Miten 10.000E kannattaa sijoittaa?

Lauri A.

Miten kannattaa sijoittaa 10.000Euroa? Olen saamassa perintöä lähiaikoina kyseisen summan.

Olen itse aika pienituloinen perheetön eläkeläinen. Ennestään minulla on pieni kerrostalo-osake, joka on velaton. Muita säästöjä on pankissa määräaikaisella noin 10.000Euroa.

Vierastan sijoittamista osakkeisiin. Olen sellainen varman päälle pelaaja paremminkin. Paljonko täytyy olla alkupääomaa, jos ostaisin pienen sijoitusasunnon, jonka laittaisin vuokralle ja loput ottaisin velkaa pankista? Kannattaisiko tällainen? Jos se ei kannata niin ainahan asunnon voi myydä pois. Miten kauan asunto pitää olla omassa käytössä, että sen voi myydä verovapaasti? Ja jos se on koko ajan vuokrattuna niin milloin sen voi myydä verovapaasti? Kiitos vastauksista.

5

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörssihai

      Kannattaisi ostaa Nokiaa. Se on nyt halpaa!

      • sijoutusta 50vuotta

        Ja nokia edelleen halpenee,
        kun menee reippaasti alle 2 € ja siinä pysyy yhtiö alkaa ostamaan niitä itse ja/tai joku yritys kaappaa Nokian.

        Nokia ei koskaan enää tule nousenaa edes 1/10 huippuarvostaan, ja siihen nousuun menee yli 3 vuotta,

        nyt Nokia joutui luottolaitosten hampaisiin, kai siitä Pörssihaikin alkaa vähitellen ymmärtämään.


    • tämä on realismia

      Ei noin pientä summaa kannata sijoittaa mihinkään. Tuotto on 200-300 euroa vuodessa ja siitäkin menee veroa. Pistä talletustilille, jossa on suurempi korko.

    • Reilu neuvo.

      Näinä aikoina kun osakkeet ovat keskimäärin korkealla ei kannata missään nimessä sijoitttaa vakituiseen, vain siinä mielessä jos myy viikon-kuukauden kuluttua.

      Kysyjän ei kannata enää aloittaa sijoutusasuntoja, sillä se tuottaa hitaasti ja pitää olla jämäkkä, osata itse rempata ja nopeasti,
      lisäksi,
      se pitäisi ostaa sopivalta paikkakunnalta, jossa on sisäänmuuttoa ja asuntojen hinnat vielä edullisia,
      kuten esim. Hämeenlinna oli 10v sitten,

      jos ostaa muuttotappiokunnasta, tuskin saa omiaan koskaan.

      ALOITTAJALLE,
      pidä rahasi kuten nykyisetkin, < siinä se neuvo oli.

      ei kannata toivoa korkorahastoisssakaan 1 % enempää, usein kän niin että joku mennee pieleen ja tappiotra tulee.

      Et varmaan ole niitä miehiä/sijoittajia kun;
      unohtavat hetkessä tappiot ja nauttivat taas arvonnoususta,
      samoin säästävät aina lisää eivätkä oikein tiedä,
      mikä on uuden oman säästön osuus ja mikä on todellisen tuoton osuus.

      .

    • 171717

      Osta Nokiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe