aika karsee tulkinta

ohho..

38

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se näköjään

      opi laulamaan. Ihmekös tuo, jos ainoat treenit liittyvät ruokailuun.

    • Suosittelen kuuntelemaan joskus oikeaa joikua livenä. On nimittäin hyvin erilaista kuin tuo mitä väität joikumiseksi.

    • nmmkhk

      Minun mielestäni tässä laulussa Anetten ääni kuuluu hiukkasen liian voimakkaana Marcon ääneen verrattuna, jai vikaa voisi hakea Nightwishin teknisestä puolesta. Mielestäni naispuolinen rokki- ja metallilaulaja saa "joikua" , kirkua ja murista kuten mieslaulajatkin.

      • jämpti niin..

        Anette tekee lauluihin omia sovituksia kun ääni ei riitä korkeisiin kohtiin


      • Lisää kirkunaa
        jämpti niin.. kirjoitti:

        Anette tekee lauluihin omia sovituksia kun ääni ei riitä korkeisiin kohtiin

        Tekee omia sovituksia, koska pystyy siihen. Kaikilla ei luovuus eikä etenkään taito riitä. Anetteko ei pysty laulamaan korkeita ääniä? Et ole vissiin kuunnellut Nightwish-levyä tai käynyt konserteissa.


      • Nykyisen
        Lisää kirkunaa kirjoitti:

        Tekee omia sovituksia, koska pystyy siihen. Kaikilla ei luovuus eikä etenkään taito riitä. Anetteko ei pysty laulamaan korkeita ääniä? Et ole vissiin kuunnellut Nightwish-levyä tai käynyt konserteissa.

        Nightwishin konsertissa käyneenä voi sanoa, että Anette ei todellakaan pysty laulamaan korkeita ääniä tai edes pysy nuotissa vaan hän korvaa sen tuolla jenkkityypisellä joikulla ja välillä ääni särkyy totaalisesti.


      • EsimerkkejäPyydetään
        Nykyisen kirjoitti:

        Nightwishin konsertissa käyneenä voi sanoa, että Anette ei todellakaan pysty laulamaan korkeita ääniä tai edes pysy nuotissa vaan hän korvaa sen tuolla jenkkityypisellä joikulla ja välillä ääni särkyy totaalisesti.

        Minäkin kuulisin mielelläni sellaisia konserttivideotaltiointeja, missä edellisen kirjoittajan mukaan "Anette ei pysty laulamaan korkeita ääniä tai edes pysy nuotissa vaan hän korvaa sen tuolla jenkkityyppisellä joikulla tai ääni särkyy totaalisesti". Laitapa linkkejä tälläisiin videoihin ja mieluummin vielä Imaginaerum-kiertueen aikaisiin videoihin sekä kerro vielä, missä kohdassa Anette laulaa nuotin vierestä, joikuu tai ääni sortuu.


      • poijhtm
        jämpti niin.. kirjoitti:

        Anette tekee lauluihin omia sovituksia kun ääni ei riitä korkeisiin kohtiin

        Anetten ääniala riittää hyvin Wish I had an Angelin laulamiseen. Esimerkiksi Last Ride of the Dayssa ja Meadows of Heavenissa hänen tarvitsee laulaa selvästi korkeammalta ja hän selviää niistäkin.


      • Livenä
        Nykyisen kirjoitti:

        Nightwishin konsertissa käyneenä voi sanoa, että Anette ei todellakaan pysty laulamaan korkeita ääniä tai edes pysy nuotissa vaan hän korvaa sen tuolla jenkkityypisellä joikulla ja välillä ääni särkyy totaalisesti.

        Laitappa tosiaan linkki johonkin tollaseen videoon, jossa on "jenkkityyppistä joikua ja välillä ääni särkyy totaalisesti". Anettella oli Suomen keikoilla ja varmaan niistä vielä viikko eteenpäin flunssa, sellanen vaikuttaa kenen tahansa ääneen, Tarjankin. Losissa ja Karibialla kuvatuissa videoissa en särkymisiä ole huomannu. Jenkkiyleisö tykkäsi.


    • nmjgdfty

      Anetten laulaminen Wish I had an angelissa on laulamista belting-tekniikalla, ei joikumista eikä kirkumista.

    • $Biisin raiskaaja$

      Pelkkää raiskausta rahan vuoksi. Ääni ei riitä ruotsiämmällä mihinkään.

      • Turhaansiltihuudan

        Yleisö siis maksaa siitä, kun heidän lempimusiikkiaan raiskataan? Loogista. Anetten ääni kyllä riittää täräyttämään studiomittarit punaiselle, siinä kun keskivertolaulajaämmä ei niitä saa värähtämäänkään.

        Kannattaa lukea koko tämä juttu, ajatuksella:

        http://www.vertigo.cd/index.php?option=com_content&task=view&id=1871&Itemid=27

        "Tuomas näkee Anetten ominaisuudet laulajana varsin erinomaisina.

        - Tarja oli klassistyylinen ja dramaattinen laulaja, kun Anette on taas luonnollisempi. Molemmat ovat monipuolisia ja molemmilla on voimaa, mutta he pystyvät myös herkempään tulkintaan. Monilla hakijoilla oli kiva ääni, mutta ei lainkaan voimaa. Anettella sitä taas on aivan valtavasti, ja se voima minusta kaikista paras ominaisuus hänen tapauksessaan onkin.

        - Muista ensimmäiset treenit, kun Marco sanoi ettei koskaan ole kuullut kenelläkään yhtä äänekästä lauluääntä, Anette muistelee.

        - Joo, vedimme Nemoa ja kaikki mittarit menivät punaiselle, Tuomas nauraa."


    • Täyttä roskaa

      Kuka tahansa kuulee että puolipäiväisellä keski-ikäisellä amatööritätillä , joka ei edes treenaa ole lauluääntä lainkaan saati voimaa.

      Tossakin videossa huomaa tuon ärsyttävän JODLILUUU HOOHHHHUUUU... joikun heti kun alkaa biisissä tulla vaikeimpia kohtia.

      'Studiomittarit punaiselle?'

      Säälittävää propagandaa

      • "Säälittävää propagandaa"

        Tiedätkö itse paremmin?

        "Kuka tahansa kuulee että puolipäiväisellä keski-ikäisellä amatööritätillä , joka ei edes treenaa ole lauluääntä lainkaan saati voimaa."

        Itse puolestani taas jaksan aina hämmästyä kuunnellessani Scaretalea ja Turn Loose the Mermaidsiä. Kaksi erilaista biisiä, kaksi loistavaa tulkintaa.


    • Musa erkki

      Videosta näkyy hyvin selvästi, miksi bändi olisi pitänyt lopettaa jo ajat sitten.

      • Teomas

        Quoted for truth


    • hehhehhehhehheeee

      mitäs täällä näkyykään. Pikku neiti SilverCreek vuorostaa trollaamassa joka toisessa viestissä ihkuanitaa.


      (välillä oikein ovelasti anonyymina niin ei kukaan huomaa :)

      Psst. älkää sitten olko huomaavinanne ettei tyttörölle tule paha mieli :) )

      Tuo on jo lian vanha vitsi, että se svenssonimummeli laulaa osais.

      Siinä lehmillä maito happanee kun tuota laulunääntä kuulevat :XD

    • V..tun NW!

      Rahastaa tämä bändi tyhmillä faneilla! .. ja myy vieläpä NW-logolla tuotteet... ihan oksettaa että pas..ka bändi myy pas.ka musiikkiä ja krääsää ja... ei ole moksiskaan... pääasia että oma omaisuus kertyy jne. Ja syylliset ovat.. tyhmät fanit!

      • Teomas

        "Ja syylliset ovat.. tyhmät fanit! "

        haha joo :D


      • Niinhän sitä sanottiin jo jokin aika sitten, että kyseessä on "paska bändi, paskat kamat. ei kaupallista potentiaalia". Jännän äärellä olemme edelleen, että mihin bändi pääsee vai pääseekö mihinkään.


    • Teomas

      Lol :D

    • kunäänieiriitäniinei

      Tottahan se on että korvaa tiettyjä kohti noilla 'loilatiloilatiloilaa' kohdilla ja joskus 'fraseeraa' joitain kohtia oman mielensä mukaan.

      Syynä on ettei ääni riitä alkuperäissuoritukseen. Ja tästä tulee monesti vaikutelma 'keskinkertaisuudesta' verrattuna Tarjaan.

      Itse inhoan ainakin Wish I Had Angel biisissä sitä 'loilatiloilaa' yli kaiken!!! Kuulostaa kamalalta.

    • kunäänieiriitäniinei
      • Ääniä pään sisältä

        Ei ollut mitään loilottelua tuossa Wish I Had An Angelissa. Normaali rock-vokalistin tapa laulaa. Ehkä et ole kuunnellut paljon rock-musiikkia? Anette tosin kuullosti tässä väsyneeltä ja ajoittain epävireiseltä, mutta niin hän aina välillä vuonna 2008. Siitä on nyt NELJÄ vuotta. Anette on kehittynyt noista ajoista, kiertuekaan ei ole yhtä rankka nyt kuin silloin ja ilmeisesti hän on saanut astmansa ja allergiansa jotakuinkin kuriin.

        Hauskaa muuten lukea noita kommentteja juutuubissa, korppikotkat tuntuvat kerääntyvän aina yhteen. "She should not sing Tarja's songs" saa minut aina hyvälle tuulelle. Hourupäiden viimeisiä epätoivoisia kirahduksia. Bändi kiertää Eurooppaa ja muuta maailmaa, kerää kymmeniätuhansia ihmisiä konsertteihinsa, esittää mitä haluaa ja hyvin menee.


      • kuurouspuurous
        Ääniä pään sisältä kirjoitti:

        Ei ollut mitään loilottelua tuossa Wish I Had An Angelissa. Normaali rock-vokalistin tapa laulaa. Ehkä et ole kuunnellut paljon rock-musiikkia? Anette tosin kuullosti tässä väsyneeltä ja ajoittain epävireiseltä, mutta niin hän aina välillä vuonna 2008. Siitä on nyt NELJÄ vuotta. Anette on kehittynyt noista ajoista, kiertuekaan ei ole yhtä rankka nyt kuin silloin ja ilmeisesti hän on saanut astmansa ja allergiansa jotakuinkin kuriin.

        Hauskaa muuten lukea noita kommentteja juutuubissa, korppikotkat tuntuvat kerääntyvän aina yhteen. "She should not sing Tarja's songs" saa minut aina hyvälle tuulelle. Hourupäiden viimeisiä epätoivoisia kirahduksia. Bändi kiertää Eurooppaa ja muuta maailmaa, kerää kymmeniätuhansia ihmisiä konsertteihinsa, esittää mitä haluaa ja hyvin menee.

        Sinulla ei taida kuulua mikään ääni...hanki korvat!!


    • Samaa mieltä on

      pakko olla. Ala-arvoisia esityksiä vanhoista biiseistä.

      Huvittavaa on se miten nämä "Anette-fanit" yrittävät epätoivoisesti uskotella , että nuotin vierestä joikaaminen olisi hyvää laulamista :)

      • Teomas

        This Night Will Rape you like Never Before..!!!


      • Mithrel
        Teomas kirjoitti:

        This Night Will Rape you like Never Before..!!!

        Tuoltahan se Tarjan tankeroenglannilla kuulostaakin. Ei ihmekään että troppiparka luulee sanojen menevän noin.


    • Anetten tankero

      ruotsi se vasta hirveän kuuloista on.

    • Plees plees ei

      näitä hirvityksiä , kitos! Tulee paha olo.

    • ehkä sen kantsis

      mennä laulutunneille tai jotain?

    • Nettanin kannattas

      palata sihteeriköksi niin vois ulista isossa toimistossa rauhassa ja kuulijoiden korvat säästys.

    • tumpelo..
      • Venat

        Ihanko totta? Nytkö vasta huomasit millainen ero on tavallisella ja klassisella laulajalla? Ja kahdella eri ihmisellä. Ei hitaampaa tapausta taida löytyäkään.


    • Loisto katoaa

      Tarjan Wish I had an Angel Once-kiertueen loppukonsertissa oli vielä ihan kelvollinen esitys. Mutta minkälainen se mahtaisi olla, jos Tarja esittäsi sen nyt jonkin partnerin kanssa? Veikkaan, että huonompi.
      Tämän vuoden puolella Tarja on esittänyt Nemon kiertueellaan ja huonommin kuin Nightwishin aikoinaan. Tässä on Zlinin konsertin esitys, missä n. 9% mielipiteensä ilmoittajista ei pidä esityksestä. Kommenteissa ihmetellään muun muassa, miten Nemo voi kuulostaa niin paljon huonommalta livenä kuin levyllä, minne Tarjan aiemmin kaunis lauluääni on kadonnut, jotkut haukkuvat myös Tarjan ääntämistä ja orkesteria.
      http://www.youtube.com/watch?v=XhHSS2mV2Uo&feature=related

    • Epätoivoista..hekohe

      "Tässä on Zlinin konsertin esitys, missä n. 9% mielipiteensä ilmoittajista ei pidä esityksestä."

      Onpas hirveän paljon ei-tykkääjiä :)

      • hahahahahahahahaha

        jehjeh nykyissen nussivissyn esityksissä vanoista biiseistä ei-tykkääjia on 99%


        buhahhahahahaahaha!!

        mikäs vudeo toi onn onko sinn ekerääntyneet kaikki maailman 60 anita-fania :) hahahahahahaa


    • Rokkiääni huononee

      Jos 9% videon katsojista ei pidä Tarjan Zlinin konsertin Nemosta, se ei ole prosenttilukuna mikään iso luku. Sen sijaan muutos ei-pitävien määrässä on moninkertainen. Nightwishin aikoina Tarjan Nemosta ei pitänyt kuin joku 1 - 2%. Tarjan lauluääni, tai ainakaan se rokkilauluääniei, ei ole entisen veroinen, ja ihmiset kuulevat sen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe