Vainoaminen ja toisten seuraaminen rikos

hoitoon ainakin

Iltalehdessä on tänään juttua että halutaan laki näille häiriöihmisille jotka vainoavat ja seuraavat toisia ihmisiä. Näitä on. On puhelinhäirintää ja ihan tavallista seuraamista ja perättömien levittämistä. Näille kun rupeais rapsahtamaan tuomiot niin eiköhän täälläkin olisi parempi olla.

43

2335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just näitä ne on

      Tällä palstalla joku leimaa hulluiksi niitä jotka näkee nämä paikkakunnan pimeät puolet. Eikös siellä mielenterveystoimistoakin jollekin tarjottu.

      • Potilastuntematon

        On tarjottu.Siinähän se nöksöttää jos on mieli sinne mennä.Se rannanpuoleinen pääty terkkakeskukusessa.Käyn itse siellä.


      • Anonyymi

        Kannattaa gosiaan muuttaa sivistyksen pariin pois


    • PMLeaks

      Uudistus vaikuttaa järkevältä. Uudistuksen toinen osa on niin ikään hyvä ja tarpeellinen:

      "Samalla oikeusministeriön työryhmä ehdottaa, että yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta tuomittavia rangaistuksia lievennettäisiin. Kunnianloukkausta ei enää pidettäisi törkeänä sillä perusteella, että se on tehty joukkotiedotusvälineellä. Uudistus korostaisi sananvapautta perusoikeutena."

      Tulee mielenkiintoiset ajat, kun netissä voidaan keskustella asioista oikeilla nimillä kiertelemättä ilman ennen kuin asiasta on nuijittu tuomio käräjäoikeudessa.

    • Pleasestop

      Joo,miten mäkin todistan tän vainon?
      Mä voisin iskee heti kolme nimeä pöytään,mutta kun ei voi ei.
      Mä annan ennemmin heidän olla.ja toivon parasta että keksisivät jotain muuta sen tilalle että mua kyttää ja vainoaa.

      • tämmöstä?

        mutta sekin on jänskää pieksus että sä voit kuulla itsestäsi asioita,joita et edes itse tiennyt?
        Vaikka sä istut kotonas illat,etkä tee just muuta kuin kotihommia,susta voi liikkua juttuja että sä oot ollu siellä ja täällä.


    • ..........

      Joo jokaisen ois paras pitää huoli vaan omista asioista .
      Mutta kiusaa se on pienikin kiusa ja jotkut nauttii kiusata toisia.
      Se on ikävää.

      • Anonyymi

        Muuta pois.


    • Kaivanröökii

      Mulle ihan yks hailee jos minusta joku nimellä huutelee paskaa.
      Mitä se mua loukkaa?
      Ei mua loukkaa edes perättömät ilmoitukset,koska viranomaiset ei ole sentäs
      niin dillejä,etteikö he tajuais todellisuutta.

    • Mättööö

      ei kaikkia haittaa jos saa tuomioita tai mitä lie.
      Ei se hetkauta.

    • HALUAN ELÄÄ:)
    • Accountant

      Olen itsekin odotellut lakia joka kriminalisoisi myös lievemmän tason vainoamisen kuten seuraamisen ja kyttäämisen.

      Itse olen saanut näinkin "lievästä" vainoamisestani - jatkuu jo viidettä vuotta - psykosomaattisia oireita kuten hermostuneisuutta, pohjatonta epäluuloisuutta, ja ylivarovaisuutta.

      Yksin en enää halua lähteä edes lenkille ettei se kuusikymppinen narsistiällötys ilmaannu yhtäkkiä selkäni taakse huohottamaan, tmv. "kivaa". Olen kotini vanki, koska en ulkona voi liikkua vapaasti - koskaan en tiedä milloin ja missä tämä vainoojani on kyttäämässä ja/tai seuraamassa minua. Ilmeisen henkisesti sairas ihminen.

      En voi varmuudella tietää haluaako hän vain säikytellä ja kiusata koska en ole vastannut hänen tunteisiinsä - enkä vastaa. Koko mies ällöttää ja inhottaa jo pelkällä olemassaolollaan!!!

      Paras konsti minkä olen todennut tepsivät on miehen kohdatessani täydellinen välinpitämättömyys häntä kohtaan. Myös kulkemisreittieni ja aikataulujeni rukkaaminen uusiksi on auttanut ongelmaan aika paljon.

      Muillekin voin antaa saman neuvon: älkää sortuko huomioimaan vainoajianne, tai uhkailemaan takaisin! Vakavissa tapauksissa kääntykää poliisin puoleen. Varsinkin väkivallan uhatessa.

      • :(

        kuvittelet koko asia.


    • Psyko-Paatti on vene

      Joskus tämä "vainoaminen" on aivan omassa päässä keksittyä!

      Narsistinen ja itsekeskeinen luonteenlaatu saa aikaa käsityksiä itsensä tärkeydestä ja olemisesta kaiken keskipisteessä. Näissä tilanteissa jokainen vastaantulija tuntuu seuraavan ja kyttäävän juuri sinua!

      • :o

        en edes huomaa jos joku kyttäisikin minua.


    • inhottavaatodellakin

      on samantapasesta kokemusta...auttoi paikkakunnan vaihdos.

    • todellisest.vainotu

      se o vähä vaikee todistoo toi vainommine.miten sen todistat että tietyt ihmiset sattuu aina samaan paikkaan ja kahtoo sinua kohtin. ja ne tietää sinusta kaikenlaista,mikä ei olle totta.
      olen joutunut reitteijä minäkin miettii mistä ajan autolla.
      kun aina kahotaan ja oosotellaan.
      psykenlääkkeen jo sain että hermot kestää elää

    • kyllä aita on suora

      Tuttua meidän perhettä on vainottu neljä vuotta. Vieläkin tämän perheen aikuinen tyttö huuteli naapurille että hän on hullu. Kuulee harhoja ja sitten tullaan aidalle ja huudellaan ja taputellaankäsiä yhteen.Ajatelkaa että takan seisoo aikuinen mies tämän rouvan tukena.SItten levitellään naapureille että meitä vainotaan. Hui raja aita oli vähän vinossa tai mikä se oli vinossa kun naapuri huusi naama punaisena syksyllä.

    • kaikkeeenymmärrä

      Tommone laki laittas kaikki mielenterv. ongelmaiset napinpopsijat keksimään kaikenlaista ihmisistä.

      Esim jos katot johki päin,oot heti kytänny.
      Mitä kyttäämistä voi olla jos kävelee normisti tiellä. nii mitä ihmeellistä siinä on/toisinsanoen tekeekö siinä kävellessä jotain merkillepantavaa.
      Kaikkee en ymmärrä,enkä katso tarpeelliseksi ymmärtääkään.

      • :o

        Sama kun tuttava väitti ukkonsa kyttäävän minua. Harmi vaan ku johonki se katsekin on pantava,kun kävelee ,kompastuu jos kävelee silmät kii.


      • Tuppis¡
        :o kirjoitti:

        Sama kun tuttava väitti ukkonsa kyttäävän minua. Harmi vaan ku johonki se katsekin on pantava,kun kävelee ,kompastuu jos kävelee silmät kii.

        Kyttäys pitää mielen virkeänä.!


    • Tuppis¡

      niin etenkin kun taidat olla se y-ristin heiluja

    • Surullista

      Pieni paikkakunta, vaan isot ovat ihmisten murheet!!

      • PmkMaster

        Toisen murhe kolmannen ilo.! Ja täällä niitä kolmansia riittää. LetsRock


      • Kateuskatkeruus

        xD aivan:D


    • savolainen myös

      Miten pystytte ylipäätään asumaan Pieksämäellä, missä ihmisarvoa ei tunneta? Itsepä muutin opiskelujen jälkeen pois, ja tuskinpa asiaa Pmäelle tulee tässä elämässä enää. Ei jäänyt kovin kaksisia muistoja kaupungistanne.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Kesämökillä nyt mäellä. Muuten muualla.


    • kuperkeikkaöljyy

      ei kai täs,syö juo ja paskoo,niin se menee vaikka asusit stadissa.
      Ihmiset on päästään vialla joka puolella.
      Minulla ei ole itsellä tarve jauhaa paskaa,eikä vainota ketään,kun en ole katkera tms.
      Hyväksyn ITSENI JA MUUT sellaisina kuin ovat.

      • ei kiinnosta

        Kuperkeikkalle että sulla on ihana asenne. Sillä kyllä pääset pitkälle. Itselläni on sama periaate en anna toisten pilata ihanaa päivääni. Jos vahtii tai tekee mitä lystää ei hetkauta. Sehän se niitä eniten kyrsiikin kun niihin reagoi. Hullut on hulluja eikä sille voi mitään.


      • Anonyymi

        Ei minuakaan kiinnosta muiden asiat eikä minun asiat kuulu muille.


    • Keravan kolli kuses

      Lisäisin tuohon listaan vielä ihmisten mustamaalauksen, ja intimeettisuojan rikkomisen, jotka on rikoksia. Teinipellet ei vaan saa niistä koskaan rangaistusta, koska aikuisenakin ovat jääneet vajaiksi henkisellä tasolla. Yksi vajaa asuu nyt Keravalla, ja painajainen jo odottaa oven takana.

      • KatkeraPMK

        Kosto antaa syyn jatkaa päivään huomiseen, vaikka elämänhalu olisi jo kadotettu.


      • Keravan kolli kuses
        KatkeraPMK kirjoitti:

        Kosto antaa syyn jatkaa päivään huomiseen, vaikka elämänhalu olisi jo kadotettu.

        Voihan sen asian noinkin ilmaista. Tsemiä sulle KatkeraPMK.


      • Understand?

        On mustamaalattu ja mustamaalataan ja kostoksi mustamaalataan mustamaalajia.


    • Vihreäufo

      On vainottu ja kytätty.Nyt salainen olinpaikka,niin ei ainakaan vielä ole löytänyt.

    • Talvijihuu

      Minua kytätty nettijutuissa.!järki menee! hitto! hermot menee iha kokonaan v.ttaa nyt päähän kaikki! sänkyki romahti ku istuin yoisee päätyyn,oli se jo romahtanu vähä muutenkin jo

      • 17+16

        Sinäkö se rikoitkin minun sängyn..?

        Perhana kun aamulla heräsin lautakasan keskeltä!


    • Ennenkinvainonnut

      Eräs psykopaatti toimi näin: pyysi erästä jota kuvittelin ystäväksi,antamaan osoitteeni "joulukorttia varten".Tämä psyko ilmeisesti jollain keinoin maksoi tai lahjoi,että sai osoitteni käsiinsä.On kuulema katsonut googlemapsista ja googlesta tietoja tästä talosta.
      Sairasta etten sanois?Pelkään,että alkaa ajelemaan talomme ohi..

    • politikos

      Kaikki kyttärit ja vainoajat työttömiä vainoamaan. Johan löytyy työsarkaa kun oikein valtion palkalla saavat ihmisiä vainota. Ja koska vainoajia riittää niin työttömyys loppuu. Saavat sitten lopulta vainota toinen toisiaan kun vainottavat loppuvat. Näin on työttömyys voitettu ja suomi palastettu.

    • Anonyymi

      Onneks mun seuraajat on 16v 🎥💰🔎📡🛴🛹🌝🔥⚡

    • Anonyymi

      Vainoaminen on paha tapa. Tuo ei vetele.

    • Anonyymi

      Asuin joskus muutamia vuosia pmäellä. Heti muuttokuormani tulon huomattuaan yksi naapuri tuli utelemaan, mistä tulen ja kuka olen. Kertoi samalla että "tuo yks nuapur on ihan hullu, juoruilee ja varastaa, on alkoholisti ja vaikka mitä". Kohta toinen naapuri supisi samat asiat kolmannesta . Suurinpiirtein koko kerrostalon asukkaat vihjailivat uudelle tulokkaalle toistensa ongelmat. Tästä arvelin, että lienee paras pysyä omissa oloissaan eikä ystävistyä erityisesti kehenkään. Jonka jälkeen minut leimattiin hulluksi erakoksi, leuhkaksi, salajuopoksi jne.
      Elämä helpottui huomattavasti kun muutin pois pmäeltä.

    • Anonyymi

      Uskovaiset on toisia hakkaamassa ja uhkailemassa. Itse en uskalla seurakuntiin. Välillä toivotustaan jumalan rauha ja välillä uhataan. Onko heillä niin paha olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe