Hei,
17-vuotiaalla lapsellani oli TSH 5,1. Parin vuoden aikana on muutaman kerran aikaisemmin otettu kilpirauhasarvo ja ollut yli neljä silloinkin. Ylipainoakin on lapselleni kertynyt, mikä ei mielestäni johdu syömisestä. Terveyskeskuslääkäri laittoi vain kontrollikokeen vuoden päähän.
Itse aloitin juuri muutama kuukausi sitten Thyroxinin, eikä mulla ollut kertaakaan yli viiden meneviä arvoja. Tosin jouduin ruinaamaan lääkityksen, joka pienillä annoksilla on jo ainakin paleluun auttanut.
Millaisilla arvoilla olette saaneet lääkityksen?
6
218
Vastaukset
- 1234567
Liian korkea tuo TSH. Mitä muut arvot näyttivät ?
- Äitimuori1962
Hei!
Oma 16-vuotias tyttäreni sai 6 viikkoa sitten Thyroxin-lääkityksen kouluterveydehuollon lääkäriltä. Hänen TSH oli 5.45 ja T4V 12. Aluksi vain puolikas lastentablettia, nyt 4 päivänä viikossa kokonainen ja 3:na puolikas. Tyttö on jo tässä ajassa piristynyt valtavasti, hänen pahin oireensa oli uupumus ja väsymys. Lisäksi muisti ja keskittyminen huonontuneet ja paino noussut 8 kiloa muutamassa kuukaudessa. Älä tyydy tuollaiseen virheratkaisuun, vaihda lääkäriä niin kauan että saa lääkityksen! - vajaatoimintax
T4V oli 15. Muita arvoja ei ole otettu. Ei minultakaan, vaikka mulla on jo lääkitys. Mitäs muita arvoja pitäisi ottaa?
- Yks vaan
Kilpirauhasen vasta-aineista näkee mahdollisen kilpirauhasen tulehduksen. Sitä on kandenlaista. Vasta aineet ovat S-TPOAb ja S-TYGLAb
Myös T3V on hyödyllinen ottaa. - 1234567
Tuossa tulikin jo hyvä vastaus. :)
- niinno joo
Menkää asiantuntevan sisätautilääkärin luo ja pyydä lisäkoeet (nuo ed.mainitut)..tai vaihda ainakin lääkäriä..Minun tyttärellä oli tsh koholla samanverran ja kontrollikokeet otettiin 3kk päästä ja arvot ok..Koululääkäri tai th on aina laittanut kontrollit jos on tarvis..sitä pitää seurata koska minullakin on vajaatoiminta ja suvussa kilpirauhassairauksia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww731167EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 78832
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43668
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30616