Hei taas ystävät! Laitetaanpa taas kierroksia koneeseen. Judoliiton etusivulla"netissä" kerrotaan kuvassa olevan heiton nimeksi yoko-gage,itse olen sitä mieltä että heitto on okuri-ashi-barai.Yoko-gage on uhrautumisheitto,mutta kuvassa näkyy selvästi torin vasemman jalan olevan tukevasti tatamissa,siinä virhe.Ja nyt kommenttia tulemaan.
pilkunviilaaja 2
16
442
Vastaukset
- kuva=0.6sek.
mistä kuvasta puhut? Etusivulla??
- kierroskone
Tarkoittanee tätä
http://www.judoliitto.fi/dan-kollegio/
Dan-kollegio-sivulla olevaa kuvaa
- turmion tuomari
Hidari yoko-gake ja hienosti sivusuuntaan tehden :-)
- Taasko sinä
Opettele kirjoittamaan ennenkuin heittelet typeriä kommentteja!
- treeneihin meno
Tällaista tämä on ollut jo vuosikaudet tällä saitilla?
Joku kysyy tai toteaa jotain asiallista tai osittain asiallista,ketju jatkuu muutaman kirjoittajan verran,ja sitten jo joku räväyttää.
Miksiköhän tulee seurattua tätäkin palstaa?
Niimpä!!!
Taitaa riittää muutamaksi vuodeksi.... - HPA.
Migi okuri-ashi-barai.Yoko-gage on uhrautumisheitto.Kuvassa torin vasen jalka seisoo tukevasti tatamissa.Oikea jalka pyyhkäisee kyllä oikeaoppisesti,mutta torin pitäisi jo olla tässä vaiheessa heiton"mukana" ja kokonaan kyljellään,molemmat jalat irti tatamista.Kuvakulma voi toki valehdella,mutta.Heitto on okuri-ashi-barai.Ja,nimenomaan oikeallepuolelle tehtynä.
- syöpäleviää
Se, että ihmiset pohtii tällaisia asioita judopalstalla kertoo karua kieltään Suomen judon rappiosta. Jostain syystä minulla on vahva tunne siitä, että ketjun aloittaja ei ole koskaan käynyt kilpatatamilla...
- Mitä näitä tulee?
"Yoko-gage on uhrautumisheitto.Kuvassa torin vasen jalka seisoo tukevasti tatamissa."
Luuletko uhrautumisheiton tarkoittavan, että torin on leijuttava ilmassa. : o Siitä vaan levitointijudoa harjoittelemaan, mutta älä pidätä henkeä odotellessasi että saat jonkun kaatumaan.
Hyvässä judoheitossa torilla aina jokin tukipiste maassa. Kuvassa tori on silti uhrannut tasapainonsa niin kuin sen vain uhrata voi. Siitähän juontuu tuo käsite uhrautumisheitto. - Yoko-gage
Lyhyesti ja ytimekkäästi, Yoko-gage.
- Judon
paskamaisin tekniikka ylivoimaisesti Ukelle.
Alastulossa aina ilmat pihalla ja ukemi mahdotonta kun tulee automaattisesti "väärälle" kyljelle,
Nätti still -kuva ko. tekniikasta. - leijailen.
Jos Judoliiton sivuilla näytetään vaikka kyseinen heitto,yoko-gagena,varmaan osa porukasta haluaa nähdä sen heiton "viimmeisen vaiheen" eikä sitä kun uke ja tori on tulossa tatamille,pestyään jalkansa,leikkattuaan kyntensä,pesetettyään judokinsa,kumarrettuaan vastustajalleen.....Kyseisestä kuvasta ei käy ilmi mikä heitto on kyseessä,paitsi että se on okuri-ashi-barai.Tai sitten torin jalka on vääntynyt luonnottomaan asenttoon,ja kyseinen henkilö on nyt sairaslomalla jalkaan sattuneen vamman vuoksi,ja luode.
- Käy se ilmi
Paitsi, että se on yhä edelleen Yoko-gage ja ylettömän kaukana okuri-ashi-baraista.
- tani
Jos tuo kuvan heitto on jalkapyyhkäisy eikä uhrautumisheitto, niin Yamashita on varmaan pompannu kaikista vyökokeista.. eikä ole koskaan pärjänny > http://www.youtube.com/watch?v=dFLZWZQovpQ
Miettikää vähän mikä ero jalkapyyhkäisyllä ja uhrautumisheitolla on. - pillunviilaaja 1
Siellä on myös virheellisesti Soto makikomi Harai makikomina !!!! Aiaiaiaiai
- 666666ghh
Kuka jaksaa näitä ihme kalapaliikkejä pistää pystyyn... Väsynyttä analysointia ilmeisesti väsyneiltä ja ehkä myös pölyttyneiltä kirjasta judoa opiskelleilta "mestareilta".
- hehehe1
hauska juttu hehe
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694- 78684
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483