Vanha lasikuituvene ja uudempi kone - Hyvä ostos?

Makke77

Olen hankkimassa venettä parin tonnin budjetilla. Tarjolla olisi 1980 mallinen lasikuituinen tuulilasivene, jossa on 1990 mallinen 40hp jammu perässä, hyvä kone kaikilla herkuilla.

Käyttö: Ajelu, uistelu, heittokalastus.

Tuulilasivene: Ei kovin käytännöllinen, mutta toimisiko kuitenkin?

Budjetti rajoittaa tarjontaa, ostaakko vaiko eikö..

6

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 33

noilla tiedoilla voi sanoa mitään. onhan konekin ko 22v vanha... kyllä sen aika nopeasti huomaa mikä on sopiva kun laitat nettiveneeseen vaikka sopivan hintahaarrukan. joku vanha vene voi olla vaikka kunnostettu täyteen iskuun ja toinen on aivan rikki. siksi siis ihan mahdoton kysymys.

• groooom

Tuulilasivene on epäkäytännöllinen,poi muodista, 40 hv jammu kova viemään bensaa... ole tarkkana jos koeajat, että käykö hyvin pätkimättä, eri nopeuksilla.... itsellä kokemusta tuollaisesta yammusta, itse en ostais tuota yhdistelmää

• Joakim_

Mihin verrattuna 40 hv Yamaha on kova viemään bensaa? Kun Vene-lehti testasi ko. koneen 1983 he epäilivät virhettä, koska koneen ominaiskulutus oli niin pieni ja tehokäyrä ideaalinen. Kaikin puolin erinomainen kone (mulla oli tuollainen 1985-1993) ja kaverilla 80-luvulta pitkälle 2000-luvulle.

Ko. kone vie täydellä teholla (reilut 43 hv) n. 17 l/h eli saman verran kuin nykyiset 50 hv 4T koneet. Matka-ajossa pääsimme helposti 60 M tankillisella (24 litraa).

• Makke77

No en ole muodin perään vaan käyttötavaran. Jammu toimi ja sähkökamaa oli uusittu koneeseen, siinä oli ollut käyntihäiriötä.

Pulpettiveneet on vähän turhan arvokkaita, johtunee juuri tuosta että niitä pidetään käytännöllisimpinä.

Ajatuksissa on ajaa yksi kesä tuulilasiveneellä ja sen jälkeen toinen vene alle.

• Mercury 50hv

Juuri kunnostamassa wanhaa Brigitte nimistä tuulilasivenettä niitä ekoja Suomessa
        tehtyjä lasikuituveneitä valmistettu Turun veneveistämöllä 60 luvulla ei ole kovin
        paha projekti uutta maalia pintaan ja hallintalaitteiden uusiminen, vene on yhä liki
        50 vuoden ikäisenä varsin tukevan tuntuinen vaikka onkin "kuttaperkkaa" kuten
        alan (asiantuntijat) joskus vertaili lasikuitua, tosin ennen ei säästetty aineissa.

• bööbööbööööö

Tuon ikäiset autot, veneet yms ovat yksilöitä. Kannattaako, riippuu ihan siitä miten on pidetty huolta. Jos 'ikinä' ei ole mitään tehty, kaikki kunnostushommat kaatuu sun päälle. Mutta, jos on pidetty hyvin, niin go 4 it.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      304
      3011
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2027
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1794
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1347
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe