2000€/kk

ylimääräistä.

Tulevan parin vuoden aikana tulee väliaikaisesti tiliä 2000€ kuussa enemmän.
Ajattelimme laittaa sen "pois käytöstä" ettemme totu käyttämään sitä normaaliin elämään. Mitä vinkkejä viisaammat antavat?
Tällä hetkellä on taloudellinen tilanne erittäin hyvä. Asuntolainaa ei ole paljoa jäljellä ja hyvät autot käytössä. Toisin sanoen emme tarvitse tuota rahaa elämiseen.

4

179

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaari vaan 48v.

      todella laita talteen äläkä ensin puhu keittiörempasta, kesämökistä ja sitten kun olet kauan puhunut toteutat hätäisesti.

      vaikea neuvoa, kun ei tiedä taloudestasi ja historiastasi mitään.

      sen voin sanoa että jos sinulla on pientä 2-3 lasta niiden hoito on todella halpaa, heräsitkö jo ja olet erimieltä ?
      on halpaa jos vertaat mitä he tulevat kuluttamaan 10-15 v ikäisenä ja varsinkin sen jälkeen.

      meillä oli 3, kahden keskituloisen palkka riitti hyvin, mutta kun ikää tuli 8v, niin joka syksy elokuusta-joulukuuhun piti ottaa varastosta yhden keskituloisen palkka, onneksi oli ottaa.

      Sitten kun 18v täyttivät, ajoivat kuorma-autokortit ja ostettiin jokaiselle uudet farmariautot.

      kyllä rahaa menee, mutta historia kaduttaa vain siinä mielessä että emme antaneet enempää raha, niin hyviä heistä tuli, nyt kun sen todellisuuden jo näkee.

      Nyt kun taaksepäin katsoo, kyllä kannatti panostaa, nyt ei ole ollut mitään huolia ja heillä on kevyitä ja mielyttäviä töitä, aina on ovat olleet auki joka työpaikkaan.

      (niin ei kannata rempata kuin aivan välttämättömät, koska useinkaan remppa ei asunnon arvoa nosta, useimmiten ostaja laittaa kaikki uusiksi,
      remppaat vasta kun jälkeläiset tuovat tulevia puolisojaan näytille.
      .
      Eiköös se talletustili ole sinulle sittenkin aika hyvä ratkaisu.

      • ylimääräistä

        Lähes samaa ikää ollaan kanssasi eikä pieniä lapsia enää ole. Pari aikuista lasta on maailmalla ja pari vielä kotona kasvamassa.

        Olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä niitä muksuja kannattaa avittaa taloudellisesti jos vaan mahdollista. Totta myös, että kotoahan se järkevä rahankäyttö opitaan!

        Kesämökki meillä ei ole haaveissa, koska työ ei anna nyt myöden ja omassakin pihassa on odottavia "mökkitöitä". Suunnitelmia pihaan on enemmän kuin mieheni ehtii toteuttaa! Isomman remontin tarvetta ei ole, joten taloonkaan ei rahaa ole menossa.

        Itse asiassa minulla oli ajatus, että kannattaisiko ylimääräinen raha laittaa metsään? En sanonut sitä aloituksessani kun halusin nähdä, että ehdottaako sitä joku. En viitsinyt kysellä missään metsäpalstalla tätä kun sieltä olisi voinut saada jäävejä vastauksia.


    • menolippu ...

      Vaikka olen "vasta" 40-v ..
      Niin ainut haaveeni on päästä tästä oravanpyörästä pois...
      Olen 15-v alkaen painanut kuin hullu töitä.Opiskelun ohessa yöt ja vkl. töitä. Välillä meni 10-v ilman lomia reilua 100h/viikossa.
      Nuuka kun olen on kertynyt tileille rahaa 150K€ ja oma talo melkein maksettu...
      Jos vaimoa ei olisi niin rahaa olisi varmaan tuplat. Hän ei ole koskaan ymmärtänyt miksi rahaa ei käytä jos sitä on.

      Nyt on tullut aivan stoppi töille ei vähempää vois kiinnostaa huvittaa vaan nauttia elämästä matkustella ja bailata..

      Itselläkin on 2 suht. pientä lasta elikkä heille kyllä ostan mitä he tarvitsevat ja harrastavat.

      Olen miettinyt et ottaisko loparit ja jäis kortistoon tai yrittäiskö jotakin muuta..

      Vain vapaus kiinnostaa mennä ja olla niinkuin huvittaa.


      Tuloni ovat suht. hyvät .. Mutta rahaa tärkeämpi on tämän lyhyen elämän tarkoitus ei kituuttaa töissä ...
      Tämä menee nyt asian viereen...
      Itse olen pitänyt rahani määräaikaisilla tileillä. Eli hakenut varmuutta, jos kytkin nousee ja menolippu jonnee kauas niin on helppo ottaa rahat taskuun ja lähteä...

    • epsu kepsu

      Voi voi .. Pahat on murheet.
      Laita vaikka hyväntekeväisyyteen.
      anna sukulaisille joilla on opiskelut kesken tai sairautta työttömyyttä tai ...

      Tai sitten itsekkäästi nauti elämästä se on lyhyt...

      Tai vapaaehtoinen eläkevakuutus ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe