Miten 10.000E kannattaa sijoittaa?

Lauri A.

Miten kannattaa sijoittaa 10.000Euroa? Olen saamassa perintöä lähiaikoina kyseisen summan.

Olen itse aika pienituloinen perheetön eläkeläinen. Ennestään minulla on pieni kerrostalo-osake, joka on velaton. Muita säästöjä on pankissa määräaikaisella noin 10.000Euroa.

Vierastan sijoittamista osakkeisiin. Olen sellainen varman päälle pelaaja paremminkin. Paljonko täytyy olla alkupääomaa, jos ostaisin pienen sijoitusasunnon, jonka laittaisin vuokralle ja loput ottaisin velkaa pankista? Kannattaisiko tällainen? Jos se ei kannata niin ainahan asunnon voi myydä pois. Miten kauan asunto pitää olla omassa käytössä, että sen voi myydä verovapaasti? Ja jos se on koko ajan vuokrattuna niin milloin sen voi myydä verovapaasti? Kiitos vastauksista.

5

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörssihai

Kannattaisi ostaa Nokiaa. Se on nyt halpaa!

• sijoutusta 50vuotta

Ja nokia edelleen halpenee,
        kun menee reippaasti alle 2 € ja siinä pysyy yhtiö alkaa ostamaan niitä itse ja/tai joku yritys kaappaa Nokian.

Nokia ei koskaan enää tule nousenaa edes 1/10 huippuarvostaan, ja siihen nousuun menee yli 3 vuotta,

nyt Nokia joutui luottolaitosten hampaisiin, kai siitä Pörssihaikin alkaa vähitellen ymmärtämään.

• tämä on realismia

Ei noin pientä summaa kannata sijoittaa mihinkään. Tuotto on 200-300 euroa vuodessa ja siitäkin menee veroa. Pistä talletustilille, jossa on suurempi korko.

• Reilu neuvo.

Näinä aikoina kun osakkeet ovat keskimäärin korkealla ei kannata missään nimessä sijoitttaa vakituiseen, vain siinä mielessä jos myy viikon-kuukauden kuluttua.

Kysyjän ei kannata enää aloittaa sijoutusasuntoja, sillä se tuottaa hitaasti ja pitää olla jämäkkä, osata itse rempata ja nopeasti,
      lisäksi,
      se pitäisi ostaa sopivalta paikkakunnalta, jossa on sisäänmuuttoa ja asuntojen hinnat vielä edullisia,
      kuten esim. Hämeenlinna oli 10v sitten,

jos ostaa muuttotappiokunnasta, tuskin saa omiaan koskaan.

ALOITTAJALLE,
      pidä rahasi kuten nykyisetkin, < siinä se neuvo oli.

ei kannata toivoa korkorahastoisssakaan 1 % enempää, usein kän niin että joku mennee pieleen ja tappiotra tulee.

Et varmaan ole niitä miehiä/sijoittajia kun;
      unohtavat hetkessä tappiot ja nauttivat taas arvonnoususta,
      samoin säästävät aina lisää eivätkä oikein tiedä,
      mikä on uuden oman säästön osuus ja mikä on todellisen tuoton osuus.

.

• 171717

Osta Nokiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe