nainen täällä haluaa kuulla miten mies kokee rakkauden ja rakastumisen tunteen ??
onko se jotain ihan toisenlaista kun naisen tunteet..
olkaa nyt edes jotkut miehistä kilttejä ja kirjoittakaa omista tuntemuksistanne jos näin on käynyt kohdalle. Miltä se tuntuu kun rakastuu tai rakastaan omaa kultaa?
Miten mies kokee rakastumisen tunteen ja rakastamisen ???
61
11407
Vastaukset
- IHQ-män
me miehet varmaan luullaan jo sitä ihastuksen ja jännityksen tuomaa tunnetta rakkaudeksi, ja siksi ollaan vähän outoja, kun käsitellään sitä rakkautena.
- Juu uuuu
Mitäpä peilistä heijastuu, ei se rakkautta ole.
- mies
Juu uuuu kirjoitti:
Mitäpä peilistä heijastuu, ei se rakkautta ole.
Lopeta ainainen meikkaaminen ja sulje se hemmetin käsipeili, heti!
- Juuu uUUuuuuu
mies kirjoitti:
Lopeta ainainen meikkaaminen ja sulje se hemmetin käsipeili, heti!
Oman ihanuutesi lumoissa, et ymmärtänyt?
- mies
Juuu uUUuuuuu kirjoitti:
Oman ihanuutesi lumoissa, et ymmärtänyt?
sinähän sen tiedät, ymmärsitkö?
- ihqupissis <3
No sellaisia miehiä on, jotka kutsuvat jännityksen tuomaa tunnetta "rakkaudeksi" ja "rakastumiseksi".
- Hapsiainen
Kaikki se herkkyys hänessä, se teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Sain ihailla sitä hetken, kaukaa ja välillä läheltäkin. Rakastuin häneen itseensä, mahdottomana saavuttaa... haaveilen hänestä, kaipaan häntä. Minulle rakkaus on sitä, että kunnioitan häntä... katson hänen virheidensä ohi, olen sokea vaaroille. Tunnen hänen lähellään vain kaiken hyvän. Kaiken tuskan unohdan yhdestä kosketuksesta, katseidemme kohtaamisesta, valloittavan hymynsä voimasta, hiustensa huumaavasta tuoksusta. Jouduin hänestä luopumaan, eikä se tunnu edes pahalta, koska rakastan häntä. Nyt näen hänestä unia, hän on vahvasti sydämessäni ja ajatuksissani, rukoilen hänen onnensa puolesta. Olen aina valmis täyttämään hänen elämänsä, unelmansa, haaveensa... toivon, että hän löytää onnensa tavalla tai toisella. On ollut kunnia olla hänelle merkityksellinen, ja vain hän saa päättää voisinko olla vieläkin enemmän. Rakkaus on hulluutta, ei muuta :D
- hullurakas
Tuo veti sanattomaksi. Ehkä rakkautesi häneen on kauneinta rakkautta mitä voi olemassa olla tai sitten tuo on jotain muuta. Toisaalta, kun ajattelee jos jotakuta oikein rakastaa, niin hänestä on valmis taistelemaan. Rakkaus nimittäin on aina kuitenkin kovin itsekäs ja tuntuu, että sinä olet kovin helpolla valmis luovuttamaan rakkauden pois. Ihan en tuollaista rakkautta sisäistä omalle kohdalleni, mutta meitä on niin monenlaisia.
- hapsiainen
hullurakas kirjoitti:
Tuo veti sanattomaksi. Ehkä rakkautesi häneen on kauneinta rakkautta mitä voi olemassa olla tai sitten tuo on jotain muuta. Toisaalta, kun ajattelee jos jotakuta oikein rakastaa, niin hänestä on valmis taistelemaan. Rakkaus nimittäin on aina kuitenkin kovin itsekäs ja tuntuu, että sinä olet kovin helpolla valmis luovuttamaan rakkauden pois. Ihan en tuollaista rakkautta sisäistä omalle kohdalleni, mutta meitä on niin monenlaisia.
Olen käynyt läpi melkosen tunnemyllerryksen... miettinyt, että onpa melkoinen vuoristorata. Mutta, kun hän alkoi kokemaan tunteeni painostaviksi, puhuimme niin paljon kuin mahdollista... hän halusi, mutta ei pystynyt... näin hänet onnettomana, kun hän paini kysymysten ja tunteidensa kanssa. Annoin kaiken tilan, mitä hän nyt tarvitsee, ja tein selväksi, että on olemassa ainakin yksi mies, joka rakastaa. Enkä polttanut siltaa takanani, hän tietää, että voi luotaa minuun aina. Hän ei voinut sanoa, että rakastaa... ja sen hyväksyn... tuntuu kuitenkin hyvältä, että olen ollut hänelle tärkein. Emme kumpikaan tiedä, että mitä tapahtuu... toivoisin, että pystyisimme nyt rentoutuneemmin nauttimaan siitä mitä on, tehdä kaikkee kivaa ja nauraa, ilman mitään taka-ajatuksia :) ...nyt on vain pieni hengähdystauko, mutta en halua häntä, jos hän ei halua minua... siitä olen varma, että rakastan... ja oikea rakkus on minulle epäitsekkäin asia, mitä voi olla olemassa. Riippuvuus on itsekästä, ja sitä usein erheellisesti luullaan rakkaudeksi... se on pelkkää itsekkyyttä, hyväksynnän hakemista, huonoa itsetuntoa kaiketi... mun itsetunto on vähintäänkin kohtalainen, ja se riittää mulle... en jaksa enää kirjailla tähän enempää :D ...paremmalla ajalla sitte, nyt nukkumaan... Zzz
- hapsiainen
hullurakas kirjoitti:
...niin ja sen verran vielä, että minä taistelen kyllä hänestä... nyt tarvitsemme aikaa, ja minun on annettava hänelle tilaa selvitellä tunteitansa kaiken hämmennyksen keskellä. Tiedän, että hänellä on suuria tunteita, siitä en voi erehtyä. En voi kuitenkaan täysin ymmärtää, että miltä se hämmennys tuntuu... aika siis näyttäköön, en aijo olla välinpitämätön kuitenkaan... pieni liekki täytyy olla olemassa.
- Your soulmate
hapsiainen kirjoitti:
...niin ja sen verran vielä, että minä taistelen kyllä hänestä... nyt tarvitsemme aikaa, ja minun on annettava hänelle tilaa selvitellä tunteitansa kaiken hämmennyksen keskellä. Tiedän, että hänellä on suuria tunteita, siitä en voi erehtyä. En voi kuitenkaan täysin ymmärtää, että miltä se hämmennys tuntuu... aika siis näyttäköön, en aijo olla välinpitämätön kuitenkaan... pieni liekki täytyy olla olemassa.
Asioiden olemus on viimein selvinnyt...
Rakkaus ei ole sitä että tarvitsee, vaan sitä että tarvitsee koska rakastaa.
-Taistele!!
-Minä odotan...
: ) - rakastan erästä
hullurakas kirjoitti:
Oikea rakkaus ei ole itsekäs. Oikea rakkaus ei etsi omaansa, vaan toisen onnea. Oikea rakkautta voi tuntea vain jos rakastaa myös itseään.
- määvaasanon
Nainen taistele siitä miehestä. Jos hän on sulle noin tärkeä niin miksi päästäisit hänet pois elämästäsi? Osoita hänelle kuinka tärkeä hän on sulle. Varsinkin jos hän on kertonut et sä oot hänelle tärkeä, ainakin uskoisin et on sanonut niin kirjoituksesi perusteella.
- Raqsu
Onhan siitä jo aikaa mutta yritän muistaa. Se alkaa kun tajuaa ettei enää pystykkään olemaan yksin. Ajatukset ovat 24/7 hänessä ja erossa olo on tuskaista. Kaikki prioriteetit vaihtuvat jotta hänen elämänsä olisi parempaa kuin se on nyt. Joka päivä kestää ikuisuuden ja muu elämä on kuin sumussa vaellusta. Mutta hänen kanssaan mieli kirkastuu ja kaikki on taas mahtavaa. Kaupassa käynti yhdessä, siivoaminen, telkkarin katsominen sylkyssä, kaikki.
Rakastumisella on myös varjopuolensa jotka voivat tehdä siitä yhtä helvettiä. Epäluottamus, huonot ajatukset jotka nousevat jos tuntee että itseä kohdellaan kaltoin tai epäkunnioittavaksi. Tulee ylilyöntejä ja reagoidaan huonosti kun mitään ei pysty järjellä ajattelemaan.
Kuten yllä sanottiin; ja kaikki nuo pahat asiat ja ajatukset katoavat kun saat hänet käsiisi. Aivan kaikki.
Voin sanoa olleeni rakastunut. - ♥
Se polttaaa kuin pirtu ruokatorvea.
Se tuntuu humalalalta, ja sitä kun kestää liian kauan alkaa mutterit tipahdella toinen toisesensa perään. Koita nyt siinä sitten olla. - vinkvink..
Se muuttaa miestä joko huonoon suuntaan tai hyvään, riippuen ihan tilanteesta.
- epätervettä menoa
Nykyajan kuvitelma nimeltä romanttinen rakkaus on pahin itsekusetus mihin ihmiskunta on koskaan ryhtynyt, ei sellaista ole oikeasti olemassa.
Naiset etsivat turvallisuutta ja miehet seksiä, ja molemmat nimittävät sitä rakkaudeksi. Rakkaus (tässä romanttisessa muodossaan) on äärimmäistä itsekkyyttä, jonka vilpillisyys näkyy eron jälkeen. Kummasti se, jota eilen rakastettiin, ei tänään enää olekaan rakas, kun on jonkun toisen kainalossa.
Minä näen (miehenä) rakkauden juuri pääosin näin. En ole kyyninen tai katkera, mutta näen tuon illuusion läpi, enkä oikeastaan lainkaan ymmärrä, miksi naiset haluavat aina rakastua. Tai, no, onhan se heille huumetta pois tästä kurjasta reaalimaailmasta, ihan siinä missä miehille kalja.
Hyvää ihmissuhdetta ei saisi pilata itsekkyydellä, ei edes nimittämällä sitä rakkaudeksi.- vasta-pallo
Mikä sinusta on hyvä ihmissuhde?
Se, jota eilen rakastettiin, voi olla rakas vielä kauan sen jälkeen, vaikka olisi toisen kainalossa. Silloin ihmisiä sattuu. Monia eronneitahan sattuu kauan. Siksi he tappavat tunteensa vähitellen, tai mieluumminkin toivovat niiden hiljalleen kuolevan toisaalta suuntaamalla elämäänsä toisaalle, toisaalta tekemällä mitä kukin tekee surutyönä, päättämisenä. Voi olla niinkin päin, että ihminen ei haluaisi unohtaa toisen tuomia kauniita muistoja, mutta tietää, että se on parempi. Elämän valitsemista. Unohtaa kipu, löytää itsensä taas omana itsenään kuten oli ennen rakkaan kohtaamista. Löytää ilo uudestaan.
Ethän kirjoita asioista, joita et ole kokenut. - vasta-pallo
Samalla tavalla miestä sattuu, jos nainen josta hän oikeasti välittää, on toisen kainalossa harrastamassa sitä seksiäsi.
- epätervettä menoa
vasta-pallo kirjoitti:
Mikä sinusta on hyvä ihmissuhde?
Se, jota eilen rakastettiin, voi olla rakas vielä kauan sen jälkeen, vaikka olisi toisen kainalossa. Silloin ihmisiä sattuu. Monia eronneitahan sattuu kauan. Siksi he tappavat tunteensa vähitellen, tai mieluumminkin toivovat niiden hiljalleen kuolevan toisaalta suuntaamalla elämäänsä toisaalle, toisaalta tekemällä mitä kukin tekee surutyönä, päättämisenä. Voi olla niinkin päin, että ihminen ei haluaisi unohtaa toisen tuomia kauniita muistoja, mutta tietää, että se on parempi. Elämän valitsemista. Unohtaa kipu, löytää itsensä taas omana itsenään kuten oli ennen rakkaan kohtaamista. Löytää ilo uudestaan.
Ethän kirjoita asioista, joita et ole kokenut."Mikä sinusta on hyvä ihmissuhde? "
Hyvää ihmisuhdetta ei ole olemassa ilman hyviä ihmisiä. Hyvä ihmisisuhde vaatii kaksi osapuolta, jotka molemmat ovat henkisesti kasvaneet aikuisiksi, eli näkevät elämässä muutakin kui vain omien halujen tyydytyksen tarpeen. Näin asia ei useinkaan parisuhdeasioissa ole, vaan toisesta osapuolesta etsitään lähinnä sitä turvaa ja onnea, joka pitäisi löytää itsestä.
Ongelma ei siis ole itse rakastuminen tai rakastumisen tunne, vaan se että ei osata erotta omaa egoistista omistuksenhalua ja rakkautta. Etsitään "rakastumisen tunnetta" ei halua oikeasti rakastaa toista osapuolta. Etsitään siis pääasiassa tyydytystä omalle elämäntuskalle, jossa toinen osapuoli muuttuu huumeen kaltaiseksi pakkomielteeksi. Ja ero vierotusoireita vastaavaksi tuskatilaksi.
Kärjistäen sanoen rakastuminen ei juuri poikkea huumeista. Muistan lukeneeni aiheesta jopa oikein tutkimuksen, jossa endorfiineja verrattiin opiaatteihin, mutta en löydä sitä tähän hätään. Ei ole siis kovin kaukana sanoa, että miehille kalja (alkoholi) merkitsee samaa kuin naisille rakastuminen.
Toki sosiaalisesti asiassa on iso ero. Rakastuminen on sosiaalisesti hyväksytympää huumetta kuin alkoholi tai opiaatit, mutta periaate lienee kaikissa sama, ja lopputulos. - epätervettä menoa
vasta-pallo kirjoitti:
Samalla tavalla miestä sattuu, jos nainen josta hän oikeasti välittää, on toisen kainalossa harrastamassa sitä seksiäsi.
Eikö tämä kerro vain siitä, että se mitä yleensä kutsutaan rakkaudeksi on valeasuun puettua omistuksenhalua? Olennaista siinä ei ole toisen osapuolen hyvä olo, vaan oma tyydytys tai tuskan lieventyminen.
- vasta-pallo
epätervettä menoa kirjoitti:
Eikö tämä kerro vain siitä, että se mitä yleensä kutsutaan rakkaudeksi on valeasuun puettua omistuksenhalua? Olennaista siinä ei ole toisen osapuolen hyvä olo, vaan oma tyydytys tai tuskan lieventyminen.
Joillekin se voi olla ja todella onkin, tunnistan kyllä mitä tarkoitat. Itse olen paennut itsekkäitä omistushaluisia, koska toisin kuin itse luulevat paljastavat itsensä selvästi
Mutta ehkä sinä et tiedä miltä tuntuu, kun oikeasti rakastaa toista osapuolta, mutta hän kohteleekin sinua hävyttömästi. Ottaa rakkauden vastaan, ei anna sille arvoa, pyyhkii toiseen jalanpohjiaan. On ihmisiä, jotka joutuvat luopumaan, vaikka eivät olisi halunneet ja vaikka se luopuminen sattuu. Rakkaudella on aina jotkin rajat, rakkauden kun tulisi olla tervettä molempiin suuntiin - itsekin pohdiskellut
"Mikä sinusta on hyvä ihmissuhde? "
Hyvää ihmisuhdetta ei ole olemassa ilman hyviä ihmisiä. Hyvä ihmisisuhde vaatii kaksi osapuolta, jotka molemmat ovat henkisesti kasvaneet aikuisiksi, eli näkevät elämässä muutakin kui vain omien halujen tyydytyksen tarpeen. Näin asia ei useinkaan parisuhdeasioissa ole, vaan toisesta osapuolesta etsitään lähinnä sitä turvaa ja onnea, joka pitäisi löytää itsestä.
Ongelma ei siis ole itse rakastuminen tai rakastumisen tunne, vaan se että ei osata erotta omaa egoistista omistuksenhalua ja rakkautta. Etsitään "rakastumisen tunnetta" ei halua oikeasti rakastaa toista osapuolta. Etsitään siis pääasiassa tyydytystä omalle elämäntuskalle, jossa toinen osapuoli muuttuu huumeen kaltaiseksi pakkomielteeksi. Ja ero vierotusoireita vastaavaksi tuskatilaksi.
Kärjistäen sanoen rakastuminen ei juuri poikkea huumeista. Muistan lukeneeni aiheesta jopa oikein tutkimuksen, jossa endorfiineja verrattiin opiaatteihin, mutta en löydä sitä tähän hätään. Ei ole siis kovin kaukana sanoa, että miehille kalja (alkoholi) merkitsee samaa kuin naisille rakastuminen.
Toki sosiaalisesti asiassa on iso ero. Rakastuminen on sosiaalisesti hyväksytympää huumetta kuin alkoholi tai opiaatit, mutta periaate lienee kaikissa sama, ja lopputulos.Puheletpa fiksuja, ajatusmaailmat jotenkin kohtaa.
- epätervettä menoa
vasta-pallo kirjoitti:
Joillekin se voi olla ja todella onkin, tunnistan kyllä mitä tarkoitat. Itse olen paennut itsekkäitä omistushaluisia, koska toisin kuin itse luulevat paljastavat itsensä selvästi
Mutta ehkä sinä et tiedä miltä tuntuu, kun oikeasti rakastaa toista osapuolta, mutta hän kohteleekin sinua hävyttömästi. Ottaa rakkauden vastaan, ei anna sille arvoa, pyyhkii toiseen jalanpohjiaan. On ihmisiä, jotka joutuvat luopumaan, vaikka eivät olisi halunneet ja vaikka se luopuminen sattuu. Rakkaudella on aina jotkin rajat, rakkauden kun tulisi olla tervettä molempiin suuntiin"Mutta ehkä sinä et tiedä miltä tuntuu, kun oikeasti rakastaa toista osapuolta, mutta hän kohteleekin sinua hävyttömästi. "
Tiedän tunteen, mutta väitän, ettei tällä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Kyse on siitä, ettei se toinen ihminen täytä sitä odotusarvoa, joka hänelle luodaan. Se välittäminen ei ole rakautta, vaan toivetta saada itselleen tiettyä kohtelua eli halua olla rakastumisen kohteena.
Ja usein kun asioita katsoo hieman etäämmältä, huomaa itse asiassa kohtelevansa itsekin läheisiä ihmisiä juuri samalla tavoin, vaikka sitä ei ehkä silloin huomaa. Ja näin se asia jatkuu niin kauan kun oma "rakastumisen tunne" tai "rakastettuna olemisen tunne" ovat toisten (aitoa) rakastamista tärkeämpiä.
Tästä syystä väitän, että rakastuminen on vain itsekästä huumetta, ei muuta. Ja se toimii vain silloin, kun molemmat osapuolet saavat yhtä suuret annokset ja yhtä usein. - eipä vakuuta
"Mutta ehkä sinä et tiedä miltä tuntuu, kun oikeasti rakastaa toista osapuolta, mutta hän kohteleekin sinua hävyttömästi. "
Tiedän tunteen, mutta väitän, ettei tällä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Kyse on siitä, ettei se toinen ihminen täytä sitä odotusarvoa, joka hänelle luodaan. Se välittäminen ei ole rakautta, vaan toivetta saada itselleen tiettyä kohtelua eli halua olla rakastumisen kohteena.
Ja usein kun asioita katsoo hieman etäämmältä, huomaa itse asiassa kohtelevansa itsekin läheisiä ihmisiä juuri samalla tavoin, vaikka sitä ei ehkä silloin huomaa. Ja näin se asia jatkuu niin kauan kun oma "rakastumisen tunne" tai "rakastettuna olemisen tunne" ovat toisten (aitoa) rakastamista tärkeämpiä.
Tästä syystä väitän, että rakastuminen on vain itsekästä huumetta, ei muuta. Ja se toimii vain silloin, kun molemmat osapuolet saavat yhtä suuret annokset ja yhtä usein."ovat toisten (aitoa) rakastamista tärkeämpiä"
Eli sinä korotat itsesi sanomaan, keiden rakastaminen on aitoa (sinun itsesi, tunnistathan sen) ja keiden ei (niiden, jotka eivät rakasta sinua, vaikka haluaisit, vaan kolmansia ihmisiä). Haluat siis kertoa, että jälkimmäinen on väärin ja sinun rakkautesi vastaanottaminen on oikein. Sen sijaan, että mitätöisit samalla periaatteella tuonkin "aidon" rakkauden ""toiveeksi saada itsellesi tiettyä kohtelua eli halua olla rakastumisen kohteena"". - epätervettä menoa
eipä vakuuta kirjoitti:
"ovat toisten (aitoa) rakastamista tärkeämpiä"
Eli sinä korotat itsesi sanomaan, keiden rakastaminen on aitoa (sinun itsesi, tunnistathan sen) ja keiden ei (niiden, jotka eivät rakasta sinua, vaikka haluaisit, vaan kolmansia ihmisiä). Haluat siis kertoa, että jälkimmäinen on väärin ja sinun rakkautesi vastaanottaminen on oikein. Sen sijaan, että mitätöisit samalla periaatteella tuonkin "aidon" rakkauden ""toiveeksi saada itsellesi tiettyä kohtelua eli halua olla rakastumisen kohteena"".Miten sinä asian noin pieleen ymmärsit.
Yritin sanoa, ettei se mitä yleensä kutsutaan rakkaudeksi ole mitään rakkautta, vaan omistuksenhalua ja egoismia.
Ja että se, mitä yleensä kutustaan rakastumiseksi, on huumeen kaltainen tunne, jossa tuo itsekkyys on äärimmäisen korostunut. rakastunut ihminen ei ole mistään muusta kiinnistunut kuin tuosta omasta tunteestaan. Jopa sen rakastumisen kohteen tunteet ovat ihan toissijaisia omiin nähden.
Se aito rakkaus on taas epäitsekkyyttä, mikä on aika harvinainen asia nykyisessä egoismia korostavassa yhteiskunnassa. - helpottunut.
Toki sosiaalisesti asiassa on iso ero. Rakastuminen on sosiaalisesti hyväksytympää huumetta kuin alkoholi tai opiaatit, mutta periaate lienee kaikissa sama, ja lopputulos.Kiitos. Sain vastauksen kysymykseen, jota olen miettinyt yli kaksi vuotta.
- 0878
Miten sinä asian noin pieleen ymmärsit.
Yritin sanoa, ettei se mitä yleensä kutsutaan rakkaudeksi ole mitään rakkautta, vaan omistuksenhalua ja egoismia.
Ja että se, mitä yleensä kutustaan rakastumiseksi, on huumeen kaltainen tunne, jossa tuo itsekkyys on äärimmäisen korostunut. rakastunut ihminen ei ole mistään muusta kiinnistunut kuin tuosta omasta tunteestaan. Jopa sen rakastumisen kohteen tunteet ovat ihan toissijaisia omiin nähden.
Se aito rakkaus on taas epäitsekkyyttä, mikä on aika harvinainen asia nykyisessä egoismia korostavassa yhteiskunnassa.joku kirjoitti järkeä .. valitettavasti. Nyt ymmärsin. Vilpittömät kiitokset!!
- Depe__
Toki sosiaalisesti asiassa on iso ero. Rakastuminen on sosiaalisesti hyväksytympää huumetta kuin alkoholi tai opiaatit, mutta periaate lienee kaikissa sama, ja lopputulos.Riipaisevan analyyttistä. Ei rakkausasioita saisi ajatella noin pohjamutia myöten, ellei ole itse saanut vettä niskaansa kunnolla - siinä tapauksessa ymmärrän.
Mää en nyt vaan halua sulattaa tätä naiset vs. miehet asettelua. Naisilleko vain ihastuminen tuo tyydytystä elämään? Ja miehille riittää kalja, hahahah.
Ihan samalla tavalla miehet hakevat aina vain uusia ihastuksia. - 701s
Depe__ kirjoitti:
Riipaisevan analyyttistä. Ei rakkausasioita saisi ajatella noin pohjamutia myöten, ellei ole itse saanut vettä niskaansa kunnolla - siinä tapauksessa ymmärrän.
Mää en nyt vaan halua sulattaa tätä naiset vs. miehet asettelua. Naisilleko vain ihastuminen tuo tyydytystä elämään? Ja miehille riittää kalja, hahahah.
Ihan samalla tavalla miehet hakevat aina vain uusia ihastuksia.no siis toihan on niin totta kuin olla ja voi, koita nyt vaan sulattaa. kalja oli tietysti vaan yks esimerkki riippuvuudesta joita on joka lähtöön ja melkeen joka ihmisellä on jotain heikkouksia (esim. työnarkomania, peliriippuvuudet, urheiluhulluus). naiset nyt vaan jää useammin kuin miehet riippuvaiseksi toisista ihmisistä, mitä kutsutaan sitten rakkaudeksi, mikä ei eroa kemiatasolla periaatteessa muista riipppuvuuksista mitenkään. onhan se aika kylmää mut niin se vaan on, vai miksköhän pitää aina välillä vaihtaa uuteen "lajiin" tai "merkkiin".
- 701s
0878 kirjoitti:
joku kirjoitti järkeä .. valitettavasti. Nyt ymmärsin. Vilpittömät kiitokset!!
kyllä! se mitä rakastumiseksi usein kutsutaan täällä meidän yhteisössämme on valitettavan usein oiretta jostain ihan muusta, nimittäin pelko häpeä ja syyllisyys joka vaan muuttaa muotoaan ihmisen mielessä, kun toiseen ihmiseen projisoituvan kuvan kautta hakee hyväksyntää. miehet ei siksi perusta ns 'rakkaudesta' mihin ap oletettavasti viittta, koska sellaista ei ole olemassa. tai ei ainakaan egoisitisten ihmisten välillä.
- Maailmankaikkeudessa
kaikki taitaa olla kemiaa, pienen pieniä osasia, jotka tavalla tai toisella yhdistyvät toisiinsa. Miksei siis myös rakkaus? Ei se vähennä rakkauden arvoa.
Näin joskus valkoposkihanhipariskunnan, naaralla oli jalka huonona, eikä pysynyt muun lauman perässä, vaan jäi toisista jälkeen aina enemmän ja enemmän. Muun lauman porhaltaessa kovaa vauhtia merta kohti, huonojalkaisen naaraan uros jäi vaimonsa seuraksi. Mies kulki askelen kaksi vaimonsa edellä, koko ajan kuitenkin seurana pysyen. Ja pääsivät yhdessä mereen.
Hanhella ei ollut minkäänlaista "biologista" syytä toimelleen, päinvastoin, vaaransi myös itsensä, poikasiaan ei näkynyt. Egoismista tai parittelusta tuskin oli kyse.
Jos tuo ei ollut osoitus pyyteettömästä rakkaudesta/kiintymyksestä, en tiedä mikä on.
Ja jos eläimet siihen pystyvät, miksemme me?
Ihmisillä vain on tapana sotkea asiansa.
Mutta se on eri tarina. - tyttö
Olen pahoillani siitä, että et voi kokea ihanaa rakkautta
- ap
helpottavaa lukea edes näitä kun nyt ei muuhunkaan pysty.olo on ihan voimaton ja haluton mihinkään ylimääräiseen. minä siis rakastin hurjasti omasta mielestäni mutta vastarakkautta en tuntenut vaikka minulle sitä mies yrittikin vannoa kauan,teot kertoivat suhteemme alusta asti ihan muuta.. nyt tuntuu että olen vajonnut jonkinmoiseen kuoppaan selvittämään omaa elämää ja omia haaveitani elämältä ja täällä aion pysyä kunnes olen tunteeni selvitellyt exää kohtaan. sattuu ja kovasti mutta ei auta, on vaan päästävä yli.kirjoittaminen on tämän hetkinen selviytymisvyyhdin purkamis apuväline ja tulee mieleen ehkä vähän teiniaika mut mitä sen väliä kunhan tästä yli pääsee.. yksi tärkeä asia mikä on itselleni herännyt on omaan itseensä luottaminen molemmin puolisesti suhteessa eli itsetunto ,kuinka tärkeää se on olla kunnossa kun elää parisuhteessa. siis terve itsetunto on kaiken a ja o ja minun tapauksessani hiosti suhdetta se, että exällä se ei ollu kunnossa ja jatkuva itsetunnon pönkitys alkoi ärsyttää mua ja luulen että näitä tapauksia mahtuu paljon maailmaan.. mutta eteenpäin siis mennään ja toivottavasti vielä se oikea rakkauskin tulee kohdalle.. kiitän vastauksista. ja menen taas kuoppaani...
Olishan se aivan ihanaa jos rakastuis! Se tunne antta voimia aivan valtavasti, kokemuksesta tiedän.
Sellaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä.- Mielestäni tältä
I feel good, I feel bad
I feel happy, I feel sad
I feel rich, I feel poor
I'm in doubt, I feel sure
Anytime of the day I can see
her face when I close my eyes
She's a dream, She is real
Can't explain how I feel
Am I Dead or alive?
Can my poor heart survive?
Am I in love? - I must be in love
http://www.chordie.com/chord.pere/getsome.org/guitar/olga/chordpro/r/The.Rutles/IMustBeInLove.chopro - HI
Miehenä rakastunut olo on pelkkää tuskaa ja suloista kaipuuta... Rakastuin itseä 8 vuotta nuorempaan naiseen, pyysin ulos, ei tahtonut lähteä, kaipaan edelleen ja en usko että olen ketään enemmän halunnut, sulosin, ihanin ja kaunein nuori nainen ikinä. Kuolen ennenkuin unohdan hänet, voisin tyytyä yhteen kosketukseen, huokaukseen tai katseeseen. Tykkään susta aivan sairaasti, oot ihana...
- rakkaus on
hassua.
Silmät seisoo ja muna seisoo, yleensä yhtä aikaa.
Järki ei päätä pakota. - onsepahapaikka
Rakastuin ja olen valmis tekemään lapsia tämän naisen kanssa, vaikka en enää halua lapsia!
Kukaan muu ei tunnu miltään. Kun kosketan häntä hellästi, tunnen sen kosketuksen myös itsessäni. - -
Rakkaus on sitä kun ihminen kokee jonkin asian niin luotettavaksi että hän on valmis laittamaan kaikki tunteet peliin luottaakseen tähän "totuuteen".
Ei ole kiinni siitä onko mies vai nainen.
Kun ihminen on rakastunut, ei ihminen toimi järjen mukaan ja sen usein huomaa rakastuneista ihmisistä. Jos toinen osapuoli ei ole luotettava, tällöin katoaa rakkaus ja järki alkaa tulla enemmän suhteeseen mukaan. Järjen kautta rakkaus ja muutkin tunteet katoavat ihmissuhteista. Ikävä kyllä elämässä pärjää parhaiten järjellä, ei tunteilla, joten ei kannata odottaa rakkautta joka kestäisi läpi elämän. Rakkaus kaikkeen katoaa aikanaan, oli kyse ihmissuhteista tai rakkaudesta johonkin muuhun asiaan.- 701s
jos se katoaa se ei just ole sitä rakkautta vaan riippuvuutta, monet valaistuneet on tästä kahden asian välisestä erosta kertoneet eri kielillä ja tavoilla. viesti on aina sama, fyysinen ja emotionaalinen riippuvuus on pahasta, vapautuminen näistä on hyvästä ja sille lopputulokselle on sitten sata ja tuhat eri nimeä keksitty
- 701s
ap:n kysymykseen vastauksena, aitoa pyyteetöntä rakkautta olen tuntenut vain ja ainoastaan oman lapseni seurassa (luonnollisesti). naiset koen äärimmäisen sokeina ja kyvyttöminä tuuliviireinä, sekä omien tarpeidensa ja halujensa toivottomina orjina. jotta vois rakastaa toista ihmistä täytyisi ensin pystyä kunnioittamaan sitä, eipä sellaista naista ole vielä tullut vastaan joka osaisi edes tulkita omia 'tunteitaan' saatikka pystyisi vastustamaan ensimmäistäkään houkutusta niiden edessä. tästä syystä yleensä esitän kylmää ja tunteetonta, koska ei jaksa alkaa pelaan elämäpelejä jotka on heitetty romukoppaan menemään jo aikoja sitten.
- karua on tunnemaailm
Jännä juttu huomata kuinka vaikeata monille on puhua omista tunteista.Tämä kertoo vain siitä,että ei ole itsetuntemusta.Alkuperäinen kysymys oli:miltä miehistä TUNTUU kun on rakastunut,tuli kaikenlaista "analysointia"kuin jostain oppikirjasta,mutta niitä omia tuntemuksia kovin vähän,on tunneköyhää:( suomalaiset pitäisi laittaa tunnekouluun!
- -
"tuli kaikenlaista 'analysointia' kuin jostain oppikirjasta"
Eikö tässä juurikin pyydetty analysoimaan sitä miltä miehistä rakkaus tuntuu?
Vai pitäisikö tässä heittää jotain tyhjänpäiväisiä kommentteja: "Aivan ihanalta!" ?
- Yualle
Kylhän se kihelmöittää ihan kokovartalollisesti ja myös se makurasian kielellä lipsuttelu on aina mielessä, myönnettäköön. Sillä kun saa kummaa värinää naiseen.
- maninlove84
Kokemuksia nuorelta herralta,
Aamulla töihin ajellessani tuntui kuin koko kropan läpi olisi mennyt lämmin aalto, olo tuntui hyvin tasapainoiselta, levolliselta ja hyvältä kaikinpuolin. Samalla mietin kuinka ihana nainen sinne jäikin vielä peiton alle makoilemaan. Lähtiessäni annoin rakkaalleeni pitkän suudelman ja halauksen.
Ajattelen rakastani useasti päivittäin, olen hänestä ylpeä ja onnellinen. Saan häneltä rakkautta ja huolenpitoa valtaisat määrät. Tämä on tunne, jota en ole aiemmin kokenut, suhteita takana minulla on muutama, muttei koskaan tällaista tasapainoisen kokonaisvaltaista hyvää oloa, joka tuntuu päästä varpaisiin. - vaikeaa2
para aikaa prkl taysin rakastunut/ihastunut ihmisee jota koitan koko ajan vikitellä keinolla millä hyvänsä, en kuitenkaan viitsisi olla liian päälle käyvä sehän vaan pelästyttäisi naisen ;/ vaikka haluaisinki jutella ja nähä 24/7, en uskalla jatkuvasti olla kontaktissa, pelkään että teen jonkun ison virheen
paskalta
- 1+16
Häissä luettiiin jotain kirjettä mis sanottii et rakkaus on 70% tahtoa ja 30% tunnetta
mulle se on 100% tunnetta eli oksennan
- Rakkaus voittaa
Eksyin naisena tälle palstalle, kun mietin miesten rakastamisen tunteita. Olen saanut kokea rakkautta ensi silmäyksellä kolme kertaa elämäni aikana ja näistä miehistä en ole päässyt eroon, eivätkä he ole päässeet minusta eroon. En kuitenkaan halua ketään enää heistä. Olen nauttinut rakkaudesta, siitä todellisesta uskomattomasta kiihkosta ja intohimosta, olen kunnioittanut heitä ja annoin kaikkeni. En kuitenkaan ole tyytyväinen, pelkkä rakkaus, rakastaminen ei täysin tuo onnellista parisuhdetta ainakaan minulle. Etsin nyt, tosin sitä samaa tunnetta, jota olen kokenut, mikään muu ei merkitse ensisijaisesti mitään, ei raha ei turvallisuus jne, siinä pitää olla se vahva kemia, rakkaus, joka saa kropan tuleen. Mutta tosiaan eräs täällä aiemmin sanoi, että rakkaus on egoistista tunnetta ja yhdyn siihen puhujaan, hän on aivan oikeassa. Olemme erilaisia, tunteemme ovat eri skaalassa. Libidot ovat täysin erilaisia jne.
- <kf
Tulee pakottava tarve nähdä toista, toinen on ajatuksissa illalla kun menee nukkumaan ja aamulla kun herää. Toisen näkeminen on kuin huumetta, saa ajatukset sekoamaan ja jalat veltoiksi. Tuntee mustasukkaisuutta. Muut naiset eivät enää kiinnosta, koska yhteen sydämeen ei mahdu kahta ämmää. Tuntee Itsensä heikoksi toisen läsnäollessa. Tulee halu pitää toisesta huolta ja suojella. Tuntee seksuaalista vetovoimaa toista kohtaan. Koko elämä tuntuu turhalta mikäli toinen ei tunnekaan samoin.
Ja epäonninen nainen, voisit tietysti kertoa miten naiset sitten tuntevat rakastumisen tunteen? Se on minua aina kiinnostanut.- .nim
Samalla tavalla kuin mies. Nähtävästi.
- uskon rakkauteen
Oon kuvitellu aina, että minun pitää tehdä tiettyjä asioita, että saisin itselleni miehen. Ollut kiinnostunut joistakin miehistä ja ajatellut että vaikka tämä on nyt todella vaikeaa, niin ehkä se muttuu rakkaudeksi. En ole oikeasti rakastunut ennen Hänen tapaamistaan.
Olen oikeasti rakastunut. Ja se tuntuu niin hienolta, kaikki muut murheet ja asiat tuntuvat turhalta: Anoa murheeni on, että haluan Hänet. Hän esittää kiinnostuksensa minua kohtaan sopivasti. Pieniä vihjeitä, hymy, katse.. hitaasti eteneminen. Se, että hän haluaa tavata minut uudelleen. Kun näen hänet, tulee turvallinen olo. Kun olen hänen lähellään haluan vain lähemmäksi. Olen ujo, mutta hänen seurassaan ujous ei ole ongelmana. En tunne oloani ahdistuneeksi, vaikka nolostuisinkin. Haluan tietää hänen mielipiteensä asioista, haluan tietää hänestä kaiken. Rakastan hänen ääntään, pituuttaan ja miehekkyyttään, humoristisuuttaan. Hän ottaa minut vakasti, mutta tunnen oloni hänen seurassaan rennoksi.
Kun hän on poissa. En voi olla miettimättä häntä, hänen sanojaan mietin mitä hän tarkoitti kaikella. Tykkääköhän vai eikö sittenkään? Puhun hänestä ystävilleni, sisaruksille, vanhemmille, isovanhemmille. Aloitin kirjoittamaan päiväkirjaa: "Rakas päiväkirja, hän on täydellinen!" Olen yksin, ja tunnen kuin hän olisi lähelläni. Mieleeni tulee kysymyksiä hänestä: missä hän on käynyt koulun, missä hän asuu.. Lasken päiviä hänen näkemiseen.
- mollamaijja
Samalla tavalla mun mielestä
- yritänrakastua
Olen ujo ja haluaisin rakastua naiseen mutta en uskalla koska olen ujo haluaisin nähdä lähempää mutta en uskalla
- Rakkauseikatoa
Rakastunut mies on hyvin haavoittuvainen. Varsinkin silloin kun huomaa olevansa pelinappula. Aluksi iskee ujous toisen edessä, ( tämä siis ennen kuin huomaa vedätyksen). Nainen huomaa tämän ja vie toista hymyillä ja katseilla vain kusettaakseen toista. Mies hymyilee takaisin, eivätkä vastoinkäymiset arjessa tunnu yhtään pahalta, kun toinen vierellä. Kun nainen paljastaakin ettei rakasta miestä, kusetus paljastuu ni eihän se miehen rakkaus katoa. Mieheltä tulee itku ja päättää tukahduttaa tunteensa keinolla millä hyvänsä. Aluksi tulee juominen, juomisen jälkeen irtosuhteet(mahdollisesti lapsia alulle muutaman kanssa), laihtuminen, uudet vaatteet, muutto toiseen kaupunkiin, työpaikan vaihto, auton vaihto, tavaroiden vaihto, minäkuvan uudelleen rakentaminen, tyhjä olo, suojamuurin rakentaminen..
ollaan taas lähtöpisteessä ja ajatuksissa miettii, että miksi ihmeessä tämäkin nainen välttämättä halusi suojamuurin läpi mennä, kun kerta ei ollut valmis miehen tunteita kohtaamaan. Miehen rakkaus on erittäin voimakasta, siksi on sääli, että tämän tekstin kirjoittaja on joutunut kahdesti rakkauden pelinappulaksi.- Enitenvkaikki
TUTTUA alku, siis romaanin puoleen väliin! Kiito vaan naiset!!
- lopussakiitosseissoo
Ei ainakaan niin että koittaisi stalkata toisen elämää läpi. Mutta se on saanut minulle jotain elämän merkkitystä kiiinnostua jonkun elämästä ilman että puhuisi, itse pyysin jättämään rauhaan mutta ei toteuttanut sitä kuitenkaan.
- pliver
sitä tunnetta ei ymmärrä vaikka kuinka kipeetä [email protected]
- luonnollinenvalinta
Rakkaus on mahdollistanut ihmispopulaatoin kasvamisen valtaviin mittoihin .Rakastunut mies huolehtii jälkikasvusta naisensa kanssa .Evoluutio on mahdollistanut tällä tavoin ihmisen lisääntymisen.
Mutta hetkinen minäkin olen rakastunut erääseen naiseen ,jota en varmasti saa itselleni.enkä lisäänny .
MUTTA RAKASTAN HÄNTÄ MONIEN VUOSIEN JÄLKEEN.(hän ei ehkä tiedä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1283190Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382543Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302445Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631132208- 1141720
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .281540Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741418Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2971303Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2921248- 631100