Kaikille kiinnostuneille:
Löysin tällaisen sivun:
www.rainbowsilks.co.uk/ProductDetails.cfm?SubCatId=395&Code=PEBSS
Toivottavasti linkki toimii...
Blueprinting & Sunprinting(heliographic technique). Siis kankaanpainantaa auringonvaloa käyttäen.
Kysyisin vaan :Olisikohan tuollaisia tuotteita Suomeen jo eksynyt...? Ruotsissa ainakin ollaan ihan "keskiajalla" kun on kyse uusista askartelutuotteista.
/Pia
Kankaanpainantaa auringonvaloa käyttäen...?!
4
117
Vastaukset 4
- kokeiltu on
Aurinkovärjäyksen nimellä olen sitä tehnyt noin 15 vuotta sitten ensi kerran, muistaakseni silkkiväreillä. Viime vuosina joko pelkilllä kankaanpainopigmenteillä (ilman saosainetta, vedellä reilusti ohentaen) tai kankaanpainoväreillä, joista saostus on "purettu" soodalla. Ei siis mitään uutta auringon alla:)
- sunsunsunsunsun
MInäkin olen tehnyt aurinkovärjäystä lähes 20 vuotta... :)...nimenomaan kankaan painoväreillä....
- villienkeli
Kiitos vastauksista, Kokeiltu on ja Sunsun!
Siinä näkee taas kuinka pitkällä siellä Suomessa ollaan...Törmäsin tuollaiseen kuin Pebeo Setacolor Soleil, nyt en ole ihan varma tuliko nimi ihan oikein... Saakos näitä aineita siellä Suomessa ihan tavallisista askartelukaupoista...? Ja kuinka "myrkyllisiä" nämä kankaanpainoaineet oikein ovat?
Kiitollinen vastauksista ja muista nikseistä. Linkkejä, pliis, jos on tiedossa;-). Kielellä ei ole väliä.
/Pia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831019
- 73852
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut101586- 43585
- 46557
- 29523
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4516Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.164513Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136508Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61505