jouduin pikavippihelvettiin...

epätoivoinen luuseri

Otin ensimmäiset vipit 2009, vaimo jäi työttömäksi ja sitten kun sai töitä
niin palkka oli aluksi pieni ennenkuin sai enemmän vastuuta työpaikalla ja palkka nousi. Aluksi joutui minun palkallani maksamaan kaikki laskut ja eihän se riittänyt. jäi laskuja maksamatta ja alkoi tulla perintäkirjeitä. Yritin siirtää eräpäiviäkin mutta aika moni firma osoittautui joustamattomaksi, ei edes viikolla parilla voineet joustaa. Olisi silloin pitänyt ottaa pari luottokorttia ja maksaa niillä rästilaskuja,m niissä olisi ollut sentään järkevät kukausierät, näin olen jälkikäteen miettinyt.
Jotenkin netistä löytyi pikavipit helposti ja otin150-200€ vippejä kolme-neljä kappaletta, aluksi homma pysyi hanskassa mutta sitten tuli jossain vaiheessa tilanne että ei ole rahaa vippien ja normaalien laskujen maksamiseen. Olisi ehkä pitänyt siinä tilanteessa päästää ne 3-4 vippiä perintään ja olisi saanut sovittua maksusuunnitelmat takaisinmaksamiseksi mutta olin tyhmä ja luulin että vipillä maksaa pois vipit / perintään kun menee niin tulee maksuhäiriömerkinnät. Nyt on tullut otettua vippejä varmaankin kaikista firmoista mitä googlettamalla löytyy, olen tehnyt maksusuunnitelmat kaikkiin vippeihin mitä on tullut otettua ( ikassan perintä/resolvium/ ok perintä ym) mutta totuus on että rahat eivät vaan riitä sekä vippien takaisin maksamiseen osissa että normaaleihin sähkölaskuun/ ruokaan/työmatkakuluihin/puhelinlaskuihin ...
Pystyykö mistään saamaan mitään apua tilanteeseen, varmaan on kohtalotovereita jotka ovat vippeihin haksahtaneet, miten olette saaneet asiat hoidettua?

47

5284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalotoverisi68

Minä päästin olosuhteiden pakosta aikanaan ulosottoon. Jos on vakituinen työpaikka,elämä ei siihen lopu.Vuoti vie tilistä noin kolmanneksen.Jää paljon enemmän rahaa ruokaan ja muihin pakollisiin.Lisäksi: stressi helpottaa huomattavasti,kun ei tarvii sitten soitella ja anoa kuppaavilta ja ahneilta perintätoimistoilta armoa ja maksuaikaa.Velka loppuu aikanaan.Siis jos töitä vaan riittää.

• juusot

www.edullinenpikavippi.com auttoi mua ilman luottotietoja.

• Lauri Volotinen

Sovi niitten perintäyhtiöiden kanssa mahd. pitkät maksusuunnitelmat.
      Ota ite rohkeasti yhteyttä ja sovi ne uudestaan.

Maksa aina ensiksi peruselämiseen kuuluvat: Ruoka, vuokra, vakuutukset, sähkölaskut, puh. laskut yms.
      Ota vippikiellot kaikkii paikkoihin ja pyri pitämään luottotiedot. Se olisi ainakin stoppi noille vipeille, mut elämäsi hankaloituu sen jälkeen.

Otappa joskus ne kaikki ottamasi pikavipit pöydälle, ja laske niistä ne kulut, mitä olet maksanut. Mieti sitten uudestaan, kannattaako niitä ottaa..??! Vuoteen tulee monta tonnia kuluja pelkästään noista, eli pankkilaina on aina halvempi. Ota sellanen, jos on mahdollista.

• piimäII

En usko että tarinasi olisi todellinen! Ihminen ei kerta kaikkiaan voi olla noin tyhmä. Varmaan hauskaa kirjoittaa aikansa kuluksi tarinoita? Ja jos olisi todellinen tarina, siitä puuttuu kokonaan todellinen velkaantuminen. Sinun ongelmasi hoituisi yhdellä järjestelylainalla.

Se siitä

• aloittaja.....

mistä saisi järjestelylainan, omasta pankista en kehtaa kysyä.
        Taannoin sain aasalta 1000e ja big bankista 1000e mutta sain niilllä vain
        maksettua vippejä pois pari maksusopimuserää ja rästissä olevia laskuja, joissa uhattiin ulosotolla ja käräjöininllä.
        Nyt saan 3 maksusopimusta maksettua kokonaan pois perjantaina kun palkka tulee. Vielä jää Team Capitalilta 3 erää 97€, Handelsbanken rahoitukselta 8erää (20e), Vivus 9erää (45€), pappilapenkkala 1erä 100€,
        ikassa 5erää (40€),
        ikassa 6erää (40€),
        ikassa 5erää (61€),
        ikassa 6erää (114€),
        perintäpalvelu suomi 2erää (50)kontanto 3erää (70€),
        ws perintä 3erää (62e), gothia 2erää(60e),
        ws perintä 2erää (60e), euroloan perintä 3erää (95e).

päälle vielä aasan ja bigbankin kuukausilyhennykset.
        auton kk-maksut, bensakulut, asuminen.

• Vippivelallinen-*
        aloittaja..... kirjoitti:

maksettua vippejä pois pari maksusopimuserää ja rästissä olevia laskuja, joissa uhattiin ulosotolla ja käräjöininllä.
        Nyt saan 3 maksusopimusta maksettua kokonaan pois perjantaina kun palkka tulee. Vielä jää Team Capitalilta 3 erää 97€, Handelsbanken rahoitukselta 8erää (20e), Vivus 9erää (45€), pappilapenkkala 1erä 100€,
        ikassa 5erää (40€),
        ikassa 6erää (40€),
        ikassa 5erää (61€),
        ikassa 6erää (114€),

Hei!

Vaikea sanoa mistä saisit lainaa. Ellos ja Halens eivät ainakaan kovin helposti myönnä, itsekkin kokeillut kun yrittänyt päästä pikaveipiestä eroon.
        Kontanton kanssa ennen sopimuksen eräpv onnistuu usein siirtämään eräpäivää eteenpäin jos on maksuvaikeuksia mutta joskus epäasiallisia viestejä tullut heiltä, tuntunut että naureskelevat kun ilmoittanut että hävinnyt maksusopimus ja pyytänyt uutta lähetään. ikassan kanssa mennyt hyvin minulla, ovat luotettavan oloisia.
        Vivus on tiukka, eivät hyväksy eräpv siirtoja. Samoin Team Capital, muista ei ole kokemuksia.

• MarkkuMi
        aloittaja..... kirjoitti:

ikassa 5erää (40€),
        ikassa 6erää (40€),
        ikassa 5erää (61€),
        ikassa 6erää (114€),

Miten oot voinu hommata ittes noin kuseen??? Onko tähän jotain erityistä syytä, vai houkutteliko vaan helppo laina=pikavippi tähän kierteeseen??

• 17+6
        Vippivelallinen-* kirjoitti:

Hei!

Vaikea sanoa mistä saisit lainaa. Ellos ja Halens eivät ainakaan kovin helposti myönnä, itsekkin kokeillut kun yrittänyt päästä pikaveipiestä eroon.
        Kontanton kanssa ennen sopimuksen eräpv onnistuu usein siirtämään eräpäivää eteenpäin jos on maksuvaikeuksia mutta joskus epäasiallisia viestejä tullut heiltä, tuntunut että naureskelevat kun ilmoittanut että hävinnyt maksusopimus ja pyytänyt uutta lähetään. ikassan kanssa mennyt hyvin minulla, ovat luotettavan oloisia.
        Vivus on tiukka, eivät hyväksy eräpv siirtoja. Samoin Team Capital, muista ei ole kokemuksia.

Ja Team Capitalilla ei ole perintäoikeuksia, joten heidän laskut voit jättää rauhassa viimeiseksi maksutaulussasi. Minulla on sinne kanssa yks vippi pystyssä, eivät ole 3kuukauteen mitään lähetelleet kun sanoin että on 15000€ ulosotossa vippejä, että laittakaa sinne jonoon vaan. Samalla kysyin miksei heidän firman nimeä löydy perintälupa listasta, tähän ei vastattu. Että se kertoo paljon siitä firmasta.

• kaikkimenee
        MarkkuMi kirjoitti:

Miten oot voinu hommata ittes noin kuseen??? Onko tähän jotain erityistä syytä, vai houkutteliko vaan helppo laina=pikavippi tähän kierteeseen??

sen vaan sanon että älä ota mistään mitään järjestelylainoja. itse olin samassa jamassa jo vuosi sitten ja otin niitä vippejä sieltä täältä. nyt olen UO ssa ja sieltä ottavat ja jakavat niitä tasapuolisesti velkojille. aina kun teet lisää niitä järjestelyjä tai sitoumuksia niin hinnat vaan nousee. maksat asumisen joko vuokran tai lainalyhennyksen ajallaan, ja auton kk maksun, sekä muut asumiskulut jne. ja jos päivähoitomaksut niin ne. sitten voin sanoa että maksa toi ws perintä ainakin jos pystyt maksaan, ne lisää paljon kuluja sekä laittavat nopeasti käräjille ja UO :n
        toivottavasti pääset eroon noista jutuista, itsellä kestää vielä vähän aikaa..
        UOssa n. 40 000e . ja tiedoksi että takauksen johdosta jouduin kuseen..

• ketjun aloittaja,.,.
        MarkkuMi kirjoitti:

puolison työttömyys. asuntoakin yritimme myydä, ei mennyt nopeasti kaupaksi, kesti kauan ja laskut kasaantuivat ( ei vippilaskut). en halunnut että menevät käräjille tai uo laskut joten tuli otettua vippiä millä maksoi laskuja.
        en myös tajunnut ajoissa että olisi antanut ne 3-5 vippiä joita aluksi tuli otettua mennä perintään ja perinnän kanssa sopinut maksusuunnitelmista vaan otin vippiä millä maksoi vippiä pois. asunto nyt pienempi ja pienempi asuntolaina, auto vaihdettu pienempään ja vähän bensaa vievään. nyt sitten irtisanottu töistä, työt loppuvat 3-4kk päästä... toivoin aina että kunhan palkka tulee niin jollain näistä selviää. uutta työtä pitäisi etsiä, vippien takia yöunet menneet, päänsärkyä, maha sekaisin...

• OUKEI91
        MarkkuMi kirjoitti:

NO KUULE JOKA VITUN JÄTKÄ TÄÄL ON KUSES KU HALLITU JA TULOT KAILILTA PIENENEVÄT EI OO NAURUN PAIKKA KETJUN ALOITTAJALLE TSEMMPII SAMA KUSINEN JUTTU ITEL.... EI TÖITÄ NÄÄ VITUN HIPIT MISTÄÄ SAA VAIKKA KOULUT KÄYTY NI JA PAERIT KOURAS NI EI VAAN KERTAKAIKKIAAN HOMMA EI TOIMI

• HÖLMÖCAPSLOCKING

SUOMI EI TOIMI VITUN EU ON KAIKKI PASKA TÄS HOMMAS IRTI SIIT EUSTA !

• kunnon kyrpä

annat vaan mennä ulosottoon
      siellä on sitten 1 lasku jota ne vie tai maksat ite

ei ne kaikki laita edes ulos ottoon laskujaan
      muutamat uhkailut tulee ja soittelut
      rajottaa aikapaljon semmonen että velkoja joutuu käräjä kulut ennakkoon maksamaan mitkä ne lisää velkaan

• kaikkimenee

ja vielä se että silloin kun niitä vippejä joutui hoiteleen niin puh.laskut oli n 400 e, aikani niitäkin koitin maksaa ja ja tehdä sopimuksia jne. kun pistivät puhelimen mykäksi niin se oli tosi mukavaa kun eivät enää soitelleet kaikenmaailman velkojat. otin priipaint liittymän ja ilmoittelin numeroni niille kelle halusin mm käräjäoikeuteen että voi soitella uusista haasteista. tilipäivänä lataan puhaikaa ja tulee paljon halvemmaksi.

• Velkaa on ja paljo

Tarinasi vaikuttaa lähes identtiseltä omani kanssa. Itse oon tosin sinkkumies ja täysin lirissä näiden vippien kanssa. Kaikki kaatui, kun sain töistä kenkää ja rupesin makselemaan velkojani (autolaina,luottokortti,joustoluotto) pikavipeillä. Lopulta makselin lapsestani elatusmaksuja pikavipeillä ja huomasin, että kaikki tulevat rahat menee perintäfirmoille ja kuukauden muut menot piti kattaa vipeillä.

En omista mitään, en ole tuhlannut humputuksiin, vaan maksanut uudella velalla velkaa.

Itselläni tuli myös järkyttävät vatsavaivat ja kivut, kun mietin yökausia velkojani ja etsin ankarasti uusia paikkoja mistä saada lainaa.

Lopulta annoin vaan kaiken mennä ulosottoon velkaneuvojan neuvosta. On järkevää maksaa vain yhteen paikkaan, kuin yrittää sinnitellä ja maksella 15 eri paikkaan kuten minulle kävi. Nyt jää kaiken lisäksi reilusti enenmmän rahaa itselle, kun ulosotto vie vain 670€ /kk. Pahimmassa kierteessä maksoin 2000 kuukaudessa eri lyhennyksiä. Viime kesänä tein kahta työtä samaan aikaan ja maksoin perintäfirmoille 8000 € parissa kuukaudessa ja velat lyheni vain parilla tonnilla.

Nyt on ulosotossa jotain 35 000€ kuluineen, kun alkuperäinen velkojen yhteismäärä oli jotain 27 000€. Kivat on kulut joo!

Luottotietojen menetys ei oo vaikuttanut elämääni millään tavalla. Ihmetystä aiheuttaa eniten se, että miten olen voinut saada noin paljon velkaa vain nettihakemuksia täyttämällä ns. pikaluottoja???

Kyllä tästä vielä noustaan. Kun pääsen töihin (nyt opiskelen), haen takuusäätiön takauksen.

• bdbdkdkdkdkk

Hmm.. samassa tilanteessa olen ollut.. sillä erolla että vaikka kävin töissä.. otin vippejä juhlimiseen pelkästään.. lopulta velkaa oli 25000e.. paljonko euroissa sulla on yhteensä velkaa? Jos puhutaan muutamista tonneista et ole vielä kusessa.. :) laitat hakemuksia noihin kulutusluotto paikkoihin.. toki siinä kannattaa katsoa ettei käy niin että kulutusluoton myöntäjä on joku sellainen mikä on myöntänyt sinulle jo pikavipin.. :) luottoa haettaessa jätät ilmoittamatta kaikki pikavippivelat.. ilmoitat vain jos sinulla on luottokorttivelkaa, tai muuta lainaa.. tämähän.on sinällään petos.. mutta mitään ongelmia sinulle ei tule kunhan maksat lainasi kunnialla pois.. jos jätät lainan maksamatta saattaa luotonantaja hakea sinulle petossyytettä.. itsehän hain tuollaisen.. maksoin sitä vuoden pois ja jäin taas vippikierteeseen.. en kuitenkaan saanut syytteitä mistään.. tässä kohtaa kaikki velat olikin pakko päästää ulosottoon.. luottotietojen menetys ei todellakaan ole niin kamala asia mitä moni puhuu.. minulla on aina ollut saunalahden liittymä ja on nytkin.. otin sieltä jopa kalliin kytkypuhelimen. Kun vanhani hajosi.. eikä ollut ongelmia.. nettiliittymää kun.otin soneralta kerroin että luottotiedot ovat kuralla.. homma meni niin että maksoin heille 100 euroa vakuusmaksua etukäteen.. joka sitten hyvitrttiin tulevissa laskuissa.. jotenka kun.nettini hinta on 19 euroa niin ensimmäiset viisi laskua tuli nollalaskuina.. :) mitään muuta haittaa ei ole ollut.. kun vuokrasin kämpänkin sellaisesta paikasta jossa aion asua siihen asti että tiedot puhdistuvat...

Sen verran voin sanoa että älä ota enää ainoatakaan vippiä.. vaikka se tuntuisi miten hyvältä ratkaisulta, todellisuus on se, että maksamalla vipillä vippiä et tule selviämään.. siirrät vai loputonta ja jos joskus velkasi menevät ulosottoon tulet monena iltana miettimään että kumpa olisi tajunnut ajoissa lopettaa vippien ottamisen ja päästää ne kiltisti ulosottoon.. olisi säästynyt useita tuhansia euroja..

Laske selviätkö selviätkö mitenkään veloistasi ja pakollisista kuluista jos et saa lainaa mistään tai apua keneltäkään.. jos et apua saa ja laskin näyttää että rahasi ei riitä lyhentämään velkoja ja elämiseen ei jää rahaa.. unohda isoimmat velat.. ala maksaa kiivaalla tahdilla pienimpiä velkoja pois.. äläkä missään tapauksessa tee maksusuunnitelmia.. niillä kasvatat jälleen vain lopullista velkasummaasi... Jos teet kymmenestä vipistä maksusuunnitelman ja jokaisesta veloitetaan vaikka 50e niin jälleen velkasi kasvaa 500 euroa aivan turhaan...

Jos velkasi menevät ulosottoon.. tulee jokaisesta velasta oikeudenkäyntikuluina 250e lisäkulua.. tästä syystä kannattaa pyrkiä siihen että ottaa vaikka tuhanne euron vipin.ja maksaa sillä pieniä vippejä pois.. mielummin tonnin vipistä 250e oikeudenkäyntikuluja kuin kahdeksasta 100e vipistä 2000e oikeudenkäyntikuluja.. tästä syystä kannattaa laittaa kaikki rahansa pieniin velkoihin.. niitä pois maksamalla säästät valtavasti...

Noh.. tässä nyt jotain.. itse olen tässä helvetissä ollut useamman vuoden ja voin kertoa että kaikenmaailman konstit olen käyttänyt ja todella tiedän miten kannattaa toimia..

Tosiaan.. ensisijaisesti yritä saada yksi iso laina jolla hoidat kaikki pois.. jos ei onnistu ja rahasi eivät riitä.. harkitse ulosottoa.. maksamalla vipillä vippiä voit siirtää tuota ulosottoa hyvällä tuurilla vuoden.. päästämällä velat sinne heti saat luottotietosi aikaisemmin takaisin ja ulosottoon menevä velkasumma on valtavasti pienempi.. ulosoton kanssa voi nykyään sopia niin.. että maksaa itse tilistään.tuon sinne kuuluvan osan.. jolloin työpaikallasi asia ei mene kenenkään tietoon.. :)

Ota myöskin yhteys velkaneuvontaan.. todennäköisesti siellä neuvotaan päästämään ulosottoon jos tosiaan et veloistasi selviä.. sen jälkeen saat kohts alkaa hakemaan takuusäätiöstä takausts jonka turvin saat pankisra lainan ja alat lyhentämään velkaasi sinne.. itse olen nyt tässä tilanteessa ja lujaa vauhtia lyhennän velkojani pankkiin... :)

Tsemppiä sinulle.. :)

• mulkero1

kannattaa laskea koska siihen isoonkin vippiin tulee niitä normi vippi korkoja ja sitten perintä kulut 2 maksuvaatimusta 80e käräjä jutut 200 e ja ulosottomiehen kulut vajaa satku

ei kaikki vippifirmat laita edes käräjille laskujaan
      aika monen vippipaikan perintä loppu 2 maksuvaatimukseen
      syy saattaa olla että he joutuvat maksamaan 200 e ensin ja sitten voivat käräjöidä
      eivätkä välttämättä saa edes omiaan takaisin
      eräs tunnettu virolainen mikä laskuttaa jopa 20e viesteillä
      yritti ratsastaa oikeiden perintätoimistojen maineella
      lisäämällä maksuvaatimuskuluja eräpäivä siirto maksuihin 21e
      että velalliset käräjien ja ulosoton pelossa maksas ylihinnotellut maksut
      itse pidän niitä vippejä maksettuina puhelin laskuissa

lisäksi moni perintätoimisto yrittää periä liikaa perintäkuluja
      ja tarjoaavat sitten reiluja maksusopimuksia

• 71+32

Muutamat firmat käyttävät törkeästi tuota oikeudenkäyntimaksua helpon rahan keräämiseen.Edellä on mainittu,että joutuvat maksamaan n.200 ensin oikeuslaitokselle,ennenkuin maksutuomio nuijitaan pöytään.

Jotkut firmat laittavat ennen mitään käräjiä sen reilu 200 perintälaskun yhteyteen,tyyliin: "Maksa välittömästi velkasi 250e ja oikeudenkäyntimaksu 220e,niin vältyt ulosotolta ja maksuhäiriömerkinnältä" Eli kerätään tuo oikeudenkäyntimaksukin jo ENNEN,kuin oikeasti olisi heillä oikeus!!

• 45''''12

Kontanto Oy on ainakin sellainen yritys,että eivät vie eteenpäin oikeudelliseen perintään,mikäli jätät maksamatta.Sieltä voi tulla kyllä tekstiviesti: "velkasi siirtyy seuraavaksi käräjäoikeuteen" Ei ole siirtynyt,ja vuosi on jo kulunut.

• ahdinko

Tosi vaikea tilanne,yöunet menneet,ulosotto kirjeen vein äsken postilaatikkoon.SAAKELIN PIKAVIPIT.

• dg adg nagfn
    • Zeinjk

Yritä saada kuntasi/kaupungin velkaneuvonnan kautta itsellesi heiltä laina. Riippuen kaupungista lainan määrä vaihtelee, täällä se on 5000€.
      Näin saisit maksaa vain yhtä lainaa sellaisella maksulla mihin kykenet.

• frge

Samanlainen tilanne kuin aloittajallakin, tosin saan juuri ja juuri maksettua perintätoimiston laskujen lisäksi "oikeat" laskutkin. Kyllästyin maksamaan vipit vipeillä ja annoin mennä perintään, tein maksusuunnitelmat Svealle. Tällä hetkellä maksan 300 e/kk perintätoimistolle, viiden kuukauden jälkeen mun pitäisi olla velaton. Jee!

Rahaa vuokran ja laskujen jälkeen jää sellaiset 270 euroa. Sillä ei todellakaan ns. juhlita, mutta pysytään hengissä. Jokaisen perintätoimiston laskun maksun jälkeen vituttaa katsoa tiliä, mutta ajatus velattomuudesta pistää hymyilyttämään. Ajatella, koko palkka jää elämiseen! Laadukasta ruokaa, ravintolailtoja, ehkä matkallekin...

Viimeisen vippini otin helmi-maaliskuussa, enkä enää ikinä vippiä ota.

• EsaL-74

Vaikka vihje tulee kuukauden myöhässä. Jos ei ole voudin käsi jo käynyt.

1. Mene tilipankkiisis, kerro tilanne, ja pyydä lainaa laskuille.
      2. Jos pankki lainan antaa, maksa laskut heti pois. (Tai anna ne pankin tädille käsiteltäväksi, joka tosin nykyään maksaa, eikä ihan vähän.)
      3. Pyydä Asiakastiedolta omaehtoinen luottokielto. Näin et saa enää uutta lainaa tai osamaksusopimuksia mistään.

Oman luottokiellon saa myös peruttua, toisin kuin sen voudin määräämän.

• Jarkko poloinen

On mukavaa että on kohtalotovereita. Itsekin viime vuodenvaihteessa hairahduin ottamaan pikavippejä koska oli suurempi hankinta edessä. En tietenkään pystynyt maksamaan niitä kaikkia ajoissa ja monet menivät perintään. Kaksi jopa ehti oikeuteen asti mutta sain maksettua ja vetivät pois. En edes halua miettiä paljonko noista kertyi aivan turhia kuluja, mm tekstarikuluja n. 300€. Vielä noin 800 euroa noista maksettavaa ja toivon todella etten enää ikinä kajoa niihin. On mennyt yöunet ja harmittaa että tullut myös tyttöystävä sotkettua noihin.

Tavaroiden osteleminen on tuottanut minulle aina mielihyvää enkä ole ikinä osannut säästää. Nyt tämän velkahelvetin myötä oppinut kantapään kautta miten tyhmää materian haaliminen on. Eihän täältä mitään saa mukaansa. Tuhlaaminen on loppu nyt.

• pikavipailijalijalje

Mulla kävi oikeastaan tsäkä. Olin ajautumassa vippikierteeseen mutta saan sen nyt pankkilainalla poikki.

Vippejä on n. 2000euron edestä tällähetkellä, vai olisiko 2500e, yksikään ei ole lähtenyt perintään eikä yhdessäkään ole vielä eräpäivä ummessa.

Saan tuloja n. 1500euroa netto ensikuussa jolla maksan kaikki mitä pystyn, ja sain lisäksi muutamantuhannen euron pankkilainan jolla maksan loputkin helvettiin rahaa jää vaikka reissuun.

Pikavippihelvetistä ja 10,000e veloista ei onneksi voida puhua, mutta neuvonpahan nyt kuitenkin, jos näyttää että nyt on mennyt vipit yli omien maksuvarojen, hakekaa pankista rahaa jos se vain on suinkaan mahdollista ja maksakaa yhdellä kaikki paskat pois.

• 18+11

Katsos kun suurin osa on ottanut sen pankkilainan ennenkuin on noihin pikavippeihin sortunut, ketään selvä järkinen ei mene ottamaan helveti.n kallista lainaa pienellä maksuajalla, jos kerran talous on muutenkin kuralla.

• ....

fixurasta voi saada lainaa enintään 10000e, kerrot vaan rehellisesti sijoittajille että yhdistäisit kalliit pikavipit yhdeksi lainaksi. Itse sain apua sieltä...

• matkailijajfjfjfofe2

Eipä taida fixuran pojat lainailla rahaa paskatuloisille. Joten unohdit mainita tämän seikan.

Itse otin pankista 4000e, kun vippejä oli eräpäivineen seuraavalle kuulle n. 3500euroa. Casinoillehan ne meni..

Hiki tuli pintaan kun ajatteli että vitta kun niitä on paljon.

Jotain hyvääkin jos etsii, sain 4000e lainan vakuuksia vastaan jolla maksan kerralla kaikki vippiryövärit pois. Olen reissuun lähdössä (kyllä, se ahdistaa että tuokin raha olisi voinut olla lompakossa siivuina matkakassassa) mutta ei auta murehtia ei, raha on uusiutuva luonnonvara. Töitä kun on ja vakioduuni nääs.

Jääpähän kk tili (n. 2000e netto) reissurahaksi ja kun lomakausikin alkaa kun lähden reissuun niin tuleepahan 3000-4000 euron lomarahatkin vielä kivasti tilille, joten tämähän kääntyi vielä voitoksi!

• 4+16
        matkailijajfjfjfofe2 kirjoitti:

Eipä taida fixuran pojat lainailla rahaa paskatuloisille. Joten unohdit mainita tämän seikan.

Itse otin pankista 4000e, kun vippejä oli eräpäivineen seuraavalle kuulle n. 3500euroa. Casinoillehan ne meni..

Hiki tuli pintaan kun ajatteli että vitta kun niitä on paljon.

Jotain hyvääkin jos etsii, sain 4000e lainan vakuuksia vastaan jolla maksan kerralla kaikki vippiryövärit pois. Olen reissuun lähdössä (kyllä, se ahdistaa että tuokin raha olisi voinut olla lompakossa siivuina matkakassassa) mutta ei auta murehtia ei, raha on uusiutuva luonnonvara. Töitä kun on ja vakioduuni nääs.

Jääpähän kk tili (n. 2000e netto) reissurahaksi ja kun lomakausikin alkaa kun lähden reissuun niin tuleepahan 3000-4000 euron lomarahatkin vielä kivasti tilille, joten tämähän kääntyi vielä voitoksi!

Kummallinen käsitys sinulla voitosta? Kyllä minun silmissäsi sinät olet se joka jäi palkintopallin ulkopuolelle ja vippikeisarit olivat ne ketkä tässä voittivat.

• Namu...

Otin pikalainoja sillä ajatuksella että otan sitten enää (jos saa) vain niistä firmoista mihin luotan.
      Nyt ongelmaksi on muodostumassa se etten pääse niistä rahoista eroon kun oli tarkoitus tehdä eräs tarpeellinen hankinta kun nyt ei jostain kumman syystä sitten kelpaakaan raha vaan pitäis ostaa kerjäten luottopäätös mitä en tarvitse.
      Nettisivuilla niin puhellaan että saa maksaa pankkiinkin. Luultavasti tekninen häiriö..
      Mutta on ne yleensä mulle toiseksi jääneet (häiriköt), katotaan nyt miten käy tällä kertaa.
      Sossukin vittuilee että pitäis mennä työnhakijaksi vaikka mulla on jo yksi työ ja toista aloittelemassa että miten montaa työtä ne oikein haluaa mun tekevän..
      Ja minkäs mä sille voin jos se nykyinen työ on provisiopalkattua :D ja seuraavakin (jos aloitan) tuskin hirveästi rahaa tuo.
      Totta kai niitä vituttaa kun joutuvat toimeentulotukea maksamaan täysimääräisenä mutta ei ne ainakaan omalla käytöksellään ole edistäneet että olis kunnon työ että turha itkee sitten jos joutuvat elättämään.
      Pikalainoistakin miettineet että pitäisköhän katsoa tuloksi. Juu tuloahan se toki on. Ne ei maksa tukea kuun viimeinen arkipäivä että joutuu nykyään senkin takia ottamaan pikalainaa kun tykkään että vuokra näkyy maksettuna tiliotteella kun anoo rahaa seur vuokraa varten. Kun nykyisellä käytöksellä sekin varmaan ennen pitkää tulee puheenaiheeksi ettei ole vuokra maksettuna jne.
      Kohta on luottotiedot taas katkolla ja ei edes saa sitä minkä takia lainaa ottanut.
      Tai saa mutta joutuu näköjään vitusti raatamaan senkin eteen kun ei raha kelpaa.

• 39000

Moro! 2009 vuodesta vippihelvetissä kans. Ainoa neuvo on että anna luottotietojen mennä kuralle rauhassa ja anna kaiken mennä ulosottoon. Maksat palkasta kolmanneksen ja nukut yösi rauhassa. Meikä maksaa vielä 4 vuotta. Onneksi on vakityö ja puolisokin pääsemässä töihin. (ei tiedä kuinka syvällä olen vippihelvetissä ollut!) Neuvoni vippejä harkitsevalle: ole vaikka puurolinjalla viikko, mutta älä sorru näihin veijareihin. Käräjäoikauden kirjeitä tullut 10-20 kpl ja aina joka toinen päivä ulosottomieheltä jotain postia.
      terv: valoo umpitunnelin päässä..........kai

• erkkiepätoivoinen

35000€ olisi kulutusluotto ja vippivelkaa :(

Ilmeisesti ainoa järkevä tie tästä päästä ulos on hakea pankista tuon kokoinen laina ja maksaa sitten sitä (550€/kk 6-7v, tulot 3100€ brutto) mutta kun siihen tarvii takaajat eikä ole ketään muita kuin iäkkäät vanhemmat. Vanhemmat on aina olleet säästäväisä jne rahasiat esimerkillisesti hoitavia ihmisiä, miten v...tussa ilkeän pyytää heitä takaajaksi :(

Onko kellä vastaavasta kokemuksia, irtosiko laina takaajien kanssa helposti vai tuliko pankistakin valituksia jne ?

• Finassitereeslelele2

Otin 4000euroa pikavippivelkoihin ja vakuus oli alla. Pääsin niistä paskoista eroon pankin avulla. Nyt on rahaa säästää kk erän jälkeen vaikka isompaan kaukomaiden matkaan.

• lokki-lintu

Vippivelkaa ja kulutusluottoja tuhansia euroja minullakin.Helpoin tapa oli päästää ulosottoon.Vakituinen työ auttaa että pääsen taas kuiville parin-kolmen vuoden kuluessa.
      Eikä tarvii anoa armoa verenimijä-perintätoimistoilta! heh.

• Pikavipeistä selviyt

Miten niin helpoin tapa? Kummallinen ajatus. Mun mielestä vaikein tapa on pistää ulos-ottoon ja riutua ilman luottotietoja muutama vuosi ja sitten alkaa kasvamaan oikeudenkäyntikuluineen korkoa jne. Hyi helvetti.

Itsellä oli 16!! eri vippifirmaan isompia ja pienempiä lainoja.

Otin pankista rahaa, maksoin kaikki pois ja nyt on helpompi hengittää kun maksaa pientä erää pankille ja mahdollisesti isommista tileistä nopeammin koko luoton pois.

Pikavipitkin voi pitää vielä hallussa jos niitä ottaa juuri mm. pari päivää ennen palkkaa (jos saa sellaisesta paikasta missä takaisinmaksu 1-7 pv kuluessa)

• 16+16
        Pikavipeistä selviyt kirjoitti:

Miten niin helpoin tapa? Kummallinen ajatus. Mun mielestä vaikein tapa on pistää ulos-ottoon ja riutua ilman luottotietoja muutama vuosi ja sitten alkaa kasvamaan oikeudenkäyntikuluineen korkoa jne. Hyi helvetti.

Itsellä oli 16!! eri vippifirmaan isompia ja pienempiä lainoja.

Otin pankista rahaa, maksoin kaikki pois ja nyt on helpompi hengittää kun maksaa pientä erää pankille ja mahdollisesti isommista tileistä nopeammin koko luoton pois.

Pikavipitkin voi pitää vielä hallussa jos niitä ottaa juuri mm. pari päivää ennen palkkaa (jos saa sellaisesta paikasta missä takaisinmaksu 1-7 pv kuluessa)

Joopa joo, eipä ne juuri hallussa pysy, koska niissä on sen verran isot kulut ja lyhyet maksuajat. Sitä en ymmärrä miksi olet ensiksi ottanut vippejä ja sitten vasta pankkilainan? Eikö olisi heti kannattanut sieltä pankista pyytää? Ja aivan varmasti on helpoin tapa päästää ulosottoon jos vippien kuukausi erät ovat liian isot että niistä pystyy selviytymään. Itselläni on noin 18000€ edest vippejä UO:ssa. UO:n taulukkomaksu vie noin 10% kuukausittain maksettavasta summasta (550€ ja uo ottaa siitä n.57€) ja velkojen korko on se lain määräämä 8,5%. Kyllähän tuosta tietty tulee noin 20% velan päälle, tiiä sitten onko se halvempaa vai kalliimpaa kuin vippien, mutta ainakin stressi on paljon helpottanut kun ei postiluukusta tipu kymmenittäin lappuja joka kuukaisi.

• Jarkko321

Älkää hyvät ihmiset kajotko pikavippeihin. Niillä saa vain koko elämänsä sekaisin.

Kokemusta on :/

• japelus85

Joo itekki oon ottanu varmaan kahestkymmenest eri paikast eikä duunii eikä mitää,joka paikast menee käräjiin et siinähä sitä ollaan pitää olla vaa työttömänä kymmene vuotta niin saa kuulema velat anteeks kännipäissään tuli otettuu hällävälii tyylillä et paskaaks täs enää jos on 1000e nii sama se vaik se olis loppuvuodest 4000e.Joo ja ku pankilta ei saa lainaa nii tuli kans otettuu lisää lainaa ja lyhensi aikasempii,vähä aikaa jakseli maksella ja yritti sopii mut nyt on melkee parempi jättää maksamat ja maksaa vaa vuokrat,nettiliittymät,puhelin liittymät,tilasin sitä ennen kaikkee tietokoneita pelikoneita ennenku meni luottikset koska niit ei saa sit enää osamaksulla.Töihin ei voi enää mennä ne ottaa lähes koko palkan ulosottoon,sossu pummina vaan pitää täs elelllä ja kyl sil rahal nyt pärjää jokseenki kyl sitä sissi aina pärjää täälä saa sentään aina rahaa toisin kuin jossain afrikas.:)iisist vaa se mikä on mokattu nii se on mokattu.:D

• Ulosteotto

Ei , ei ne ota lähes koko palkaa vaan suojaosuuden ylittävästä osasta 1/3 , eli käytännössä noin 20-25% palkasta. Huono selitys ! Meneppäs töihin ja hoida velkas

• 9+19
        Ulosteotto kirjoitti:

Ei , ei ne ota lähes koko palkaa vaan suojaosuuden ylittävästä osasta 1/3 , eli käytännössä noin 20-25% palkasta. Huono selitys ! Meneppäs töihin ja hoida velkas

Aivan, tuollainen summa on hoidettu alle vuodessa. Että taidat olla aikasta nuori kun ei vielä toi työssäkäynti maistu.

• specter

Kyllä on huono asenne. Jos 10 vuoden ajan olet työttömänä - et saa enää töitä. Hyvin harva ottaa töihin ihmistä, jolta puuttuu työhistoria.

Lisäksi sama ikäluokka on 10 vuotta edellä talousasioissa, kun sinä asut vuokra-asunnossa ja maksat lopulta pienellä entry-level tason palkalla vuokraa - toiset on jo asuntojensa omistajia.

Toisilla on omaisuutta ja tuloja nauttia elämästä, työnvieroksujalla ei ole.

• nainen 60:luvulta

itse olen maksellut pikavippejä pois mutta se johtuu asenteesta kun yrität muuttaa eräpäivää.rauhallisesti vaan vaikka luottotiedotkin menis minulta ne on jo kerran mennytkin elämän aikana ottakaa opiksi ei pikavippejä ikinä.Tuntematon kirjoittaa.

• kohtalotoveri1

Mulla on tilanne se, että aikoinaan olin työttömänä puoli vuotta. Liitolta piti saada rahaa mutta karenssia tuli jos ihmeellisimmistäkin syistä joten olin toimeentulotuen varassa jota sitäkin karenssin vuoksi rokotettiin. Raha riitti vuokraan mutta ei sitten mihinkään muuhun juurikaan. Otin muutaman vipin vain maksaakseni laskut pois koska liiton rahojen piti tulla muutaman viikon kuluttua ja siitä piti sitten maksaa myös vipit pois. Rahoja ei tullutkaan -> lisää vippiä. Lopulta pääsin töihin mutta kusessa olin jo siinä vaiheessa. Tästä on nyt 1,5 vuotta ja olen koulussa. Tilanne ei ole helpottanut missään vaiheessa. Velkoja on tällä hetkellä korkoineen noin 5000e. Päätin itsekin että annan kaiken mennä ulosottoon koska maksuvaraa ei ole ja maksan sitten kesätöillä (onneksi hyvä kesätyöpaikka jossa saa tehdä paljon ylitöitä) aina velkaa ulosottoon pois. Tuntuu yksinkertaisesti niin järjettömältä yrittää hoitaa velkoja suoraan yhtiöille koska maksuerät olisivat niin suuria ettei opiskelijana niistä selvityisi. Tämän keskusteluketjun lukeminen valoi hieman uskoa muhun, että ehkäpä joku päivä tästä suosta noustaan. Sosionomiksi kun opiskelen, niin ehkä jopa saan kaikesta tästä jotain irti tulevaan ammattiinikin, jos en muuta niin ymmärrystä siitä miten pienestä talous voi olla kiinni ja että ei vaadi kuin yhden virhepäätöksen ja vähän huonoa tuuria että voi olla monen vuoden helvetti edessä.

• Damäss

Sama juttu oli joskus muutama vuosi sitten, lainoilla maksoin lainoja ja lopulta rahat loppui. Annoin mennä kaikkien laskujen ulosottoon. Onneksi oli vakkarityö, palkasta raapaisi kuukaudessa n.700 lyhennyksiin parin vuoden ajan.
      Lopulta sain apuja perheeltä, joka panttasi omasta talosta osan, otti lainan pankista ja maksoi kaikki kulut kerralla pois, n.30 donaa, nyt makselen sitä pois n.300/kk. Luottotiedot meni ja maksuhäiriömerkinnät on vuodelle 2016 asti, mutta on nyt helpompi elämä kun on rahaa taas normaalielämään.
      Tyhmyydestä saa maksaa.

• vippimies1
    • Monet mainostaa täällä tätä lainojen yhdistämistä. Aivan mainio ratkaisu maksaa sitten vain yhtä lainaa jolloin rahaa jää muuhunkin elämiseen. Eri asia on että saako näitä yhdistelylainoja mistään. Ainakaan tavallinen tallaaja kuin minä itse en saanut vaikka valtion vakivirka ja ihan ok palkka. Olisi pitänyt olla takuita(osake yms) tai henkilötakaus lisättynä vakuudella. Lainaanyt yms lainapalvelut tarjosivat joko tyhjää kättä tai mikä älyttömintä jotain pienlainaa joka ei ollenkaan olisi riittänyt koko velkapottia hoitamaan. Jos jostakin tällaisen lainan sattuisi saamaan niin kuten edellinen totesi niin täydellisen elämäntapamuutoksen jutuu tekemään vaikka luottotiedot säilyisivätkin. Ehdottomasti vapaaehtoinen luottokielto otettava tai taas ollaan muutamassa kuukaudessa samassa tai tietenkin pahemmassa suossa.
      Kuten sanottu itse en olisi lainaa saanut pankista edes takaajan avulla vaan hain ja
      sain apua Takuu-Säätiöltä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2085
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1356
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1038
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      970
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe