Olen nyt saanut kolme hyalgan piikkiä polveeni ja tuntuma on,että polvi on pahempi,kuin hoidon alussa.Eka piikin jälkeen tuntui,kuin olisi hivenen helpottanut,mutta nyt taas nesteilee ja on kipeä.Mitä kokemuksia teillä muilla on?
Ja yleensä näin reilu viiskymppinen,mikä on lopputulema kaikenkaikkiaan,sairaslomalla tällä hetkellä,mutta ei kai sitäkään voi loputtomiin jatkaa?Lääkäri puhui jo kaiken maailman työkokeiluista yms.,mut en nyt vielä oo oikein innostunut noista.Työ on jalkojen päällä olemista,joten lääkäri katsoi,ettei tällä hetkellä ole syytä moiseen rasitukseen.Te polvinivelrikkoiset,kertokaa kokemuksianne.
hyalgan
6
6362
Vastaukset
- Hyalgam
Hei.
Minulla alkoi polven nivelrikko 1997, se tähystettiin silloin sain siitä avun 8 vuodeksi,
2005 jälleen tähystettiin ja sain taas avun.Glukosamiinia söin suunkautta otettuna.
Sain myös hyalgamia piikkeinä polveen , 3-5 annosta . Ensimmäisellä kertaa annettuna en saanu mitään apua, meni muutama vuosi niin taas lääkäri sanoi että koitetaan uudelleen, oli eri lääkäri, silloin sain vuoden avun leposärkyyn,
Viime syksynä polveeni laitettiin tekonivel, kun polveni oli aivan huono.
Se on tärkeetä , että se piikki pistetään sinne nivelen väliin, ei mitään miellyttävää. Olen 57vuotias ja työni jalkojen päällä.
Voimia sinne.
2 - elliivo
Aikoinaan kun kävin työtetveyshuollossa sain hyalgan-piikit polveen. Ne eivät auttaneet yhtään koska nivelrikko oli jo liian pitkälle edennyt.
Kokeilin myös suun kautta glukosamiinit ja arthrylit.
Kolme vuotta sitten sain tekonivelen vasempaan polveen. Pääsin melkein samalla rytinällä työkyvyttömyys eläkkeelle.
Nyt on tilanne niin hyvä että jatkuvassa käytössä ei ole mitään kipulääkitystä. Jos on joskus huonompi päivä niin otan vain Ibumaxin.
Tein siivoojan työtä ja jos olisin joutunut jatkamaan työssä leikkauksen jälkeen, olisi varmaan jo toinenkin polvi lopullisesti sökönä.
Kyllä kannattaa ottaa tosissaan työkokeilut ja muut lääkärin ehdottamat toimenpiteet. Ei kannata turhaan rikkoa niveliään liian raskaassa työssä. - trmaliako loppuelämä
Mun polvi myös tähystetty 2005,eipä siitä ollut kauaksi aikaa apua,kortisonia olen saanut vuosien mittaan useita piikkejä,sen vuoksi nyt lääkäri halusi kokeilla hyalgania.Luulen,että mullakin sen verran jo pitkälle edennyt rikko,ettei enää taida pistokset auttaa.Ja lisäksi toinenkin polvi on kohta samassa kunnossa:( No ensi viikolla ortopedille,katsotaan,mitä se tuo tullessaan,vielä en olisi kyllä halukas tekonivelleikkaukseen.
- siipirikko2
Joku on kehunut hevosille tarkoitettujen inkivääri -ja treenilinimenttien auttaneen polven nivelrikkokipuihin. Onkohan muilla kokemusta näistä?
- särkeeee
Vanha viestiketju mutta kirjoitan tähän, koska otsikko on aivan oikea.. mulla on pistetty nyt kertaalleen lonkan nivelrikkoon hyalgania, yksityisellä puolella; itse hain lääkkeen apteekista, 50e ja sitten fysiatrian el pisti tuon, hinta 190e!! Aivan järkky hinta! sain myös uuden respan lääkkeestä, että sen voi laittaa n 3 vkon kuluttua.. mitä kautta te muut olette tuota lääkettä saaneet? jouduin käymään jo yksityisesti selkä/lonkka magneettissa, leikattavaa ei kuulemma noissa kuvissa tullut ilmi, mutta pahat nivelrikot ym. julkiselta puolelta en ole saanut apua, vuosikaudet siellä tosin ravannut.Toisaalta en tiedä sitäkään oliko tuosta piikistä apua, kenties vähäsen? mutta buranaa/paratabsia menee kuitenkin päivittäin..mutta kannattaisiko tuota hyalgania kokeilla vielä vaikkapa sen yhden kerran, en tiedä? Onko muilla laitettu tuota lonkkaan, yleensä tuo on kai enempikin polveen käytetty?
- Anonyymi
Mulle pisttiin 2 vuotta sitten Synvis piikki tähän asti oon pärjännythyvin nyt pitäs saada uusi piikki. Mutta kempeleen Terveyskeskus ei anna tuota piikkiä. Olen Raahessa saanut tuon piikin ja kirurki pisti ja tuli Hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947