Voiko lakata tms.

Mikko779

Pistin soutuveneeseen uuden pintamaalin "Hempel Brilliant enamel". Voisiko tätä pintaa vielä lakata tai muuten lisäsuojata jottei hiekka heti yhden kesän jälkeen sitä kuluta pois? Toki antifouling voi laittaa mutta onko muita vaihtoehtoja Tietoa ??

Mikko

7

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34´3

      Mitään venettä ei ole tarkoitus vetää hiekalla, joten käytä vaikka vanhoja pelastuliivejä veneen alla hiekkarantaretkillä.

      • Tai peltivene

        Aivan oikein täytyykö edes soutuvene aina vetää kivikkoiseen rantaan tai hiekalle
        jos on vakituinen venepaikka niin äkkiäkös rakentaa telapukin, pari kakkosnelos
        lankkuia ja pulttaa kaksi telaa poikittain, jos ei muuta niin jotain pyörivää alle.


      • 99%vetää
        Tai peltivene kirjoitti:

        Aivan oikein täytyykö edes soutuvene aina vetää kivikkoiseen rantaan tai hiekalle
        jos on vakituinen venepaikka niin äkkiäkös rakentaa telapukin, pari kakkosnelos
        lankkuia ja pulttaa kaksi telaa poikittain, jos ei muuta niin jotain pyörivää alle.

        Luonnonsaarissa ei välttis ole telapukkeja! Paras tapa on vetää vene rantaan, eikä aina voi valita sitä hienoa hiekkarantaa. Itse en osaa suositella mitään tuon maalin päälle, mutta ehkä olisi ollut järkevää vetää alusta alkaen jo joku epoksimaali.


      • 3+5
        99%vetää kirjoitti:

        Luonnonsaarissa ei välttis ole telapukkeja! Paras tapa on vetää vene rantaan, eikä aina voi valita sitä hienoa hiekkarantaa. Itse en osaa suositella mitään tuon maalin päälle, mutta ehkä olisi ollut järkevää vetää alusta alkaen jo joku epoksimaali.

        "Luonnonsaarissa ei välttis ole telapukkeja! "

        Mutta veneissä pitäisi olla pelastusliivejä, ne voi laittaa veneen alle. Voi myös keksiä jotain muuta pehmeää tai rullaavaa jonka ottaa mukaan. Jos rannassa on puustoa, sieltäkin saa tavaraa veneen alle, ajopuitakin rannoilta löytyy.


      • 3+5 kirjoitti:

        "Luonnonsaarissa ei välttis ole telapukkeja! "

        Mutta veneissä pitäisi olla pelastusliivejä, ne voi laittaa veneen alle. Voi myös keksiä jotain muuta pehmeää tai rullaavaa jonka ottaa mukaan. Jos rannassa on puustoa, sieltäkin saa tavaraa veneen alle, ajopuitakin rannoilta löytyy.

        "Mutta veneissä pitäisi olla pelastusliivejä, ne voi laittaa veneen alle."

        Miksi ei voisi laittaa, kunhan ne eivät ole sen jälkeen käytössä pelastuvälineenä. Pelastuliivi kun sattumoisin menettää ominaisuuksiaan kun sitä murjotaan, ja ihmishenki on kuitenkin venettä arvokkaampi.

        "Nokkela niksipirkkalainen se nopean hautapaikan löytää"


    • Asiantuntija 44

      Voi lakata terveta tai lätkästä venttiä pohjaan.Jätä se venhees ankkuriin ja ui rantaan,niin ei hiekka raavi venhees pohjaa.

    • -rautaköli-

      Kölirauta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe