskinta, että ei ne mitää einstein juttuja vaadi, vaikka todella kieroja tehtäviä tekevätkin. Tärkeää on osata soveltaa oppimaansa tietoa Tutustu vanhoihin valintakokeisiin ja pääsykoevaatimuksiin, niistähänse parraiten selviää että minkämoista on edessä. Hakijoita on paljon ja koe on vaativa mutta jos ei pelaa ei voi voittaa:)
- entinenopettaja
Suosittelen tutustumaan vanhoihin pääsykokeisiin ja miettimään valmennuskursseja. Yleensä niissä opettaa jopa 1. vuoden opiskelijoita eli on hieman arpapeliä kuinka hyvä opettaja sattuu vastaan. Muista että voit vitkutella viime hetkeen valintakoefirman valintaa (ottavat kyllä sisälle, se on puhdasta bisnestä!) ja kysy TARKASTI millaisia opettajia sinne TÄNÄ vuonna on palkattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393870Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3442997Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt101906Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23771- 65761