Hei!
Onko kukaan päässyt yliopistoon opiskelemaan ammattikoulupohjalta? Itselläni olisi tarkoitus hakea ensi vuonna, ja koska minulla on vain ammattikoulupohja, täytyy aloittaa lukemaan jo nyt. Psykologia on aina kiinnostanut minua ja olenkin sitä lukenut omaksi ilokseni silkasta mielenkiinnosta.
Miten todennäköisenä pidätte ja mitä mielestänne edellyttää, että voisin läpäistä pääsykokeista?
Psykologiaa yliopistoon ammattikoulusta?
4
3342
Vastaukset
- Spede-Karhu
En opiskele psykologiaa, mutta tuttuni kertoi sisään pääsemisen olevan erittäin vaikeaa. Todella suosittu ala ja paljon hakijoita. Tilastomatematiikka sun tulisi handlata unissaankin. Huom! Se on pitkälle vietynä todella hankalaa!
Mutta tottakai sulla on kovalla työllä mahdollisuus päästä. Treenaa esseekirjoitustaitoja sekä aineiston hyväksikäyttöä ja matematiikkaa. - tyttönen_vaan
Itse olen hakemassa nyt yliopistoon ammattikoulututkinnolla, tosin en psykologiaa. Hakemallani alalla sisäänpääsyprosentit ovat varsin hyvät koska puolet opiskelijoista valitaan pelkästään valintakokeen perusteella.
Kaikki on mahdollista ja kannattaa yrittää vaan täysillä. Ei kannata tyytyä ajattelemaan ettei ammattikoulututkinnolla pääsisi tai jos joku siitä jotakin sanoo. Tahdonvoima ja halu päästä opiskelemaan on ne avaintekijät. Itse olen ollut nyt valmennuskurssilla ja kokenut sen ainakin todella hyödylliseksi. Tsemppiä :) ! - merendaryalmuerzo
ei psykaa varten tartte essee kirjotustaitoja! Hki tre tku on sama koe ja tilastomatikka artikkelikokoelma o ollut parina viime vuotena koevaatimuksena, tilasto ei ole edes niin kauhean vaikeaa, laskutoimitukset itsessään ovat loppujen lopuksi aika simppeleitä kunhan vaa kaavat muistaa. Kokeessahan ei edes saa käyttää muuta kuin nelialaskinta, että ei ne mitää einstein juttuja vaadi, vaikka todella kieroja tehtäviä tekevätkin. Tärkeää on osata soveltaa oppimaansa tietoa Tutustu vanhoihin valintakokeisiin ja pääsykoevaatimuksiin, niistähänse parraiten selviää että minkämoista on edessä. Hakijoita on paljon ja koe on vaativa mutta jos ei pelaa ei voi voittaa:)
- entinenopettaja
Suosittelen tutustumaan vanhoihin pääsykokeisiin ja miettimään valmennuskursseja. Yleensä niissä opettaa jopa 1. vuoden opiskelijoita eli on hieman arpapeliä kuinka hyvä opettaja sattuu vastaan. Muista että voit vitkutella viime hetkeen valintakoefirman valintaa (ottavat kyllä sisälle, se on puhdasta bisnestä!) ja kysy TARKASTI millaisia opettajia sinne TÄNÄ vuonna on palkattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313099EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402951- 1051331
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351057Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373949- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22753