Mikä on tämä osa?

Taas täti pulassa!!

Jeep Grand Cherokee vm 03, diesel ja kas kas, pihamaalle oli tipahtanut kummallisen näköinen osa! Tuossa puolikkaassa hevosenkengässä on mercedeksen logo (autossani on mersun kone), ja perässä seuraava numerosarja: A 000 993 19 15. Yritin googlettaa numerosarjaa, mutta enpä tullut hullua hurskaammaksi.
Veikeäksi asian tekee se, että auto tuli juuri huollosta. Kuljettjan puoleisen lämmityslaitteen läppä oli kuollut. Samalla kaikki säädöt tarkistettiin, ja tehtiin keväthuolto , eli öljyjen ja suodattimien vaihto. No, hain auton huollosta, ja olen nyt ajellut parisataa kilometriä. Huomiot säätöjen jälkeen: dieselin kulutus noussut 4 l / 100 km, kiihtyvyys huonontunut, pakoputkesta tulee mustaa sauhua sekä pakokaasu haisee todella pahalta auton sisätiloihin.
Kyllä, huomenna otan yhteyttä korjaamoon, mutta ajattelin heittää tämän "hevosenkenkä"-arvoituksen palstalle.
Samalla piruuttani utelen, mitä tuollainen osa maksaa asennuksineen? Nuo edelliset toimenpiteet maksoivat 1800 e.( Hintaan sisältyi raitisilma- ja polttoainesuodattimen vaihto, öljyjen vaihto sekä se kuolleen läpän vaihto.) Jotenkin minusta vaan tuntuu, että vanhaa rouvaa kusetetaan.
Katsoin ohjekirjasta miten läppä vaihdetaan, eikä siinä kyllä mainittu että läppään pääsee käsiksi ainoastaan sisätiloista. Muistaakseni ohje alkoi: Irroita lasinpyyhkimet...
Voi olla että olen väärässä, ja turhaan kiuttelen. Mutta ei autokaupat ole ainoita paikkoja, jossa naisasiakasta katsotaan vähän vinoon....

3

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+10
      • Täti

Aivan oikein, tai oikeammin puolikas tuosta osasta! Kiitos paljon vinkeistä. Enhän minä autoista mitään ymmärrä, mutta olenko edes hiukkasen oikeilla jäljillä, kun päättelen näin: lisääntynyt polttoaineen kulutus, kiihtyvyyden aleneminen ja pakokaasun katku ohjaamoon voisivat johtua siitä, että klemmari puuttuu ja putkistoon pääsee ilmaa, eikä katalysaattori ja turbo pääsekään pelittämään kunnolla?

Kiitos oikein paljon a s i a l l i s e s t a vastauksesta! Ja linkeistä!

• 1+10
        Täti kirjoitti:

Aivan oikein, tai oikeammin puolikas tuosta osasta! Kiitos paljon vinkeistä. Enhän minä autoista mitään ymmärrä, mutta olenko edes hiukkasen oikeilla jäljillä, kun päättelen näin: lisääntynyt polttoaineen kulutus, kiihtyvyyden aleneminen ja pakokaasun katku ohjaamoon voisivat johtua siitä, että klemmari puuttuu ja putkistoon pääsee ilmaa, eikä katalysaattori ja turbo pääsekään pelittämään kunnolla?

Kiitos oikein paljon a s i a l l i s e s t a vastauksesta! Ja linkeistä!

en itsekään asiantuntija ole, mutta tuo mitä sanoit vaikuttaa minusta jopa todennäköiseltä.
        kannatta kysellä myös täältä: http://www.fjdc.org/bbs/viewforum.php?f=10&sid=7b5f6877720bad50f46c735a359d7d5c
        toivottavasti jeeppi tulee kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1590
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1071
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe