Millä liimalla kannattaisi liimata S-vetolaitteen muotokumi pohjaan kiinni? Siis se pohjan ulkopuolella oleva kumilätkä.
VP:n S-vetolaitteen muotokumin liimaus
8
296
Vastaukset
- M.D.
Toiset suosittelee kontaktiliimaa (Bostik A3), toiset sikaflexiä. Itse olen kokeillut molempia, ja kummatkin toimivat ja pitävät. Sikaa helmpompi työstää liimatessa (kontaktiliimapintojen on osuttavaa kohdalleen laakista eikä niitä voi sen jälkeen enää muuttaa). Sika vaikeampi irroittaa, ja se vie pohjan maalejakin mukanaan alta. Reunat kannattaa kiinnittää tarkasti, ettei niihin kerry näkkiä väliin.
- SpK
Sikaflex tai vastaava massa toiminut mulla paremmin ja helpompi laittaa.
- Jokisen Jussi
Kumpaa Sikaa olet käyttänyt 291 vai 292? Olen ymmärtänyt että Sika vaatii puristuksen tarttuakseen kunnolla, mutta olet saanut kumin ilmeisesti pysymään ilman puristustakin?
- SpK
Jokisen Jussi kirjoitti:
Kumpaa Sikaa olet käyttänyt 291 vai 292? Olen ymmärtänyt että Sika vaatii puristuksen tarttuakseen kunnolla, mutta olet saanut kumin ilmeisesti pysymään ilman puristustakin?
En muista tarkkaan oliko sikaa vai jonkun muun merkkistä, luultavasti joku 291:stä vastava massa. Myrkyt kannattaa kaapia liimauspinnasta pois.
Puristus koolingin pätkällä pönkäämällä maasta.
- venntim
Minulla ei pysynyt Bostikilla kiinni. Nyt laitan Sikaa.
- M.D.
Pinnat rasvanpoistajalla kunnolla puhtaaksi, levittää liiman tasaisesti koko alueelle molemmille puolille ja antaa kuivua tarpeeksi kauan, niin pitää. Mutta kuten sanottu, sika paljon helpompi vaihtoehto. Ja saattaa olla, että Millen tms. "liukenevan" maalin päällä ei pidä kontaktiliima yhtä hyvin kuin kovan antifoulingin (itse laitoin Hard racingin päälle).
- 6
Neljä vuotta ilman kumia.
Mitä varten kumi?- SpK
Hyvä pointti. Nykyinen suuntaus kilpaveneissä onkin, että laminoidaan reikä pienemmäksi ja jätetään kumi pois. Ilmeisesti joku tutkinut, että pieni reikä ja ei kumia: hydrodynaaminen vastus pienempi kuin kumin kanssa. Näkyy yleensä olevan nuo reijät sahattu aika reilulla kädellä, ja silloin kumi varmaan vähentää pyörteilyä eli pienentää kulkuvastusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8827J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756