Olen nyt noin. 2kk ollu raskaana ja olen kokoajan oksennellut. usein oksennan 2-3 kertaa päivässä. onko muilla samanlaisia kokemuksia?
pitäisikö olla huolissaan kun on 2,5kg paino pudonnut raskauden aikana.
Olen ensimmäistä kertaa raskaana. ruoka ei tunnu maistuman. hedelmät, puuro ja ruisleipä kelpaa mutta nekin tulee useasti oksennettua.
jatkuva oksentelu
4
99
Vastaukset
- joopati
Mikä on painoindeksisi? Tai pituus ja paino siis. Jos et nyt kovin alipainoinen ole, niin ei tuosta painon laskemisesta tarvitse olla ollenkaan huolissaan. Lisäksi, jos saat kuitenkin nestettä pysymään sisällä ja aika ajoin myös noita mainitsemiasi hedelmiä, puuroa ja ruisleipiä niin hätää ei ole. Voit soittaa myös neuvolaan ja kysyä heidän mielipidettään asiasta, sitä varten se neuvola on olemassa, että sieltä voi kysyä mieltä askarruttavia asioita. Sitten jos neste ei meinaa pysyä sisällä, niin aika nopeasti pitää mennä sairaalaan tiputukseen, ettet kuivu. Oletko muuten kokeillut jäisiä marjoja, mehujäätä, kylmää jogurttia tms.? Ne pysyvät myös monella sisällä, kun pahoinvointi on pahimmillaan. Tsemppiä!
- MiuMau:)
Valitettavasti kokemusta löytyy. Kolmessa raskaudessa pahointointi ja oksentelu kesti sen 12-15 vkoa, mutta yhdessä raskaudessa oksensin kaikki 39 vkoa. Voin sanoa ettei ollut häävi olotila. Neljästi olin tiputuksessa ja paino laski aika reilusti alkuun. Vasta n. rv 36 pääsin lähtöpainoon takaisin. Ennen raskautta oli lievästi ylipainoa (muutama kilo). Lopulta painoa tuli kaikkiaan parisen kiloa. Vauva oli silti normaalipainoinen 3,1kg syntyessään, joten jotenkin ne vauvelit vaan selviää vaikka äidillä olisi rankkaa :)
Tsemppiä ja muista lepäillä ja juo, juo, juo ja juo :) Itselleni maistui edes jonkun verran kylmät eväät niinkuin edellinen mainitsi. Välillä olin useita päiviä juurikaan syömättä mitään mutta join senkin edestä (mehuja, kivennäisvettä jne. eli ei pelkkää vettä). - 18v pojan mami
Kyllä näin ..mulla kesti poikani odotuksessa pahoinvointi viikolle 20.Kuitenkin paino pysyi kohtuullisena..vaikka laskikin.Tosin sun kanntaa otattaa verikokeita jotta näkee onko natriun ja kalium arvot ok..Mä söin ja oksensin ja söin ja..:)
Täällä rv 10 0 ja kyllä ollaan voitu huonosti.. Itse kuukaudessa menetin 4 kiloo painoa (175/80) ei siis ihan kamalaa.. Kaksi kertaa jo tiputuksessa ollut sillä olen kuivunut oksentelemisen takia.. Neljä-viisi päivää kun on kaikki vesikin tullut ylös niin alkaa olemaan tosi zombi... Neuvolan täti ja sukulaiset neuvoivat syömäänsyömäänsyömään että kyllä se siitä... Nopeasti oppi että mitä on suht mukava oksentaa... :/ Tiedän että "kyllä se siitä ohi menee" neuvot voisi kaikki tunkea paikkaan jossa aurinko ei paista... Toivon sulle nyt vaan tsemppiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770