Menetin uskoni seuraan, miten toimisin?

näytelläkö?

Olen Jehovan todistaja ja en enää usko Vartiotorniseuran edustavan Jumalaa missään muodossa. En halua kuulua enää tähän uskontoon koska siinä on paljon asioita mitä en usko / kannata.

Kaikki läheiseni on Jehovan todistajia vanhempani mukaan luettuina joten menetän kaikki läheiseni jos eroan seurasta. Jään siis yksin.

Miten minun kannattaisi toimia. Näytellä Jehovan todistajaa ja säilyttää läheiseni vai erota ja menettää kaikki. Miten sinä Jehovan todistaja toimisit tilanteessani? Minulle kuitenkin läheiset ovat tärkeämpiä kuin uskonto ja luultavasti suurimmalle osalle on.

( en ole jehovan todistaja. kysymys on hypoteettinen kohdallani mutta kysyn sen kaikkien niiden puolesta jotka ovat oikeasti tuossa tilanteessa)

7

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markus 10

Markus 10.luku

29 Jeesus sanoi: ”Totisesti minä sanon teille:
      Kukaan ei ole _jättänyt_ taloa tai veljiä tai sisaria tai äitiä tai isää tai lapsia tai peltoja minun tähteni ja hyvän uutisen tähden
      30 saamatta satakertaisesti nyt tänä ajanjaksona taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen ohella,
      ja tulevassa asiainjärjestelmässä ikuista elämää.

Moni jättää Jeesuksen vuoksi perheensä.
      Jos tunnet että sinun on seurattava Jeesusta=jätettävä todistajat,
      tietenkin teet sen.

• Kukabah

Jos tällainen nuori? ei ole vielä kastettu, hän voi yleensä kohtuudella liudentua pois kaikaista JT toiminnoista. Voi lopulta kieltää sukulaisiaan puhumasta uskonasioista.

Mutta jos on ehtinyt jo kasteelle, niin paskempi juttu. Usein vähittäinen loittoneminen auttaa johonkin asti. Kotoa kannattaa muuttaa pois. Muten elämä käy ahdistavaksi.

Oikean elämän viettäminen vaatii yleensä suhteitten katkaisemista JT seurakintaan ja sitä myötä sukulaisiinkin.

Sen kestää jos on hankkinut sitä ennen muita ystäviä ja riittävästi.

• minä kärsin nyt hyvi

Valnintasi riippuu tietysti siitä, pystytkö ja oletko valmis olemaan elämässäsi totuudellinen?
      Tässä tarkoitan sellaista totuudellisuutta missä ei kukaan varmasti tiedä "totuutta", mutta muuta sen voi päätellä ja nähdä ettei uskonnon, raamatun tulkintojen viidakko voi olla ainakaan se absoluuttinen totuus.

Se jatkaako seuran&seurakunnan painostuksesta näyttelemistä, eli valehtelemista itselleen ja toisille juuri mm. rakkaiden menettämisen pelosta,,on sinun päätettävissä.
      Rankaa tulee olemaan kummassakin vaihtoehdossa.
      Monet valitsevat "hernekeiton" totuudellisuuden sijaan, eli myyvät totuudellisuuden rakkaidensa vuoksi,, tai siis oikeastaan oman hyvinvoinnin vuoksi peesaamalla uskontojen painostuksesta valhetta,,minä en.

• Ovi !

Astu ulko ovesta ulos, talosta joka luhistuu. suotta huoneesta huoneeseen on mennä jotka ovat talon omissa tiloissa !

• Tällä sivulla kirjoitetaan, että moni jättää läheisensä hyvin monesta syystä.
      Se pitää paikkansa. Valitettavasti tuo asiallinen kommenttisi ei kelpaa kaikille.
      Toiset haluavat pitää ainoana syynä pelkästään uskontoa.
      Silmät suljetaan silloin tosiasioilta. Raha ja ahneus on tuo yksi syy mikä näyttelee melkoista osaa ihmisen käyttäytymisessä. Mitään toimintamalleja en tässä enkä muutoinkaan kenellekään suosittele. Jokaisen on tehtävä omat ratkaisunsa ja ´kannettava myös vastuunsa teoistaan.

• Neuvottelemalla

Älä kyseenalaista toisia JT, vaan nyt miettimään sitä miksi et usko, sen tiedät vain sinä itse.
      Kekustele jonkun kanssa asiasta, se voi auttaa tilantee aukenemista sinun kannalta.
      Näillä aluksi eteenpäin

• Usko Jeesukseen

"31. He sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

[ JKR Apt. 16... ]

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4190
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2353
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2268
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2084
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1887
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1860
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1567
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1531
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1350
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1184
    Aihe