Mikä on tämä stoori, joka on valloillaan internetissä että todistajat eivät saa katsoa smurffeja? Joku kertoo jopa stooria jossa smurffi on herännyt jossain eloon ja köpötellyt ja puhunut..
"here were stories of Smurf dolls coming to life and literally walking into or out of a Kingdom Hall (JW church) and making foul mouthed comments (I beleive the story was a child's toy smurf walked out of a Kingdom Hall and blurted "I've had enough of this $hit")"
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080729103848AApj0FU
Olisiko jollain osoittaa perusteita näille väitteille?
Todistajat ja pienet siniset hahmot
72
277
Vastaukset
- fairyä impattu?
"Tuo smurffikielto oli siis ruotsalaisessa Valtakunnan palveluksessmme noin 1985 ehkä vuosi ennen tai jälkeen. Vaikea muistaa lähes neljäkymmenen vuosien takaisia kirjoitusajankohtia.
Suomalaisessa versiossa tuota kieltoa ei ollut, siksi otinkin siitä selvää, kun lapsiltani kuulin, että smurffeja ei saa pitää. Suomalaisten keskuudessa kielto kulki vain juoruna.
Luin itse tuon kiellon ja sieltä se löytyy, jos jostain niitä Vp ruotsiksi saa käsiinsä."
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=4695&start=60
Urbaani legenda taas herätetty henkiin.
Suomalaisessa Vt-matskussa ei ole mitään mainintaa smurffikiellosta,
tuskinpa on muittenkaan maitten matskuissa kun ei WL:sta löydy.
Hypetystä taas.
Seuraavaksi kaivetaan esiin Fairy-kielto?hi-hiih...- 30
En itse muista matskuista lukeneeni smurffeista mitään, mutta muistan etten minä(kään) saanut niitä televisiosta katsoa taikka omistaa sellaisia figuureja.
jostain syystä punahattuinen smurffipappa leimattiin saatanaksi. kuka lie tuon aikaan sai, mutta sillä mentiin...
jokatapauksessa sellainen "kielto" ON ollut. virallisena tuskin kuitenkaan - hupaisaa..
30 kirjoitti:
En itse muista matskuista lukeneeni smurffeista mitään, mutta muistan etten minä(kään) saanut niitä televisiosta katsoa taikka omistaa sellaisia figuureja.
jostain syystä punahattuinen smurffipappa leimattiin saatanaksi. kuka lie tuon aikaan sai, mutta sillä mentiin...
jokatapauksessa sellainen "kielto" ON ollut. virallisena tuskin kuitenkaanEn muista edes kuulleeni tuollaisesta mitään...
- 13
hupaisaa.. kirjoitti:
En muista edes kuulleeni tuollaisesta mitään...
no ei kovin paikallisesta ilmiöstäkään voi kyse olla,kun englanniksi googlatessakin löytyy samankaltaisia tarinoita jossa 80-90 smurffeissa oli vikaa.
- 13q
13 kirjoitti:
no ei kovin paikallisesta ilmiöstäkään voi kyse olla,kun englanniksi googlatessakin löytyy samankaltaisia tarinoita jossa 80-90 smurffeissa oli vikaa.
siis 80-90 luvulla
- :->
13 kirjoitti:
googlettaminen ei ole todiste mistään muusta kuin siitä että jotain hakusanoilla on löytynyt
viestisi on ilmoitettu asiattomaksi - montako löydät?
13 kirjoitti:
Kerrotko ne Vt-julkaisut joista löytyy juttua smurffeista?
Nimenomaan_ Vt-julkaisut_ siis.
- kollmkkkpk
Lestadiolaisetkin väittivät että nk. hoitokokouksia ei koskaan pidetty. Kunnes niitä sitten alettiin taas pitää.
Smurffeista kyllä kohistiin ja niitä piti välttää. Jos avaajalle ei riitä todisteeksi se että ruotsinkielisessä Vt-matskussa asia on mainittu, niin sille ei sitten voi mitään, mutta kyllä meistä useat muistavat tuon Smurffikohinan.
Se on tietenkin totta että salilta ulos juossut Smurffi on urbaani legenda, mutta sen ovat luoneet Jehovan todistajat. Niiltä tarina on kuultu. Tällaisilla tarinoilla on (etenkin Jt-piireissä) tapana kasvaa potenssiin, kun niitä kerrotaan eteenpäin.- kaikkea kanssa
Lestadiolaisten valehtelu ei ole todiste esityksesi puolesta.
- I had a Dream:
Mun ovella kävi sininen diovsmurfi.
Sillä oli kädessään Wartsikan 1974 sidottu vuosikerta,
ja tutkittiin sitä yhdessä ovella.
Jokaisen Wartsikan kanness oli Iiiisolla txt
maailmanloppu v 1975.
Sitten smurffi ott salkustaan fairypullon, otti huikan siitä ja tarjosi minullekin..
meinasin maistaa,mutta onneksi hälytyskello varoitti minua...
Herätyskellohan se minut pelasti,
piti nousta ja lähteä töihin ;D
kun kerron tämän työpaikan kahvipöydässä, on mielenkiintoista seurata, millainen versioa jutusta tulee vastaan viikon kuluttua?- Werminaattori
Olet aikaisemmin kertonut olevasi työtön, eläkeläinen, leski (useammasta syystä) ja sairaseläkkeellä (omintakeinen kirjoitustyyli, ja ;D -merkit paljastavat kyseessä olevan sama henkilö). Nyt olet taas työpaikan kahviporukassa. Kunnon trolli siis.
Suck this ->
"Jos olet nuori, niin sinun on myös tunnustettava se tosiasia, ettet ehdi tulla vanhaksi nykyisessä asiainjärjestelmässä. Miksi et? Koska kaikki Raamatun ennustusten täyttymyksen todisteet osoittavat, että tämä turmeltunut järjestelmä on saava loppunsa muutaman vuoden kuluessa. Jeesus ennusti siitä sukupolvesta, joka näki "viimeisten päivien" alun vuonna 1914: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." – Matt. 24:34. Niinpä jos olet nuori, et ehdi toteuttaa mitään tämän järjestelmän tarjoamaa elämänuraa." (Herätkää! 8.9.1969 s.14) - Hermonaattori ;D
Werminaattori kirjoitti:
Olet aikaisemmin kertonut olevasi työtön, eläkeläinen, leski (useammasta syystä) ja sairaseläkkeellä (omintakeinen kirjoitustyyli, ja ;D -merkit paljastavat kyseessä olevan sama henkilö). Nyt olet taas työpaikan kahviporukassa. Kunnon trolli siis.
Suck this ->
"Jos olet nuori, niin sinun on myös tunnustettava se tosiasia, ettet ehdi tulla vanhaksi nykyisessä asiainjärjestelmässä. Miksi et? Koska kaikki Raamatun ennustusten täyttymyksen todisteet osoittavat, että tämä turmeltunut järjestelmä on saava loppunsa muutaman vuoden kuluessa. Jeesus ennusti siitä sukupolvesta, joka näki "viimeisten päivien" alun vuonna 1914: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." – Matt. 24:34. Niinpä jos olet nuori, et ehdi toteuttaa mitään tämän järjestelmän tarjoamaa elämänuraa." (Herätkää! 8.9.1969 s.14);D -merkki kertoo ääneen nauramisesta....
-merkki tuskin kenenkään yksityisomaisuutta?
Toivottovasti MONI nauraa , tätä palstaa lukiessaan.
leskeksi voi jäädä, montakin kertaa,kuka tahansa-
estääkö se tänne kirjoittamasta?
-eläkeläisetkin saa tehdä töitä tietyn
summan edestä menettämättä eläkettään ;D
"Työpaikan kahvipöytähän" voi olla vaikka mt-ryhmän käsityöpaikan kahvipöytä ;D
Tekevät kaikenlaisia käsitöitä ja myyvät niitä ,
rahoittaen niillä kesällä pik-nik-retkensä Lapinlahdelle ;D
Suojatyöpaikassa on hauskaa ;D - ;D ;D ;D
Hermonaattori ;D kirjoitti:
;D -merkki kertoo ääneen nauramisesta....
-merkki tuskin kenenkään yksityisomaisuutta?
Toivottovasti MONI nauraa , tätä palstaa lukiessaan.
leskeksi voi jäädä, montakin kertaa,kuka tahansa-
estääkö se tänne kirjoittamasta?
-eläkeläisetkin saa tehdä töitä tietyn
summan edestä menettämättä eläkettään ;D
"Työpaikan kahvipöytähän" voi olla vaikka mt-ryhmän käsityöpaikan kahvipöytä ;D
Tekevät kaikenlaisia käsitöitä ja myyvät niitä ,
rahoittaen niillä kesällä pik-nik-retkensä Lapinlahdelle ;D
Suojatyöpaikassa on hauskaa ;DMonessa ns."suojatyöpaikassa" onkin aikaa surffailla....
- ällistyttävää
Olen ollut todistajien kansa tekemisissä 80-luvulla, en ole kuullutkaan koko asiasta. Ilmeisesti kyseessä on pelkkä loan heitto.
- 23
olit tekemisissä 80 luvulla.... Minä olin todistaja 80 luvulla.
ei ole
kyseessä loan heitto. Smurffitarinat oli...
Vaikka se haluttaisikin kieltää, niin tarina on tosi.
Niitä paheksuttiin ...
En minä kyllä henk koht smurffeja niin kaivannutkaan. - jaakobista
Kyllä niitä smurffeja lievästi paheksuttiin tuolloin - 80 luvulla, ei niistä nyt mitään hirmuisia palopuheita kumminkaan nostettu, jos joku niitä lapsilleen näytti.
- ehkäpä "velho" oli hiukan liian "pahis" ;D
- tuolloinhan alettiin puhumaan yhteiskunnassa yleisemminkin lapsille suunnattujen ohjelmien sisällöstä, vaikka toisaalta ei se "Jörö-Jukkakaan kovin hauska hahmo ollut, itseäni ainakin pelotti hirmusesti katsoa kun saksilla leikkelivät sormet poikki...
Pupu-Tupuna lienee aika viaton...
:) - kummaa, kummaa
jaakobista kirjoitti:
Kyllä niitä smurffeja lievästi paheksuttiin tuolloin - 80 luvulla, ei niistä nyt mitään hirmuisia palopuheita kumminkaan nostettu, jos joku niitä lapsilleen näytti.
- tuolloinhan alettiin puhumaan yhteiskunnassa yleisemminkin lapsille suunnattujen ohjelmien sisällöstä, vaikka toisaalta ei se "Jörö-Jukkakaan kovin hauska hahmo ollut, itseäni ainakin pelotti hirmusesti katsoa kun saksilla leikkelivät sormet poikki...
:)Paheksuttiinko? En muista sellaista tapahtuneen. Sinä muistat vaikka et ole todistaja, etkä heidän kanssaan edes ollut tekemisissä?
- jaakobista
kummaa, kummaa kirjoitti:
Paheksuttiinko? En muista sellaista tapahtuneen. Sinä muistat vaikka et ole todistaja, etkä heidän kanssaan edes ollut tekemisissä?
Olen käynyt kokouksissa lapsena säännöllisesti kaksikertaa viikosssa To ja Su sekä kirjantutkistelussa Tiistaisin, joka tuolloin järjestettiin usein jonkun Todistajan kotona, nuoruusiässä käynnit muuttuivat epäsäännöllisemmiksi ja aikuisiällä harvemmiksi.
Konventit on tullut käytyä ja aikoinaan Helsingissä järjestetty kansainvälinen konventtikin. - jaakobista
jaakobista kirjoitti:
Olen käynyt kokouksissa lapsena säännöllisesti kaksikertaa viikosssa To ja Su sekä kirjantutkistelussa Tiistaisin, joka tuolloin järjestettiin usein jonkun Todistajan kotona, nuoruusiässä käynnit muuttuivat epäsäännöllisemmiksi ja aikuisiällä harvemmiksi.
Konventit on tullut käytyä ja aikoinaan Helsingissä järjestetty kansainvälinen konventtikin.Ai niin, Beetelissäkin tuli vierailtua.
- edelleen ihmettelen
jaakobista kirjoitti:
Konventit on tullut käytyä ja aikoinaan Helsingissä järjestetty kansainvälinen konventtikin.Olet syntynyt -64, joten et ole 80-90 -luvulla ollut enää lapsi.
Kuten sanoin, en ole kuullut smurffeista juttua vaikka olin todistajien kanssa tuohon aikaan tekemisissä paljonkin. - jaakobista
edelleen ihmettelen kirjoitti:
Olet syntynyt -64, joten et ole 80-90 -luvulla ollut enää lapsi.
Kuten sanoin, en ole kuullut smurffeista juttua vaikka olin todistajien kanssa tuohon aikaan tekemisissä paljonkin.Olenkin 70-luvun lapsi :)
- tuota "smurffiasiaa" on suuresti liioiteltu, ehkä puheenaiheet on tänään vähissä...
Minulla on kyllä "valmisteilla" eräs ajankohtainen teema jonka tulen esittämään myöhemmin. - jep jep
jaakobista kirjoitti:
Olenkin 70-luvun lapsi :)
- tuota "smurffiasiaa" on suuresti liioiteltu, ehkä puheenaiheet on tänään vähissä...
Minulla on kyllä "valmisteilla" eräs ajankohtainen teema jonka tulen esittämään myöhemmin.Et ole ollut lapsi 80-90 -luvulla, ja kuten sanoin, vaikka olin tuolloin todistajien kanssa tekemisissä paljonkin, en ole kuullut smurffeista stooreja.
Eli suomeksi: et ole ollut todistajien kanssa tekemisissä 80-90 -luvulla. Joten heität täyttä tuubaa nyt jostain syystä. - jaakobista
jep jep kirjoitti:
Et ole ollut lapsi 80-90 -luvulla, ja kuten sanoin, vaikka olin tuolloin todistajien kanssa tekemisissä paljonkin, en ole kuullut smurffeista stooreja.
Eli suomeksi: et ole ollut todistajien kanssa tekemisissä 80-90 -luvulla. Joten heität täyttä tuubaa nyt jostain syystä.Saattoi olla myös niin että tuo "Smurffilegenda" oli jo tuolloin syntynyt, mistä sitten lieneekään peräisin, ja että sellaisena sitä käsiteltiin jossakin keskustelussa.
- eli sanottiin ehkä tähäntapaan: "Tällainen perusteeton huhu meistä Todistajista taas on liikkeellä, maailma on taas saanut vettä myllyynsä" ja sitten kerrottiin kuinka "Kirjani Raamatunkertomuksista" tmv. Järjestön julkaisu on paljon parempi vaihtoehto lapsille kuin esim. kyseiset Smurffit.
- tämän kummemmasta ei ole kysymys. - voi äiti
jaakobista kirjoitti:
Saattoi olla myös niin että tuo "Smurffilegenda" oli jo tuolloin syntynyt, mistä sitten lieneekään peräisin, ja että sellaisena sitä käsiteltiin jossakin keskustelussa.
- eli sanottiin ehkä tähäntapaan: "Tällainen perusteeton huhu meistä Todistajista taas on liikkeellä, maailma on taas saanut vettä myllyynsä" ja sitten kerrottiin kuinka "Kirjani Raamatunkertomuksista" tmv. Järjestön julkaisu on paljon parempi vaihtoehto lapsille kuin esim. kyseiset Smurffit.
- tämän kummemmasta ei ole kysymys."Saattoi olla..." ??
Just. - jaakobista
voi äiti kirjoitti:
"Saattoi olla..." ??
Just.Onko tässä nyt mitään syytä kinastella, muistan siten kuin kerroin, koska tuosta on aikaa kulunut nyt jo kolmattakymmentä vuotta en luonnollisesti muista sanatarkasti kuinka tätä "smurffiasiaa" tuolloin käsiteltiin.
- jeps jee
jaakobista kirjoitti:
Onko tässä nyt mitään syytä kinastella, muistan siten kuin kerroin, koska tuosta on aikaa kulunut nyt jo kolmattakymmentä vuotta en luonnollisesti muista sanatarkasti kuinka tätä "smurffiasiaa" tuolloin käsiteltiin.
Niin, minä taas en ole kuullutkaan asiasta, ja olin tuona aikana tekemisissä todistajien kanssa, sinä et.
Jos olet kuullut nettijuoruja vastaavia juttuja, se ei tarkoita että todistajat ovat olleet tuota mieltä.
Laita ihmeessä seuran julkaisu, jossa asiaa käsitellään. - jaakobista
jeps jee kirjoitti:
Niin, minä taas en ole kuullutkaan asiasta, ja olin tuona aikana tekemisissä todistajien kanssa, sinä et.
Jos olet kuullut nettijuoruja vastaavia juttuja, se ei tarkoita että todistajat ovat olleet tuota mieltä.
Laita ihmeessä seuran julkaisu, jossa asiaa käsitellään.Olen satavarma ettei Vartiotornissa ole koskaan kirjoitettu Smurffeista tai edes mainittu koko Smurffi-sanaa, myöskään muussa kirjallisuudessa tuskin on nähty vaivaa tuhlata mustetta ja kallista painopaperia Smurffeista tarinoimiseen. --Herätkää-lehdestä en ole varma, siinähän käsitellään maailman tapahtumia ja ilmiöitä varsin laajalti.
Mitä tulee siihen esitettyyn tulkintaan että pääsmurffi edustaisi "pahalaista" ja muut smurffit ja smurfiina hänen "pikkupirujaan", lienee tässä jäänyt kuitenkin huomiotta se että Velho Gargamelhan jo edustaa sarjassa "tämän maailman henkivoimia", joten tulkinta lienee jossainmäärin harhaanjohtava, vai onko jollakin jokin muu peruste joka puolestaan tukisi juuri kyseenalaiseksi asettamaani tulkintaa? - T&T
jaakobista kirjoitti:
Olen satavarma ettei Vartiotornissa ole koskaan kirjoitettu Smurffeista tai edes mainittu koko Smurffi-sanaa, myöskään muussa kirjallisuudessa tuskin on nähty vaivaa tuhlata mustetta ja kallista painopaperia Smurffeista tarinoimiseen. --Herätkää-lehdestä en ole varma, siinähän käsitellään maailman tapahtumia ja ilmiöitä varsin laajalti.
Mitä tulee siihen esitettyyn tulkintaan että pääsmurffi edustaisi "pahalaista" ja muut smurffit ja smurfiina hänen "pikkupirujaan", lienee tässä jäänyt kuitenkin huomiotta se että Velho Gargamelhan jo edustaa sarjassa "tämän maailman henkivoimia", joten tulkinta lienee jossainmäärin harhaanjohtava, vai onko jollakin jokin muu peruste joka puolestaan tukisi juuri kyseenalaiseksi asettamaani tulkintaa?Ei ole olemassa virallista esitystä tai tulkintaa, ja en ole kuullut edes todistajien mainitsevan asiasta omina kannanottoinaan.
Joten tuo tulkinta vaikuttaa aivan keksityltä. - jaakobista
T&T kirjoitti:
Ei ole olemassa virallista esitystä tai tulkintaa, ja en ole kuullut edes todistajien mainitsevan asiasta omina kannanottoinaan.
Joten tuo tulkinta vaikuttaa aivan keksityltä.Aivan, on epätodennäköistä että hallintoelin olisi muodostanut tätä mainittua kantaa tuohon tulkintaan, vaikka on tietysti mahdollista että he ovat "panneet merkille" ja "kiinnittäneet huomiota" kyseisiin smurffi-sarjan hahmoihin tai voihan olla olla mahdollista että haaratoimiston henkilökuntakin on "kiinnittänyt huomiota" smurffi-kysymykseen, jollei niin sitten jää vielä vaihtoehdoksi joku seurakunnan vanhin taikka avustavapalvelija taikka sitten ihan yksityinen seurakuntalainen, ellei peräti "kiinnostunut" tai mahdollisesti joku tuttava tai hyvänpäivän tuttu kauppareissulla joka on huomauttanut smurffien "ppaheellisuudesta jollekin joka tuntee jonkun todistajan.
- omalta osaltani päätän osallistumiseni tähän polttavaan aiheeseen: Smurffit ja niiden väitetystä "hyppäämisestä jonkun, ilmeisesti sisaren käsilaukusta" ja "käppäilemisestä" suorinta tietä ulos Valatkunnan salista, TÄHÄN!
;D - T&T
jaakobista kirjoitti:
Aivan, on epätodennäköistä että hallintoelin olisi muodostanut tätä mainittua kantaa tuohon tulkintaan, vaikka on tietysti mahdollista että he ovat "panneet merkille" ja "kiinnittäneet huomiota" kyseisiin smurffi-sarjan hahmoihin tai voihan olla olla mahdollista että haaratoimiston henkilökuntakin on "kiinnittänyt huomiota" smurffi-kysymykseen, jollei niin sitten jää vielä vaihtoehdoksi joku seurakunnan vanhin taikka avustavapalvelija taikka sitten ihan yksityinen seurakuntalainen, ellei peräti "kiinnostunut" tai mahdollisesti joku tuttava tai hyvänpäivän tuttu kauppareissulla joka on huomauttanut smurffien "ppaheellisuudesta jollekin joka tuntee jonkun todistajan.
- omalta osaltani päätän osallistumiseni tähän polttavaan aiheeseen: Smurffit ja niiden väitetystä "hyppäämisestä jonkun, ilmeisesti sisaren käsilaukusta" ja "käppäilemisestä" suorinta tietä ulos Valatkunnan salista, TÄHÄN!
;DOletko lukutaidoton?
Ei ole olemassa virallista esitystä tai tulkintaa, ja en ole kuullut edes todistajien mainitsevan asiasta omina kannanottoinaan.
Joten tuo tulkinta vaikuttaa aivan keksityltä. - jaakobista
T&T kirjoitti:
Oletko lukutaidoton?
Joten tuo tulkinta vaikuttaa aivan keksityltä.Aivan, ei pitäs näin paljon "vetistellä" että menee jo lukutaitokin.
- T&T
jaakobista kirjoitti:
Aivan, ei pitäs näin paljon "vetistellä" että menee jo lukutaitokin.
Asia on sentään vakava, joten nauraminen ei tule kuuloon.
- Tiivi
jaakobista kirjoitti:
:)..." Puputupuna lienee aika viaton , ..." -
Entäs ne Tiivi- Taavit ?
- jaakobista
Taas uusi "Smurffikesä" edessä, ihan heti, kohta, pian...
http://www.youtube.com/watch?v=0pJnWSLLmhU
;D Aku Ankasta tässäkin on kyse. Kun täällä on nettiin perehtynyttä väkeä pilvin pimein
liikkeellä niin kerron tässä lyhyesti asian. Suomessa eräässä kunnassa (?)
Aku Ankan tilaaminen lopetettiin kirjastoon siveettömänä lehtenä. Ja nyt kotiläksy.
Missä kunnassa Aku Ankka todettiin heidän mielestään tuollaiseksi lehdeksi ?.- Donald Duck
En tiedä kunnasta, mutta vuosikymmeniä sitten Suomen johdon henkilö julkisesti piti lehteä pronolehtenä, koska ankat ovat ilman housuja. Ymmärrettävistä syistä maailmalla naurettiin Suomelle.
- Jokey Smurf :)
Donald Duck kirjoitti:
En tiedä kunnasta, mutta vuosikymmeniä sitten Suomen johdon henkilö julkisesti piti lehteä pronolehtenä, koska ankat ovat ilman housuja. Ymmärrettävistä syistä maailmalla naurettiin Suomelle.
Smurffeilla sentään näkyy olevan vaatteetkin,
joten mix muka olisi kielletty? - Pomum Adami
Kielsivätkö todistajat myös Akun lukemisen?
Jossain Vs-saitilta joskus luin että urbaanin legendan mukaan smurffi olisi jopa puraissut viatonta todistajaparkaa?
Saakohan smurffinpuremasta jonkun sairauden?
Onko siihen rokotetta?
Totta varmaan ....
Mitähän kyseiset ihmiset on oppineet siitä, mitä Raamattu sanoo akkojen höpötyksistä ja Ämmien juoruiluista?
Viime vuosina ainakin on kehoitettu olemaan levittämättä kaikenmaailman höpöjä juttuja...
Kandeis keskittyy enempi Raamatun lukemiseen,
sieltä oppii , paljon...
vai smurffit herää eloon,,,,voi Elämän Kevät mitä höperyyttä :) - jaakobista
Pomum Adami kirjoitti:
Kielsivätkö todistajat myös Akun lukemisen?
Jossain Vs-saitilta joskus luin että urbaanin legendan mukaan smurffi olisi jopa puraissut viatonta todistajaparkaa?
Saakohan smurffinpuremasta jonkun sairauden?
Onko siihen rokotetta?
Totta varmaan ....
Mitähän kyseiset ihmiset on oppineet siitä, mitä Raamattu sanoo akkojen höpötyksistä ja Ämmien juoruiluista?
Viime vuosina ainakin on kehoitettu olemaan levittämättä kaikenmaailman höpöjä juttuja...
Kandeis keskittyy enempi Raamatun lukemiseen,
sieltä oppii , paljon...
vai smurffit herää eloon,,,,voi Elämän Kevät mitä höperyyttä :)En voi olla kommentoimatta vielä tuohon että:
"smurffi olisi jopa puraissut viatonta todistajaparkaa"
- minulla alkoi silmät niin "vetistää" myötätunnosta, ettei tahdo tulla tästä kirjottamisesta mitään...
Koitetaan kestää :D
- Hefty Smurf
Smurffit loi belgialainen sarjakuvapiirtäjä Peyo (Pierre Culliford) alun perin sivuhahmoiksi Johannes ja Pirkale -sarjakuvaan.
Smurffien ensiesiintyminen Johannes ja Pirkale -sarjakuvassa tapahtui belgialaisessa Le Journal de Spirou sarjakuvalehdessä 23. lokakuuta 1958.
Peyo loi hahmoista 1960-luvulla oman sarjansa.
Hän teki Smurffi-albumeita lähes 30 kappaletta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Smurffit#Tunnettuja_smurffi-sarjakuvien_hahmoja
Ei ollut Wikissäkään mainintaa todistajien smurffi-kiellosta. - julkaisu/sivuno?
Mistä Vt-seuran materiaalista löytyy esitys
smurfien kieltämisestä ja demonisoimisesta?
Laittakaa nyt perusteluja kun kerran esitätte tuollaista.
. - 8.06
Ei kannata ainakaan Salille smurffeja viedä, jos ne siellä riehaantuvat todistajaparkoja haukkaamaan kintusta niin,
ettei pysty teokraattiseen ohjelmaan keskittymään.
off topic:
näin eräässä kokouksessa puhujan jolla oli Nalle Puh-solmio.
Etirivissä istuvat kakarat seurasivat erittäin kiinnostuneina hänen puheenvuoroaan,
oli niin metkan näköisen se Puh myös ;) - kumma juttu
Tuntuu olevan arka aihe tuo perustelujen pyytäminen kun ne poistetaan.
En tällaisia viitsi yleensä kommentoida, mutta voin nyt tällä kertaa sanoa, että
kirjallisuudesta ei edes löydy sanaa "smurffi ". Joten pilasin nyt teidän ilonne
ko. asian suhteen. Koskee kaikkia julkaisuja.- lehdykkä tallella?
Ruotsinkielisessä Valtakunnan Palveluksessa kuulema löytyy -80 -luvulta?
Kellä olis tietoa tästä harvinaisuudesta?
Miksi ruotsinkieliset pelkäsivät smurffeja,
onhan ne tottuneet Mörköönkin?(muumilaakso)
Mitä sanoo Ruotsinkielinen WL?
Faktaa kaivataan....
Brooklynistä ei siis ainakaan tullut smurffikieltoa,
ihan paikallisia höperyyksiä...nekin...
- Muffe Blue
Smurffit ovat toooosi sitkeitä, touhuavat "apinan raivolla", nekin..
Parhautta :)
http://youtu.be/_j5Z6Juisz0 - asia ok
Smurffithan on ihan söpöjä.
Eikä Brooklyn ole suinkaan niitä kieltänyt,
olkaa ihan rauhassa, lapsukaiset.. - 11.05
Joo, ei ole Brooklyn smurffeja kieltänyt.
Hypetysä taas. - Mariadna
Todisteita
virallisesta smurffi-kiellosta ei siis löydy?- prtymkd
Ei, koska kyse on todistajien itse levittämästä epävirallisesta hössötyksestä.
- hah...
Nyt sitten anti-jt-porukka levittää sitä
osoituksena todistajien höperyydestä .. ?- cgtkk
Kun se nyt on todistajien levittämää hössötystä, niin eikö se hyvin pitkälti ole osoitus todistajien höperyydestä?
- pftugh
Jos edes pieni osa entisistä todistajista levittäisi jotain vastaavaa, niin se olisi mielestäsi - tietenkin - osoitus entisten todistajien höperyydestä, eikö totta?
- heh, voihan ...
Kysyin just yhdeltä todistajalta muistaako hän tällaista juttua smurffeista. Ei ollut kuullutkaan.
- zaenjaenmjdzadn
Kysypä YK-kytköksestä. Eivät ole kuullut siitäkään. xD
zaenjaenmjdzadn kirjoitti:
Kysypä YK-kytköksestä. Eivät ole kuullut siitäkään. xD
Oletko huomannut, että yk-kytkentä on puuta heinää?
- torninvoima
:-> kirjoitti:
Oletko huomannut, että yk-kytkentä on puuta heinää?
>>Oletko huomannut, että yk-kytkentä on puuta heinää?>>
Noinhan lahkosi haluaa sinun uskovan. Todellisuudessa Vt-seura kuului jäsenenä YK:n alaiseen järjestöön (DPI-NGO) ajalla 1992-2001. Se vetäytyi tuosta jäsenyydestään vain päiviä sen jälkeen kun asia tuli julkiseen tietoon:
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/08/religion.world
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/15/religion.unitednations - :->
torninvoima kirjoitti:
>>Oletko huomannut, että yk-kytkentä on puuta heinää?>>
Noinhan lahkosi haluaa sinun uskovan. Todellisuudessa Vt-seura kuului jäsenenä YK:n alaiseen järjestöön (DPI-NGO) ajalla 1992-2001. Se vetäytyi tuosta jäsenyydestään vain päiviä sen jälkeen kun asia tuli julkiseen tietoon:
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/15/religion.unitednationsOletat paljon ja menet henkilöön. Lisäksi pykälänikki on osoittanut jutun humpuukiksi.
Voisikin kysyä miksi levität stooria joka on valhetta. - torninvoima
Oletat paljon ja menet henkilöön. Lisäksi pykälänikki on osoittanut jutun humpuukiksi.
Voisikin kysyä miksi levität stooria joka on valhetta.*:->*
>>Oletat paljon ja menet henkilöön.>>
Missä kohtaa menin henkilöön?
>>Lisäksi pykälänikki on osoittanut jutun humpuukiksi.>>
Pykälänimimerkki on käsittääkseni oikaissut tämän(kin) aiheen ympärillä esitettyjä kärjistyksiä ja paikkansapitämättömiä tietoja. Itse Vt-seuran YK-liitännäisyys (huom! eri asia kuin YK-jäsenyys) on kuitenkin ollut totta. Asia oli pitkään YK:n omillakin sivustoilla todennettavissa.
>>Voisikin kysyä miksi levität stooria joka on valhetta.>>
Levittääkö Guardiankin mielestäsi täysin valheita:
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/15/religion.unitednations - torninvoima
*:->*
>>Ja muuten: aloituksen aiheena ovat smurffit, eikä mikään yk-juttu perustele smurffiasiaa.>>
Ja missä olen väittänyt, että YK asia perustelisi smurffiasian? Otin kantaa ainoastaan tähän YK-asiaan.
Henkilökohtaisesti en ole koskaan kuullutkaan mistään smurffikiellosta, ja vaikka sellainen olisi joskus ollutkin, en näkisi sitä kovinkaan merkittävänä asiana. - kyllästynyt..
torninvoima kirjoitti:
>>Oletat paljon ja menet henkilöön.>>
Missä kohtaa menin henkilöön?
>>Lisäksi pykälänikki on osoittanut jutun humpuukiksi.>>
Pykälänimimerkki on käsittääkseni oikaissut tämän(kin) aiheen ympärillä esitettyjä kärjistyksiä ja paikkansapitämättömiä tietoja. Itse Vt-seuran YK-liitännäisyys (huom! eri asia kuin YK-jäsenyys) on kuitenkin ollut totta. Asia oli pitkään YK:n omillakin sivustoilla todennettavissa.
>>Voisikin kysyä miksi levität stooria joka on valhetta.>>
Levittääkö Guardiankin mielestäsi täysin valheita:
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/15/religion.unitednationsHuomaathan, että edelleen aiheena ovat smurffit, eikä mikään eikä esityksesi osoita väitteitäsi oikeaksi.
Ja edelleen pykälinkki on osoittanut asian humpuukiksi ja esitykseksi joka on tarkoitushakuista mustamaalausta.
Kerran vielä: aiheena ovat smurffit. Jos haluat kekustella yk:sta, tee siitä oma aloitus. - torninvoima
kyllästynyt.. kirjoitti:
Huomaathan, että edelleen aiheena ovat smurffit, eikä mikään eikä esityksesi osoita väitteitäsi oikeaksi.
Ja edelleen pykälinkki on osoittanut asian humpuukiksi ja esitykseksi joka on tarkoitushakuista mustamaalausta.
Kerran vielä: aiheena ovat smurffit. Jos haluat kekustella yk:sta, tee siitä oma aloitus.>>Huomaathan, että edelleen aiheena ovat smurffit>>
Toki. Tällä palstalla ei taida olla montaakaan ketjua, jossa ei sivuttaisi jotakin muutakin aihetta kuin aloituksen asiaa. Itsekin kuitenkin kommentoit YK-asiaa ja väität, että se on valhetta. Miksi tähän kommenttiisi ei olisi lupaa vastata:
>>eikä mikään eikä esityksesi osoita väitteitäsi oikeaksi.>>
>>Ja edelleen pykälinkki on osoittanut asian humpuukiksi>>
Kyse ei ole siitä, että koko asia olisi humpuukia, vaikka haluatkin nyt asian niin vääntää. Vielä kerran: Levittääkö Guardian-sanomalehtikin mielestäsi valheita:
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/15/religion.unitednations - :->
torninvoima kirjoitti:
>>Huomaathan, että edelleen aiheena ovat smurffit>>
Toki. Tällä palstalla ei taida olla montaakaan ketjua, jossa ei sivuttaisi jotakin muutakin aihetta kuin aloituksen asiaa. Itsekin kuitenkin kommentoit YK-asiaa ja väität, että se on valhetta. Miksi tähän kommenttiisi ei olisi lupaa vastata:
>>eikä mikään eikä esityksesi osoita väitteitäsi oikeaksi.>>
>>Ja edelleen pykälinkki on osoittanut asian humpuukiksi>>
Kyse ei ole siitä, että koko asia olisi humpuukia, vaikka haluatkin nyt asian niin vääntää. Vielä kerran: Levittääkö Guardian-sanomalehtikin mielestäsi valheita:
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/15/religion.unitednationsKuitenkin olet itsekin sitä jatkuvasti vaatimassa, eli aiheessa pysymistä, joten pysy nyt siinä.
Tai mene tekemään aloitus asiastasi. - :->
Niin, sinun kannattaa tehdä aloitus aiheestasi. Noin tuhannetta kertaa.
- torninvoima
Kuitenkin olet itsekin sitä jatkuvasti vaatimassa, eli aiheessa pysymistä, joten pysy nyt siinä.
Tai mene tekemään aloitus asiastasi.*:->*
>>Kuitenkin olet itsekin sitä jatkuvasti vaatimassa, eli aiheessa pysymistä, joten pysy nyt siinä. Tai mene tekemään aloitus asiastasi.>>
Ok. Jätän asian nyt tähän. Muista kuitenkin seuraavassa yhteydessä, että sivuutit jälleen vastapuolen esittämät näytöt ja siitä huolimatta nimeät vastapuolen valehtelijaksi. - torninvoima
Niin, sinun kannattaa tehdä aloitus aiheestasi. Noin tuhannetta kertaa.
>>Niin, sinun kannattaa tehdä aloitus aiheestasi.>>
Olet oikeassa, kunhan nyt vain erehdyin vastaamaan jonkun toisen aloittamaan YK-sivujuonteeseen. - :->
torninvoima kirjoitti:
>>Kuitenkin olet itsekin sitä jatkuvasti vaatimassa, eli aiheessa pysymistä, joten pysy nyt siinä. Tai mene tekemään aloitus asiastasi.>>
Ok. Jätän asian nyt tähän. Muista kuitenkin seuraavassa yhteydessä, että sivuutit jälleen vastapuolen esittämät näytöt ja siitä huolimatta nimeät vastapuolen valehtelijaksi.Koeta nyt jatkossa muistaa, että pysyt aloituksen aiheessa ja otat paremmin selvää asioista. YK-juttu on selvästi todistettu vahvaksi liioitteluksi ellei peräti täysin puuta heinää olevaksi. JOS vain uskallat itse lukea asiasta.
Tee aloitus aiheesta, kun kerran olet niin varma asiastasi. - :->
torninvoima kirjoitti:
>>Niin, sinun kannattaa tehdä aloitus aiheestasi.>>
Olet oikeassa, kunhan nyt vain erehdyin vastaamaan jonkun toisen aloittamaan YK-sivujuonteeseen.Jaa, no tuo joku olisi voinut pysyä paremmin aiheessa.
Henlilökommentointia
- viiksi-vallu
Valheiden levitäjät noudattavat Hitlerin ohjeita:
“Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it”
Adolf Hitler quotes - Minjamuffe
Kateelliset levittelee kaikenlaista.....juttua...
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHto_wZgQO8cWCrgua5JoXQ_5sjU9KdVDpWjY7ifoeLX6fwN2F
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?322282Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751194