Minkälainen paikka Kuopio on asua?Kerro hyvät ja huonot puolet. Harkitsen nimittäin muuttoa Kuopioon.
Kuopioon asumaan
16
1860
Vastaukset
- vahingosta viisastunut
Voe tokkiisa. Älä ees harkihe Kuopioon muuttoo. On niin pirun katteellista väkkee, jotta oksat poes! Aja kylymän viileesti ohi. Ovat nii ihteesä täösiä ja sissään päe lämpievie. Ja vielä ahneitakkii.
- Kuopiolainen
Olen itse muualta Kuopioon muuttanut ja voin sanoa, että kannattaa muuttaa. Ihmiset ovat aivan oma rotunsa. Se kaikki mitä kuopiolaisistakin väitetään, ei pidä paikkaansa. En ole nähnyt lämpimämpiä ihmisiä kuin kuopiolaiset. Parhaat muistoni elämästä, on Kuopiosta. Kuopiolaiset välittävät toisistaan, he vastaavat joskus kysymykseen ehkä kierrellen, mutta se on kuopiolaisten tapa. Olen kiertänyt paljonkin Suomea ja paras asiakaspalvelu esimerkiksi on Kuopiosta. Esim. Oulussa ihmiset on paljon kylmempiä. Välinpitämättömyyden huippu on sitten Helsinki. Olisi mukava keskustella kanssasi Kuopiosta. Joku voi väittää huonoksi puoleksi, ettei siellä ole menomestoja. Kyllä niitä löytyy. Esimerkiksi yksi Kauppakadullinen.
- vahingosta viisastunut
Onneksi olkoon sinulle! Sinua on onnistanut. Et ole osunut pahaan saumaan ja pahaan paikkaan missä sinua olisi korvennettu. Minulle kävi toisin.
Olen minäkin asunut hyvin monessa paikassa, mutta Kuopio on osoittaunut kaikkein kielteisimmäksi.
No oppia ikä kaikki. - lost
vahingosta viisastunut kirjoitti:
Onneksi olkoon sinulle! Sinua on onnistanut. Et ole osunut pahaan saumaan ja pahaan paikkaan missä sinua olisi korvennettu. Minulle kävi toisin.
Olen minäkin asunut hyvin monessa paikassa, mutta Kuopio on osoittaunut kaikkein kielteisimmäksi.
No oppia ikä kaikki.ei tänne kaikkia hylkiöitä oteta, niin se vaan on että täällä netissä sitä sitten itketään kun on joutunut lähtee kusisukassa lipettiin...voi voi
tervetuloa kuopioon järkevät ja omanarvontuntoiset ihmiset mutta hesan menttaliteetillä aja vaan ohi ei täälä sua kukaan kaipaa.... - Ohi meni
lost kirjoitti:
ei tänne kaikkia hylkiöitä oteta, niin se vaan on että täällä netissä sitä sitten itketään kun on joutunut lähtee kusisukassa lipettiin...voi voi
tervetuloa kuopioon järkevät ja omanarvontuntoiset ihmiset mutta hesan menttaliteetillä aja vaan ohi ei täälä sua kukaan kaipaa....Me muutkin kuin Hesan mentaliteetin omaavat ajetaan kylmän viileästi ohi.
- jee
Ohi meni kirjoitti:
Me muutkin kuin Hesan mentaliteetin omaavat ajetaan kylmän viileästi ohi.
....ei tuu ikävä...sen takia rakennettiin hyvä moottoritie että idiootit ei eksys keskustaan sinne törttöilee
- Japi
Älä ihmeessä mee Kuopioon asumaan! Se on niin ankee ja tylsä paikka!
- N23
Asuin Kuopiossa neljä vuotta opiskellessani siellä. Koin aluksi pienen "kulttuurishokin", mikä johtui siitä että olin koko ikäni asunut rannikkoseudulla enkä sitten aina oikein ymmärtänyt savolaisten ajatusmaailmaa. Opintojeni alkuajan viihdyin kaupungissa hyvin: koulu ja biletys pitivät minut niin kiireisenä, etten pohtinut kovinkaan paljon viihtymistäni. Jonkin ajan kuluttua tapahtui kuitenkin muutos: huomasin, kuinka monien (alkuperäisten) kuopiolaisten tavat ja ajatukset erosivat täysin siitä mitä itse pidin normaalina. (Huom. Ei kaikkien!) Ensin ajattelin, että vain kuvittelin ja että olin tavannut vain juuri niitä "poikkeavia" tyyppejä. Mutta ei... Valmistuttuani muutin pois kaupungista Etelä-Suomeen. Mutta kyllä Kuopio on ihan mukava kaupunki. Etenkin luonto on todella kaunis. Luulen, että siellä joko viihtyy todella hyvin tai sitten ei ollenkaan. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Samoin myös ei-savolaiset opiskelukaverini.
- Assi
Kerro tarkemmin, minkälaisissa tilanteissa kuopiolaisten erilaisuus tuli esille. Kiinnostaisi vain tietää. Itse en ole oikein perikuopiolaisiin edes juuri tutustunut. Opiskelijaporukassa kun ihmiset ovat niin eri puolilta Suomea.
- alwaysonmymind
Jos kuvittelet että Kuopiossa on jotain huonoja puolia, unohda muuttohaaveet. Kuopiossa on vain hyviä puolia. Savoa luotaessa huonot puolet annettiin Mikkelille, hyvät Kuopiolle.
Päätös Kuopioon muuttamisesta ei saa olla järjen vaan tunteen sanelema. Täytyy olla syvällinen vakaumus siitä, että Kuopio todellakin on maailman napa ja savolaisten Pyhä Kaupunki (vrt. Jerusalem), ja kaupungissa ei voi viihtyä ellei yhdy tähän näkemykseen. Monet kaupunkiin muuttavat tekevät juuri sen virheen että ryhtyvät arvostelemaan tai vertailemaan Kuopiota muihin kaupunkeihin. Ei Kuopiota voi verrata tavallisiin kaupunkeihin. Kuopio on Kaupunki (paikallisella kielellä Kaapunti).
Tämä kuulostaa vitsiltä, mutta ei ole sitä. Kuopio avaa lämpimän sylinsä muualta muuttavalle vain jos tulijalla on oikea suhtautumistapa. Muussa tapauksessa kohtalona on kokea kylmä kääntöpuoli, ja se ajaa vääräuskoisen äkkiä Kaupungista pois.- Jurnutuksia kuullut
Kukaan ei ole väittänytkään ettei kaupunki olisi kaunis ja mukava maisemaltaan. Mutta ne ihmisluonteet. Tutkimusten mukaankin siellä uuvutaan muita alueita enemmän. Onko siis ihmisluonteissa jotain erikoista, sitä tutkimus ei kerro mistä sellainen uupumus johtuu. Kenties siitä että siellä ihmiset jaksavat jurnuttaa, aivan "jurnutustieteen maistereiksi" asti. Kuka sellaista jaksaa jatkuvasti?
- Poju
Enpä olisi itse voinut asiaa paremmin sanoa! Olen itse Kuopiosta kotoisin, viisi vuotta olen ollut karkoitettuna idässä (opiskelemassa Joensuussa). Nyt en toivo mitään muuta enemmän kuin saisin duunia Ainoasta Oikeasta Kaupungista minulle ja saisin viettää siellä loppuikäni.
Teille Kuopiossa asuneille jotka morkkaatte Kuopiota voin vain sanoa, että kullakin on syynsä pitää jostakin paikasta tai sitten ei, mutta jos kokeilisitte asumista P-Karjalassa vähän aikaa, muuttaisitte pää kolmantena jalkana kernaasti takaisin Kuopioon tilaisuuden tullen. Joensuussa huomaisitte äkkiä mitä on todellinen vitutus ja koti-ikävä! - Totta!
Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Itse tulin juuri tuolla avoimella asenteella Kuopioon, enkä ole katunut hetkeäkään! Kuopiolaiset ovat näyttäneet juuri tuon ihanan, avoimen, savolaisen puolensa ja ovat ottaneet meidät vastaan todella lämpimästi. Enää en vaihtaisi minnekään muualle. Ja muuallakin asuneena voin sanoa, että Kuopion vertaista ei ole, eikä tule!
- Maata ,merta nähnyt
Totta! kirjoitti:
Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Itse tulin juuri tuolla avoimella asenteella Kuopioon, enkä ole katunut hetkeäkään! Kuopiolaiset ovat näyttäneet juuri tuon ihanan, avoimen, savolaisen puolensa ja ovat ottaneet meidät vastaan todella lämpimästi. Enää en vaihtaisi minnekään muualle. Ja muuallakin asuneena voin sanoa, että Kuopion vertaista ei ole, eikä tule!
Voi kuule . Kyllä niitä tulee ja menee ohi paljonkin jotka ovat Kuopiota parempia. Mikä muka tekee Kuopiosta muita paikkoja paremman asuinpaikan?
- Kuopiolainen
Epäsosiaalisia kyllä olemme mutta se on vain hyvä asia. Nykyisin epäsosiaalisuus on oudon aliarvostettua. Jos haluat tavata sosiaalisia ihmisiä muuta Helsinkiin.
- Anonyymi
Hellurei! Suunnittelen muuttoa Kuopioon mutta en ole koskaan käynyt, millainen kulttuuritarjonta sielä on ja näkyykö katukuvassa laitapuolen kulkijat kuinka edustetusti?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145